Jump to content
FAS Goran
vaskez

Usvojen novi ZOBS & prateći akti

Recommended Posts

Koliko ja mogu da vidim u Smederevu, motoristi su jako disciplinovani, umereni sa gasom, postuju propise, velika vecina nosi kacigu, one koji ne nose smatraju budalama, ali ti koji ne nose kacigu i oni koji nocu divljaju, potpisuju pri kretanju, voze na jedan tocak, oni prave negativnu statistiku ... jel odelo obavezno ili je samo kaciga obavezna da se nosi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

odelo nije obavezno nego samo kaciga. zato i svakavi voze motore od par stotina evra i kaciga sa buvljaka i piči! Sto se mene tiče nek ginu ali sam video sta taj motor moze da uradi kolima kad ih udri u punoj brzini, STRASNO! Vozio sam motor i znam kako idu i sta moze sa njima pa se zato plasim kad ih vidim kako obilaze i sta rade, kao da zasticeni nevidljivim stitom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta u praksi znači Zakon o prekršajima u saobraćaju?

O primeni i efektima koji se očekuju od novog saobraćajnog propisa za „Novosti” govore brojni stručnjaci i čelnici MUP. Saznajte kako se stiže do sporazuma o priznanju prestupa, kako policija dokazuje krivicu i ostale detalje

 

policija4_620x0.jpg

 

ONI vozači koji su obradovali da će moći da postignu Sporazum o priznanju prekršaja iako su “naduvali” 1,2 promila alkohola u krvi, uzalud su se nadali. Iz Uprave saobraćajne policije upozoravaju da će tu mogućnost moći da dobiju samo koji su zatečeni sa 0,85 promila alkohola i to ako prethodne dve godine nisu načinili nijedan prekršaj, niti su bili osuđeni.
 

Za početak, kako je najavio načelnik Uprave saobraćajne policije MUP Srbije Vladimir Rebić, dok se sistem “ne uhoda”, planirano je da se sporazumi potpisuju za najblaže prekršaje iz člana 332. Zakona o bezbednosti saobraćaja.

 

- To su oni delovi ovog člana, gde zakon propisuje kaznu od šest do 20.000 dinara, od dva do šest kaznenih poena i zabranu upravaljanja motornim vozilom do 30 dana - naveo je naš sagovornik. - Primer, da učinilac prekršaja plati šest hiljada dinara kaznu, da mu kazneni bodovi ostanu, a zabrane vožnje može, ali i ne mora da bude.
 

Ipak, kako će to izgledati u praksi, zavisi od niza činilaca. Zakon o prekršajima predviđe jedno ograničenje: sporazuma nema za (ne)dela za koja je predviđena fiksna novčana kazna, odnosno u situacijama kada se izdaje prekršajni nalog. Policija je iskoristila pravo i da ga ograniči samo na savesne vozače, odnosno one koji retko prave prekršaje.

 

- Dok se ne budemo “uhodali” i videli kako će to da funkcioniše, odlučeno je da se sporazumi postižu za relativno blaže prekršaje kao što je brzina od 20 do 50 kilometara na sat veća, od dozvoljene, u naseljenom i od 40 do 60 kilometara van naseljenog mesta - rekao je Rebić.

 

 

Takođe, i oni koji su zatečeni da voze u stanju srednje alkoholisanosti moći će da se dogovaraju sa policijom o postizanju sporazuma. Ta granica je od 0,5 do 1,2 promila alkohola u krvi. Ipak, policija je ovde napravila granicu, a to je da vozač ne sme da ima više od 0,85 promila alkohola u krvi, što je blaga alkoholisanost.
 

Sporazum o priznavanju prekršaja moći će da sklapaju i strani državljani, koji načine saobraćajni prestup na našoj teritoriji, odnosno oni čija vozila imaju strane registarske oznake. Oni su do sada uvek vođeni pravo kod sudije, a sada se i njima pruža mogućnost da postignu nagodbu i dogovore se o visini kazne.

 

Novi način kažnjavanja nesavesnih vozača značiće znatno rasterećenje za sudije-prekršajce, a policiji će doneti efikasnost i manje “šetnje” po sudovima.

 

Godišnje se sudijama za prekršaje podnese od 800.000 do 900.000 prijava, od čega se 62 odsto odnosi na (ne)dela iz saobraćaja.

 

Odgovorni u MUP Srbije nadaju se da će primena novog zakona o prekršajima već od sledeće godine imati najveće efekte, odnosno da će i vozači i saobraćajci imati više iskustva sa novim propisima, koji su u obostranom interesu.

 

- Ako je, recimo, za neki saobraćajni prekršaj predviđena kazna od 15.000 do 30.000 dinara, četiri kaznena poena i tri meseca zabrane upravljanja vozilom, ima mesta za nagodbu - kažu nadležni. - Novčana kazna, u okviru ovoga, ne može da bude ispod 15.000 dinara, broj kaznenih poena ostaje, a o zabrani vožnje može da se sporazumeva, ako vozač dokaže da mu je ugrožena egzistencija ili da mu je auto neophodan, jer je neko od ukućana teže bolestan.

 

 

Život je bogatiji od normi, pa će i praksa i iskustvo pokazati kakve su i za koje prestupe nagodbe dogovorene.

 

BOLjA BEZBEDNOST

Vladimir Rebić saopštio je da je poboljšana situacija kada je reč o bezbednosti saobraćaja u odnosu na isti period lane.

- Prošle godine do 23. jula imali smo 19.573, a u istom periodu ove 18.536 udesa - rekao je on. - Prošle godine poginula je 311, a ove 271 osoba, dok je oko 9.089 ljudi povređeno, što je za oko 450 manje

Preuzeto sa Novosti.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako trgneš 'ladno pa te uhvate nije toliko veliki problem koliko je problem ako imaš udes u kome objektivno nisi kriv, jer sa alkoholom automatski dobijaš podeljenu krivicu, a solidno često možeš dobiti i punu krivicu. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas mi je stigka presuda za jedan prekrsaj u kojoj se izmedju ostalog nalazi i zabrana voznje na 3 meseca, e sad zanima me od kad stupa zabrana , da li cim mi stigne presuda na adresu ili treba nekom da se javim u mupu...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stići će ti "Saopštenje" na kućnu adresu u kome ti saopštavaju da ti je izrečena kazna zabrane i da počinje izvršenje uručenjem tog "Saopštenja". . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci pored ovog resenja gde mi govore kazne pare, bodovi i zabrana , treba da stigne jos jedno pismo vezano za zabranu od kad stupa na snagu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je. To što ti je stiglo je Rešenje, a ovo šte treba da ti stigne za zabranu zovu "Saopštenje". ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel moze nekako da se dogovorim sa njima od kad do kad da traje zabrana i kome da se obratim povodom toga?

Jer ako meni stigne to saopstenje ja ne mogu tu posle nista da se dogovaram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško da možeš da se dogovaraš. Eventualno možeš jednom da ne primiš Saopštenje, ali će ti ga poslati opet vrlo brzo, a ako ga ne primiš ni drugi put onda ga objavljuju na oglasnoj tabli Suda što se tretira kao da ti je uručeno, što ti je još gore jer ne znaš kad je počelo :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam bio u ljermuntovoj da se raspitam, kazu nista dok ti ne stigne saopstenje, od tad ti stupa na snagu kazu.. Otiso posle do 3 opstinskog gde sam davao izjave pa oni slali u kg ( u batocini prekrsaj napravljen) al ne rade sudije, a tu neki zaposleni mi kazu ne mora da znaci da ce ti stici to odma, kazu nema sanse, prodje i par meseci... E sad dal je to tacno ne znam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi od mesta do mesta, koliko imaju posla i koliko rade, ocekuj zabranu za nekih mesec dana, jer po starom su slali posle nekih godinu dana, a po novom su dosta ubrzali

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo sad citam na polovnim...

 

Uskoro nulta tolerancija na alkohol?

Uvođenje nulte tolerancije na alkohol kod vozača moguće do kraja godine, što znači ukidanje sadašnje granice od 0,3 promila (koja je pre nekoliko godina spuštena sa 0,5 promila).



Uskoro_nulta_tolerancija_na_alkohol.jpg

 

 

Profesor Milan Vujanić, jedan od vodećih ljudi u radnoj grupi za uvođenje izmena u Zakon o bezbednosti u saobraćaju, izjavio je nedavno za Novosti da „nema razloga da bilo ko pije kada vozi“, te da se u okviru drugih mera za povećanje bezbednosti planira i uvođenje nulte tolerancije na alkohol. Nulta tolerancija znači da vozači neće smeti da imaju ni najmanju količinu alkohola u krvi. Međutim, u slučaju da do toga dođe, da li će se tako u problemu naći mnogi vozači koji su prethodno veče popili nekoliko piva? Da odmah razjasnimo, ne promovišemo vožnju u alkoholisanom stanju, niti branimo one koji to čine pravdavajući se tradicijom (slave, krštenja, svadbe…), dobrim podnošenjem alkohola ili nedostatkom drugog prevoza. Naprotiv, podržavamo uvođenje još oštrijih kazni za one koji predstavljaju opasnost na putu, ali nismo toliko sigurni da li je potrebno uvesti „kolektivno kažnjavanje“ zbog kojeg će stradati i oni vozači kod kojih je alkohol nađen samo u tragovima.

 

Zašto uvođenje nulte tolerancije može biti problematičan potez?

 

a) saobraćajne nesreće sa poginulima uglavnom ne izazivaju oni sa 0,2‰ alkohola u krvi, već oni koji su popili znatno veću količinu piva, votke, rakije, viskija…

Uostalom, saobraćajna policija uopšte ne vodi statistiku o tome koliko alkohola u krvi imaju krivci, tako da se u isti koš stavljaju oni koji su za nijansu prekoračili granicu i oni koji zbog pijanstva nisu u stanju da izađu iz automobila.

b.) konzumiranje određene hrane (naročito prezrelog voća) može da dovede do povećanja nivoa alkohola u krvi, a alkometar može da zbuni i korišćenje tečnosti za ispiranje usta koja sadrže alkohol.

Inače, ljudski organizam sadrži tzv. endogeni alkohol, čiji nivo može da se poveća do te mere da ga registruje alkometar - to npr. može da se desi pacijentu obolelom od šećerne bolesti.

c) statistička obmana - kao što smo već rekli, policija ne vodi evidenciju koliko promila alkohola u krvi su imali vozači koji su izazvali saobraćajnu nesreću. Stoga nije poznato koji procenat od ukupnog broja udesa su izazvali oni sa 0,2‰u odnosu na one koji su imali preko 2‰.

d) u većini evropskih zemalja dozvoljen nivo alkohola u krvi je 0,5‰, uključujući i one poznate po rigoroznim zakonima, kao što su Austrija, Nemačka ili Švajcarska.

Neke zemlje su još „opuštenije“ po ovom pitanju, pa su postavile granicu na čak 0,8‰ (Velika Britanija i Malta). Sa druge strane okeana, u Americi, Kanadi i Meksiku granica je takođe 0,8‰.

U Rusiji i Belorusiji je limit isti kao kod nas, a ima država sa rigoroznijim zakonima. Na primer, u Norveškoj, Poljskoj i Švedskoj dozvoljeno je 0,2‰, dok je nulta tolerancija uvedena u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj i Rumuniji.

e)  uveli nultu toleranciju, pa odustali -  u Hrvatskoj i Rusiji bila je uvedena nulta tolerancija, ali je ubrzo ukinuta.

U Njujorku je još pre gotovo dve decenije stupila na snagu nulta tolerancija za vozače ispod 21 godine starosti. Međutim, u ovom slučaju nulta tolerancija iz praktičnih razloga nije značila uvođenje granice od 0‰, već je ona postavljena na 0,2‰, pošto se pokazalo da određene vrste sirupa protiv kašlja i tečnosti za ispiranje usta sadrže malu količinu alkohola, dovoljnu da prikaže lažan rezultat na alkometru.

f) postojeći zakon je dobar, ali se ne primenjuje kako bi trebalo - po sadašnjem zakonu dozvoljeno je 0,3‰, što je oštrije od većine evropskih zemalja koje imaju drastično manji broj saobraćajnih nesreća i poginulih u odnosu na broj stanovnika, broj vozila na putevima i prosečan broj pređenih kilometara po vozilu/vozaču.

 

Ova činjenica nam govori da problem nije u zakonu, već u njegovoj primeni, što se može rešiti samo boljom kontrolom na putevima, efikasnijim sudstvom i borbom protiv korupcije u policiji i sudstvu.

