Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Ako se vozi na plin benzinac se obično više isplati od odgovarajućeg automobila s dizelom. U slučaju Stila to je znači 1,9 motor i on u najštedljivijoj varijanti (limuzina 80ks) fabrički ima gradsku potrošnju 7 litara, o onaj benzinski do 10 litara plina. Imajući u vidu da je dizel gorivo skoro duplo skuplje od plina - stvar je jasna. Na sve to treba dodati i činjenicu da benzinac nema turbo i plivajući, a i popravke ubrizgavanja su jeftinije.

Dizel je nesumnjivo trajniji i zbog većeg obrtnog momenta lepši je osećaj u vožnji, naravno ako ga upoređujemo s benzincem približne snage. Kod njega je manji gubitak u vuči kad je auto potpuno težinski opterećen ili kad je uključena klima.  Problem je što su polovni dizeli uglavnom dosta više prešli od benzinaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste po trenutnoj ceni plina isplativiji. 10l plina u gradu...tesko da moze stilo jer toliko ladno gutaju benzina. Plus atesti, reatesti i gluposti, potrosnja i goriva uz to :) za jedno pranje dizni na benzincu mozes da kupis 3 polovna injektora za dizela il jednu pumpu :D Turbina, zamajac, to si u pravu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecina dizela zimi u gradskim uslovima postigne radnu temperaturu za... a ne, ne postigne je
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/30/2016 at 11:35 PM, MS PK said:

Jeste po trenutnoj ceni plina isplativiji. 10l plina u gradu...tesko da moze stilo jer toliko ladno gutaju benzina. Plus atesti, reatesti i gluposti, potrosnja i goriva uz to :) za jedno pranje dizni na benzincu mozes da kupis 3 polovna injektora za dizela il jednu pumpu :D Turbina, zamajac, to si u pravu :)

 

Pazi, ja polazim od fabričkih podataka, kao i od toga da sam uvek uspevao da održim potrošnju na nivou fabričke, a na plinu do 20% više. Isto mi je uspevalo i kod dizela. 10 litara benzina je predviđeno za 1,6, a 1,2 koji kolega ima ima 7,5, dok 1,4 je oko 8. S 20% je to otprilike to. Atest je oko 100 evra jednom u 5 godina. Čišćenje dizni su mi radili jednom i naplatili 3000 dinara. Potrošnja benzina - ovde sam ja u prednosti u odnosu na uobičajene vlasnike jer mi je motor skoro uvek topao, tako da na benzinu radi jako malo, samo 3 sekunde. Ujutro oko minut do dva sada, a leti možda 10 - 20 sekundi. Mesečno pređem oko 4000 km. Leti mi za mesec dana ode oko 10 litara benzina, a zimi bude nekad i više od 20.

Benzinac je tiši i udobniji jer plinska boca omekšava zadnje opruge. Druga strana medalje je da zbog toga one, kao i amortizeri traju kraće. Dizel ima onaj lep osećaj konstantne vuče, dok benzinac tu ima rupa. Na plinu je bolje, vuča je ravnomernija, mada bi štoperica pokazala malo slabije ubrzanje nego na benzinu.

 

On 11/29/2016 at 7:18 PM, vagenovac said:

Na boljim I novijim dizelima krene da duva mlako vec posle par stotina metara, dok posle par minuta vec przi vrelo.

Mislim da to ima skoro svaki dizel d segmenta unazad 10 godina, mada moze da se nadje I u nizim klasama kao I nesto starijim autima.

 

Dobro, ali pošto većina ljudi još uvek ima starije i skromnije dizele, mislim da nije loše znati par trikova koji malo poboljšavaju grejanje. Karton ispred hladnjaka je poznata stvar, ali uz to dok je motor hladan obavezno treba da bude isključen kabinski ventilator i uključena recirkulacija. Ovo drugo zato da ne bi hladan vazduh ulazio u kabinu, a tako se i motor brže zagreje. Ako vaš auto ima otvore za grejanje/hlađenje iza prednjih sedišta usmerene da duva nazad (npr. Marea, Stilo, Lybra ...), to dok se motor potpuno ne ugreje obavezno držite zatvoreno.

Malo je kasno pošto većina sigurno već ima antifriz, ali nije loše pred zimu pročistiti sistem za hlađenje korišćenjem neke od tečnosti za to. Meni je to dosta pomagalo. Bolji protok tečnosti za hlađenje = bolje grejanje.

 

S druge strane nisam pristalica tečnosti i praškova za zaptivanje hladnjaka jer oni usporavaju protok vode, a na jednim kolima mi se desilo i da mi se hladnjak grejača potpuno zagušio. Njegove cevi cu mnogo uže od onih u hladnjaku motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni po ovim temperaturama krene auto da greje posle 3-4 minuta.

Doduse tih 3-4 minuta bude u 5. brzini na 2000 obrtaja tako da nije bas ni u jtd smrzavanje :)

 

Jedino mi nedostaju grejaci volana. Stilu je tako podesena ventilacija da nema teoretske sanse da duva u volan, a koza se poprilicno ohladi nakon 8 sati stajanja napolju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, igor0511 said:

Meni po ovim temperaturama krene auto da greje posle 3-4 minuta.

