Jump to content
FAS Goran
vaskez

Usvojen novi ZOBS & prateći akti

Recommended Posts

da li na prste moze da se nabroji koliko firmi koje rade teh.pregled imaju aparaturu da izguraju svaku tacku novog zakona?mislim da jos nema razloga za paniku pre mislim da ce za gume da smaraju odmah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boki,za pregled xenona ne treba nikakva elektronika,vizuelim pregledom vozila se vidi

1. ispod haube,da li imas zenone ili ne

2. da li imas prskalice za pranje farova ili ne

3. da li imas autonivelaciju farova ili ne

znaci za to im elektronika ne treba,ako imas xenone,bez ova druga dva,nece ti dati da prodjes tehnicki,prvi razlog je da oni kao kuca koja ti je pregledala kola i stavila pecat na to ne bi platili,verovetno dobru kaznu,a mozda i dobila suspenziju rada na neko vreme.

Tako da nam jedino ostaje Nesin savet :thumbup: cupaj xendze napolje pretehnickog,a posle,ako te zaustavi saobracajna policija-nadaj se da nece da ti gledaju farove-jer ces opet morati da ih chupas ili placas kaznu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doktore, ipak si u pravu po pitanju: "Дете до три године старости превози се у безбедносном седишту,

односно корпи, осим у возилима за јавни превоз путника."

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boki,za pregled xenona ne treba nikakva elektronika,vizuelim pregledom vozila se vidi

1. ispod haube,da li imas zenone ili ne

2. da li imas prskalice za pranje farova ili ne

3. da li imas autonivelaciju farova ili ne

Ja znam elektroničara koji može da napravi da se farovi posle paljenja prošetaju gore dole.

Moraće da postoji ozbiljnija provera autonivelacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti konkurencija postavila firewall da ti rasteruju musterije... :lol: :lol: :lol: :lol: Il paze da Keca ne pobegne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno dojava neka... mada sam čuo da je dolazila neka delegacija kod tebe sa nekim perverznim Audijima pa možda su radili obezbeđenje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahaha,koje paranoje.Redovan dyno tretman,klinci bi poceli da se skupljaju ispred tehnickog pregleda,KOJEG? :X

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Zimska oprema

Zimska oprema motornih i priključnih vozila, u smislu ovog Pravilnika, podrazumeva pneumatike za zimsku upotrebu

( M+S ) na pogonskim točkovima, ili pneumatike sa letnjim profilom ukoliko vozilo u opremi ima lance ili druga odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova.

Na pneumaticima sa letnjim profilom iz stava 1. ovog člana, kada se na njima ne koriste odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova, dubina šare gazećeg sloja, po obimu i širini, mora iznositi najmanje 4 mm.

Ovde su još bili najliberalniji... :thumbup:

Nema obaveznih zimskih guma...ako ih i staviš dovoljno je da budu samo na pogonskoj osovini...a, može i letnja ako još uvek ima ''dobru'' šaru... :)

Ako može malo pojašnjenje ...

Nema obaveznih zimskih guma AKO imaš lance ili UOPŠTE nisu obavezne ako imam nove tj sa dobrom šarom letnje? Ili sa dobrom šarom M+S?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje je zimska guma.

Ako nju nemaš, onda može i M+S

Ako nemaš ni nju, onda može i letnja sa dobrom šarom, tj. minimalno 4mm

Ako imaš letnju, ali ona nema tako duboku šaru, onda moraš imati lance ili druga odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova.

Šta god da imaš od ovih varijanti, ona je obavezna samo za pogonske točkove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahmm... a zar M+S na gumi ne znaci MUD and SNOW? tj. zimska guma. mislim, koja jos oznaka postoji za zimske gume?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M + S jeste zimska guma koja bi trebala da je podjednako dobra za blato i sneg.

Ima još oznaka nacrtana pahulja.

Najabolje je što me je vulkanizer ubeđivao da je M+S guma leto/zima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S i nacrtana pahulja i planina.Tako je na mom Good Year-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bio sa sluzbenom Zastavom 10 na tehnickom,pre dva dana i kaze mi covek koji radi teh.pregled,kako ce biti po novom ZOBS-u

-postavice im kamere iznad u svakoj garazi gde se radi teh.pr.

-sve masine za teh,pr. bice zajedno povezane na racunar koji ce beleziti svaku neispravnost,znaci tu povezuju,kaze on: valjci,izduv.gasovi i masina za farove.

E onda je najlepsi deo za njih kad dodje kontrola,uzme snimke sa kamere i uporediih sa podatcima sa masina i kompjutera,sve sto fali ili nije uradjeno klepanje sa kaznama.

