Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Iskustva sa brisačima za automobile

Recommended Posts

Prošle godine  u januaru u Kompresoru set prednjih: 4.138,58 Din ...

Part Number  0071805144

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno glupo pitanje. Poslednje 4 god vozim auto sa brisacim sa kojima je auto  dosao iz Svajcarske i ne mogu da se pozalim. Brise ko ludo ali  u poslednje vreme krene brisac na suvozacevoj strani da  skripi. Ajde reko dotrajali i ja ih zamenim, kupim Bosch aerotwin a187s, jer za delove ne zalim , sve po knjizi sto bi rekli. Dam 4300 din i opet majku mu krene da skripi desni. Onako kad krene zagrebe , kao da je suva podloga i ne moze lepo da klizi. Toliko me to nervira a ne znam sat mu je:lol:.

Edited by gand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da editujem poruku. TO se desava na donjoj polovini brisaca. Ne znam da li to moze biti od ventilacije koja duva na soferku pa dosta greje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A) Istrosio se grafit ili je datim proizvodnje brisaca mator pa je guma ocvrsnula a grafit se brzo istrosio

 

B ) nije iskljuceno to sto si zapazio da zbog razlike u temperaturi soferke brisac struze/grebe. Kako se ponasa kada je nezagrejana soferka? Takodje probaj da aktiviras nekoliko puta mlaznice dok je soferka ujednacene temperature (bez grejanja i sl) pa vidi kako brise dok ima vode na staklu. 

 

Sledeci predlozi se, po potrebi,  razmatraju:

 

C) Soferka losa, menjaj. Ako ti na suvozacevom mestu sedi zena dok brisac preskace, to on predvidja nesto, pa pored soferke menjaj i zenu. Verujmo brisacu. 

D) Kupi jednosed, nema suvozaca ni drugi brisac. Sto si lud pa kupujes dva i brise tamo gde nema nikog. Rasipnice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, gand said:

Dam 4300 din i opet majku mu krene da skripi desni. Onako kad krene zagrebe , kao da je suva podloga i ne moze lepo da klizi.

Meni se isto dešavalo. Škripale su nove metlice jedno mesec dana, pa posle prestale i dan danas rade kao nove... možda da sačekaš malo pa da doneseš odluku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sačuvati brisače tokom zime?

 

brisaci_01.jpg

Fotografija od Matheus Bertelli sa Pexels

 

Zima pred brisače donosi posebno teške izazove, a led može brzo i da ih uništi. Stoga dajemo savete kako da sačuvate brisače od oštećenja, da ne biste morali tokom zime da kupujete nove koji će takođe brzo stradati zbog istih grešaka. Nije stvar samo u tome da vam brisači duže traju iz finansijskih razloga - stvar je i u tome da budu u stanju da dobro obrišu šoferšajbnu da biste videli put - bezbednost na prvom mestu! Malo pažnje i truda može da uštedi mnogo novca, ali i da učini vožnju u lošim vremenskim uslovima znatno bezbednijom.

 

- Ne palite brisače pre nego što očistite šoferšajbnu od snega i leda.

Ne samo što mogu da se oštete metlice brisača zbog leda, prilikom odlepljivanja od vetrobrana ukoliko je do toga došlo ili prilikom samog rada brisača, već može da dođe i do mnogo ozbiljnije i skuplje štete na kompletnom sistemu koji pokreće brisače.

 

- Ubacite neki materijal ispod brisača.

Jedno od rešenja je da se ubaci materijal ispod metlica brisača kako ne bi bile u direktnom kontaktu sa vetrobranom. U tu svrhu može da posluži tkanina, karton, novine, katalozi i slično. I ovo rešenje može da ima svoje mane u zavisnosti od vremenskih uslova i materijala koji koristite, pošto brisači mogu da se slepe sa tim materijalom koji ste ubacili ispod njih. Iz praktičnih razloga ne možemo da garantujemo da li će se brisači slepiti, tj. ''slediti'' sa tkaninom, kartonom ili papirom, naročito ako prvo temperatura bude dovoljno visoka da se taj materijal natopi vodom pa da se zatim ta voda zaledi - to je već situacija kod koje nema odgovarajuće prevencije. Naravno, ovo rešenje može sjajno da funkcioniše ako nemamo posla sa ekstremnim vremenskim uslovima.

