Jump to content
FAS Euroauto Goran
Damjanović

Iskustva sa brisačima za automobile

Recommended Posts

Prošle godine  u januaru u Kompresoru set prednjih: 4.138,58 Din ...

Part Number  0071805144

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno glupo pitanje. Poslednje 4 god vozim auto sa brisacim sa kojima je auto  dosao iz Svajcarske i ne mogu da se pozalim. Brise ko ludo ali  u poslednje vreme krene brisac na suvozacevoj strani da  skripi. Ajde reko dotrajali i ja ih zamenim, kupim Bosch aerotwin a187s, jer za delove ne zalim , sve po knjizi sto bi rekli. Dam 4300 din i opet majku mu krene da skripi desni. Onako kad krene zagrebe , kao da je suva podloga i ne moze lepo da klizi. Toliko me to nervira a ne znam sat mu je:lol:.

Edited by gand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da editujem poruku. TO se desava na donjoj polovini brisaca. Ne znam da li to moze biti od ventilacije koja duva na soferku pa dosta greje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A) Istrosio se grafit ili je datim proizvodnje brisaca mator pa je guma ocvrsnula a grafit se brzo istrosio

 

B ) nije iskljuceno to sto si zapazio da zbog razlike u temperaturi soferke brisac struze/grebe. Kako se ponasa kada je nezagrejana soferka? Takodje probaj da aktiviras nekoliko puta mlaznice dok je soferka ujednacene temperature (bez grejanja i sl) pa vidi kako brise dok ima vode na staklu. 

 

Sledeci predlozi se, po potrebi,  razmatraju:

 

C) Soferka losa, menjaj. Ako ti na suvozacevom mestu sedi zena dok brisac preskace, to on predvidja nesto, pa pored soferke menjaj i zenu. Verujmo brisacu. 

D) Kupi jednosed, nema suvozaca ni drugi brisac. Sto si lud pa kupujes dva i brise tamo gde nema nikog. Rasipnice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, gand said:

Dam 4300 din i opet majku mu krene da skripi desni. Onako kad krene zagrebe , kao da je suva podloga i ne moze lepo da klizi.

Meni se isto dešavalo. Škripale su nove metlice jedno mesec dana, pa posle prestale i dan danas rade kao nove... možda da sačekaš malo pa da doneseš odluku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sačuvati brisače tokom zime?

 

brisaci_01.jpg

Fotografija od Matheus Bertelli sa Pexels

 

Zima pred brisače donosi posebno teške izazove, a led može brzo i da ih uništi. Stoga dajemo savete kako da sačuvate brisače od oštećenja, da ne biste morali tokom zime da kupujete nove koji će takođe brzo stradati zbog istih grešaka. Nije stvar samo u tome da vam brisači duže traju iz finansijskih razloga - stvar je i u tome da budu u stanju da dobro obrišu šoferšajbnu da biste videli put - bezbednost na prvom mestu! Malo pažnje i truda može da uštedi mnogo novca, ali i da učini vožnju u lošim vremenskim uslovima znatno bezbednijom.

 

- Ne palite brisače pre nego što očistite šoferšajbnu od snega i leda.

Ne samo što mogu da se oštete metlice brisača zbog leda, prilikom odlepljivanja od vetrobrana ukoliko je do toga došlo ili prilikom samog rada brisača, već može da dođe i do mnogo ozbiljnije i skuplje štete na kompletnom sistemu koji pokreće brisače.

 

- Ubacite neki materijal ispod brisača.

Jedno od rešenja je da se ubaci materijal ispod metlica brisača kako ne bi bile u direktnom kontaktu sa vetrobranom. U tu svrhu može da posluži tkanina, karton, novine, katalozi i slično. I ovo rešenje može da ima svoje mane u zavisnosti od vremenskih uslova i materijala koji koristite, pošto brisači mogu da se slepe sa tim materijalom koji ste ubacili ispod njih. Iz praktičnih razloga ne možemo da garantujemo da li će se brisači slepiti, tj. ''slediti'' sa tkaninom, kartonom ili papirom, naročito ako prvo temperatura bude dovoljno visoka da se taj materijal natopi vodom pa da se zatim ta voda zaledi - to je već situacija kod koje nema odgovarajuće prevencije. Naravno, ovo rešenje može sjajno da funkcioniše ako nemamo posla sa ekstremnim vremenskim uslovima.

