Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW M3 Coupe (E90/92/93)

Recommended Posts

BMW M3 Coupe

 

Sa početkom svake nove sezone u motosportu, BMW oseća nove i sveže ambicije sa ciljem ostvarivanja novih rekorda i dostignuća. Upravo sa ovim ciljem napravljen je novi BMW M3 Coupe.

Nakon završetka test ciklusa sa najboljim ocenama, novi automobil visokih performansi je spreman da zauzme pol poziciju. Štaviše, sa svojom snagom, dinamičnošću, BMW M3 pruža užitak vožnje na najvišem nivou.

 

zza10000.jpgzza10001.jpgzza10002.jpgzza10003.jpg
 

M verziji serije 3 je oduvek bila posvećivana posebna pažnja prilikom koncipiranja modela jer je upravo serija 3 najprodavanija klasa BMW automobila, pa onda i sportska verzija puca na isti položaj...da bude najprodavanija od svih M varijanti osnovnih modela. Tako je od prve generacije 1986. godine, pa preko sledeće dve generacije, do danas. Motor je u prethodne dve generacije ( 1992, 2001 ) osvojio titule najboljeg motora na svetu, i taj šestocilindraš je nešto najbolje što je BMW ikada napravio. Ali...po prvi put M verzija serije 3 više nema motor sa 6 cilindara, već 8.

 

zza10004.jpgzza10005.jpgzza10006.jpgzza10007.jpg
 

Novi V8 motor sa 309 KW, odnosno celih 420 KS daje ogromnu snagu i performanse u svim uslovima vožnje. Sa tim motorom BMW M3 osigurava temelje za nastavak izuzetne karijere u svetskom automobilskom sportu. Svaki entuzijasta koji oseća strast i želju za vrhunskim performansama može biti siguran da sa ovim automobilom može savladati najveće izazove. Tehnologija za pravljenje novog srca vodi poreklo direktno iz šampionata F1 u kome BMW ima zapaženu ulogu. Već pomenutih 420KS izvučeno je iz 3.999 cc. Još impresivnije zvuči 400 Nm pri 3.900 obrtaja, kao i limiter obrtaja motora koji je stavljen na visokih 8.400 rpm. Važan je podatak o elastičnosti ovog agregata jer preko 85% obrtnog momenta ostaje na raspolaganju vozaču sve do 6.500 obrtaja.

 

zza10008.jpgzza10009.jpgzza10010.jpgzza10011.jpg
 

Iako ima 2 cilindra više, ovaj motor je oko 15 Kg. lakši nego šestocilindraš u prethodnoj generaciji M3, i iz njega je izvučeno preko 100 KS po litri zapremine. Aluminijumski blok motora se pravi u pogonima Landshut blizu Minhena, na istom mestu gde se pravi blok za motore BMW koji se koriste u šampionatu F1. Veliki broj obrtaja na kojima motor pruža maksimalne performanse, kao i velika kompresija stvaraju enormni pritisak na radilicu koja sve to mora da izdrži, pa je tako njena masa oko 20 Kg. Novi V8 motor sadrži promenljivu duplu VANOS kontrolu bregaste. Naime, ova tehnologija omogućava da otvaranje ventila bude izuzetno brzo i kratko, čime se pospešuje učinak motora jer se smanjuju gubici u jednom ciklusu, ali takođe i pozitivno utiče na smanjenje potrošnje. Kako bi se osigurao maksimalni odziv na gas, svaki od osam cilindara ima svoj leptir gasa. Sva ta snaga se prenosi na zadnje točkove preko namenski osmišljenog M diferencijala, zbog kojeg M3 nije samo impresivan po pitanju ubrzanja, već i načina kako prenosi snagu na točkove. Manuelni menjač ima 6 brzina. Ubrzanje do 100 Km/h traje 4.8s, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 Km/h.

 

zza10012.jpgzza10013.jpg
zza10014.jpgzza10015.jpgzza10016.jpg
 

Aktuelna generacija BMW M3 je naravno bazirana na osnovnom modelu serije 3, ali se od nje znatno razlikuje u izgledu, a naravno i u tehničkim karakteristikama. Bazično pravilo u vidu olakšavanja u odnosu na osnovnu verziju je dosledno ispoštovano, jer BMW M3 ima odnos snage i težine od 3.8Kg po jednoj konjskoj snazi. Jedan od razloga za tako uspešno olakšavanje je izrada krova potpuno od CFC (carbon-fibre-reinforced plastic ). Osim noseće konstrukcije, jedini preostali elementi koji su potpuno preuzeti sa osnovnog modela su prozori, prednja i zadnja svetla, dok je sve ostalo posebno pravljeno za BMW M3. Jedinstven karakter M3 je vidljiv na prvi pogled: krov i retrovizori od CFC, ''grba'' na haubi, škrge na prednjim krilima, posebne M 18-ce alu-felne ( u opciji 19-ce )… su samo neke od karakteristika na osnovu kojih možete biti sigurni da pred vama stoji M3. Ukupno, izgled automobila odražava snagu koju poseduje, a pored standardnih boja u koju može biti ofarban tu su i 4 posebne nijanse samo za M verziju serije 3.