 

Možete da stavite karton ili ćebe preko celog vetrobrana i da ga fiksirate brisačima (čime istovremeno odvajate brisače od vetrobrana i sprečavate slepljivanje), ali i da na krajeve vežete veoma tanak kanap, praktično konac, koji ubacite u kabinu i zatvorite vrata. Tako smanjujete mogućnost da vetar podigne taj karton ili ćebe i pritom još ošteti brisače. Taj kanap možete i da vežete u kabini kako se ne bi izvukao. Naravno, ne možemo ništa da vam garantujemo po pitanju mogućeg oštećenja kedera (guma oko vrata) - to zavisi od debljine kanapa koji koristite, vremenskih uslova, itd. Rizik u svakom slučaju postoji. Ovim ''rešenjem'' istovremeno smanjujete pojavu leda na vetrobranu i sprečavate kontakt brisača i vetrobrana. Slepljivanje ili ''sleđivanje'' brisača i kartona ili ćebeta je posebna priča, pošto zavisi od materijala od kojih su izrađeni i drugih faktora.

 

- Odmah upalite auto i ventilaciju stavite u mod za odmagljivanje - temperatura treba da bude na maksimumu.

Pošto je motor hladan i duvaće samo hladan vazduh, ne očekujte da će se vetrobran odlediti za par minuta, ali što duže motor radi, to će pre početi da stiže koliko-toliko topliji vazduh do stakla. Dakle, upalite auto, grejanje na najjače, vazduh na vetrobran, a vi se posvetite skidanju leda i odmrzavanju, odnosno odlepljivanju brisača. Podsećamo da motor koji radi u leru vrlo sporo podiže temperaturu, tako da ovaj korak može da bude od vrlo male ili gotovo nikakve pomoći, ali bolje i to nego da skidate led sa ugašenog auta, pa tek onda da ga palite.

 

- Kupite namensko sredstvo za odleđivanje stakala.

Tim sredstvom možete da odledite i brisače, odnosno da ih odlepite od šoferšajbne. Postoje razna sredstva, uglavnom u vidu spreja, sa cenom od nekoliko stotina dinara pa naviše.

 

- Sredstvo za odleđivanje stakala ili prskalicu sa ''uradi sam'' tečnošću (alkohol razređen vodom) držite u automobilu - takođe držite rezervu u automobilu.

Tako ćete moći da rešite problem i ukoliko zateknete brisače zalepljene za vetrobran kada izađete sa posla, vraćate se iz posete prijateljima ili rodbini… Navodno sprej za odleđivanje stakala može da pomogne i preventivno - ako se uveče naprska ispod i oko brisača, kao i na same brisače. Dejstvo tog sredstva trebalo bi da spreči da se brisači zalepe za vetrobran. Ne postoji sigurnost da će uspeti, ali uvek vam ostaje mogućnost da sami testirate i proverite ovaj recept.

 

Kvalitetna zimska tečnost za pranje vetrobrana u dobroj meri pomaže da se sačuvaju i brisači. Zato je dobra ideja da kupite tečnost nekog renomiranog proizvođača i to na mestu (prodavnica, pumpa…) gde ćete moći da je vratite na reklamaciju ukoliko nešto ne bude u redu. Zimska tečnost za pranje vetrobrana vremenom gubi karakteristike koje je imala nakon otvaranja originalnog pakovanja, odnosno počinje da se ledi na višoj temperaturi nego što je deklarisano. Stvar je u tome što ona između ostalih aditiva (dodataka), sadrži i alkohol (etanol) kao sredstvo protiv smrzavanja, a alkohol znatno brže isparava od vode pa se njegova koncentracija u tečnosti vremenom smanjuje i time se podiže tačka mržnjenja tečnosti (zalediće se na višoj temperaturi nego što bi trebalo). Imajte ovo u vidu, kako ne biste suviše dugo držali istu zimsku tečnost u posudi. Može da pomogne i da pre nego što ostavimo auto na parkingu, bez obzira da li je reč o otvorenom ili zatvorenom parkingu, da očistimo zaostali sneg i led ukoliko ih ima u okolini brisača. Ne smeta ni da obrišemo vodu nekom krpom, mada u zavisnosti od vremenskih prilika to možda neće biti od velike pomoći.

