Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

1 hour ago, ISV_01 said:

Pun auto i nece da vuce u 5.uz brdo, pa mora u 4.

Vidiš, to kad mora u 4, ne znači nužno da ćeš iza sebe "napraviti kolonu" uz neki uspon, nego ti samo još fali da baciš pogled na potrošnju ( na stranu ulje ) goriva i da poželiš da si makar i od "zelenaša" pozajmio koju paru za dizela. Da ne pričam kad se zadesiš u nekoj, malo većoj gradskoj gužvi, ne mora to da bude špic u BG. Pitanje je koliko se tu i gas isplati, jer on jeste- koliko? 80 din, ne znam tačno, ali ga troši i preko 10-12 L ( kg, šta već ), tako da se dizel najviše isplati, po pitanju potrošnje. Održavanje ne znam tačno, mislim na mali serevis. Eto, meni je mali servis 16.000 dinara, pa sad ne znam koliko je to više nego kod 1.4, nisam pratio ovu temu. Jeste treba da prodju godine da bi se isplatio, kao i kilometri, ali kao što rekoh UŽIVANJE nema cenu. Tačnije ima, ali što neko reče- Deki87, nemaju svi para za dizela, pa se mora uzeti benzinac i "manje uživati":(

E da i ta potrošnja ulja kod benzinca, pa NE MOŽE niko da me ubedi da mu je normalno da pred svako drugo- treće paljenje auta, vadi šipku za ulje. Taman ništa ne potrošio- a potroši, sam osećaj da može lako da sklizne na MIN ako si ga iole oštrije vozio, stvara neki osećaj mučnine u stomaku. Toga kod dizela NEMA, i samo je još jedan od argumenata za UŽIVANJE. 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Ima ljudi kojima odgovara, ima kojima ne odgovara,

Pa to stoji, ali ako postoji PRAVILAN odnos snage motora, aerodinamike i mase vozila. Pošto to NIJE nikako slučaj kod 500L, koji je poenta priče, onda moj subjektivni osećaj prosto "mora da važi" i za druge. Jer svako ko tvrdi da mu je 500L sasvim dovoljan i da završava posao- laže samog sebe, i teši se tom činjenicom, jer bolje ne može da ima. Kao kada imaš ženu koja ti sprema samo sendviče, spava jednom mesečno sa tobom i ti kažeš kako si zadovoljan. Pa koga lažeš? Samog sebe, tako i ovde. U "cigli" kao što je Fiat 500L, ovaj motor 1.4- 95ks, je totalni PROMAŠAJ. Tačka, kraj. Da li je taj motor loš? Pa nije. Da li je 500L loš? Pa nije, ali ta kombinacija je LOŠA!

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, LjubeVG said:

Vidiš, to kad mora u 4, ne znači nužno da ćeš iza sebe "napraviti kolonu" uz neki uspon, nego ti samo još fali da baciš pogled na potrošnju ( na stranu ulje ) goriva i da poželiš da si makar i od "zelenaša" pozajmio koju paru za dizela. Da ne pričam kad se zadesiš u nekoj, malo većoj gradskoj gužvi, ne mora to da bude špic u BG. Pitanje je koliko se tu i gas isplati, jer on jeste- koliko? 80 din, ne znam tačno, ali ga troši i preko 10-12 L ( kg, šta već ), tako da se dizel najviše isplati, po pitanju potrošnje. Održavanje ne znam tačno, mislim na mali serevis. Eto, meni je mali servis 16.000 dinara, pa sad ne znam koliko je to više nego kod 1.4, nisam pratio ovu temu. Jeste treba da prodju godine da bi se isplatio, kao i kilometri, ali kao što rekoh UŽIVANJE nema cenu. Tačnije ima, ali što neko reče- Deki87, nemaju svi para za dizela, pa se mora uzeti benzinac i "manje uživati":(

E da i ta potrošnja ulja kod benzinca, pa NE MOŽE niko da me ubedi da mu je normalno da pred svako drugo- treće paljenje auta, vadi šipku za ulje. Taman ništa ne potrošio- a potroši, sam osećaj da može lako da sklizne na MIN ako si ga iole oštrije vozio, stvara neki osećaj mučnine u stomaku. Toga kod dizela NEMA, i samo je još jedan od argumenata za UŽIVANJE. 

