Jump to content
FAS Goran
chikavili

bahatoparkiram.com / bahatoparkiranje.com

Recommended Posts

Šta ste se uhvatili Beograda... Realno, običma selendra za gotovo svaku evropsku metropolu. Pritom jako prljav i skoro apsolutno neplanski građen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamislite se samo ... kako bi svi vi reagovali kada bi se neko parkirao na javnu povrsinu a ta javna povrsina je ustvari ulaz/izlaz na vasu privatnu parcelu i ne mozete nikuda ... ili bi mu olupali auto ili zvali pauka ili bi strpljivo cekali da dodje vlasnik/vozac i skloni auto .... da vam se to ne bi desilo postavili bi ste parking barijeru na javnu povrsinu sto po zakonu ne smete ... i vrlo brzo bi vam na kucu stigla komunalna policija .... znaci to je stvar kucnog nevaspitanja i nekulture odakle god bio poreklom ...

za izgradnju podzemne garaze ispod stambene zgrade postoje pravila i zgrada ne bi dobila upotrebnu dozvolu da to neko radi "eto sto mora" i ne moze da bude neprakticna ... mora da ima svu pratecu infrastrukturu ( ventilaciju, kanalizaciju, elektricnu energiju, protivpozarni sistem, odredjenu visinu,.... ) a cena od 500 evra po parking mestu mi se cini mnogo mala ... u beogradu je kvadrat garaznog prostora isto kao i kvadrat stana .... 

procenat ucesca parking mesta u stambenom planiranju ...pa nema tu nikakvih procenata ...sto se tice drzave grade se garaze ili parking mesta tamo gde se moze i ako ima para ali prioritet je izgradnja stambenog i poslovnog prostora a za garaze ako ostane ... a privatnici ce pre da izgrade stan nego garazu i radije ce da ukopavaju stan u prizemlju nego da naprave garazu za stanare te zgrade jer se moze desiti da neko nece da kupi garazno mesto ili covek nema kola pa kome ce to onda da uvale ...

kada je moja zgrada gradjena 1959 u Beogradu je bilo negde oko 5000 automobila i tada je projektant moje firme, koja je gradila zgradu za svoje radnike, planirao da ce za 50 godina biti 10 puta vise automobila tako da je to "dvoriste" u stvari odmah planirano kao parking za stanare ...

po svetu u centru grada nema parkiralista , do centra se stize gradskim prevozom a tamo gde i postoji parking mesto tolike su cene parkiranja da se ne isplati doci kolima ... stanari koji zive u centru grada ( jako ih je malo jer su cene stanova i stanarine previsoke ) imaju garaze ( nadzemne ili podzemne ) i u njih niko ne moze uci osim stanara ...

prema tome ne vidim zasto ne bih cuvao parking mesto u dvoristu zgrade u kojoj zivim i koje nije javna povrsina nego zajednicka povrsina stanara zgrade....

jos malo pa ce biti ono: dodjose divlji i oterase pitome ...

Dodji u Kragujevac broj ćeš da dobiješ preko PP,ja te lično vodim u podzemnu garažu u kojoj Zafira ne može da se okrene bez 5 manevara.Isto tako dobićeš i dokumentaciju od stana i videćeš cenu od 500€ za dva garažna mesta.

 

Po novim pravilima urbanizma investitor je dužan da obezbedi određeni procenta praking mesta za stanare,bilo kao parking bilo kao podzemna garaža.Dakle kad podneseš zahtevza izdavanje dozovlo u projektu moraš da imaš predviđena parking emsta za stanare,menjao se borj ali kad iskopam tu redbu rećiću i tačno koliko parking emsta je obavezno na broj stanova.

 

Dvorište nije parkiralište i ne znam zašto se uporno pozivaš na zajedničku površinu ka dona u ovom slučaju nikakve veze nema,zajednička površina je samo termin koji pravno reguliše nedeljive površine.

 

Dakle kad si kupovao stan morao si da dobiješ i uknjiženo garažno ili parking mesto,koje je posebno izrađeno i tako zavedeno u projekat.

 

Idi u opštinu na kojoj živiš i reci da hoćeš da uknjižiš parking mesto pa javi kako si prošao.

 

Što se tiče ptomih i divljih,izađi amlo iz Srbije pa ćeš videti da si pećinski čovek iako glumiš aristokratu samo an osnovu metsa stanovanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navikao sam da si ti uvek kontra od mene :D

 

Osim u temi veciti derbi :D

 

Vezano za pricu o mestu stanovanja,sve ima svoje prednosti i mane...Ali manje vise svi delimo sudbinu zivota u Srbiji tako da je svejedno ko gde zivi.

