Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Jedino ako je neki Focus ST, Golf GTi ili neka Skoda RS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kolega uzeo megana, dizela, i pre neko jutro neće da upali nikako. Šlep do majstora. Zaledio dizel, neki parafin, popucale neke cevi dovoda goriva, bla bla, 7500 din delovi i ruke. Navodno mala količina dizela u rezervoaru.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedva cekam da to naprave. Ali, to kod nas nece jos 10-tak godina
A vec vidim probleme sa samodetonacijom zbog loseg benzina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće tih Mazdi i ovde, ama mi se te komplikovane (i naravno skupe) varijante kod benzinaca ne sviđaju. Ako bih morao da biram između toga i JTD, onda bih bogami i ja vozio dizelaša.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzincima polako raste kompresija, obrtaji im se spuštaju i sve više liče na dizele. Neće nikad benzinac da troši kao dizel, kao što dizel nikad neće biti tih i uglađen kao benzinac, niti će moći imati te performanse, tako da se svodi na stvar potreba. Eto, meni je sad potreban benzinac, i bi tako. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne, nego mnogo manja, zbog toga dizeli I imaju daleko vecu kompresiju.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk



Pa upravo, jaka kompresija dovodi do samozapaljenja smese.. benzinci nemaju jaku kompresiju pa se paljenje smese vrsi varnicom iz svecice..
Da bi benzinac radio sa samozapaljenjem smese mora biti mnogo veća kompresija nego sto jeste sad...
cetanski broj kod dizela odredjuje sklonost ka samozapaljenju a taj broj je kod benzina jako mali. Iz svega navedenog, kompresija mora biti mnogo veća kod benzinca nego kod dizela da bi se smesa sama zapalila...
Potrošnja sama i nema toliko direktne veze sa kompresijom... jača kompresija daje veću silu na cilindar koji opet deluje na kolenasto vratilo i otuda dizelu vise Nm iz iste zapremine cilindara.
Ukoliko Honda napravi benzinski motor koji bude detonovao putem kompresije, bez varnice, dobiće i benzinci koji Nm vise a posto je benzin kaloricnije gorivo po jedinici zapremine imace svakako i vise konjskih snaga...
E sad, da li ce brze ili sporije dostizati radnu temperaturu, ne znam...



Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresis opet, benzin je skloniji samozapaljenu, oktanski broj je otpornost prema samozapaljenju, kompresija je manja da ne bi dolazilo do prevremenih detonacija itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa upravo zato i kazem da ce kod tih benzinaca biti problema sa detonacijom zbog loseg benzina, iako bi teoretski ti motori trebali fino da rade.
A sta bi sa onom tehnologijom ubacivanja vodene pare u cilindar? Bmw kao nesto planirao, ali se o tome opet cuti...


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam šta ima tu da se priča (mislim na šatro BMW tehnologiju). To je sistem koji se primenjivao u avijaciji još od 2. sv. rata. Danas to koriste tjuneri, u usis se ubrizgava mešavina vode i metanola, dobiješ nižu temperaturu izduvnih gasova i veću snagu, u prevodu teže ćeš ubiti motor pod punim gasom na auto putu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U čemu je razlika između dizel i benzinskih motora?

 

U svetlu skandala sa dizelom i raznih paušalnih ocena koje mnogi iznose, red je da se podsetimo na prave razlike između benzinaca i dizelaša.

Jedna od najvećih razlika je ta što dizel motori imaju viši stepen kompresije, pa nemaju karburator ni uređaj za paljenje već samo pumpu za ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom. Paljenje smeše se ostvaruje kada se gorivo ubrizga u prethodno sabijen vazduh koji je zbog visokog pritiska zagrejan čime se vrši paljenje smeše...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam pre neki dan rasnog benzinca od 900ccm sa turbo punjacem i odusevio se.  Nedostaje mi benzinac za krivine, daleko je bolji od dizela moze ko sta hoce da prica, nema boljeg osecaja nego kad motorno kocis iz trece u drugu pa te druga izvlaci iz krivine itd. Ovaj motorcic je slabasan ali u toj karoseriji (clio) me prijatno iznenadio, a auto jako lepo lezi pri tom, i za te neke puteve gde moze da se vozi 2-3 brzina odnosno 70-120 prava milina, mislim da nista bolje "vreme" ne bih napravio svojim mnogo jacim autom. Svojevremeno sam stigao xsarom vts za 67 min BG Plavi most - KG Bubanj preko Topole , nocu kada nije bilo nikoga naravno, a to je sve zbog te voznje u krivini gde turbo "rupa" ili udar ne smeju da postoje. Zato volim benzinca, mada to je divljanje, i za lagano voznju jos bolje i tise...Jedino za neka preticanja i zaletanja po pravcima dizelu dajem prednost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi i ja to svima pricam, dizel je samo po potrosnji isplatljiviji i nikako drugacije. A ako hoces pravu zabavu benzin i jos turbo i to je to(  i ne razmisljas o potrosnji).

BENZIN RULES!!!! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...