 

 

Plin se ipslati na bilo kom benzincu. Jer 80 din je 80 din a 150 din je 150 din.

Mali servis na 1.4 je 4000 materijal+1000 ruke, znači ne prelazi 50 evra gde god da ga radiš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pratim polemiku i nije mi jasno.Ja sam bio zadovoljan sa GP 1,2 benzin plin.Svugde me odvezao gde je trebalo.Kada sma hteo da uživam u brzini seo na 142 konja i dva točka,a to je nešto što jako malo auta može da priušti.

Sve u svemu 500 l nacionale  za svoju klasu odličan,odveze svugde nije svima prioritet traknje i adrenalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, The Punisher said:

Plin se ipslati na bilo kom benzincu. Jer 80 din je 80 din a 150 din je 150 din.

Mali servis na 1.4 je 4000 materijal+1000 ruke, znači ne prelazi 50 evra gde god da ga radiš

Plin se isplati u odnosu na benzin, u odnosu  na dizela TEŠKO. Pošto se porede 1.4 i 1.6 mjet, čak mu ni plin "ne pomaže" da bude jeftiniji u odnosu na dizela. Što se redovnih servisa tiče, mislim pre svega na mali servis, govori se o kupovini NOVOG automobila, tako da...Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, jevta said:

Pratim polemiku i nije mi jasno.

Jefto druže, polemika se malo zagubila, jer je direktor prebacio temu iz Fiat 500L, a poenta je bila taj model sa motorom 1.4 95ks i poredjenje, delom sa Tipom koji ima isti motor, a delom i sa činjenicom KAKVU aerodinamiku i i masu ima taj 500L sam po sebi. A moje "nezadovoljstvo njime" je samo poredjenje sa Tipom 1.6 mjet koji ja vozim i ništa više. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, jevta said:

Da bi nov dizel postao isplativiji od benzinca treba da pređe bar 100000 km

Genralno da, ali u slučaju koji se ovde započeo, možda i manje kad su u pitanju 500L 1.4 i Tipo 1.6 mjet. I nije samo stvar isplativosti, poenta moje priče, a ona NIJE prebačena, već je ostala u temi o 500L, jeste i potrošnja ulja, performanse, buka motora, prosto taj "osmeh na licu" koji NEMAŠ kod 1.4, a koliko god mi tvrdili da nam nije potreban i da su nam kola samo prevozna sredstva od tačke A do tačke B. Kapiram tamo neke matorce kojima je svejedno, ali mi mladji IPAK gledamo i da uživamo u vožnji, u svakom trenutku, zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije, dobar je motor 1.6 mjet. Kod mene u pošti dobili 2 dobla i 3 kangooa, preživeli samo doblići, pa im stigla još dva. Poštari ih obožavaju, 1.6 mjet 105ks i 120ks

Meni se dizel ne isplati jer vozim 95% gradske vožnje, saranio bih dpf nabrzaka. Plin volem, ali neću ništa dik malko ne olakšaju administraciju. Za metan, nema pumpi kod mene, najbliža u ns, što je 70km od mene.

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, jevta said:

Taj 1,6 je po meni đubre

Ma šta djubre? Pa to da sedneš i provozaš, život da ti se smuči. Na stranu 120ks, ali bednih 320Nm, da proklinješ dan kad si pomislio da sa njim izadješ uz Bubanj Potok. O potrošnji i da ne govorim, non- stop si oko pumpe. Užas blagi od motora, i ko ga izmisli....

2 minutes ago, YUgisa said:

Osmeh na licu kada vozis dizel? :D

Dodao bi samo ispred dizel- ono TURBO, jer sam više puta napisao MJET. Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti i 5 turba :D Govorimo o standardnom autu koji ima 1300kg i celih 80ks na totalno potapanje gasa pri 1750 obrtaja :D Tesko da bih to nazvao nekim izvorom za osmeh cak i kad bih uporedio sa tim 1.4 i 95ks. Koji ima 150kg manje i 81ks na 4500 obrtaja. I to bez uzimanja u obzir menjac koji je verovatno kraci kod benzinca.

