Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Kažu da će zbog propisa u nekim zemljama EU uskoro ovde stizati dosta jeftiniji polovni dizelaši odatle, pa bi trebalo da im cena bude povoljnija u odnosu na odgovarajuće benzince. Ako tome dodamo da kod njih ne ide plin, biće to u startu dosta niža cena.

Doduše ja ću i dalje voziti plinaša. Prošle nedelje mi je ugrađen i u drugi auto. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako, obicna tabla iz Punta.

Postoji i ona jos gora, koja ima samo brzinomer i skalu za gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Quote

 

Plin ili metan – mane, prednosti i nedoumice?

 

Istraživali smo da li se danas više isplati vožnja na plin ili na metan – oba goriva nude jeftiniju vožnju u odnosu na benzin, ali tu su i mane, kao što su troškovi ugradnje, atesti, „krađa“ prtljažnog prostora, itd.

Kao prvo, treba napraviti računicu isplativosti, uzimajući u obzir:

  • Cenu metana, plina i ostalih goriva (benzin i dizel)
  • Cenu ugradnje uređaja za metan i plin
  • Cenu „atestiranja“ - nakon dobijanja prvog atesta, naknadno ispitivanje za metan radi se svake 4 godine (ranije na 3 godine), a za plin svakih 5 godina
  • Prosečnu godišnju kilometražu koju prelazite
  • Prosečnu potrošnju (po proceni)
  • Udaljenost pumpe na kojoj možete da kupite metan (veoma važno!), dok je plin odavno prisutan svuda

Kao drugo, treba uzeti u obzir i sledeće faktore:

  • Da li ugrađujete nov uređaj za plin ili metan – ili kupujete auto sa već ugrađenim uređajem?
  • Ako kupujete auto sa već ugrađenim uređajem – treba videti u kakvom je stanju, da li su potrebne neke popravke, kada treba da se radi „reatest“, koliko je star rezervoar pošto ćete možda morati vrlo brzo da ga menjate...
  • U zavisnosti od automobila koji imate, tj. veličine njegovog prtljažnika, treba da odlučite koliko prostora ste spremni da žrtvujete za rezervoar

Dakle, papir i olovku u ruke i upisujte sve prednosti i mane konkretne kombinacije određenog automobila u kombinaciji sa pogonom na plin i metan, a radi lakšeg poređenja istovremeno analizirajte i benzince i dizelaše.

Da li će ovo biti lako? Nikako! U jednom trenutku ćete izgubiti volju da nastavite sa upoređivanjem, računanjem, procenjivanjem potrošnje, predviđanjem kvarova i troškova redovnog održavanja, ubacivanja troškova za „atest/reatest“... Tada ćete da presečete i odlučite – kupujem taj auto, pa kud puklo, da puklo!

Da pomognemo malo sa nekim informacijama...

 

 

 

detaljno na:

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/plin-ili-metan-mane-prednosti-i-nedoumice.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, teško da bi se odlučio za metan, čak i da kupujem nov auto sa  fabričkim uređajem. 

Premalo je pumpi na kojima može da se sipa metan. Možda bi razmislio o metanu,  kada bi živeo u blizini pumpe, i da nemam relacije na kojima nema CNG pumpi. Inače, ugradnja CNG uređaja u auto koji nije za to modifikovan mi je neracionalna, izgubiš gepek, i moraš da ideš na pumpu svakih par dana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo bih auto na metan samo sa fabrickim uredjajem, tipa sto je jedan poznanik uzeo skoro e klasu 2.0 kompresor 2009. na metan, pri tom auto je malo presao sto je tesko za poverovati ali provereno u mercedesu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16.9.2017. at 10:05 PM, knezevic76 said:

I znatno teže boce za CNG od TNGa

... što dovodi do priličnih problema s oprugama, amortizerima, torzijama, a u poznijoj fazi i zadnjom limarijom. Ako je fabrički onda bi to sve trebalo da je ojačano, a kod naknadne ugradnje je problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinci prodavaniji od dizelaša u Evropi

 

161876-rezervoar.jpg

 

