Jump to content
FAS Goran
Zoran SM

Nove cene registracije vozila

Recommended Posts

Ovo sam preuzeo danas iz Blica:

Povećanjem takse na registraciju vozila planirano je povećanje prihoda od jedne milijarde dinara, a veći državni namet ne treba da brine sve one koji voze automobile manje od 2.000 kubika. Ostalima su takse povećane u proseku tri puta, a izmenom zakona preduzeća će imati isti tretman kao i građani.

Pa šta bi ovo trebalo da znači da ću ja za Lybru (2,4 140 Ks) koju sam prošle godine registrovao po ceni od oko 40000 dinara što je ionako previše, ove godine da bi je legalno vozio po putu plati registraciju oko 100.000 din. Da dobro ste pročitali (ne brišite naočare cifra je dobra). Pa da li sam ja lud ili oni malo blesavi, ništa drugo ne mogu reći a da nije nekulturno. Da sumiram stvari: Akcize na gorivo koje se kreću u radu veličine 50% cene sirovine, povećanje cene kazni za učesnike u saobraćaju, dozvoljeni uvoz polovnjaka iz CG a ovce što su platile carinu za Euro3 vozila i novije neka bleje. I na kraju ovo sa registracijom!!! Ne samo da sam razočaran nego i ogorčen. Kupio sam Automobil u Nemačkoj za 5000 € ovde su ga procenili na 7000€ (imao račun od Notara i nemačke carine pošto mi se vraćao Meverštojer tj. porez) platio sam porez i carinu 2000€ odprilike (dobro da nisam imao ne bih to ni radio) toliko sam tada dao državi, prilikom svake registrcije umesto jedna ja platim dve, uvezao sam Auto koji je tada bio u svim ekološkim normama Evrope a kamoli ove mizerije od države i na kraju kako mi zahvale? Da li ja sve vidim crno ili su na čelu države neki Sado-mazo automobilizam mrzci.

Edited by Zoran SM

Share this post


Link to post
Share on other sites

takse su vec povecane,meni je registracija prosle god. bila 20000din + 1000din zelenio karton,juce sam zvao posto mi registracija istice za 2 ned. ovaj put je 21000din + 1000 za zeleni karton znaci izacice na 22000din

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi Zorane, ako vam je za utehu, ja lično ne verujem da će iko pametan smeti da vam uzme 1100e za registraciju svake godine pošto to nema nigde u svetu. To znači da vam svake godine ukradu jedno letovanje! To nema ni u Engleskoj. Čitao sam baš i ja članak poveden vašom mukom, i sklon sam da poverujem da je ipak u pitanju pogrešna interpretacija novinara sa konferencije za štampu ministarke finansija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ljudi opustite se, ne moze to da traje dugo... ili ce da pada vlada, ili ce da pada zakon, ili ce da bude gradjanskog rata, ali siguran sam da nece trajati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad jedna drzava od naroda treba da uzme pare ona to i uradi,pa kad uzme sve sto ima tek onda se narod doseti da bi nesto trebalo menjati,ali da ne skrecemo u politiku,sve sto se trenutno radi radi se pod sloganom kriza je moramo

Share this post


Link to post
Share on other sites

...previše je neprecizan, tj. nepotpun taj članak iz Blica da bi se bilo šta zaključivalo. Znamo svi da ima ne jedna taksa...znamo da je najkrupnija stavka obavezno Osiguranje koje se ovde ne pominje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas sam procitao u Blicu, da se za vozila, taksa za registraciju (ono po kubikazi) do zapremine 2,0 ne dira, ostaje ista, a a za one preko 2,0 skoro pa duplira.

EDIT: od 2,0 do 2,5 37.000DIN, od 2,5 do 3,0 75.000DIN i preko 3,0 155.000DIN

Edited by MarkoJTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ću biti prvi na čelu da se sklone ovi ne bih rekao zli, nego pre glupi političari. Ali da se vratim na Topic registracija po principu kubikaže kakva je sada je totalno nerazumna stvar, mogu da se kladim da Ferrari koji sada imaju od 5000 do 6000 cm3 manje zagađuju okolinu nego neki kec ili jugo koji preovlađuju na našim prostorima. Šta je u suštini poenta registracije: da se uredno vodi dokumentracija o vozilima na putevima, da budu tehnički ispravna, da stimulativno deluje na ekološke karakteristike vozila itd. Kakve veze kubikaža ima sa ovim što sam ja napisao? Sada će neko reći pa eto ne može svako da vozi nov Auto pa moramo malo da gledamo socijalni aspekt, mada će mo da udišemo CO2 umesto kiseonika. Pa isti zakon koji su oni doneli je direktan udarac za ljude koji su vozili Kečeve Lade i stare Škode, onima koji su po ceni polovnog Juga ili Lade uvezli Audija ili Lanciu svejedno iz CG, dozvoljeno je da preregistruju svoja vozila (zamisli po kataloškoj vrednosti). A da ne pričam kolike smo mi ovce koje smo platili carinu a sada dozvoljavaju i preregistraciju E tablica. U principu pošten narod je opet oštećen. Pa vas ja pitam da li se uopšte isplati registrovati Auto u Srbiji, da li treba on da bude ispravan, noviji i ekološki čist? :realmad:

Eh da i sretan vam svima Uskrs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaistinu Zorane i svima nama "forumašima"

Srdžba ti je potpuno na mestu, ali ja mislim da je ovde (pored toga što si naveo) i još jedna stvar važna. POREZ NA LUKSUZ! Niko ti ne brani da voziš lep i udoban i siguran auto, ali se pretpostavlja da imaš pare da častiš propalu državu ako šetaš 5 cilindara sa 150 konja!. Nije stvar u ekologiji nego u proceni ko i koliko može da plati državu koja je u bankrotu. Nije samo Srbija. Evo i Irska je pukla, pa Island, pa Madjarska, Letonija, Estonija.... Svi oni donose pakete mera da pune budžet, inače nema para za penzionere, socijalne pomoći nezaposlenima, policiju, vojsku, škole, zdravstvo... U ovoj zemlji nema proizvodnje. Fabrike ne rade. Niko ne pravi pare. Trgovina je okretanje para. Uslužne delatnosti su premeštanje para sa jednog na drugo mesto. Nove pare prave fabrike. Zato je i smisao da se uzme para od ljudi sa velikim stanovima, na dobrim lokacijama, brodovi, avioni, jahte, automobili, cigarete, pića... Nafta!

U Londonu, sestra plaća godišnje oko 300e samo registraciju, 200 osiguranje (audi a4 2.0), dok njen komšija ima BMW-a X3 i plaća duplo više od nje. (1000e.) Imaju porez na džipove!

E sad, nije ni djavo toliko crn koliko izgleda. Do sada si plaćao 24.750 din registraciju, eto, sad ćeš 50% skuplje. - 37.000. U procenat tačno! Znači, ako su te do sada krali sa realnih 12.000 din preko neke realne skale vezane za zapreminu motora, koju bi trebalo da platiš za svoju Lanču, sad ćeš još malo jače od 12.000. Ali nije 300% (tri puta) kao što je Blicov komentator juče lupio i šlogirao pola nacije. Ja bih još uvek spokojno uživao u blagodetima tog vozila, bez da žalim što toliko plaćam. Čovek ima pravo na neka zadovoljstva i uživanja. A što se politike tiče, nisu oni ni zli, ni nesposobni. Nisu imali samo hrabrosti da uvedu još drastičnije i ranije mere - koje je i opozicija predlagala. Bojim se da nam ne sleduju još gora vremena. Drgog izvora za pare nema: Nismo u poziciji Engleske, pa da lupimo cene cigareta 5 e po pakli! Kad bi to uradili (što je najefikasniji način za punjenje budžeta) - odmah bi stala proizvodnja u Nišu i Vranju, a tu je mnogo hiljada zaposlenih od kojih živi još po nekoliko hiljada...

Pamtim ja i gora vremena... Ratna iz vremena i ratova u kojima nismo učestvovalu uopšte (samo malo - tu i tamo, jedno 10 godina), stare devizne štednje, super Dafine, velikog Jezde, Karić Banke. Čak sam i u zajmu za privredni preporod učestvovao! Pa sam preživeo. Veliki broj mojih prijatelja je otišao (čitaj pobegao) za Kanadu, Irsku, stariji sin mi je u Češkoj. Mladji studira ovde... Šta li njega čeka? Vaskrsnućemo!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako kao što sam već napisao prošle godiine sam registrsciju platio 39000 din sve sa zelenim kartonom i uslugom Agencije. Sada može biti samo više. Kubici ne mogu biti luksuz i ne znam po kojoj logici to jesu.

Ako su već hteli nekako da uvedu porez na luksuz po meni je to prilično jednostavno sve što prelazi neku prosečnu vrednost na tržištu to bi trebalo oporezovati, a ne vozila čija vrednost je 5000-6000€ a registracija 800€. Jednostavno šta hoću da kažem je to da ovako rešenje nema veze sa zdravom pameću i logikom.

Zna se dobro šta je luksuz, naveli ste dobar primer terenaca jahti itd kod nas je recimo luksuz i čamac i mobilni i pištolj i još mnoge druge gluposti. Vaša sestra u Londonu plaća samo prolaz kroz centar grada 8 funti ako neće da ide javnim prevozom. Što, neka cigarete budu i 200 din kutija, čega se to oni boje masovnog protesta pušača i zatvaranje fabrika otrova koje izdržavaju par hiljada ljudi a bogate se dvojca ili trojca njih. Pa doba socijalizma i komunizma je prošlo ako sada nešto platim očekujem nešto za te pare, bolje puteve jeftinije gorivo ili bilo šta drugo, e u tom slučaju ne bih imao protiv poreza na moje vozilo. Da stvarno pamtim i gora vremena koja sa ovakvim suludim odlukama ponovo dolaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi Zorane - skroz se slažem. Mada bih preporučio da cigarete koštaju 5e kutija ( i ako sam pušač). Da pivo košta bar 1e limenka, a dvolitarka najmanje 4 sa porezom na plastičnu ambalažu (i ako volim da popijem hladno pivo). Što se cene registracije tiče, svugde postoje razlike u zavisnosti od kubikaže, snage i godine proizvodnje. To je kod nas zbrzano do zlaboga (mada i kod nas ima neka caka sa konjskim snagama u odnosu na radnu zapreminu). I umesto aritmetičke progresije - koristi se geometriska progresija, što je van pameti. Kao da ponovo štitimo stojadine, jugiće i sva ostale naše rukotvorine. Ovo je populistički, nasledjeni pristup rešavanja problema, recimo analizira se koliko i kakvih procentualno narod najviše vozi vozila, pa one što štrče iznad proseka raspale po ušima i naplate tačno onoliko koliko je potrebno da se projektovani deficit smanji i završi se priča. Vi koji vozite "nadprosečna" vozila - plaćate najviše, a i najmanje vas je pa ne možete glasom uticati na promenu političke opcije. Ista stvar i sa privatnom preduzetničkom praksom. Ne dao Vam Bog da poslujete pozitivno. Meni se to desilo prosle godine posle tri godine grcanja, prosle godine promet mi bio poztivan, ostvarih neku dobit koji kad podelite sa 12 proizilazi da nisam platu sam sebi mogao veću da dam od 500e, majku su mi majcinu napravili sa obracunom poreza, a tek koliko će da mi razrežu za ovu godinu - akontativno! (a ja ni JEDAN ozbiljniji posao ne ugovorih od Nove Godine!) Vaša registracija, osiguranje i tehnicki pregled koji ste platili 39.000 je nesto malo manje od samara koji sam ja pretrpeo od "vesele" poreske uprave!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovo sam preuzeo danas iz Blica:

Povećanjem takse na registraciju vozila planirano je povećanje prihoda od jedne milijarde dinara, a veći državni namet ne treba da brine sve one koji voze automobile manje od 2.000 kubika. Ostalima su takse povećane u proseku tri puta, a izmenom zakona preduzeća će imati isti tretman kao i građani.

Pa šta bi ovo trebalo da znači da ću ja za Lybru (2,4 140 Ks) koju sam prošle godine registrovao po ceni od oko 40000 dinara što je ionako previše, ove godine da bi je legalno vozio po putu plati registraciju oko 100.000 din.

Losas interpretacija alli i lose tumacenje!

Ti si celokupan iznos registracije platio 40000 RSD gde ulaze razlicite takse, osiguranje, ... itd!

Ako sam ja ovo shvatio kako treba radi se o povecanju pojedinacno neke takse a ne celog iznosa rgistracije, pa tako nece biti 100.000 RSD ali nekih 10.000 RSD vise nego ranije ces morati da izdvojis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ko mi ne veruje evo i potvrede o iznosu, opet Blic:

Po džepu će kao građane sklone luksuzu država udariti sve one koji voze automobile veće od 2.000 kubika, a sledeća registracija koštaće ih bar duplo više nego sada. Od ranijih najava da će se voditi računa od starosti automobila i da će se popust sticati i po tom osnovu nema ništa. Objašnjenje nadležnih je da se to i sada radi i da u tom smislu promena neće biti.

U ovom trenutku stvari izgledaju tako da se na starost automobila od tri do pet godina dobija popust od 15 odsto, dok za vozila stara jednu deceniju sleduje umanjenje poreza 25 odsto. Prilikom registracije vozila starijih od deset godina popust je 45 odsto, a isto pravilo zadržaće se i posle najnovijeg povećanja državnog nameta. Novina je da će prilikom plaćanja registracije biti izjednačena fizička i pravna lica, što ide u korist preduzećima koja su do sada plaćala više od ...

Znači sa tim umanjenjem sam plaćao 40000 din. Sa ostalim nametima cenim jedno 70000-80000 dinara. Da mi je Automobil stariji od 10 god plaćao bih oko 50000 (ruka mi se umori kucajući nule).

To znači da samo malo pričekam jedno dve godine da bi mi Auto bio stariji od 10 i onda veselja mogu da vozim stari Auto da bi mi bila manja registracija (što bih pazario nešto novije, odvojio od usta itd. kada će me kazniti). Ako sačekam nekih još 20 godina moći ću ga da registrujem kao muzejski primerak i eto veselja i bezbednosti za naš saobraćaj. :wallbash:

Ako neko stvarno vidi u ovome nešto normalno onda OK, mora da je u meni problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nenormalno je to da ti vozis auto 10ak god star koji ima preko 2k kubika i da placas tolike cifre,ali mi je normalno da recimo onaj lik sto je kupio Q7 na sajmu i dao za njega koliko vec preko 100k evara znaci ja bi ga oporezovao tri puta vise nego tih 100000dinara

Share this post


Link to post
Share on other sites

slazem se u potpunosti, mada ima tu neka logika i nelogika.. auto star 10 godina vise zagadjuje okolinu od novog auta, a takse i rastu zbog ekologije.. to je u normalnim zemljama reseno tako sto se stariji automobili odlazu na otpade, tj ti treba da platis otpadu da dodje po tvoj auto i odveze ga, jer sto je stariji auto to je skuplja taksa za registraciju i tako dalje.. i onda imas izuzetak za oldtimere radi ocuvanja automobilske bastine koji ne placaju pun iznos tih eko taksi...

posto mi ne zivimo u normalnoj zemlji ostaje nam samo da namazemo ljubu vazelinom i dobro se naguzimo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naši ne žele da se upuštaju u bilo kakvu komplikovaniju formulu za izračunavanje takse, a možda bi i trebalo... na primer A4, A6, Passat & co. sa 2,0 motorima (TDI i FSI) ne spadaju u luksuz jer su im kubikaže ispod 2000ccm, a koštaju 50k eur :)

Što dalje omlicira da je registracija ista za recimo Punta 1,9JTD i A6 2,0TDI, a A6 je realno i više nego luksuz u odnosu na Punta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa postoji i grupa snage, tako da nije ista kao za punta ali priblizna... jtd ima 86, a ovaj 120-130 ks sto je par klasa iznad.. ali kao sto rekoh blizu je...

Nashi ne zele da se upustaju u bilo kakvu komplikovaniju formulu za izračunavanje takse, mnogo je to promenljivih u nejednachini, nemamo mi struchnjaka za to!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, pa snaga i kubikaža nisu uvek, pa čak ni blizu, stavka da bi se odredila da li je nešto luksuz ili ne. Mada 1,9 JTD ima od 105 do 150 Ks to uopšte nije poenta. najvažnija stvar prilikom kupovine tj procene da li je nešto luksuz ili ne je cena tog proizvoda tj. vozila. Naravno da je nešto luksuz što bi recimo prelazilo cenu 25000€ bilo novo ili polovno(po meni), ali ne vidim kakve to veze ima sa kubicima tj Kw.

I sama namena proizvoda tj Auta ima uticaj na to da li je luksuz ili nije. Recimo Hyundai couope ili Renault Megane mogu da imaju sličnu cenu i kubikažu ali totalno dve različite namena, ili Terenci kome to treba uopšte a da ne misli da nije luksuz (šumarima :veryangry: ).

Znači neko smišljen stavlja bogataše u povlašćen položaj ne računajući realnu cenu njihovih vozila: đipova, mercedesa itd, nego eto koliko imaju kubika.

Pa šta bi recimo trebalo reći za Auta kao recimo Lancia Delta stara 1 god ima 1400cm3 i 110 Kw cena 15000€ u Nemačkoj. Wow koji luksuz!!!

Ali verovatno imamo stručnjaka za guženje ako ne za registrciju, pa ti tako ni Vazelin ne pomaže.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mada 1,9 JTD ima od 105 do 150 Ks to uopšte nije poenta. najvažnija stvar prilikom kupovine tj procene da li je nešto luksuz ili ne je cena tog proizvoda tj. vozila.

1.9 JTD ima od 80KS do 190KS ;)...i, to je samo još jedan primer zašto je, po meni, glupo to sa kubikažom kao merilom...

Snažniji automobili su skuplji i tako bi se koliko toliko približilo pojmu luksuza...

Sada je stvano bzvz da ako voziš do 2.0 još možeš da nekako podneseš trošak registracije, a npr. sa 2.4 kao da voziš avion po državnom shvatanju... :wallbash:

c/p

Taksa za registraciju vozila

Kubikaža, Stari iznos, Novi

Do 1.150, 820, Isto

Od 1.150, do 1.300, 1.650, Isto

Od 1.300, do 1.600, 3.630, Isto

Od 1.600, do 2.000, 6.600, Isto

Od 2.000, do 2.500, 24.730, 37.000

Od 2.500, do 3.000, 49.470, 75.000

Preko 3.000 65.960, 155.000

*Iznosi su u dinarima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro ja moju KAPPU od 3.0 iz 1995. god necu ni da registrujem jer kazne ce mi biti manje od cene registracije :realmad::veryangry::wallbash:

teraju nas u krsenje zakona

MA NA ULICE kao u Grckoj :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...