 

Možete da stavite karton ili ćebe preko celog vetrobrana i da ga fiksirate brisačima (čime istovremeno odvajate brisače od vetrobrana i sprečavate slepljivanje), ali i da na krajeve vežete veoma tanak kanap, praktično konac, koji ubacite u kabinu i zatvorite vrata. Tako smanjujete mogućnost da vetar podigne taj karton ili ćebe i pritom još ošteti brisače. Taj kanap možete i da vežete u kabini kako se ne bi izvukao. Naravno, ne možemo ništa da vam garantujemo po pitanju mogućeg oštećenja kedera (guma oko vrata) - to zavisi od debljine kanapa koji koristite, vremenskih uslova, itd. Rizik u svakom slučaju postoji. Ovim ''rešenjem'' istovremeno smanjujete pojavu leda na vetrobranu i sprečavate kontakt brisača i vetrobrana. Slepljivanje ili ''sleđivanje'' brisača i kartona ili ćebeta je posebna priča, pošto zavisi od materijala od kojih su izrađeni i drugih faktora.

 

- Odmah upalite auto i ventilaciju stavite u mod za odmagljivanje - temperatura treba da bude na maksimumu.

Pošto je motor hladan i duvaće samo hladan vazduh, ne očekujte da će se vetrobran odlediti za par minuta, ali što duže motor radi, to će pre početi da stiže koliko-toliko topliji vazduh do stakla. Dakle, upalite auto, grejanje na najjače, vazduh na vetrobran, a vi se posvetite skidanju leda i odmrzavanju, odnosno odlepljivanju brisača. Podsećamo da motor koji radi u leru vrlo sporo podiže temperaturu, tako da ovaj korak može da bude od vrlo male ili gotovo nikakve pomoći, ali bolje i to nego da skidate led sa ugašenog auta, pa tek onda da ga palite.

 

- Kupite namensko sredstvo za odleđivanje stakala.

Tim sredstvom možete da odledite i brisače, odnosno da ih odlepite od šoferšajbne. Postoje razna sredstva, uglavnom u vidu spreja, sa cenom od nekoliko stotina dinara pa naviše.

 

- Sredstvo za odleđivanje stakala ili prskalicu sa ''uradi sam'' tečnošću (alkohol razređen vodom) držite u automobilu - takođe držite rezervu u automobilu.

Tako ćete moći da rešite problem i ukoliko zateknete brisače zalepljene za vetrobran kada izađete sa posla, vraćate se iz posete prijateljima ili rodbini… Navodno sprej za odleđivanje stakala može da pomogne i preventivno - ako se uveče naprska ispod i oko brisača, kao i na same brisače. Dejstvo tog sredstva trebalo bi da spreči da se brisači zalepe za vetrobran. Ne postoji sigurnost da će uspeti, ali uvek vam ostaje mogućnost da sami testirate i proverite ovaj recept.

 

Kvalitetna zimska tečnost za pranje vetrobrana u dobroj meri pomaže da se sačuvaju i brisači. Zato je dobra ideja da kupite tečnost nekog renomiranog proizvođača i to na mestu (prodavnica, pumpa…) gde ćete moći da je vratite na reklamaciju ukoliko nešto ne bude u redu. Zimska tečnost za pranje vetrobrana vremenom gubi karakteristike koje je imala nakon otvaranja originalnog pakovanja, odnosno počinje da se ledi na višoj temperaturi nego što je deklarisano. Stvar je u tome što ona između ostalih aditiva (dodataka), sadrži i alkohol (etanol) kao sredstvo protiv smrzavanja, a alkohol znatno brže isparava od vode pa se njegova koncentracija u tečnosti vremenom smanjuje i time se podiže tačka mržnjenja tečnosti (zalediće se na višoj temperaturi nego što bi trebalo). Imajte ovo u vidu, kako ne biste suviše dugo držali istu zimsku tečnost u posudi. Može da pomogne i da pre nego što ostavimo auto na parkingu, bez obzira da li je reč o otvorenom ili zatvorenom parkingu, da očistimo zaostali sneg i led ukoliko ih ima u okolini brisača. Ne smeta ni da obrišemo vodu nekom krpom, mada u zavisnosti od vremenskih prilika to možda neće biti od velike pomoći.

 

- Podignite brisače.