Prvi put od 2009. godine u Evropi je u prodato više automobila koji koriste benzin od modela koji koriste dizel gorivo. U prvoj polovini ove godine, automobili sa benzinskim motorom 48.5% prodatih modela, što je rast od 2.7%. Sa druge strane dizelaši su doživeli pad 3.9% i sada čine 46.3% tržišta. Dakle, kampanja satanizacije dizela, kao i Volkswagenov ''dizelgejt'' koji dve godine kasnije ne jenjava, daju rezultate. Udruženje proizvođača automobila u Evropi smatra da će se trend opadanja prodaje dizela nastaviti i u narednim godinama. Neki od velikih proizvođača kao što su Porsche i Volvo, bukvalno su već sada okrenuli leđa ''prljavom'' dizelu. Prodaja automobila sa alternativnim pogonskim gorivima (hibridi, električni modeli, LPG...) porasla je čak za 35% u odnosu na 2016. godinu i sada čini 5.2% od ukupne prodaje automobila. Pomenuto udruženje najavljuje još veći rast prodaje ovakvih vozila, obzirom na veliki broj novih modela koji stižu ove i naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nije tu uticala toliko satanizacija koliko činjenica da su neki evropski gradovi doneli odluku ili će doneti da nema vožnje dizela u njima ili će moći samo oni poslednje generacije. Svako voli da može svojim autom svuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako im dizeli zagađuju više a zagađuju zbog čega se ne smanji akciza za benzin i mirna bačka..Kad bi to tako moglo..Neće niko da se harača odrekne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom nije, ali kolega je pokrenuo pitanje različitih akciza, odnosno stimulisanja jedne vrste goriva. Za to vreme Norvežani ukidaju kupovinu novih automobila s unutrašnjim sagorevanjem uopšte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prevelik je disbalans među državama uopšte. Neke su isuviše napredne u tehnološkom razvoju a neke toliko nazadne da još uvek koriste ručne pumpe za sipanje benzina. E ta šačica naprednih sad mrsi muda I glumi neko ludilo. A šta je sa pogonom na prirodni gas!?


http://autorepublika.com/2017/10/09/markione-elektricna-vozila-su-pretnja-za-planetu-ne-spas/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedu fekalije :)

Glavna logika ko ima za auto ima I za harac.
Koliki je procenat svetskog zagadjenja od automobila?

Gdebsu fabrike, gde su brodovi, negde citam da je kruzerima katastrofalno zagadjenje, rade maltene na sirovu naftu, bez icega da tretira gasove, pa avioni itd.

Pa I rat protiv dizela je usmeren samo na najmanji segment, putnickih auta, gde su kamioni, pa bageri I ostale radne masine, pa brodovi, gliseri, jahte, avioni I ostali luksuz...

Pa kiseline I zagadjenje od pravljenja EV, pre svega baterija, to je nebitno jer se to izmesti u bana zemlje trecdg reda, za njih je to lokalno cista tehnologija, a globalno se gleda samo finansijski momenat :)

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nesa 169 said:

Uglavnom nije, ali kolega je pokrenuo pitanje različitih akciza, odnosno stimulisanja jedne vrste goriva. Za to vreme Norvežani ukidaju kupovinu novih automobila s unutrašnjim sagorevanjem uopšte.

Norvežani subvencioniraju kupnju električnih vozila ili plug-in hibrida. Najprodavaniji model Golf GTE koji tamo nosi preko 90% prodaje Golfa. A mogu subvencionirati kada za svoje potrebe imaju nafte za bacanje, da ne govorim o bakalaru. To je drugi svemir, ne za Balkan, nego za zapadnu Europu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, ko ce da proizvodi struju za milijardu elektricnih automobila? Pa termoelektrane koje i sada zagadjuju, a kada bude bilo elektro automobila kao sto danas ima sa unutrasnjim sagorevanjem, bice jos vise termoelektrana i zacarani krug se nastavlja

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 barrel is 1,700 kilowatt hours., =  1.7 MWh    http://articles.mcall.com/2011-05-24/opinion/mc-barrel-oil-explainit-20110524_1_actual-barrels-oil-and-oil-products-btu

 

trenutno je na Zemlji ukupno preostalo nafte  1.5 x 10^12 barela

da bi to pretvorili u MWh, pomnozimo sa 1.7 i dobijemo svu energiju koju imamo u nafti  izraženu u MWh od 

1.5 x 1.7 = 2.55 x 10^12  MWh

 

a samo DANAS je Sunce predalo Zemlji energiju od 2.7 x 10^12 MWh

 

Što znači da su sve rezerve nafte na svetu manje od dnevne količine solarne energije. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... koja međutim ne može tek tako da se iskoristi, inače ne bi još uvek pravili starinske elektrane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se da ne moze da se iskoristi. Ali jos uvek vecinom i prave kola koja trose naftu.

 

Druga stvar je neobrazovanost naroda da ugradjuje solarne kolektore, kao npr. u nasoj zemlji. Investicija u solarne kolektore koji greju vodu se otplati za 5-7 godina, a korisnici posle imaju znatne ustede. U Grčkoj je očigledno da svaka kuća ima kolektore. U Austriji, koja ima znatno losije uslove nego mi, mnogo više se koristi solarna energija nego kod nas, kao u poznatoj izreci - "Ko štedi, taj i ima". Pomislite kolika je ušteda električne energije samo na toploj vodi.

 

Treca stvar su drzave koje kao da namerno (mozda ovde i ne treba "kao") stavljaju klipove u točkove svima koji žele da se bave obnovljivim izvorima. Dok u drugim zemljama stimulisu obične ljude da se time bave, i npr. stavljaju na svoje lične kuće kolektore, kako bi smaljili potrebe za instalisanom snagom elektrana, ili subvencionišu kupovinu vozila, kod nas su OI rezervisani samo za tajkune, tj. one koji vec imaju dovoljno para da podmazu, kako bi se jos vise obogatili, a subvencije naravno nisu ni u najavi...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...