 

- Podignite brisače.

Ali, postoji rizik - ako podignete brisače uveče oni se neće zalepiti za vetrobran iz prostog razloga što nisu u kontaktu sa njim. Ujutro možete da očistite vetrobran od leda i tek onda da spustite brisače. Naravno, kod nekih (novijih) automobila brisači uopšte ne mogu da se podignu zato što su zbog aerodinamike ''skriveni'' ispod haube.

 

Nije sve tako jednostavno
Temeljno čišćenje stakla od leda ili snega možda neće biti dovoljno. Može da se pojavi voda koja će se zalediti ako auto, odnosno vetrobran nije dovoljno zagrejan, pa će doći do stvaranja tankog sloja leda u vožnji, naročito pri veoma niskim temperaturama. Isto može da se desi ako su metlice brisača istrošene - ukoliko ne uklone svu vodu ili svu tečnost za pranje vetrobrana sa stakla, može doći do pojave ovog tankog sloja leda u takvim uslovima - na manjoj ili većoj površini u zavisnosti od stanja metlica brisača. Problem je u tome što alkohol znatno brže isparava od vode, pa kako opada koncentracija alkohola u tečnosti za pranje, tako opada otpornost tečnosti na mržnjenje. To je jedan od razloga zbog kojeg savetujemo da odmah upalite auto, kako biste mogli što pre da krenete, da bi motor što pre postigao višu temperaturu i omogućio ventilaciji da izbacuje vreo vazduh na vetrobran.

 

''Uradi sam'' sredstva za odleđivanje
Postoje razna ''uradi sam'' rešenja za otapanje leda sa vetrobrana i brisača. Najlakša i svima najdostupnija opcija, jeste alkohol koji koristimo za dezinfekciju - zvaničano etanol, a u apoteci ili na drugim mestima ga uglavnom kupujemo u koncentraciji od 70% ili 75%. Može da se nađe i u koncentraciji od 96%. Alkohol (ili etanol) je važan sastojak tečnosti za pranje vetrobrana, između ostalog, upravo zbog toga što je otporan na niske temperature. Zato alkohol može da se koristi za otapanje leda. Ne postoji precizno određena ''formula'' koju bi trebalo da koristimo, odnosno smeša koja je najefikasnija, pošto to zavisi od koncentracije alkohola koji koristimo, temperature same smeše vode i alkohola, spoljašnje temperature, itd. Alkohol od 70% će definitivno biti od pomoći, mada se zbog uštede savetuje mešanje sa vodom. Zimska tečnost za pranje vetrobrana sadrži alkohol u mnogo manjem procentu, mada je taj podatak teško naći, a pritom ova tečnost sadrži i druge dodatke. Uglavnom, pokušajte sa smešom alkohola od 70% i obične vode (česmovače) u odnosu 2:1 - trebalo bi da je dovoljno efikasno i za deblji led pri nižim temperaturama, mada u nekim slučajevima treba prskati malo više.

 

Neki savetuju i dodavanje malo deterždenta sa sudove, ali nismo uspeli pouzdano da utvrdimo da li deterdžent može da pomogne kod otapanja leda ili pomaže naknadno na bilo koji način. Stoga ne možemo pouzdano govoritu o njegovoj efikasnosti. Inače, alkohol neće oštetiti brisače ili druge gumene delove, bar ne u razblaženoj verziji, pri čemu podsećamo da i klasična zimska tečnost za pranje vetrobrana sadrži alkohol. Takođe možete da koristite i samu tečnost za pranje vetrobrana - u slučaju da nemate prskalicu, možete da uzmete bilo kakvu flašu, da probušite čep i da kroz tu rupicu prskate. U krajnjem slučaju, možete da polivate i direktno iz flaše. Brzina i efikasnost odleđivanja tečnošću za pranje zavisi od vrste tečnosti, temperature, debljine leda... Ovo nije idealno rešenje, ali u nuždi ili žurbi pokušajte - može da pomogne.

 

Na koliko bi trebalo menjati brisače?
Generalno brisače bi trebalo menjati dva puta godišnje, pošto svako godišnje doba stavlja svoje izazove pred brisače.