 

Uskoro_nulta_tolerancija_na_alkohol_3.jp

 

 

Nedavno je počela da se primenjuje i mogućnost sporazuma o priznanju krivice, koji omogućava blažu kaznu vozačima koji su uhvaćeni sa 0,5 do 0,8‰ alkohola. Ukoliko priznaju krivicu, umesto novčane kazne u rasponu od 6.000 do 20.000 dinara i zabrane upravljanja vozilom od 3 meseca, biće kažnjeni novčanom kaznom od 6.000 dinara i zabranom upravljanja od 2 meseca. Na sreću, alkoholisani vozači i dalje će dobijati 6 kaznenih poena, pri čemu sporazum neće biti moguć ukoliko su u prethodne dve godine bili kažnjavani za saobraćajne prekršaje ili u poslednje četiri godine bili osuđivani za krivično delo protiv bezbednosti saobraćaja.

 

Uvođenje nulte tolerancije do kraja godine?

Milan Vujanić, profesor saobraćajnog fakulteta, jedan od vodećih ljudi u radnoj grupi za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama ZOBS, smatra da će potpunom zabranom biti povećana bezbednost na putevima. Inače, na ovom Nacrtu se još uvek radi; primena izmenjenog zakona se ne očekuje pre kraja novembra ove godine.

Koliko alkohol utiče na sposobnost vožnje?

Ovo je potpuno individualno i zavisi od raznih faktora, kao što su pol i konstitucija, vozačko iskustvo, naviknutosti na alkohol… Na primer, ako devojka od 18 godina i 50 kg, koja prvi put pije alkohol, popije dve čašice rakije, može da padne u delirijum. O vožnji nećemo ni da govorimo.

Sa druge strane, muškarac od 120kg, sa 30-godišnjim „kafanskim stažom“, dve čašice neće ni da oseti (figurativno).

 

Koliko piva (ili drugog alkohola) je potrebno da se pređe granica?

To zavisi od sledećih faktora:

 

a) prazan ili pun stomak - ako se pije na prazan stomak, nivo alkohola u krvi će naglo skočiti, dok će se na pun stomak podizati lagano i do nižeg nivoa

b.) naviknutost na alkohol - što više pijete, jetra će brže da ga prerađuje (dok je ne uništi ciroza)

c) brzina konzumiranja - što brže pijete, veću koncentraciju ćete postići u kraćem periodu

d) vrsta pića - čak ni svako pivo nema isti procenat alkohola. Na primer, Zaječarsko ima 4,5%, Apatinsko 4,7%, Lav 5,0%, Nikšićko tamno 6,2%, Jelen Strong 7,3%...

e) vreme proteklo od konzumiranja poslednjeg pića do merenja

f) pol - muškarci bolje podnose alkohol od žena (i brže ga prerađuju)

g) težina - osobe sitnije konstitucije teže podnose alkohol

 

Postoje neka uopštena pravila koja govore koliko ćete imati promila alkohola u krvi nakon nekoliko čašica žestine, piva ili vina, ali se pokazalo da su u praksi rezultati često neočekivani. Stoga ne želimo da tvrdimo da posle „toliko i toliko“ čašica ili čaša možete da vozite bez opasnosti da vas policija kazni. Naš savet je - ako vozite popijte maksimalno jedno pivo, čašu vina ili čašicu žestokog pića i sačekajte nekoliko sati pre nego što sednete za volan.

 

Preuzeto sa polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

super,da predam odmah zeni kljuceve od punta :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom sam vozio pijan  nikad više i od najveće muke udarim u sopstvenu ogradu  :laughing: zbog par spricera više sebi napravio štetu od 1000e,od tad lepo u grad taksiijem il me voze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad pijem ladno mogu da polozim vozacki ispit pred najgorom komisijom. Od kafane lagano do kuce. Rizican sam kad sam trezan.  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I auto se računa u štetu :D pet metara kovane ograde,pola auta uništeno kad se sračuna sve dođe tu i preko 1000e,al da ne cepidlačimo  :laughing: Najgore je što sam zaspao pa uleteo u spostveno dvorište i dalje sam spavao pa keva mislila da sam zaginuo  :laughing: To je bila atrakcija u nasleju keva plaće misli da sam mrtav,okupile se komšije a ja se budim i hoću još jednu turu   :laughing: Nije nimalo prijatno i rekoa sam od tada autom u grad nikad.

 

Još se sećam Nervoznog poštara koji piči sa radija i to ova stvar

 

 

i komšije oko mene  :guitar: A bilo je ono već sam vozio pijan pa se opustio i eto ga :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...