Jump to content
FAS Goran
ninjapvo

Fiat Punto mk.2 - zamena graničnika na vratima

Recommended Posts

naime....(vrata lupaju prilikom otvaranja il zatvaranja ko da će da otpadnu) pošto mi je graničnik već duže vreme skenjan reših danas da promenim,i tu kreće avantura....

nazovem AP sport u Đure Đakovića,kaže imaju;zapalim auto i odem,koštalo me 1600 đinđi,ovde u Pančevu mi tražili 2100 al nema nego treba da se poruči itd....u AP-u na licu mesta (vozačka vrata)...

Pazarim i sav u euforiji tek kad sam došao kući raspakujem i pogledam kad ono sve sa bolcnom i nosačem koji ide na karoseriju...reko gde sad da demontiram komplet sa karoserije i pogled pade na brusilicu i bušilicu....(srećom imam alata za omanji auto servis);bušilicu u ruke i razbušim bolcnu i izbijem je jer kod mene je neka fora kao bolcna al duža i ima maticu sa donje strane...(reko al ga opravi....)sledeći korak demontaža kompletnih vrata tj. svih tapacirunga i plastika sa unutrašnjosti vrata;krstaci i inbusi uglavnom od šrafova;šrafova gomila...ko će to da vrati gde koji ide...lagano skidam tapacirunge jerbo nemam rezervne žabice ako koju slomim al demontiro sam bez ijednog loma...(heh) sreća;

sledeće skidanje zvučnika iz vrata jer i to smeta; i ogolim vrata ko od majke;inbus u ruke i odšrafim stari graničnik (mora da se vadi sa unutrašnje strane vrata(zato sam i demontiro sve) pogledam kad on slomljen na delu koji se drži u unutrašnjosti vrata (mogao sam da ga podmazujem 500 god. al nebih dobio ništa sa tim....pametan komšija mi reče samo podmaži i rešena stvar;podmazivo 7 dana sa WD40 i ovo je epilog).

Uguram novi malko teže (dal zbog umora il šta) ušrafim sa ona dva inbus šrafa,približim vrata da mogu da stavim bolcnu nazad i viljuškastim ključem stegnem maticu od dole na spoju prema karoseriji,vratim sve tapacirunge i plastike(bez ijednog šrafa viška) i sad mi vrata ko iz fabrike....

Tek kad sam završio sve setim se da sam mogao da slikam korak po korak al‚zaboravio mobilni u stanu...

nadam se da će nekome koristiti ovo moje izlaganje

p.s. cela akcija trajala cca 2 sata sa pauzama za pušenje.....pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekoh ti. i jos da si imao i neko pivo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam malo drugacije i dosta jeftinije resio problem ;)

Evo ga taj tekst

Elem, jos odavno cujem na reaperovom Puntu izuzetno glasno krckanje u vozackim vratima pri otvaranju i zatvaranju, a eto i kod mene se pojavilo pre par nedelja. Posto mene to uzasno iritira, resio sam da vidim sta je u pitanju, a ako mogu i da otklonim.

Slusanjem sam otkrio da krckanje dolazi iz onog mehanizma u vratima koji je povezan sa granicnikom sa bregovima koji ulazi u vrata, po sredini izmedju sarki. Skinuo sam tapacirung, a zatim i taj mehanizam.

Mehanizam:

vrata1.jpg

Granicnik sa bregovima:

vrata2.jpg

Tada sam zakljucio da je pukla osovinica jednog od valjcica izmedju kojih prolazi ovaj granicnik:

vrata3.jpg

Osovinicu sam zamenio srafom. Morao sam da razbusim jednu uzu rupu na mehanizmu u koju je bila uglavljena osovinica, kako bi sraf prosao.

I tako, problem resen. Pa ako neko bude imao slicnih problema na puntu, da zna odma sta moze da bude i kako resiti.

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to je vec drugo. Ali prosto mi je neverovatno da tu moze da pukne, deluje mi prilicno solidno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam i ja neku pošto sam juče imao istu gimnastiku...

Za skidanje tapacira sa vrata poslužilo mi je ovo.

Nekoliko specifičnosti vezanih za mk2b: za skidanje je potreban krstasti šrafciger, jedan ravan šrafciger (za plastične čepove i žabice) i torx ključevi 30 i 40. Rukohvat oko kvake je fiksiran sa 3 torx 30 zavrtnja (jedan je ispod plastičnog čepa), sve ostalo je fiksirano krstastim šrafovima. Deo kojim je graničnik fiksiran za šasiju drže torx 30, a deo fiksiran za vrata drže torx 40.

Tapacir sa donje i prednje strane (u pravcu vožnje) drže šrafovi, a sa gornje i zadnje žabice. Nije potrebno skidati plastičnu oblogu oko joysticka za retrovizor, dovoljno je odvrnuti šraf i tapacir se bez problema izvlači ispod plastike.

Za skidanje graničnika (a i vraćanje istog) dovoljno je odvojiti izolaciju sa prednje strane otprilike do bravice.

