Jump to content
FAS Goran
vaskez

Usvojen novi ZOBS & prateći akti

Recommended Posts

Da Marko,toga sam se ija setio i zato to i pitao.Jednojacani blizanci imaju isti DNK i ako je samo to dokaz 

ne moze tada biti validan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam danas da su ukinuli onaj zakon za vozila starija od 15 god za 2 tehnička godišnje. Za nova vozila prve 2 god.bez tehničkog pregleda. Povećali su kaznu  za brzinu van naselje od 21-40 km ali samo navode auto put biće 10.000 din nepiše van auto puta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...postavio sam malopre u onoj posebnoj temi oko dva tehnička:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73060-stariji-od-15-godina-dva-puta-na-tehnički-pregled/&do=findComment&comment=1463509

 

Još nema teksta tog predloga Zakona na sajtu Vlade:

http://www.srbija.gov.rs/vesti/dokumenti_pregled.php?id=311680

...valjalo bi pročitati čim ga okače. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Ko treći put izgubi dozvolu neće moći da je vrati''

 

dozvole.jpg

 

Prema nacrtu novog Zakona o bezbednosti saobraćaja vozači koji treći put izgube vozačku dozvolu više nikada neće moći da je vrate, a ako budu uhvaćeni kako voze bez dozvole, biće im trajno oduzeto i vozilo, izjavio je v.d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić. On je rekao da je Zakon o bezbednosti saobraćaja 2009. doneo izvanredne rezultate, da je od početka primene Zakona 11.000 vozača ostalo bez dozvole, a 60 njih i dva puta. Danas, kako je naveo, ima mnogo manje bahatih vozaca nego pre 10 ili 15 godina, ali da je došlo vreme da se uvedu nove mere.

 

''Neko ko je dva puta izgubio vozačku dozvolu jasno pokazuje da ne želi da menja svoje navike. Novina novog Zakona o bezbednosti saobraćaja je da je neko ko je dva puta izgubio vozačku dozvolu ide na specijalni lekarski pregled koji će utvrditi da li ima neke zdravstvene probleme. Ako ih ima, ostaće bez dozvole. Ko ostane bez dozvole treći put njemu će trajno biti oduzeta dozvola i više nikada neće moći da je dobije. Ako budu uhvaćeni da voze bez dozvole takvim vozačima će biti oduzeto i vozilo'', najavio je Pešić. On je istakao da je najvažnija mera aktuelnog Zakona bila ta što su definisani kazneni poeni i kada bi vozač sakupio 18 kaznenih poena izgubio bi dozvolu. Dozvola se drugi put gubi sa 15, treći put sa 12, a četvrti put sa 9 kaznih poena.

 

Pešić je naveo da se dozvola vraća tako što protekne 90 od svih zabrana, a zatim ti vozači pohađaju 40 časova u Agenciju za bezbednost saobraćaja, posle kojeg polažu ispit, kao i da je taj ceo proces veoma zahtevan. ''Od 11.000 vozača koji su izgubili dozvole, njih 10.000 je bilo u Agenciji i prijavilo se za seminar, a negde oko 9.500 je položilo ispit i vratilo vozačku dozvolu. Sama činjenica da vozač može da ostane bez vozačke dozvole dala je rezultate, a na sve njih pozitivno je uticao i seminar u Agenciji'', poručio je Pešić. On je dodao da je najčešći prekršaj koji vozači ponavljaju vožnja u alkoholisanom stanju.

Pešić je rekao da je završena Nacionalna strategija za bezbednost u saobraćaju 2020.-2030., da treba da prođe Telo za koordinaciju pre nego što ode u vladu. ''Strategija dobro prati međunarodna dokumenta, prepoznaje koji su najveći problemi i institucije za realizaciju određenih aktivnosti. Najvažniji ciljevi su da se smanji broj poginulih i povređenih u odnosu na 2019 za 50%, i da nakon 2030. nemamo stradale dece u saobraćaju'', naglasio je Pešić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti iz agencije za bezbednost su najveci lopovi, izmislili sertifikate i gluposti za vozace ubacili se izmedju posla i polaganja voznje pa nije to fakultet bre, cuj sertifikat agencije za bezbednost saobracaja :D  imam ja stanglu za takve sto oduzimaju vozila i dozvole pa cik nek mi pridje. Oni broje poginule ali ne broje ukupan broj stanovnistva, zagusene ulice, manjak parking mesta , ali zato znaju da broje tudje novcanice i smeju se tudjoj bedi.

 

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok to za oduzimanje vozila ako je vlasnik istog a šta ako nije. Sigurno ima najviše alkoholičara, što se kazne ne dupliraju ako ima više od 1ili 2 promila mislim na zatvorsku kaznu. Pre neko veče u okolini Beograda na semaforu pijan vozač ubio drugog koji je čekao na semaforu,naravno nije video ni semafor a kamoli kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, dach@ said:

Ok to za oduzimanje vozila ako je vlasnik istog a šta ako nije. Sigurno ima najviše alkoholičara, što se kazne ne dupliraju ako ima više od 1ili 2 promila mislim na zatvorsku kaznu. Pre neko veče u okolini Beograda na semaforu pijan vozač ubio drugog koji je čekao na semaforu,naravno nije video ni semafor a kamoli kola.

Naravno da nije ok , ti si radio druze za minimalac da bi kupio 'ovno od 2000 evra skupljas godinu dve i dodje ti neki da ti oduzme zato sto eto ... ljudi normalno je da se zivi ali je takodje normalno i da se umire zamisli da niko ne umire? hteo ne hteo od neceg ces otegnuti papke samo sto ovako kad je masovan broj ljudi onda i ostali umiru od gladi jbg pa kolko god love imao cena prestigne i onu najjacu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se zalazem za jos drasticniji kazne od ovih navedenih. Ako si pijan seo za volan ti si automatski potencijalni ubica, tako da je oduzimanje vozila i dozvole najmanje sto treba da zadesi ove osobe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ce kod nas ljudi nauciti da nije stvar u visini kazne nego u primeni istih. Zakon mora da vazi za sve jednako i da se primenjuje stalno. Ne da imamo sporadicne najavljene akcije na vec dobro poznatim mestima gde kontrolisu samo jednu stvari i prave se da sve ostalo ne postoji.

 

Mada nasi ljudi se ponose kako se za jednu crvenu izvlace iz svih prekrsaja i kako imaju veze, tako da nisam siguran da uopste zelimo red u saobracaju ili bilo kojem drugom aspektu zivota.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde se ne sprovodi, hapsili me za placenu kaznu kao alkaponea da su uhvatili na sred prometne ulice podignutih glava kao da smo u prohibiciji, ste se vozili nekad u dzipicu njihovom sa lisicama? :D al bili su ok znaci sve su ispostovali nije kao na filmu neki maltret i sl. E sad drugi ipak mogu to zaobici ali normalan i posten narod tesko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U izmenama Zakona bezbednosti saobraćaja i lista prekršaja zbog kojih će vozači privremeno ostajati bez vozila

 

moron.jpg

 

Vožnja pod dejstvom alkohola sa više od 1.2 promila u krvi, odbijanje alko-testa, vožnja bez vozačke dozvole ili tokom mere zabrane upravljanja vozilom - samo su neki sa spiska od 18 saobraćajnih prekršaja zbog kojih će se oduzimati vozilo, prema predloženim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima. Kako je predviđeno Nacrtom tih izmena, koje bi u martu trebalo da prođu Vladu i nađu se pred poslanicima, vozilo će biti oduzimano samo onim vozačima koji su u prethodne dve godine već pravosnažno osuđeni za neki od ovih prekršaja sa spiska, i to do pravosnažnog okončanja prekršajnog postupka, bez obzira na to da li je vozač vlasnik vozila ili nije.

 

''Ovu listu mogli bismo da nazovemo 'crna lista prekršaja' jer se odnosi na najopasnija ponašanja u saobraćaju'', kaže Damir Okanović, predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja. ''Reč je o privremenom oduzimanju vozila do okončanja postupka, a sud, po postojećim propisima, ima mogućnost da u postupku vozilo oduzme i trajno. Ove izmene su hitne, a paralelno sa njima radi se i na novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, koji bi trebalo da bude završen do Nove godine, i po kom bi sud u određenim situacijama imao ne mogućnost, nego obavezu oduzimanja vozila.''

Na pitanje da li je ova drakonska mera u skladu sa Ustavom, Okanović odgovara da ona nije drakonska s obzirom na težinu prekršaja, i da jeste u skladu sa Ustavom. Naime, Zakon o javnom prevozu već predviđa trajno oduzimanje vozila taksistima koji rade ''na divlje'', odnosno nelegalno. Taj propis je donet 2006, a Ustavni sud Srbije šest godina kasnije donosi odluku da on nije protivustavan. ''Nadam se da nikom neće biti oduzet automobil i da će se svi ponašati u skladu sa propisima'', dodaje Okanović. Državi nije stalo do uzimanja automobila, njoj je potrebna zaštita ljudskih života, a ne automobila. Najnovija studija pokazuje da jedan izgubljen život u saobraćaju košta najmanje milion evra, kada se sve sabere: troškovi sudskog postupka, osiguranje, posledice po porodicu, novac uložen u školovanje te osobe..

 

Damir Okanović primećuje i da je veliki broj žrtava stradao upravo zbog vožnje u alkoholisanom stanju i prekoračenja brzine. Nije previše retka ni vožnja bez dozvole, kao i vožnja tokom izrečene mere zabrane upravljanja vozilom ili oduzimanja vozačke dozvole zbog nakupljenih kaznenih poena: ''Nekome ko nema položen vozački ispit ne možete izreći kaznene poene, niti mu uzeti dozvolu, već samo naplatiti kaznu ili eventualno izreći dvomesečni zatvor, pa ispada da je on u povoljnijem položaju od regularnih vozača. Zato je oduzimanje vozila prava mera kod povratnika kada je u pitanju ovo delo.''

I Verica Mijović iz Agencije za bezbednost saobraćaja, koja takođe učestvuje u radu na izmenama Zakona, pozitivno ocenjuje meru privremenog oduzimanja vozila: ''Vozila će privremeno biti oduzimana od učinioca težeg prekršaja iz oblasti bezbednosti saobraćaja na putevima, koji je u poslednje dve godine osuđivan za teže prekršaje iz ove oblasti. Pod tim težim prekršajima podrazumeva se vožnja bez vozačke dozvole, nasilnička vožnja i slično.'' Nasilnička vožnja, kako objašnjava, je ona kada vozač dva ili više puta prođe crveno svetlo na semaforu, ako između dva uzastopna prolaska nije prošlo 10 minuta, kada pretiče kolonu na neisprekidanoj uzdužnoj liniji ili prekorači brzinu u naselju za 90 km/č više od dozvoljene, a van naselja za 100 km/č. Tu je i upravljanje vozilom u stanju potpune alkoholisanosti.

''Smatramo da ćemo ovom merom uticati na promenu ponašanja nesavesnih vozača i smanjiti broj takozvanih povratnika, odnosno onih koji ponavljaju teže saobraćajne prekršaje. Kroz rad sa nesavesnim vozačima, kojih je u poslednjih 10 godina bilo više od 11.500, verujemo da će privremeno oduzimanje vozila do okončanja sudskog postupka imati uticaj na promenu svesti i ponašanja'', kaže Mijović.

 

Zvanični podaci MUP za prošlu godinu pokazuju da je zbog neprilagođene brzine stradala trećina svih poginulih u saobraćaju, a zbog vožnje u alkoholisanom stanju svaki sedmi. Za godinu dana poginulo je ukupno 554 ljudi, a povređeno je više od 16.000, od čega 3.365 teže. Ukupno je bilo 33.225 saobraćajnih udesa. Kad je u pitanju vožnja bez ijedne kategorije, pažnju javnosti prošle godine izazvao je slučaj pevača Darka Lazića koji je punih devet godina vozio bez dozvole. Indikativan je i slučaj Novosađanina Ž. Lj. koji je do 2019. godine čak pet puta hvatan da vozi bez dozvole jer je - nema. Protiv njega je do tada bilo podneto čak 14 prijava zbog različitih prekršaja. Ipak, apsolutni rekorder je izvesni Slobodan iz Dragačeva koji je punih 45 godina vozio bez papira, kako privatni, tako i službeni automobil!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se dobro sećam, položio sam 1980., a 1985. je izašao tada novi ZOBS koji bi ladno mogao i dan danas da prođe kao adekvatan (uz naravno potrebna prilagođavanja vremenu....npr. mobilni i slično)...od tada je doneto još mnogo "novih" ZOBS-ova, a situacija na terenu gora i gora iz godine u godinu....nije stvar u zakonu, već u primeni zakona...i taj iz '85 da se primenjuje jedan kroz jedan - bilo bi bolje i sigurnije...mlaćenje prazne slame....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Zvanični podaci MUP za prošlu godinu pokazuju da je zbog neprilagođene brzine stradala trećina svih poginulih u saobraćaju,

 

Ja sam se u prošlu nedelju veče ( sticajem nesrećnih okolnosti ) našao maltene u sred ulične trke u ul. Vladimira Popovića oko 21 čas, u smeru ka blokovima ( trka je bila izmedju prva dva semafora ( računajući od tramvajskih šina ), a publika sa leve strane, na parkingu ).

Očito ih kamere ( kod "Gazele" ) ne mogu "dohvatiti".

A baš je bilo divlje. I nije ni čudo da se strada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, moron said:

Ja sam se u prošlu nedelju veče ( sticajem nesrećnih okolnosti ) našao maltene u sred ulične trke u ul. Vladimira Popovića oko 21 čas, u smeru ka blokovima ( trka je bila izmedju prva dva semafora ( računajući od tramvajskih šina ), a publika sa leve strane, na parkingu ).

To ti je ovo (šampion te nedelje se vidi od 10:40)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet neka najava da za manje prepravke nece morati tehnicki pregled i odobrenje proizvodjaca ,navodno tu spada i zatamljivanje stakala:

 

Bez tehničkog pregleda za manje prepravke na vozilima

 

fiar punto servis.jpg

 

Među najavljenim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima našao se i predlog Agencije za bezbednost saobraćaja koji bi mogao da donese lepe uštede vozačima.

 

Naime, za manje prepravke na vozilima neće više biti potreban novi tehnički pregled, kao ni potvrda proizvođača, najavio je za sajt Polovni automobili Branko Stamatović, direktor Agencije. Do sada je, podsetimo, za prepravke automobila bilo neophodno da osim plaćanja same usluge i ispitivanja vozila, dobijete od proizvođača potvrdu o saobraznosti, ali i da uradite tehnički pregled kako biste takvo vozilo mogli da registrujete. Neki proizvođači za izdavanje potvrde naplaćuju tridesetak evra, dok se cena ovog papira kod nekih uvoznika naplaćuje čak i do 100 evra. Kad na to dodate cenu tehničkog pregleda, koja iznosi otprilike 50 evra, jasno je da krajnji iznosi za prepravke na vozilima nisu mali.

 

''Sagledali smo kompletnu situaciju i odlučili da predložimo zakonsku izmenu, po kojoj za manje prepravke u koje spadaju zatamnjivanje stakala, ugradnja kuke, ugradnja zaštitne kabine ili rama na traktoru, ali i ispitivanje vozila za koja nisu poznati ili su pogrešno upisani tehnički podaci u saobraćajnoj dozvoli neće više biti potrebna potvrda od proizvođača, kao i tehnički pregled. Jednostavno, takvim prepravkama se ne narušava bezbednost vozila i drugih učesnika u saobraćaju, tako da smo želeli da vozačima smanjimo troškove koji nisu neophodni'', kaže Branko Stamatović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.

Da pojasnimo, izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja zapravo će se omogućiti propisivanje bližih uslova da se ova oblast definiše i to kroz novi predlog Pravilnika o ispitivanju vozila. Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja su trenutno na razmatranju u Vladi Srbije i očekuje se da bi uskoro mogli da se nađu na glasanju pred poslanicima u Parlamentu. Osim novine koja se odnosi na prepravke, uvedena je potpuno nova oblast elektromobilnosti kojom će se regulisati korišćenje elektrotrotineta u saobraćaju, definisani su slučajevi kada će policajci moći da vozačima ''progledaju kroz prste'' za određene prekršaje, ali i kada će policija moći da privremeno oduzme automobil od vozača. U narednim danima detaljnije ćemo se baviti i ovim temama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka sprdačina uveren sam.

Koliko se samo pričalo o glupostima oko ugradnje i eksploatacije TNG uređaja pa š'a ispade od svega.

Ekologija, nije-nego.

Uostalom, još uvek smo u obavezi usklađivanja Zakona sa EU, ako ona još postoji. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta piše u izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja?

 

158306-voznja.jpg

 

Dugogodišnji trend smanjenja broja žrtava u saobraćaju, koji je bio konstantan od 2000. godine poslednje dve godine je prekinut. Tokom prošle godine u Srbiji je u saobraćajnim nezgodama 535 osoba izgubilo život. Godinu dana ranije, poginula je 521 osoba, a 2020. njih 492. U cilju zaustavljanja ovog novog trenda povećanja broja žrtava, nadležni planiraju izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja.

 

Iako propis još nije ušao u skupštinsku proceduru, pa zato još ima mesta za promene, on, za sada, predviđa neke značajne izmene.

U prvi plan iskače odredba koja će omogućiti policijskim službenicima privremeno oduzimanje vozila za počinioce teških prekršaja. Naime, ukoliko uoči težu povredu zakona, a proverom ustanovi da je vozač u poslednje dve godine osuđen za težak prekršaj iz saobraćaja, zakon će omogućiti policijskom službeniku privremeno oduzimanje ''predmeta kojim je počinjen prekršaj''. Pod težim prekršajima podrazumeva se vožnja pod dejstvom više od 1.2 promila alkohola, odbijanje alkotestiranja ili testiranja na opijate, prekoračenje brzine za više od 100  km/h u naselju, za više od 60 km/h u zoni škole ili ''zoni 30'', i za više od 50 km/h u zoni usporenog saobraćaja. Pod istu kategoriju prekršaja potpada i prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu suvozača ili mestu koje nije predviđeno za sedenje, prolazak kroz najmanje dva crvena svetla na semaforu u razmaku kraćem od 10 minuta, preticanje kolone vozila preko pune linije i vožnja bez položene ijedne vozačke kategorije. Vozila će moći da budu oduzeta i zbog vožnje tokom mere zabrane upravljanja vozilom i nakon oduzimanja dozvole. Isti težinu ima i vožnja na neosvetljenom putu bez upaljenih svetala, preticanje i obilaženje vozila koje se zaustavilo radi propuštanja pešaka, ali i preticanje i nepropuštanje kolona pod pratnjom.

 

Među bitnijim novinama koje su predviđene izmenama je i što je normirana upotreba električnih trotineta. Električni trotinet je u zakonu definisan kao lako električno vozilo sa najmanje dva točka, sa mehaničkim upravljačem, bez mesta za sedenje, čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0.6kW, čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25km/h i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kg. Kada upravlja vozilom po putu, vozač trotineta će morati da kod sebe ima tehničku dokumentaciju o vozilu i da ga preda na zahtev ovlašćenog lica. Vožnja električnog trotineta neće biti dozvoljena deci mlađoj od 14 godina, a oni koji još nisu napunili 18 će morati da nose kacigu. Trotineti će morati da se kreću biciklističkim stazama, a tamo gde ne postoje, moći da se kreću i kolovozom, ali najviše jedan metar od desne ivice. Ukoliko, mu opet nije na raspolaganju staza, ali jeste trotoar ili pešačka zona, vozač trotineta će biti u obavezi da se kreće brzinom pešaka od 5 km/h. Na trotinetu neće smeti da se prevozi drugo lice, a obaveza vozača će biti da nosi svetloodbojni prsluk kada se kreće kolovozom. Noću, ova obaveza će važiti i za biciklističku stazu.

 

Među novinama izmena zakona je ta da se uvode posebne tablice i za vozila od istorijskog značaja, odnosno ''oldtajmere''. I iako i postojeći zakon dozvoljava MUP-u da odustane od procesuiranja prekršaja ako je učinjen zarad zaštite bezbednosti, izmene dodatno razrađuju ovu mogućnost. Naime, policijski službenik može samo da opomene učesnika u saobraćaju ako počini prekršaj za koji je predviđen fiksni novčani iznos i ako u prethodne dve godine nije počinio takav prekršaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, neshaoct said:

prekoračenje brzine za više od 100  km/h u naselju, za više od 60 km/h u zoni škole ili ''zoni 30'', i za više od 50 km/h u zoni usporenog saobraćaja.

Ovo je po meni baš previsoko.

 

18 hours ago, neshaoct said:

u obavezi da se kreće brzinom pešaka od 5 km/h.

Od ovoga, naravno, nema ništa. Jedino rešenje je da se klot zabrane na trotoarima i u pešačkim zonama. Neka voze po kolovozu ili neka guraju. Malo noge da razmrdaju. :thumbup:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Reacher Gilt nije mnogo jer ako je prekoracenje vece od 100, 60, 50... sto znaci da ako kroz grad vozi preko 150, u zoni skole preko 90 itd. 
A za trotoar se potpuno slazem! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preti se oduzimanjem vozila tek za brzine preko 90 Km/h u zoni škole, odnosno preko 150 u naseljenom mestu. Na to sam mislio.

 

Ispada da recimo 80 Km/h pored škole ili 140 u naseljenom mestu već nije toliko kritično. :rolleyes:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...