Na primer, nove brisače stavite u proleće, kada se završe sve zimske muke, tako da imate nove brisače za prolećne kiše, a preko leta je pred njima veliki izazov u vidu zalepljenih i sasušenih insekata na staklu, smole, ptičjeg izmeta i drugih lepljivih materija koje padaju sa drveća. Zatim nove brisače stavite ponovo na jesen kako biste što bolje videli kroz ovo kišno i maglovito godišnje doba, nakon čega ih čekaju sneg, led i niske temperature.  Naravno, ovo nije nikakvo pravilo, pošto trajnost brisača zavisi od mnogo faktora - intenziteta korišćenja, kvaliteta brisača, uslova korišćenja.

 

I brisači imaju svoju ''kilometražu''. Na primer, ako imamo sušno proleće i leto, a pritom uglavnom vozite po gradu i redovno perete auto, brisače gotovo da nećete ni koristiti. Međutim, ako pada mnogo kiše brisači će mnogo raditi, pri čemu druga vozila podižu velike količine prljave vode koju brisači treba da uklone sa vetrobrana - ta prljava voda u sebi sadrži razne čestice koje vremenom prave oštećenja na brišućem delu metlice brisača.

 

Tu je i kvalitet brisača - neki su otporniji od drugih. U svakom slučaju, ne samo da možete drastično da im skratite vek nebrigom, već možete vrlo brzo da ih uništite. Ako leti ručno ne uklonite ostatke zalepljenih i sasušenih insekata sa vetrobrana, već za to koristite brisače, metlice mogu vrlo brzo da se oštete. Isto važi i za zimu - ako ih aktivirate pre nego što u potpunosti sastružete ili otopite led sa vetrobrana, velika je verovatnoća da neće dugo obavljati svoju funkciju onako kako bi trebalo, nego će po šoferšajbni ostajati neočišćene ''trake'' koje ometaju preglednost u saobraćaju.

 

Zaključak
Vozači iz različitih predela mogu da imaju totalno različit stav po ovom pitanju. Oni iz generalno toplijih gradova sva ova upozorenja i savete ponekad smatraju širenjem panike, pošto veoma retko ili nikada ne dožive takav problem. Sa druge strane, oni iz brdskih krajeva i delova Srbije sa generalno veoma niskim temperaturama zimi pozivaju ih da dođu i vide šta je prava zima.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam bezuspešno pokušavao da prepakujem onaj Švajser (kako se već vika) na fabrički, ali je guma na fabričkom iz jednog dela (prvi put vidim), uglavnom onaj Švajs nije za preporuku...

U toku sledeće nedelje, kupujem ljuCke Valeo, nema druge!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321 Ako stavis Valeo, posle nema zamene gumica.

Ja svakako preferiram tipske metlice jer me bas nerviraju one  budze od adaptera na univerzalnim. Za tiguan sam kupio tipske Valeo u KIT komercu i evo malo vise od godinu dana rade solidno. Na tvingu su mi bosch tipski brisaci pa sam na njima zamenio gumice jer na njih idu klasicne gumice. Kupio sam preko KP mitutoyo i nisam bas zadovoljan, ali svakako bolje od original istrosenih... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema ni na fabričkim! A Valeo su mi se dobro pokazali na Bravu, čini mi se tri godine su super šljakali!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi evo sad mi opet zena kaze da sam konj jer sam joj kupio lepe prednje brisace pre mesec i po dana al joj nisam promenio zadnji brisac..i tako jos neke razne prideve mi je prikacila al sve u svemu gde ima i koji uzeti zadnji brisac za Skodu Karoq ..moze i ovi aerotwin ko prednje sto sam uzeo super rade....
Dajte linkove posto se drug Buca ne javlja uopste..valjda usao covek u kintu i bole ga za nas....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/27/2021 at 7:46 PM, shortee said:
Ljudi evo sad mi opet zena kaze da sam konj jer sam joj kupio lepe prednje brisace pre mesec i po dana al joj nisam promenio zadnji brisac..i tako jos neke razne prideve mi je prikacila al sve u svemu gde ima i koji uzeti zadnji brisac za Skodu Karoq ..moze i ovi aerotwin ko prednje sto sam uzeo super rade....
Dajte linkove posto se drug Buca ne javlja uopste..valjda usao covek u kintu i bole ga za nas....

Evo naso ja sam sebi
https://www.beo-car.rs/bosch-metlica-brisaca-zadnja-330mm-komad-3397008713
Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/27/2021 at 12:46 PM, shortee said:

Ljudi evo sad mi opet zena kaze da sam konj jer sam joj kupio lepe prednje brisace pre mesec i po dana al joj nisam promenio zadnji brisac

E kada bi sve zene pratile sta se desava i iza auta... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep metlice brisača vetrobrana sa po 12 rupa

 

227181-jeep m2.jpg

 

Jeep je objavio da vlasnici njihova dva modela pravih terenaca Wrangler i Gladiator sada mogu da imaju čistiji pogled na stazu ili put sa novim metlicama brisača visokih performansi tima Jeep Performance Parts (JPP) u Moparu, koje brzo čiste vetrobransko staklo sa manje tečnosti za pranje.

Ključni element novih JPP performansnih brisača je 12 laserski isečenih rupa duž svake metlice, stvarajući mokre mlazove koji ispuštaju tečnost za pranje celom dužinom, preplavljujući prljavo vetrobransko staklo dok metlica putuje duž svog luka. Prljavština i komadići npr. zemlje se ispiru prvim potezom. Uz onemogućene standardne mlaznice za raspršivanje tečnosti, JPP sistem koristi manje tečnosti za pranje dok minimizuje ''slepe sekunde'' prljavog vetrobranskog stakla tokom vožnje.

 

227182-jeep m1.jpg

 

''Naše nove, inovativne JPP metlice brisača brzo vraćaju vidljivost dok se suočavaju s najtežim stazama zadržavajući tečnost za pranje tamo gde joj je mesto - na staklu'', rekao je Mark Bosanac, viši potpredsednik za Severnu Ameriku, Mopar servis, delove i brigu o kupcima. ''Savršene za terensku ili drumsku vožnju, naše nove ultra-sposobne metlice brisača samo su jedan od više od 500 proverenih, fabričkih podržanih delova i dodataka u našem Jeep portfelju.'' JPP komplet brisača performansi (Mopar broj dela PW100013AB) je sada dostupan u SAD-u i Kanadi (uskoro na drugim tržištima) za modelsku godinu 2018. i novije modele Jeep Wrangler i Jeep Gladiator. Komplet sadrži metlice i cevi potrebne za početnu ugradnju, kao i jedan set zamenskih metlica, a preporučena maloprodajna cena američkog proizvođača je 140 dolara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brisače uništavaju mraz, led i sneg - kako im pomoći?

 

brisac i led.jpg

 

Dobri brisači su izuzetno važni iz očiglednih razloga. Da ne govorimo o mogućim posledicama toga što niste na vreme videli pešaka, zaustavljeno vozilo i slično. Umor vas takođe neuporedivo brže stiže kada vam se oči konstantno naprežu da vide kroz šoferšajbnu koja jednostavno ne može dobro da se obriše zbog istrošenih ili oštećenih brisača. Zimski uslovi mogu prilično brzo da unište brisače, naročito ako ih koristite onako kako ne treba. Malo pripreme, truda i strpljenja može drastično da im produži životni vek.