Tako on kaze,a posto je covek i sam vozac,veruje da 5% kola kod nas nece proci takav teh.pregled,prvo zbog izduvnih gasova jer nam je gorivo prljavo samo po sebi,pa onda sve one ostale sitnice tipa: nije dobra nozna jer je auto neopterecen(a oni nece smeti kao do sad da vuku rucnu i stiskaju noznu)u takvom slucaju itd

Sve u svemu ako se novi ZOBS bude primenjivao 100%-bice guravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sa gumama ima promašaja.

Letnja guma je letnja guma. Može da ima dubinu šare i od 1cm. Potpuno potrošena zimska guma je zimi od nove letnje mnogo bolja. Nije fora samo u šarama već u tvrdoći. Letnje su zimi tvrde kao plastika.

Lažnu sigurnost daje kad samo na pogonskim točkovima imaš zimske.

Ako su zinske na prednim točkovima u krivinama postoji oversteering, zanošenje, zadnji točkovi ne mogu da prate prednje pa zanesu. Ako su zinske na zadnjim onda u krivinama postoji understeering prednji točkovi ne skreću već idu pravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najbolje je zimska guma.

Ako nju nemaš, onda može i M+S

Ako nemaš ni nju, onda može i letnja sa dobrom šarom, tj. minimalno 4mm

Ako imaš letnju, ali ona nema tako duboku šaru, onda moraš imati lance ili druga odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova.

Šta god da imaš od ovih varijanti, ona je obavezna samo za pogonske točkove.

Ako je verovati časopisu SAT (poslednji broj):

Minimum je letnja guma sa dubinom šare od najmanje 4mm na pogonskim točkovima plus lanci za pogonske točkove u gepeku za slučaj potrebe.

Zadovoljava i zimska guma na pogonskim točkovima (ali mi nije jasno zašto nisu naveli i minimalnu dubinu šare, zar je u redu ćelava zimska guma?). Tada ne moraš posedovati lance.

M+S je zimska guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S ukoliko ima i pahulju je zimska guma.

Moje imaju oznaku M+S, ali bez pahulje i po snegu se stvarno loše ponašaju.

Na sajtu Pirelija, piše da je ta moja guma ''letnja sa posebnim osvrtom na kišu''...otpornija pri akvaplaningu za veće brzine i šta ti ja znam ;), ali uglavnom od njene oznake M+S kao zimske gume nema ništa... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardoniram, ako mi je promaklo ali moze li mi neko navesti clanove zakona gde se navodi to oko prskalica na farovima i autonivelaciji...pa i o zenonima...

Hvala, pozdrav drugari :)

Edited by radoje76

Share this post


Link to post
Share on other sites
M+S ukoliko ima i pahulju je zimska guma.

Moje imaju oznaku M+S, ali bez pahulje i po snegu se stvarno loše ponašaju.

Na sajtu Pirelija, piše da je ta moja guma ''letnja sa posebnim osvrtom na kišu''...otpornija pri akvaplaningu za veće brzine i šta ti ja znam ;), ali uglavnom od njene oznake M+S kao zimske gume nema ništa... :D

Sta ce tebi Neso guma za kisu kad ti ne vozis po kisi da ne trosis nove brisace?A i to za vece brzine.... :evil::harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites
M+S ukoliko ima i pahulju je zimska guma.

Moje imaju oznaku M+S, ali bez pahulje i po snegu se stvarno loše ponašaju.

Na sajtu Pirelija, piše da je ta moja guma ''letnja sa posebnim osvrtom na kišu''...otpornija pri akvaplaningu za veće brzine i šta ti ja znam ;), ali uglavnom od njene oznake M+S kao zimske gume nema ništa... :D

M+S je oznaka za mud and snow, čudno je da sa ovom oznakom nije zimska guma.

..."M+S (Mud and Snow) tyres are those with a tread pattern and sometimes compound specifically designed to perform well in poor road conditions. An M&S tyre will usually have a high negative void ratio in order to achieve this.

Some M+S tyres rely solely on the aggressive tread pattern to achieve this extra performance whilst others will have the addition of a specially designed rubber compound. In general terms this different compound is usually reserved for out and out winter tyres."...

Share this post


Link to post
Share on other sites

..da, sve je to tačno oko oznake M+S, ali je jedino pahulja uz tu oznaku znak da je zaista u pitanju zimska guma.

Kao što rekoh, za ovu moju sam pronašao po sajtovima ili da je''letnja sa posebnim osvrtom za kišu'', ili da je ''all season'', ali da je zimska nisam pronašao nigde...

Evo, pogledaj i ti :) :

- Pirelli P400 Aquamile

pirelli.p400aquamile.jpgpirelli_p400_aquamile_fr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto nauka, dobro se posavetovati pre kupovine guma da ne ispadne da kupiš letnju a hteo si zimsku, pogotovo kada kupuješ na mestima poput Metroa gde nema stručnog lica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...