U trenutku kad sam izvukao graničnik nastala je neopisiva radost u novčaniku - "Vilijev" slučaj :) Rešio sam ga na isti način, ali je nastala enigma prilikom sklapanja graničnika :ermm: Zbunilo me je "Tada sam zakljucio da je pukla osovinica jednog od valjcica IZMEĐU kojih prolazi ovaj granicnik..." Nema šanse da graničnik stoji između valjčića jer fizički ne može da stane. Zato sam krajnji zub zakačio za duži valjčić čija osovinica je pukla, a kraći valjčić na drugoj osovinici sam postavio da stoji iznad graničnika i pomolio se Bogu da to tako treba... Na kraju se ispostavilo da funkcioniše, a možda treba i drugačije da se sklopi :hope:

Prilikom vraćanja sklopa provucite graničnik kroz rupu na vratima tako što ćete ga ubaciti sa gornje strane iza šine za prozor ;)

U celoj akciji preživele su sve žabice osim one donje koja drži masku zvučnika sa prednje strane. Bila je najtvrdoglavija što ju je koštalo života :devil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam bas siguran da si ga dobro namestio. Meni granicnik prolazi izmedju valjcica, posto je jedan valjcicna izuzetno jakoj opruzi koju je rukom maltene nemoguce nategnuti. Granicnik sam uglavio tako sto sam sve namontirao, prislonio njegov kraj izmedju valjcica i pritisno vratima (zatvaranjem vrata). Bio je nezgodan osecaj, ali je sve uletelo gde treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti nisi siguran - ja jesam! Nisam dobro namontirao :wallbash: Bar će sad sledeći ko bude radio isto ovo znati šta i kako, a meni preostaje da ponovim gimnastiku :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

cuo sam da su u servisu gde odrzavas auto pravi zlotvori i ako ih nazoves da pitas oni te oteraju u pm :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gospodine, nemojte da mi vređate majstora :harhar:

Već se smrklo napolju kad sam počeo da sklapam, ruke masne i crne do laktova... nisam hteo nikog da cimam u nevreme :ermm:

Biće prilike da se majstor pokaže - najzad sam kupio LED flex traku :) Samo da ženi otmem auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tema je odlično obrađena ali da i ja dodam moje iskustvo sa malim zakašnjenjem.

Punro 1.3mjt 2005 5vrata. Opravka graničnika vozačevih vrata:

Nije potrebno skidati ceo tapacirung vrata već samo zvučnike ili malu ladicu, šta već imate.

Graničnik se spolja otšrafljuje a iznutra pridržava. Zaista je nezgodan položaj ali ja sam uspeo iz prve.

Dosta sam se izgrebao pa sam u MERKURU kupio tanke gumirane rukavice (100din) i bilo je lako.

Kod mene je pukla osovina koja drži klizeči valjčić. Razbušio sam do 5mm , stavio šraf i sve vratio.

Super radi. Obavezno podmažite sve graničnike. Rad je trajao sat vremena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre pola sata mi kada sam otvarao vrata nesto pukne, naime do sada mi je prilikom otvaranja stalno pucketalo klik,klik,klik ali sada je to puklo malo jace i posle toga mi vise ne pucketa prilokom otvaranja, sta li je to i sta sada da radim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada je pukao mehanizam skroz,sledi ti procedura popravke ako je moguca,koja je opisana na pocetku teme.To je izgleda mana na punticu,na vratima koja se najvise koriste,tj. otvaraju-zatvaraju.Srecno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram li to da poprvljam, sada mi je skroz super, nista se ne cuje, nema onih cimova, bas je super, sta biva ako ne popravim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi napisao kako vrata sada rade? Da li vrata imaju svoju krajnju granicu, na njoj vrata treba da

budu fiksirana. Takodje prilikom otvaranja vrata treba da imaš još dva fiksirana položaja,

a ne da ti ih vetar zalupi preko noge, što se meni jednom davno desilo.

Ako ovo sve nemaš - menjaj graničnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da osvežim malo temu. :) Meni se kod otvaranja svih vrata čuje tri puta glasan zvuk. Podmazao sam onu polugu što ide u vrata, i malo je bolje. Da li mora da se čuje to klikanje? :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pq1Hnpmr.jpg

evo ti tačno mesto gde mi je puklo celom dužinom....

da se nadovezem...meni je na desnim vratima pukao upravo isti deo, i od tad se cuje ovo sto opisujete. na levim nisam imao 3 polozaja, kad sam skinuo granicnik on se bukvalno raspao. planiram da iskombinujem ova dva a da kupim jedan novi(znaci ima u AP-u) mada i na ovom gde su citavi nosaci za srafove postoje pukotine, tako da ne znam koliko ce izdrzati. u svakom slucaju, nije neko veliko cimanje skinuti tapacirunge. Malo je nepristupacno ali se da zameniti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da se skine tapacirung bar na mk2b. Samo zvučnik. Malo se zavuku ruke ali nije strašno.

Ja sam stavio tanke mehaničarske rukavice i odradio bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda si u pravu, probacu kad budem menjao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...