 

Sto bi neko rekao:U Srbiji je kao na Marsu,ima uslova za zivot,al' nema zivota. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne postoji uredba o broju parking mesta, to je odredjeno u regulacionom planu za svaki deo grada posebno. Beograd je ogroman pa postoji stotine regulacionih planova koji pokrivaju delove grada tako da treba utvrditi koji regulacioni plan pokriva odredjeni deo (ako uopste postoji) pa onda u tekstu plana pronaci za odredjenu namenu zemljista koliko je parking mesta predvidjeno po stanu ili lokalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorcol je najstariji deo Beograda ... neke zgrade su zidane u 19 veku i jos postoje ... kakvo planiranje parking mesta ... nema ni trotoara u nekim ulicama ... a sto se tice novogradnje pa zidane su neke zgrade 80-tih godina proslog veka na praznim placevima na Dorcolu ali nisu planirana parking mesta vec parkovi ... koji su silom pretvoreni u parking mesta ... i opet nije dovoljno ... ni za stanare novih zgrada a stanari starih zgrada su ionako vec bili u problemu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:laughing:  I brze su stizali nego sad i pored toga sto su morali preci granicu :turned:

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javlja se covek koji je pokrenuo rasizam u temi o parkiranju... Moderatori/administratori su ti koji ce odluciti ko truje tremu, ti samo vodi racuna o sebi i svom parkingu i nemoj da te slucajno vidim na "pogresnom" parkingu u SU posto cu te morati sacekati kao svakog dodjosa kako prilici, sa kaficom i rakicom ;):laughing:  Ali to samo ovi seljaci tako rade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnoge zgrade koje su zidane do kraja proslog veka imaju predvidjen jako mali broj parking mesta iako su planski gradjene. Verovatno se mislilo da nece biti nikada tolika potreba za istim. Znam da su proiektanti mosta "Gazela" trpeli velike kritike kad su napravili po 3 trake u svakom pravcu ali se ispostavilo da cesto ni to nije dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnoge zgrade koje su zidane do kraja proslog veka imaju predvidjen jako mali broj parking mesta iako su planski gradjene. Verovatno se mislilo da nece biti nikada tolika potreba za istim. Znam da su proiektanti mosta "Gazela" trpeli velike kritike kad su napravili po 3 trake u svakom pravcu ali se ispostavilo da cesto ni to nije dovoljno.

 

Zgrade zidane krajem prosle godine nemaju dovoljno parkig mesta a i ovako najcesce svuda vec sad ima manjka... Pogotovo ovi danasnji urbanisticki planovi gde imas kucu, zgradu (napravljena na povrsini nekadasnje kuce) pa kucu, nikakva organizacija, nema mesta za parking za te iz zgrade, zaklonjeno sunce ovima u kucama, gledas u tudje dvoriste, mnoge ulice su jedva dovoljne za saobracaj tih iz kuca a kamoli kad se napravi par novih zgrada a grade ih po staroj gradjevinskoj liniji pa ulicu ne mozes nikad ni prosiriti cak i kad bi se izgradile sve zgrade... Da sam ja zaduzen za urbanizam, za izgradnju zgrada morao bi da kupis ceo blok izmedju 4 ulice i onda gradi kako hoces, uvlaci se gradjevinska linija i parking da je regulisan 1 stan, jedan parking plus jedno 10%... Ako ima poslovnih prostora, onda jos koje parking mesto... I adekvatna zelena povrsina za taj broj ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevezano za vasu diskusiju, realno ovde i jeste tako - prenatrpana, sa upitnim planovima gradjena dzungla gde uglavnom svako gleda samo svoje du*e.

Stvarno uvek, cak i bolesno savesno, gledam da je auto propisno parkiran i da nikome ne smeta (i zbog drugih i zbog sebe).

Desavalo mi se da parkiram recimo u mirnijem delu grada gde su manje zgradice i kuce - ono u koloni, delom na trotoaru, delom na kolovozu. Kao i svi ostali, regularno. Budem kod nekoga 2-3 sata, vratim se i nadjem podignute brisace bez ikakvog razloga. Jedino zato sto si sad ti "dodjos" u tom kraju. Eto, nekome si ne znajuci "zauzeo" deo javne povrsine, ulice i trotoara, koji on smatra da mu pripada. Naravno nikakvo obelezeno mesto, jednostavno posao kod prijatelja i parkirao se na regularno prazno mesto koje je bilo u ulici. Po toj logici, auto bih smeo da parkiram jedino u javnim garazama i da mi sluzi za putovanja. Zivim (Bogu hvala, pa sam se izborio) upravo u mirnijem delu grada, imam svoje parking mesto u privatnom i zatvorenom dvoristu - ali nikad mi ne bi palo na pamet da nekome pravim problem sto mi je na par sati parkirao ispred dvorista, jedino ako je toliki retard pa da zagradi izlaz.