 

Voleo bih da su zene tako zadovljne sa par cm razlike ko neki muskarci sa 10ks razlike :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, neshtry said:

1.6 mjet 105ks i 120ks

Taj od 120ks, ima u Bravu sa nešto manjim Nm i ovaj kod mene u Tipu sa 320Nm. Znači, to su motori koji "jedu živu decu". Pa TDI ga ima u Golfu koji je daleko iza MJET, pa čak i onaj u Pasatu B8, sa 120ks 1.6 TDI ima mnogo manje Nm. Znači, kad kažem UŽIVANJE, onda prvo moraju ljudi da su vozili taj motor, a posle da dodju sa komentarima. Ili da mi veruju na reč.

 

2 minutes ago, rkoma1986 said:

Bilo bi super samo kad ne bi u svakom postu KORISTIO caps lock i NAGLASAVAO stalno nesto, malo smara :)

Sorry, ostala mi navika od pre, plus tako kuckam i na nekim drugim objavama- tipa N1 i slično. Jbg, jače od mene.

5 minutes ago, YUgisa said:

autu koji ima 1300kg i celih 80ks

Nisam ovo razumeo?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili prosto da primene matematiku i zakone fizike :D Nekako tome vise verujem nego subjektivnom osecaju :D 

320Nm/1750 obrtaja ustvari znaci 80ks/1750 obrtaja.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, YUgisa said:

Ili prosto da primene matematiku i zakone fizike :D Nekako tome vise verujem nego subjektivnom osecaju :D 

320Nm/1750 obrtaja ustvari znaci 80ks/1750 obrtaja.

Malo lošije stojim sa matišem, ali pošto se već hvatam za taj "osmeh" kod dizela, evo jednog, koji možda nisi video na mom predstavljanju Tipa. Nije baš na 1750, ali jeste na 1500, i zamisli u 6-oj brzini:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, LjubeVG said:

Plin se isplati u odnosu na benzin, u odnosu  na dizela TEŠKO. Pošto se porede 1.4 i 1.6 mjet, čak mu ni plin "ne pomaže" da bude jeftiniji u odnosu na dizela. Što se redovnih servisa tiče, mislim pre svega na mali servis, govori se o kupovini NOVOG automobila, tako da...Pozdrav!

Druže, smanji malo aroganciju. Ulećeš sa svojim stavovima koji nemaju podršku u ličnom primeru. Malo prelistaj koliko troši 500L u realnoj vožnji:

 

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/16-Fiat/1310-500L.html?powerunit=2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, The Punisher said:

Druže, smanji malo aroganciju.

Naravno. Nego, dok ja radim na toj "aroganciji", vidi sa direktorom koji uneo zabunu u celu priču, jer je PREBACIO moje poredjenje iz teme o 500L, gde sam ga poredio sa Tipom 1.6, a ti to nisi skapirao u ovoj temi, iako sam nekoliko puta to naglasio da me ljudi ne bi pogrešno skapirali. Ti nažalost JESI, ne svojom krivicom, ali nema potrebe da ti smeta moja "arogancija", jer je nema ni od korova. Znači, možeš slobodno da SKLONIŠ taj link, jer ja nisam poredio 1.4 i 1.6 kod 500L, nego 1.4 kod 500L i 1.6 mjet kod Tipa. E sad, jedino ako i ti ne misliš kao direktor da su razlike u težini zanemarljive. Šta je 100kg, šta zna dete šta je to:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ti samo pokazujem da 500L ne troši 10-12 litara plina nego oko 9, što je 720 din na 100 km.

Tipo 1.6 multijet troši 5,6 litara ili 162*5,6=900 din

Kao što vidiš plin se itekako isplati

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/16-Fiat/565-Tipo.html?fueltype=1&constyear_s=2010&power_s=100&powerunit=2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, LjubeVG said:

Malo lošije stojim sa matišem, ali pošto se već hvatam za taj "osmeh" kod dizela, evo jednog, koji možda nisi video na mom predstavljanju Tipa. Nije baš na 1750, ali jeste na 1500, i zamisli u 6-oj brzini:

 

Pa jeste mi izmamilo osmeh ali mozda iz pogresnih razloga :D Alfin V6 izaziva kez oko glave :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, YUgisa said:

Pa jeste mi izmamilo osmeh ali mozda iz pogresnih razloga :D

Osmeh je osmeh, kakv god bio i to treba ceniti. Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...