Ali, postoji rizik - ako podignete brisače uveče oni se neće zalepiti za vetrobran iz prostog razloga što nisu u kontaktu sa njim. Ujutro možete da očistite vetrobran od leda i tek onda da spustite brisače. Naravno, kod nekih (novijih) automobila brisači uopšte ne mogu da se podignu zato što su zbog aerodinamike ''skriveni'' ispod haube.

 

Nije sve tako jednostavno
Temeljno čišćenje stakla od leda ili snega možda neće biti dovoljno. Može da se pojavi voda koja će se zalediti ako auto, odnosno vetrobran nije dovoljno zagrejan, pa će doći do stvaranja tankog sloja leda u vožnji, naročito pri veoma niskim temperaturama. Isto može da se desi ako su metlice brisača istrošene - ukoliko ne uklone svu vodu ili svu tečnost za pranje vetrobrana sa stakla, može doći do pojave ovog tankog sloja leda u takvim uslovima - na manjoj ili većoj površini u zavisnosti od stanja metlica brisača. Problem je u tome što alkohol znatno brže isparava od vode, pa kako opada koncentracija alkohola u tečnosti za pranje, tako opada otpornost tečnosti na mržnjenje. To je jedan od razloga zbog kojeg savetujemo da odmah upalite auto, kako biste mogli što pre da krenete, da bi motor što pre postigao višu temperaturu i omogućio ventilaciji da izbacuje vreo vazduh na vetrobran.

 

''Uradi sam'' sredstva za odleđivanje
Postoje razna ''uradi sam'' rešenja za otapanje leda sa vetrobrana i brisača. Najlakša i svima najdostupnija opcija, jeste alkohol koji koristimo za dezinfekciju - zvaničano etanol, a u apoteci ili na drugim mestima ga uglavnom kupujemo u koncentraciji od 70% ili 75%. Može da se nađe i u koncentraciji od 96%. Alkohol (ili etanol) je važan sastojak tečnosti za pranje vetrobrana, između ostalog, upravo zbog toga što je otporan na niske temperature. Zato alkohol može da se koristi za otapanje leda. Ne postoji precizno određena ''formula'' koju bi trebalo da koristimo, odnosno smeša koja je najefikasnija, pošto to zavisi od koncentracije alkohola koji koristimo, temperature same smeše vode i alkohola, spoljašnje temperature, itd. Alkohol od 70% će definitivno biti od pomoći, mada se zbog uštede savetuje mešanje sa vodom. Zimska tečnost za pranje vetrobrana sadrži alkohol u mnogo manjem procentu, mada je taj podatak teško naći, a pritom ova tečnost sadrži i druge dodatke. Uglavnom, pokušajte sa smešom alkohola od 70% i obične vode (česmovače) u odnosu 2:1 - trebalo bi da je dovoljno efikasno i za deblji led pri nižim temperaturama, mada u nekim slučajevima treba prskati malo više.

 

Neki savetuju i dodavanje malo deterždenta sa sudove, ali nismo uspeli pouzdano da utvrdimo da li deterdžent može da pomogne kod otapanja leda ili pomaže naknadno na bilo koji način. Stoga ne možemo pouzdano govoritu o njegovoj efikasnosti. Inače, alkohol neće oštetiti brisače ili druge gumene delove, bar ne u razblaženoj verziji, pri čemu podsećamo da i klasična zimska tečnost za pranje vetrobrana sadrži alkohol. Takođe možete da koristite i samu tečnost za pranje vetrobrana - u slučaju da nemate prskalicu, možete da uzmete bilo kakvu flašu, da probušite čep i da kroz tu rupicu prskate. U krajnjem slučaju, možete da polivate i direktno iz flaše. Brzina i efikasnost odleđivanja tečnošću za pranje zavisi od vrste tečnosti, temperature, debljine leda... Ovo nije idealno rešenje, ali u nuždi ili žurbi pokušajte - može da pomogne.

 

Na koliko bi trebalo menjati brisače?
Generalno brisače bi trebalo menjati dva puta godišnje, pošto svako godišnje doba stavlja svoje izazove pred brisače.

Na primer, nove brisače stavite u proleće, kada se završe sve zimske muke, tako da imate nove brisače za prolećne kiše, a preko leta je pred njima veliki izazov u vidu zalepljenih i sasušenih insekata na staklu, smole, ptičjeg izmeta i drugih lepljivih materija koje padaju sa drveća. Zatim nove brisače stavite ponovo na jesen kako biste što bolje videli kroz ovo kišno i maglovito godišnje doba, nakon čega ih čekaju sneg, led i niske temperature.  Naravno, ovo nije nikakvo pravilo, pošto trajnost brisača zavisi od mnogo faktora - intenziteta korišćenja, kvaliteta brisača, uslova korišćenja.