Kada je ovako stanje gde je mirno i nema toliko ljudi, jasno je koja je ludnica u gusce naseljenim delovima grada.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da pakiras na organizovani i placen parking, ni to ti ne garantuje nista, danas su svi u fazonu da se ceo svet vrti oko njih i da su samo oni bitni i ako zamisle da je nesto njihovo, onda niko ne sme to da pozajmi ni na 5min... Nedavno mi prica poznanik, sedi u autu, otvara vrata zena i lupa li lupa po njegovim vratima, lik otvori vrata i kulturno skrene paznju a ona krene da ga psuje ko je on da nesto njoj kaze :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znaju kakva je ludnica na Dorcolu pa zato svasta pricaju i pametuju ...

da svesno i namerno udjem u dvoriste neke zgrade ( makar to bila i javna povrsina kako neki to ovde nazivaju ali nije javna povrsina nego zajednicka povrsina stanara zgrade ), zagradim automobile tako da ne mogu da izadju niti da udju i odem na par sati u bioskop, tc ili utakmicu i sve to da ne bih platio 45 dinara parking ... pa ni u ludilu to ne bih uradio ... :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Паркирање возила и гаража Члан 3. Паркирање возила за потребе стамбене зграде, пројектује се у складу са планским документом, као подземни, надземни отворени или наткривени паркинг простор, у оквиру гараже или комбиновано. Најмањи број паркинг места је једно паркинг место по стану, односно у складу са планским документом. Под гаражом у стамбеној згради подразумева се затворени простор за паркирање возила. Најмања димензија паркинг места за паркирање је 230/480 cm, паркинг места за подужно паркирање је 200/550 cm, а гаражног бокса 270/550 cm. Светла висина гаража на површинама које су предвиђене за кретање моторних возила, не сме бити мања од 220 cm, мерено од коте готовог пода до најнижег нивоа елемената конструкције, инсталација и опреме. Највећи нагиб приступне рампе за гаражу износи 12% ако је рампа отворена, односно 15% ако је рампа заштићена од залеђивања или наткривена.

 

 

Sve ovo važi od juna 2012.Može kućni savet da preuređuje dvorišta u parkirališta,mogu stabari interno da se dogovaraju ali ako parking nije unet u projekat i ako nije knjižen pri kupovini stana,možeš i da oslobodiš Beograd imaš isto pravo kao i onaj iz Mladenovca da se parkiraš ispred zgrade.

 

U prevodu projekat zgrade mora da bude urađen u skladu sa urbanističkim planom,odeš u sektor za urbanizam oni pogledaju i aminuju ako je sve u redu i tu se odredi koliko privatnih parking mesta može da se odradi,tako da pravilo jedan stan-jedno parking mesto nikad u praksi nije ostvarljivo.Kad budem prolazio slikaću zgardu koja je odrađena po PS-u i koja ima sopstveni parking zaveden u urbanističkim planovima.

 

Ali ovo je Srbija pa je svako urbanista i svaki ulaz ima svoja "pravila" i svako misli da je sve njegovo gde mu noga gazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znaju kakva je ludnica na Dorcolu pa zato svasta pricaju i pametuju ...

da svesno i namerno udjem u dvoriste neke zgrade ( makar to bila i javna povrsina kako neki to ovde nazivaju ali nije javna povrsina nego zajednicka povrsina stanara zgrade ), zagradim automobile tako da ne mogu da izadju niti da udju i odem na par sati u bioskop, tc ili utakmicu i sve to da ne bih platio 45 dinara parking ... pa ni u ludilu to ne bih uradio ... :no

 

Znas ti zasto si na tapetu ... nemoj sa da se vadis ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1rzxh1.jpg

 

Po toj logici sve je ovo moje dokle pogled steže jer sam rođen tu  :laughing: Evo ovo su sve javni parkinzi iza moje zgrade može da se parkira ko gde hoće,isto je i sipred zgarde  :)

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci ovo je po tebi u redu ....svejedno da li je dvoriste puno ili prazno :no

zza203.jpg

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...