nesa 169 348 Posted January 20, 2017 Uh ... ovo je baš snažan udarac po dizelašima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7731 Posted January 20, 2017 O kom benzincu pricamo uopste danima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted January 20, 2017 o tuRbo benzincu maale zapremine i veelike konjaze,da je brutalan i kriminalan Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted January 21, 2017 Ustvari @nidza rece da je jednako velik kao turbodizelas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20011 Posted January 21, 2017 Jedino ako je neki Focus ST, Golf GTi ili neka Skoda RS. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7013 Posted January 23, 2017 Moj kolega uzeo megana, dizela, i pre neko jutro neće da upali nikako. Šlep do majstora. Zaledio dizel, neki parafin, popucale neke cevi dovoda goriva, bla bla, 7500 din delovi i ruke. Navodno mala količina dizela u rezervoaru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rocket 643 Posted January 23, 2017 Garantovano sipao u NIS- u Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 23, 2017 A, šta ćemo sa ovim poređenjem ako benzinci počnu da rade kao i dizeli? https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73451-mazda-nastupa-sa-revolucionarnim-benzinskim-motorom Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted January 23, 2017 Jedva cekam da to naprave. Ali, to kod nas nece jos 10-tak godinaA vec vidim probleme sa samodetonacijom zbog loseg benzina Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted January 23, 2017 Biće tih Mazdi i ovde, ama mi se te komplikovane (i naravno skupe) varijante kod benzinaca ne sviđaju. Ako bih morao da biram između toga i JTD, onda bih bogami i ja vozio dizelaša. Quote Share this post Link to post Share on other sites
voodoons 349 Posted January 23, 2017 Koliko pritisak treba da bude da se smesa benzina i vazduha zapali? Mislim da je to dosta veća kompresija nego kod dizela..Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted January 23, 2017 Ne, nego mnogo manja, zbog toga dizeli I imaju daleko vecu kompresiju.Sent from my KIW-L21 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted January 23, 2017 Biće da je Vagenovac u pravu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 620 Posted January 23, 2017 Benzincima polako raste kompresija, obrtaji im se spuštaju i sve više liče na dizele. Neće nikad benzinac da troši kao dizel, kao što dizel nikad neće biti tih i uglađen kao benzinac, niti će moći imati te performanse, tako da se svodi na stvar potreba. Eto, meni je sad potreban benzinac, i bi tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted January 23, 2017 Sve moze, samo da je SUS Quote Share this post Link to post Share on other sites
voodoons 349 Posted January 23, 2017 Ne, nego mnogo manja, zbog toga dizeli I imaju daleko vecu kompresiju.Sent from my KIW-L21 using TapatalkPa upravo, jaka kompresija dovodi do samozapaljenja smese.. benzinci nemaju jaku kompresiju pa se paljenje smese vrsi varnicom iz svecice..Da bi benzinac radio sa samozapaljenjem smese mora biti mnogo veća kompresija nego sto jeste sad... cetanski broj kod dizela odredjuje sklonost ka samozapaljenju a taj broj je kod benzina jako mali. Iz svega navedenog, kompresija mora biti mnogo veća kod benzinca nego kod dizela da bi se smesa sama zapalila...Potrošnja sama i nema toliko direktne veze sa kompresijom... jača kompresija daje veću silu na cilindar koji opet deluje na kolenasto vratilo i otuda dizelu vise Nm iz iste zapremine cilindara.Ukoliko Honda napravi benzinski motor koji bude detonovao putem kompresije, bez varnice, dobiće i benzinci koji Nm vise a posto je benzin kaloricnije gorivo po jedinici zapremine imace svakako i vise konjskih snaga...E sad, da li ce brze ili sporije dostizati radnu temperaturu, ne znam...Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted January 23, 2017 Gresis opet, benzin je skloniji samozapaljenu, oktanski broj je otpornost prema samozapaljenju, kompresija je manja da ne bi dolazilo do prevremenih detonacija itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted January 23, 2017 Pa upravo zato i kazem da ce kod tih benzinaca biti problema sa detonacijom zbog loseg benzina, iako bi teoretski ti motori trebali fino da rade. A sta bi sa onom tehnologijom ubacivanja vodene pare u cilindar? Bmw kao nesto planirao, ali se o tome opet cuti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted January 24, 2017 Ne znam šta ima tu da se priča (mislim na šatro BMW tehnologiju). To je sistem koji se primenjivao u avijaciji još od 2. sv. rata. Danas to koriste tjuneri, u usis se ubrizgava mešavina vode i metanola, dobiješ nižu temperaturu izduvnih gasova i veću snagu, u prevodu teže ćeš ubiti motor pod punim gasom na auto putu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 18, 2017 CarWOW video: Dizel protiv benzinca, šta kupiti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 24, 2017 U čemu je razlika između dizel i benzinskih motora? U svetlu skandala sa dizelom i raznih paušalnih ocena koje mnogi iznose, red je da se podsetimo na prave razlike između benzinaca i dizelaša. Jedna od najvećih razlika je ta što dizel motori imaju viši stepen kompresije, pa nemaju karburator ni uređaj za paljenje već samo pumpu za ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom. Paljenje smeše se ostvaruje kada se gorivo ubrizga u prethodno sabijen vazduh koji je zbog visokog pritiska zagrejan čime se vrši paljenje smeše... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1556 Posted July 24, 2017 Vozio sam pre neki dan rasnog benzinca od 900ccm sa turbo punjacem i odusevio se. Nedostaje mi benzinac za krivine, daleko je bolji od dizela moze ko sta hoce da prica, nema boljeg osecaja nego kad motorno kocis iz trece u drugu pa te druga izvlaci iz krivine itd. Ovaj motorcic je slabasan ali u toj karoseriji (clio) me prijatno iznenadio, a auto jako lepo lezi pri tom, i za te neke puteve gde moze da se vozi 2-3 brzina odnosno 70-120 prava milina, mislim da nista bolje "vreme" ne bih napravio svojim mnogo jacim autom. Svojevremeno sam stigao xsarom vts za 67 min BG Plavi most - KG Bubanj preko Topole , nocu kada nije bilo nikoga naravno, a to je sve zbog te voznje u krivini gde turbo "rupa" ili udar ne smeju da postoje. Zato volim benzinca, mada to je divljanje, i za lagano voznju jos bolje i tise...Jedino za neka preticanja i zaletanja po pravcima dizelu dajem prednost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buvac030 15 Posted July 24, 2017 Ljudi i ja to svima pricam, dizel je samo po potrosnji isplatljiviji i nikako drugacije. A ako hoces pravu zabavu benzin i jos turbo i to je to( i ne razmisljas o potrosnji). BENZIN RULES!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites