Jump to content
FAS Goran
vaskez

Usvojen novi ZOBS & prateći akti

Recommended Posts

Nova pravila na putevima od leta

 

policajac%20saobracaj.jpg

 

Kako prenosi RTS, Srbiju čekaju izmene Zakona o saobraćaju i strategija, kako bi se smanjile nesreće na putevima. Prema novim pravilima, koja su na javnoj raspravi, mogli bismo da vozimo od leta. Na putevima u Srbiji, ponovo nekoliko saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom. Dve osobe su stradale u teškoj nesreći na putu ka Zlatiboru kod Čajetine, dok je jedna poginula, a tri povređene u nesreći kod Kruševca. Norme donete pre pet godina nisu dale rešenje, kažu u saobraćajnoj policiji. Zato će se izmenama zakona pod lupu staviti oni koji dozvolu dobijaju prvi put. Mladi neće smeti da upravljaju vozilom snage veće od 80 kilovata.
 
''Mladi vozači u Srbiji su inicijatori 30 odsto nesreća, od kojih je najveći broj sa smrtnim ishodom. Nije slučajno što se ceo svet bavi mladim vozačima i mi ćemo insistirati na tome'', rekla je ministarka građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja Zorana Mihajlović. Propisuju se posebne norme za obuku vozača, ali i tehnički pregled, u oba slučaja uz video-nadzor. Uvode se stroži propisi za prevoz dece, a radna grupa i dalje insistira da se za nasilničku vožnju bez dozvole ili sa dva promila alkohola u krvi oduzima vozilo, bilo da je vozač vlasnik ili ne. ''Smatramo da oduzimanje vozila nije protivustavno, videćemo kakav će sud dati Skupština, ali takvi sistemi postoje i u drugim zakonima'', kaže načelnik Saobraćajne policije MUP-a Vladimir Rebić. ''Mi smatramo da je vozilo opasna stvar i da vlasnik mora da zna kome ga daje. Ono se neće oduzimati od vlasnika ako je oduzeto na protivpravan način'', objasnio je Rebić.
 
Odgovornost će biti i na putarima, pa će ''Putevi Srbije'' i lokalne samouprave periodično i tokom izgradnje morati da proveravaju bezbednost puta. Da bi se smanjio broj nesreća, Vlada najavljuje i strategiju za bezbednost saobraćaja. ''Prva smernica je smanjenje za 50 odsto broja povređenih i poginulih do 2020. u odnosu na 2011. godinu. Takođe, cilj je da do 2020. ne bude poginule dece'', kaže Miodrag Poledica, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Radna grupa MUP-a poslaće Vladi početkom aprila izmene zakona. Očekuju da će se ovi predlozi pred poslanicima naći do juna.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odgovornost će biti i na putarima, pa će ''Putevi Srbije'' i lokalne samouprave periodično i tokom izgradnje morati da proveravaju bezbednost puta.

Da, da, vidim ja da mi ovo nesto zvuci poznato, samo 20 i kusur godina unazad. Jos kad bi se, uz doslednost organa i ovo sto je i ranije postojalo, bar primenjivalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

26. Vozila sa prvenstvom prolaza
Član 108.
Vozilo sa prvenstvom prolaza je vozilo policije, Bezbednosno-informativne agencije,
Vojske Srbije, Vojno-bezbednosne agencije, hitne medicinske pomoći, odnosno vatrogasne
službe, kada daju posebne zvučne i svetlosne znake.
Vozila sa prvenstvom prolaza su i vozila ministarstva nadležnog za izvršenje
zavodskih sankcija kada prevoze lica lišena slobode, kada daju posebne zvučne i svetlosne
znake.
Posebni svetlosni i zvučni znaci vozila sa prvenstvom prolaza su najmanje jedno plavo
trepćuće ili rotaciono svetlo (u daljem tekstu: plavo svetlo) i zvučni znak promenljive
frekvencije (u daljem tekstu: sirena).
Izuzetno od stava 1. ovog člana vozilo sa prvenstvom prolaza sme davati samo posebne
svetlosne znake bez sirene, ako je omogućena dovoljna vidljivost tog vozila i bezbednost
učesnika u saobraćaju, osim kada se vozilo sa prvenstvom prolaza kreće brzinom većom od
dozvoljene na tom delu puta i ako bi upotreba sirene onemogućila ili omela uspešno
izvršenje službenog zadatka.
Uređaji za davanje posebnih zvučnih i svetlosnih znakova smeju se ugrađivati i
postavljati samo na vozilima iz st. 1. i 2. ovog člana.
Uređaji za davanje posebnih zvučnih i svetlosnih znakova smeju se upotrebljavati samo
na vozilima iz st. 1. i 2. ovog člana kada je to neophodno za efikasno i bezbedno izvršenje
službene radnje koja ne trpi odlaganje.
Vozila sa prvenstvom prolaza imaju prvenstvo prolaza u odnosu na sva druga vozila,
osim u odnosu na vozila pod pratnjom i vozila koja se kreću raskrsnicom na kojoj je saobraćaj
regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ili znacima policijskog službenika, kada im je
tim znacima zabranjen prolaz i na njih se ne primenjuju odredbe ovog zakona o ograničenju
brzine, o propuštanju pešaka, o zabrani presecanja kolone pešaka i o zabrani preticanja i
obilaženja vozila, pod uslovom da ne ugrožavaju bezbednost drugih učesnika u saobraćaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlog zakona da deca niza od 135cm budu u sedistima!

Sad ce policajci da mere i visinu dece :D :D :D :D

 

Uzeće one L šipke kao u luna parkovima pa ako ne kačiš  glavom kažnjavaju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oduzete 7.894 vozačke dozvole

 

Beograd -- Od početka primene Zakona o bezbednosti saobraćaja, odnosno uvođenja sistema kaznenih poena, od 1. januara 2010. oduzeto je ukupno 7.894 vozačke dozvole.

 

15427176405501adb182078677675430_640x426

 

To je saopštila Agencija za bezbednost saobraćaja, pozivajući se na podatke Ministarstva unutrašnjih poslova.

Agencija za bezbednost saobraćaja je do sada sprovela ukupno 99 seminara za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola zbog nesavesnog upravljanja motornim vozilom.

Agencija je sredinom 2012. godine krenula sa organizovanjem i sprovođenjem seminara unapređenja znanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola.

"Nakon 99 sprovedenih seminara i skoro tri godine rada na poslovima sa vozačima kojima je oduzeta vozačka dozvola, možemo reći da je ovo jedan od poslova po kojem smo postali prepoznatljivi i za koji nas ljudi vezuju", ističu u Agenciji. Seminari se realizuju sukcesivno i geografski raspoređeno u zavisnosti od broja prijavljenih kandidata i svim kandidatima koji se prijave i dostave potrebnu dokumentaciju, bez dužih čekanja, omogućeno je da im prisustvuju. Vozači stiču pravo da pohađaju seminar i ponovo dobiju vozačku dozvolu tek nakon što ispune sve Zakonom predviđene uslove, zavisno od razloga zbog kojih su prikupili 18 i više kaznenih poena.
Seminar traje 40 časova, a nakon što ih odslušaju, polaznici polažu ispit provere znanja. Sve potrebne informacije o načinu prijave i održavanju seminara mogu se pronaći na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja ili putem telefona.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vozača uspe ponovo da dobije oduzetu dozvolu?

 

Zbog kaznenih poena u Srbiji je skoro 8.000 ljudi ostalo bez vozačkih dozvola a posle pohađanja seminara koje organizuje Agencija za bezbednost saobraćaja pravo da ponovo upravljaju vožilom steklo je njih oko 1.000. Tek svaki osmi vozač dobio je nazad oduzetu dozvolu.

 

21309621895502db95bcc92449970054_640x359

 

Povodom stotog seminara za unapređenje znanja vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola, v.d. direktor Agencije, Milan Božović, najavio je da će se raditi i nova istraživanja o uzrocima nezgoda kako bi se teme seminara bolje prilagodile onima koji su ostali bez dozvola.
"Sredinom 2012. Agencija je počela da realizuje seminare za vozače koji su ostali bez dozvola od kada je počelo evdientiranje kaznenih poena za prekršaje, odnosno od 1. januar 2010.", rekao je je on . Božović je naveo da je do sada "nešto manje od 8.000 vozača ostalo bez vozačkih dovola a da je njih oko 1.100 pohađalo seminar posle koga je nešto više od 95 odsto polaznika povratilo dozvolu". On je dodao i da se "u poslednjem periodu javlja sve veći broj vozača koji su ostali bez dozvole zbog krivičnih dela počinjenih u saobraćajnim nezgodama u kojima je neko povređen ili stradao" "Agencija će i dalje nastaviti sa ovim aktivnostima i prilagođavaće svoje teme u zavisnosti od toga zbog čega su pojedini vozači ostali bez dozvole", rekao je Božović. Prema njegovim rečima, cilj toga je da se lakše promeni ponašanje vozača i da se oni u sistem saobraćaja vrate sa drugačijim stavovima. "Pokrenućemo i određenu vrstu istraživanja da shvatimo šta je to šta ćemo u narednom periodu morati da uradimo da bismo promenili ponašanje vozača u saobraćaju", rekao je on.

 

9201194225502db95e9cb9996276891_640x4738

 

Instruktorka na seminaru, Nina Dragutinović Jovanović, kaze da u petak počinje seminar koji će, kako i prethodni obuhvatati 40 časova za one koji su ostali bez vozačke dozvole.
"Tokom jednog dana organizuju se tri časa a seminar traje tri nedelje sa idejom da se vožacima ostavi dovoljno vremena da unaprede znanja", rekla je Dragutinović Jovanović. Prema njenim rečima, ono sto je još važnije je da se omogući vozačima da promene svoje dotadašnje shvatanje i da usvoje bezbedno ponašanja u saobraćaju. Dragutinović Jovanović kaže da se na seminarima vozači obučavaju i kako da donesu pravilnu odluku pre nego što krenu u restoran i da već tada odluče da ne idu autom jer će možda konzumirati alkohol. Vozačima se savetuju i kako da kontrolišu svoj bes agresiju ili ljutnju "a sve se to dešava u malim grupama od po 12 polaznika".
"Seminari su geografski raspoređeni u zavisnosti od broja prijavljenih kandidata. Svima koji se prijave i dostave potrebnu dokumentaciju, omogućeno je bez dužih čekanja da prisustvuju", rekla je ona. Vozači stiču pravo da pohađaju seminar i ponovo dobiju vozačku dozvolu tek nakon što ispune sve Zakonom predviđene uslove, u zavisnosti od razloga zbog kojih su prikupili 18 i više kaznenih poena. Nakon što odslušaju seminar polaznici polažu ispit provere znanja, a sve potrebne informacije o načinu prijave i održavanju seminara mogu se pronaći na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oduzimanje vozila za više od dva promila alkohola

 

alkotest.jpg

 
Kako prenosi Tanjug, predloženim izmenama Zakona o bezbednosti u saobraćaju vozačima koji upravljaju vozilom u stanju potpune alkoholisanosti, odnosno imaju više od dva promila alkohola u krvi, vozilo će biti oduzeto. To je najavio danas načelnik Uprave saobraćajne policije Vladimir Rebić. Ova zaštitna mera oduzimanja vozila će se, prema njegovim rečima, odnositi i na one koji voze bez položenog vozačkog ispita ili odbiju da se podvrgnu alkotestiranju. ''Želimo da čujemo i sudije za prekršaje po pitanju sprovođenja te zaštitne mere'', rekao je Rebić na marginama seminara u Subotici, posvećenog unapređenju saradnje prekršajnih sudova i saobraćajne policije, gde će ove izmene biti jedna od tema.
 