 

 
zza10017.jpgzza10018.jpgzza10019.jpg
zza10020.jpgzza10021.jpgzza10022.jpgzza10023.jpg
 
Posebno aluminijumsko oslanjanje koje pruža vrhunsku upravljivost, posebno M dugme čijim pritiskanjem automobil postaje još suroviji sa svedenom intervencijom elektronike na minimum, obrtomer sa promenljivim pokazivanjem broja obrtaja na osnovu kojih vozač uvek može imati u vidu optimalni broj obrtaja dok se motor, tj. ulje u njemu zagreva…Tada postoji polje obrtaja obeleženo žutom bojom što znači da te obrtaje treba izbegavati dok se motor ne zagreje, i kako se u tome odmiče ostaje crveno polje na visokih 8.400 obrtaja…
 
zza10024.jpgzza10025.jpg
 

Ako nekoga zanima i to, unutra je moguće imati sve što poželite…

Npr. najviši nivo ozvučenja koji može biti ugrađen obuhvata 16 zvučnika sa ekstremno izdrživljim hexacone membranama, kao i digitalno 9-kanalno pojačalo sa maksimalnom izlaznom snagom od 825 W i mogućnošću precizniog podešavanja frekvencije obezbeđujući na taj način savršen kvalitet zvuka u kabini. Taj nivo zvuka ostaje uvek bez obzira na brzinu kretanja, jer uređaj automatski podešava jačinu zvuka i osetljivost ekvilajzera tako što ih prilagođava pojačanoj buci motora i šumu vetra...

 

zza10026.jpgzza10027.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...najbolje od svega je što ovaj poslednji klip nije uradio BMW, već je sve u privatnoj režiji. Čovek je sa drugarima snimio svoj auto. :thumbup:

Evo kraće i malo drugačije verzije:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lično moje mišljenje i stav - makar se niko ne složio samnom. BMW nije prestižna Nemačka firma mada se iz sve snage to trudi da bude. Počev od nastanka do danas uvek u senci konkurencije recimo u domenu auto trka kako na domaćem terenu, (Porshe, Mercedes, Autounion) tako i na medjunarodnom ( ferari, Alfa, Pežo, i još mnoštvo njih). Aktuelni agregat u Zauberu sa sve Dr. M. Theisenom do sada, ruku na srce, nije napravio ništa vredno pažnje i planiraju povlačenje iz F1 dogodine. Izvesne rezultate su pravili sa modelima 2002 (vuk u jagnjećoj koži), serijom 3 na trkama... (sve u saradnji sa Shnitzer AG-om) ali dalje od toga slabo. U domenu luksuznih vozila takodje zaostaje i za Mercedesom, Audiem... da ne pominjem moj omiljeni Maserati ili Tezis. Sve u svemu pametna poslovna politika i nejjeftiniji konji po ceni vozila - eto uspeha. U Nemačkoj ga "bije" glas da je svaki polovni auto ove firme uvek od "prvog vlasnika"- a ako i nadje drugog - tu je vozilu kraj. Možda sam u zabludi, možda nedovoljno informisan u sadašnji razvoj ove firme i njihovih vozila, živeh duže u Švajcarskoj, malko radih i u Nemačkoj... BMW-i tamo i nisu na nekoj Bogzna kakvoj ceni. Naravno, cenjeniji od Forda, VW-a, Opela. Recimo pretposlednja stepenica do Mercedesa... Jedno je neosporno: jako lepo dimi zadnjim gumama na startu (usled neopterećenog pogonskog dela vozila-a dragoceno vreme prolazi..), jako se napeto oseća vozač u tim kolima slušajući zvuk motora...i to bi bilo otprilike sve.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

..uh, nikako se ne bih složio... :whistle:

Samo ukratko...