 

I brisači imaju svoju ''kilometražu''. Na primer, ako imamo sušno proleće i leto, a pritom uglavnom vozite po gradu i redovno perete auto, brisače gotovo da nećete ni koristiti. Međutim, ako pada mnogo kiše brisači će mnogo raditi, pri čemu druga vozila podižu velike količine prljave vode koju brisači treba da uklone sa vetrobrana - ta prljava voda u sebi sadrži razne čestice koje vremenom prave oštećenja na brišućem delu metlice brisača.

 

Tu je i kvalitet brisača - neki su otporniji od drugih. U svakom slučaju, ne samo da možete drastično da im skratite vek nebrigom, već možete vrlo brzo da ih uništite. Ako leti ručno ne uklonite ostatke zalepljenih i sasušenih insekata sa vetrobrana, već za to koristite brisače, metlice mogu vrlo brzo da se oštete. Isto važi i za zimu - ako ih aktivirate pre nego što u potpunosti sastružete ili otopite led sa vetrobrana, velika je verovatnoća da neće dugo obavljati svoju funkciju onako kako bi trebalo, nego će po šoferšajbni ostajati neočišćene ''trake'' koje ometaju preglednost u saobraćaju.

 

Zaključak
Vozači iz različitih predela mogu da imaju totalno različit stav po ovom pitanju. Oni iz generalno toplijih gradova sva ova upozorenja i savete ponekad smatraju širenjem panike, pošto veoma retko ili nikada ne dožive takav problem. Sa druge strane, oni iz brdskih krajeva i delova Srbije sa generalno veoma niskim temperaturama zimi pozivaju ih da dođu i vide šta je prava zima.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam bezuspešno pokušavao da prepakujem onaj Švajser (kako se već vika) na fabrički, ali je guma na fabričkom iz jednog dela (prvi put vidim), uglavnom onaj Švajs nije za preporuku...

U toku sledeće nedelje, kupujem ljuCke Valeo, nema druge!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321 Ako stavis Valeo, posle nema zamene gumica.

Ja svakako preferiram tipske metlice jer me bas nerviraju one  budze od adaptera na univerzalnim. Za tiguan sam kupio tipske Valeo u KIT komercu i evo malo vise od godinu dana rade solidno. Na tvingu su mi bosch tipski brisaci pa sam na njima zamenio gumice jer na njih idu klasicne gumice. Kupio sam preko KP mitutoyo i nisam bas zadovoljan, ali svakako bolje od original istrosenih... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema ni na fabričkim! A Valeo su mi se dobro pokazali na Bravu, čini mi se tri godine su super šljakali!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas u Lukeni vidim neke Ewiger tipske metlice. Ona najveća flet (70-80 cm za Picasso) košta 1.200 din.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi evo sad mi opet zena kaze da sam konj jer sam joj kupio lepe prednje brisace pre mesec i po dana al joj nisam promenio zadnji brisac..i tako jos neke razne prideve mi je prikacila al sve u svemu gde ima i koji uzeti zadnji brisac za Skodu Karoq ..moze i ovi aerotwin ko prednje sto sam uzeo super rade....
Dajte linkove posto se drug Buca ne javlja uopste..valjda usao covek u kintu i bole ga za nas....

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ljudi evo sad mi opet zena kaze da sam konj jer sam joj kupio lepe prednje brisace pre mesec i po dana al joj nisam promenio zadnji brisac..i tako jos neke razne prideve mi je prikacila al sve u svemu gde ima i koji uzeti zadnji brisac za Skodu Karoq ..moze i ovi aerotwin ko prednje sto sam uzeo super rade....
Dajte linkove posto se drug Buca ne javlja uopste..valjda usao covek u kintu i bole ga za nas....

Sent from my SM-N975F using Tapatalk


Evo naso ja sam sebi
https://www.beo-car.rs/bosch-metlica-brisaca-zadnja-330mm-komad-3397008713
Pozdrav

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/27/2021 at 12:46 PM, shortee said:

Ljudi evo sad mi opet zena kaze da sam konj jer sam joj kupio lepe prednje brisace pre mesec i po dana al joj nisam promenio zadnji brisac

E kada bi sve zene pratile sta se desava i iza auta... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...