  1. Prvo očistite šoferšajbnu, pa onda aktivirajte brisače - ukoliko se preko noći (ili preko dana) na vetrobranu nakupio mraz ili led, prvo ručno sve očistite, a zatim pustite brisače u rad. Ukoliko ih upalite pre čišćenja, očekujući da će oni da obave sav posao, metlice brisača mogu vrlo lako i brzo da se oštete.
  2. Nije obavezno, ali može da bude korisno da upalite auto pre čišćenja - ventilaciju usmerite na vetrobran, grejanje na najjače ili na odmagljivanje. Naravno, uz hladan motor duvaće hladan vazduh koji neće biti od velike pomoći, ali ipak što duže motor radi, to će pre početi da stiže koliko-toliko topliji vazduh do stakla kada počnete da vozite. U nekoj meri će ipak da pomogne. Istina, motor koji radi u mestu izuzetno sporo ''podiže temperaturu'', tako da ovaj korak može da bude od vrlo male ili gotovo nikakve pomoći - na vama je da odlučite kada ćete da upalite auto, tek kada očistite mraz i led (ili sneg) ili kada ste spremni da krenete.
  3. Za odleđivanje, tj. odlepljivanje brisača sa vetrobrana možete da koristite namensko sredstvo za odleđivanje stakala - pošto ovo sredstvo topi led, to znači da može da se koristi i za oslobađanje brisača koji su se zalepili za šoferšajbnu. Nakon što podignete brisače, možete da nastavite da čistite vetrobran kako želite, istim tim sredstvom, struganjem... Postoje razna sredstva, uglavnom u vidu spreja, sa cenom od nekoliko stotina dinara pa naviše.
  4. ''Uradi sam'' sredstvo za odleđivanje stakala – običan medicinski alkohol topi led. Svima najdostupnija opcija je alkohol koji koristimo za dezinfekciju. U apoteci ga uglavnom kupujemo u koncentraciji od 70% ili 75%. Može da se nađe i u koncentraciji od 96%. Inače, alkohol je važan sastojak tečnosti za pranje vetrobrana, između ostalog, upravo zbog toga što je otporan na niske temperature. Ne postoji precizno određena ''formula'' koju bi trebalo da koristimo, odnosno smeša koja je najefikasnija, pošto to zavisi od koncentracije alkohola koji koristimo, temperature same smeše vode i alkohola, spoljašnje temperature, itd. Alkohol od 70% će definitivno biti od pomoći, mada se zbog uštede savetuje mešanje sa vodom. Pokušajte sa smešom alkohola od 70% i vode česmovače u odnosu 2:1 - trebalo bi da je dovoljno efikasno i za deblji led pri nižim temperaturama, mada u nekim slučajevima treba prskati malo više. Neki savetuju i dodavanje malo deterdženta sa sudove, ali nismo uspeli pouzdano da utvrdimo da li on zaista pomaže.
  5. Možete da koristite i zimsku tečnost za pranje vetrobrana - u slučaju da nemate prskalicu, možete da uzmete bilo kakvu flašu, da probušite čep i da kroz tu rupicu prskate. U krajnjem slučaju, možete da polivate i direktno iz flaše. Brzina i efikasnost odleđivanja tečnošću za pranje zavisi od vrste tečnosti, temperature, debljine leda...
  6. Ubacite neki materijal ispod brisača - tkanina, karton, novine, katalozi i slično, bilo šta kako bi se sprečilo da se brisači zalepe za šoferšajbnu. Istina, i ovo rešenje može da ima svoje mane u zavisnosti od vremenskih uslova i materijala koji koristite, ali je opet bolje nego direktno slepljivanje brisača i stakla.
  7. Možete da stavite karton ili ćebe preko celog vetrobrana i da ga fiksirate brisačima (čime istovremeno odvajate brisače od vetrobrana i sprečavate slepljivanje) ali i da na krajeve vežete veoma tanak kanap, praktično konac, koji ubacite u kabinu i zatvorite vrata. Naravno, ne možemo ništa da vam garantujemo po pitanju mogućeg oštećenja kedera (guma oko vrata) - to zavisi od debljine kanapa koji koristite, vremenskih uslova, itd.
  8. Navodno sprej za odleđivanje stakala može da pomogne i preventivno - ako se uveče naprska ispod i oko brisača, kao i na same brisače.
  9. Pre nego što ostavite auto, bez obzira da li je reč o otvorenom ili zatvorenom parkingu, očistite sneg i led u okolini brisača.
  10. Podignite brisače - ovo je stari trik, mada u slučaju jakog vetra postoji rizik od oštećenja. Kod nekih novijih automobila brisači uopšte ne mogu da se podignu zato što su ''skriveni'' ispod haube.