alkohol%201.jpg

 
On tvrdi da izmene zakona imaju za cilj da unaprede efikasnost vođenja prekršajnog postupka i da sankcijama i novim rešenjima odvraćaju od činjenja prekršaja. Rebić je dodao da se izmenama predviđaju i ''efikasniji mehanizmi'' na otkrivanju prekršaja putem video nadzora, rekavši kako je to fokus rada saobraćajne policije koji treba da se produbi u narednim godinama. ''Želimo da postavimo jedan standard da vozači budu svesni da, iako nisu zaustavljeni u nekom trenutku, da će možda u nekom narednom periodu doći na kućnu adresu poziv da se izjasne o učiniocu prekršaja'', rekao je Rebić. On dodaje da je u prethodnih pet godina bilo određenih problema u procesuiranju takvih slučajeva, zbog čega su pripremljene određene izmene zakona, u pravcu stimulisanja vlasnika vozila da jasno kaže ko je upravljao ili da plati zaprećenu kaznu, bez utvrđivanja ko je konkretno učinio prekršaj.
 
''To je jedna od tema oko koje želimo sa sudijama da napravimo zajednčiki dogovor, odnosno standarde kojih ćemo se pridržavati'', rekao je Rebić. Osim toga, u pripremi je i predlog Izmena zakona o prekršajima koji, kako je rekao, treba da napravi bolji sistem za dovođenje lica koja izbegavaju odazivanje sudu za prekršaje, i na taj način ''otežu'' prekršajni postupak i prave dodatne troškove državi. ''Želimo da napravimo ambijent gde će se građani praktično, ma koliko to sad utopistički zvučalo, sami javljati sudiji za prekršaje da reše svoje probleme, a da izbegnu potencijalna dovođenja'', dodaje on. Rebić ističe da je Saobraćajna policija u poslednjih godinu dana značajno povećala aktivnosti na otkrivanju saobraćajnih prekršaja, pa je tako u prvih pet meseci ove godine za 56 odsto povećan broj otkrivenih prekršaja u odnosu na prethodnu godinu. On naglašava da aktivnosti saobraćajne policije čine sam prvi deo procesuiranja, dok drugi predstavljaju sudije za prekršaje, koje trebaju svojim presudama da potvrde rad saobraćajaca. Zbog toga je, kako kaže, i organizovan ovaj seminar u Subotici, uz podršku fondacije Hans Sajdel.
 
Predsednik Prekršajnog suda u Beogradu Milan Marinović predložio je da se sporazumom o priznavanju prekršaja obuhvate i oni prekršaji za koji je propisana zabrana upravljanja motornim vozilom. ''Suštinski, to ne bi trebalo da bude sporno, tumačeći sadašnje odredbe zakona o bezbednosti u saobraćaju i zakona o prekršajima, ali bi bila dobra jedna izmena za koju sam čuo da je najavljena – da se precizira da se i na takve prekršaje, kojih nije mali broj, može primeniti institut sporazuma o priznanju prekršaja'', rekao je Marinović Tanjugu. On je naglasio da je do sada u Srbiji sklopljeno više hiljada takvih sporazuma, od čega se 80 odsto sporazuma između samih građana, prekršilaca i Saobraćajne policije odnosi na prekoračenje brzine u naseljenom mestu za 21 do 50 kilometara na čas. Predsednik Prekršajnog suda u Subotici Ljubo Simić ističe da tužbe Saobraćajne policije čine preko polovine predmeta svih ovakvih sudova u Srbiji. ''Moram da kažem da su to najkvalitetniji zahtevi po kojima mi radimo u Srbiji. Međutim, život uvek diktira nešto novo, tako da uvek ima prostora da se raspravlja'', rekao je Simić Tanjugu.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Dragiša Simić (bivši načelnik Saobraćajne) je smenjen pre godinu dana (pre neki dan je bila godišnjica od smene), a u njegovom stolu su pronađeni predmeti koje pominješ.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/drustvo/aktuelno.290.html:494988-Smenjen-general-Simic

 

A, ovako je krio prijave protiv onih kurava koje je jebavao, kao i protiv slavnih ličnosti koje su mogle da ga zamole:

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/552390/General-Simic-prastao-Bekuti-Kezmanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...