Doduse tih 3-4 minuta bude u 5. brzini na 2000 obrtaja tako da nije bas ni u jtd smrzavanje :)

 

Jedino mi nedostaju grejaci volana. Stilu je tako podesena ventilacija da nema teoretske sanse da duva u volan, a koza se poprilicno ohladi nakon 8 sati stajanja napolju.

 

Koliko sam video na slici tvog auta čini mi se da nemaš navlaku volana? Ja imam, nije ni bog zna kakva, kupljena u Idei za oko 400 dinara, ali nikad nisam osetio da mi je volan hladan.

 

19 hours ago, MS PK said:

Nisam mislio na 1.2 jer ih skoro i nema, a i on se vrti oko 9l :)

 

Kolega s kojim sam dobar vozi 1,4. Nije još stavio plin, nikako da skupi para, ali kaže da mu nikad ne bude potrošnja benzina preko 8 litara. Verujem mu jer je to i fabrički podatak. Njegov ima 6 brzina, ne znam da li je kod svih tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se u mom Puntu smrznem k'o ona stvar, taman dođem do posla a on krene da greje. Pri tom je sve ispravno. Na našu žalost (dizelaša), motor se teško zagreva (vrti se na malim obrtajima), al zato na 300kkm je tek razrađen. Kod vas benz i TNG, na žalost, strada čunak, što niko ne spominje. Evo auspufa od JTD-a, koji je prešao 320kkm. Sanjajte , a ja ću radije da se smrzavam 20min.

 

IMG_20160905_091159.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni počne da duvka mlako, negde na Vidikovcu (a krećem sa Petlovog Brda), znači to je nekih 3-4min. Dok sam imao VW Polo, ista priča.

Znam samo dok je ćale vozio firminu Ladu Nivu, zima neka ono -15, on upali ono, i za kratko vreme poče da duva toplo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idem od D. Tucovića na Miljakovac, kod " MOSTARSKE PETLJE" krene da diže skazaljku temperature (znači 50°),.grejanje palim na 1/4, do Miljakovca digne još dva podeoka i parkiram. Pričam o jutarnjoj temp -4℃, a vožnja je 1200- 1600 O/min.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako hoćete brže grejanje, prvo povadite EGR blokatore, pa onda da pričamo dalje :D Meni kad je produvala prva pločica pre par godina, sve mi čudno, zima, a meni brzo počinje da greje Brava, rek'o ovde nešto ne valja :D 

 

Mada opet, pričamo najčešće o matorim kolima, kod novih (novijih) dizela je to poprilično poboljšano, mada opet ne na nivou atmo benzinca, jer su mnogo manje efikasni motori, pa mnogo više toplote raspu, samim tim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne žalim se ja, taman se malo razbudim ujutru. Sve mu opraštam zbog potrošnje i performansi. Ne možeš u životu da imaš baš sve !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam da li je na mom blokiran EGR ili nije, ja ništa nisam radio. Takav je uvežen iz Nemačke (minhen), ako je tamo nešto rađeno, pa eto :) Inače mislim da je ok da posle 3-4min počne da duvka toplo. Ne može odmah toplo, napolju minus :) Razgovarao sa sa komšijom on ima Stilo 2007 god. kaže isto i kod njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, vicent said:

Ja se u mom Puntu smrznem k'o ona stvar, taman dođem do posla a on krene da greje. Pri tom je sve ispravno. Na našu žalost (dizelaša), motor se teško zagreva (vrti se na malim obrtajima), al zato na 300kkm je tek razrađen. Kod vas benz i TNG, na žalost, strada čunak, što niko ne spominje. Evo auspufa od JTD-a, koji je prešao 320kkm. Sanjajte , a ja ću radije da se smrzavam 20min.

 

IMG_20160905_091159.jpg

 

Mislim da sam ne jednoj od prethodnih strana baš pomenuo da je izduvni sistem benzinaca više podložan propadanju, a TNG to još malo ubrzava. Šta da se radi, tako je.

 

12 hours ago, vicent said:

Ja idem od D. Tucovića na Miljakovac, kod " MOSTARSKE PETLJE" krene da diže skazaljku temperature (znači 50°),.grejanje palim na 1/4, do Miljakovca digne još dva podeoka i parkiram. Pričam o jutarnjoj temp -4℃, a vožnja je 1200- 1600 O/min.

 

Savetujem ti vožnju u jednom stepenu niže, dakle da ide na 2000 obrtaja. Videćeš da će grejati bolje. Znam da će potrošnja biti malo veća, ali sačuvaćeš zdravlje, a to nema cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne radi se o potrošnji, to je smešna razlika, ne volim da opterećujem hladan motor. Naravno da pri većim obrtajima brže diže temperaturu. U svakom slučaju, hvala na savetu !
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ja ujutru kad krenem,stoji mi u mestu mozda 3 minuta i par km lagano vozim dok se koliko toliko zagreje i posle 10 minuta vec duva topao vazduh i na prvoj brzini ventilatora, al kad stavim da ne uvlaci spoljni vazduh,kad pocnu prozori da magle stavim da uvlaci spoljni vazduh i do tada vec je prijatno u autu i onda okrenem na drugu brzinu,sve postepeno.Pa jest benzinci se brze zagrevaju al sta ces tako je,nemozes i jare i pare,srecom imam garazu pa znaci mnogo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predpostavljam da vozi Groma Točkovima :) ili Fiat Marea ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...