Svaki vozač ima svoj način rešavanja ovakvih problema

Jasno je da mnogim vozačima ne pada na pamet da očiste celu šoferšajbnu, već naprave sebi ''rupu'' kroz koju mogu koliko-toliko da vide i krenu da voze, pa led/mraz kada se otopi, otopi se... O zadnjem i bočnim staklima da ne govorimo. Generalno, vozači iz različitih predela mogu da imaju totalno različit stav po ovom pitanju. Oni iz toplijih gradova sva ova upozorenja i savete ponekad smatraju širenjem panike, pošto veoma retko ili nikada ne dožive takav problem. Kao što i generalno mogu da smatraju zimu ''smešnom'' i ne shvataju oko čega se diže tolika drama. Sa druge strane, oni iz brdskih krajeva i delova Srbije sa generalno veoma niskim temperaturama zimi pozivaju ih da dođu i vide šta je prava zima.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djuk85 pijaca vidikovac na tezgama(kućicama) unutar pijace 250 dinara po  komadu skoro kupovao, 600 platio onaj zadnji za Punta sa komplet plastikom što se kači na nosač.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja upišem da je Bosch g*vno. 
Ajd kao odlučio da uzmem skuplje brisače, da ne menjam Mitutoyo toliko često i uzeo Bosch. 

Moram reći da brišu odlično i rade stvarno dobro (bolje brišu od Mitutoyo), ali kad je hladno, to škripi, preskače... Sve dok se ne ugreju brisači. Posle brišu odlično. 

Ali onih prvih pola h vožnje dok ne otopli staklo... Stao bih, skinuo i bacio ih

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

champion ne struzu ako ih ima uopste u prodaji po mojoj probi najbolji , ne znam jel imaju boschovi i oni bi trebali biti dobri al sve zavisi odakle se kupuju i koliko su dugo u rafu ... ako treba prepakuj ih sa njihovog postolja na fabricke (sto ja inace radim ) samo dimenzija da se dobra odabere ,a to mitotoyo je kineski cing cung cang shit smece i oni debeli kao fensi izgledaju ali brzo budu porozni i nemaju nikakvu ulogu.

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bingodalton koje imaš? Ja sam u Gumaticu kupio.
Lično, najbolje iskustvo sa Valeom na službenom stilu. Mislim da su posle 4 godine brisali kao prvog dana. Ali je i cena bila, mislim 50eur 2 komada tada (2012.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, nemanja84bg said:

ako treba prepakuj ih sa njihovog postolja na fabricke (sto ja inace radim ) samo dimenzija da se dobra odabere

Ako se vec pakuje, sto bi kupovao sa postoljem, tj. celu metlicu? Kada moze da se kupi samo gumica metlice, imao je Champion ranije kod Mike, u ProSportu, Lav autu, itd...

Tj. ovako nesto, cena je za par i naravno zavisi od duzine:

https://lavauto.rs/product/set-51-51cm-gumica-metlice-champion-aerovantage-r51/916/

 

champion-r.thumb.jpg.62a787c1a06ac328a8a86341ad44050a.jpg

 

Pogotovo kada imas neke lepe fabricke aero metlice, ne bi ih nikada menjao za pojedine "grbave" iz aftermarketa.

20 minutes ago, nemanja84bg said:

ne znam jel imaju boschovi i oni bi trebali biti dobri

Bosch poprilicno zavisi od serije. Licno imam Aero Twin i odlicni su, bar iz mog iskustva.

 

2567-jpg.thumb.png.29a8d38ada9da3b834c2c0e48162f93a.png

 

Problem su prijavljivali ljudi sa jeftinijim Aero Eco serijama, pominjalo se nesto i da li je Bosch logo odstampan ili utisnut u plastici. Pisalo se vec na tu temu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Hvala kolega na postu, ovo je jedan od znacajnijih sto je ivan napomenuo bar sto se nabavke tice pa bih podebljao, kod mene nisu bas fensy ali nisam provalio kako se skidaju, mozda i nemogu ,ja to onako laicki nabrzaka pretrcim ako moze fabrika ako ne onda krpim najadekvatnije najbrze i pun gaaasss  haha :D  ipak je el classico to :wub: sto se boschovih tice posumnjao sam na prepakivanje cim je doslo u ruke nasih prodavaca a to najverovatnije niko nece ni zagledati niti proveravati a nema ni odakle da uporedi ... ja od skora aktivan na forumu tako da soriska , ali za champion znam da su provereno dobri , bolji su i od grafitnih nekih koje sam kupio slucajno ali tu su generalno slicni nijedan ne struze

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjace mi je kada menjaju celu plasticnu ruku brisaca pozadi, samo zbog nacete gumice.

A kod novijih hatch vozila su zadnji brisaci obicno tu negde oko samo 30 cm duzine - raspakujes, zamenis samo gumicu metlice i resen problem za 200-300 kinti.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...