BMW N62 - V8 motor - 2002. osvojio International Engine of the Year

BMW S65 - V8 motor - 2008. i 2009. osvojio International Engine of the Year for the 3.0 to 4.0 L

BMW N54 - 6 cilindara twin-turbo - 2007. i 2008. osvojio International Engine of the Year

BMW N42 - 4 cilindra - 2001. osvojio International Engine of the Year 1.4-1.8 L category

BMW S85 - V10 motor

- 2005. osvojio :

International Engine of the Year, 5.0 Litre

Best Performance Engine

Best New Engine

Best Above 4.0 Litre

- 2006. osvojio :

International Engine of the Year

Best Performance Engine

Best Above 4.0 Litre

- 2007. osvojio :

Best Performance Engine

Best Above 4.0 Litre

- 2008. osvojio :

Best Above 4.0 Litre

BMW M73 - V12 motor - 1999. osvojio Above 4 L category of the International Engine of the Year

BMW M67 - V8 common rail dizel - 1999. osvojio 3-4 l category of the International Engine of the Year

Istu titulu je osvojio i 2000. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno se slažem!. Rekoh moje lično mišljenje, prosto kao osećaj za jednu napravu. Potpuno uvažavam nagrade, priznanja:

International Engine of the Year ,

5.0 Litre, Above 4 L category of the International Engine of the Year, 3-4 l category of the International Engine of the Year...

sve su to nagrade za motor.. Motoru svaka čast, ali motor ne čini auto. Auto (bar ja) podrazumevam kao "uniju skupa" raznoraznoh manje ili više bitnih komponenti, od kojih je i motor važan. Medjutim važna je i karoserija. Važno je i vešanje. Prenos! Kočnice! Kabina! Važna je i saradnja svih tih delova zajedno. Recimo Ferarija ima kod Ferarija, a ima ga i u Toro roso-u! Renoa ima u Benetonu, odnosno Renou, a ima ga Boga mi i u Vilijamsu! Vilijams ide bolje! Ista mašina!. A drugačiji rezultati.

Medjutim ovo za sada i nije toliko važno, (mada slikovito pretstavlja značaj raznoraznih nagradu u funkvciji sklopa). Ono što ja dožvljavam LIČNO kao važno je kako se auto ponaša kao proizvod, kako izgleda, kakav je ugodjaj u vožnji, koliko to mene košta u eksploataciji...itd. E tu se meni (lično) BMW baš ne dopada onako SKROZ! (za razliku od Mečke, Poršea, pa delimično i Audia) Potpuno prihvatam da je moje mišljenje možda nakaradno, da nisam u pravu....ali ja tim kolima nisam oduševljen (ne kažem da ne valja - daleko od toga!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW - Nesto najbolje na svetu. (Full stop)

Damnjanovicu, blago receno, frapiran sam Vasim izjavama. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Pick ili ti izbor ako bih već imao novaca za limuzinu koja je hedonista kao Lancia, ide kao Ferrari a klasa Mercedesa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Potpuno se slažem!. Rekoh moje lično mišljenje, prosto kao osećaj za jednu napravu...

Naravno. Taman posla kad bi svi isto mislili... :thumbup:

Ove primere za BMW motore sam naveo samo zato što sam se toga prvo setio i bilo mi je najbrže da iskopam precizne podatke. Ostao sam na motoru ne zato što nema ništa drugo da se pohvali kod BMW automobila, već zato što sam i rekao da ću ''ukratko''...

p.s. Nećemo sada praviti off u ovoj lepoj temi za BMW M3 automobil tako što ćemo postavljati slike ili klipove drugih automobila...Znam da već imaju bar 2 posebne teme za Maseratija... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postujem razlicitost misljenja, ali...

U domenu luksuznih vozila takodje zaostaje i za Mercedesom, Audiem... da ne pominjem moj omiljeni Maserati ili Tezis.j...

Vi se ocigledno nikada niste vozili serijom 7, posto ova izjava iznad...

Ili mozda ne znate da BMW nije okrenut debeloguzim direktorima i vlasnicima privatnih firmi, koji traze fotelje u automobilima, vec malo drugacijoj klijenteli.

BMW-i tamo i nisu na nekoj Bogzna kakvoj ceni.

Ali zato u engleskoj svaki drugi auto BMW (u elitnijim delovima).

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i njegove serije M :devil: ,su zaista nesto posebno :rolleyes: ,i sasvim je suvislo porediti ih sa Audijem,Mercedesom i ostalim automobilima za debelguze direktore :rofl: ,kako dobro rece chika Vili.

BMW je,takodje,po mom skromnom,misljenju,jedini nemacki auto,koji ima "dushu" :heart: i samo sebi svojstven karakter,mecke,audiji,WV i ostali gastarbajterski automobili :sick: ,bar na mene :ermm: ne ostavljaju ,takav utisak kao BMW-e,pa jos M :w00t: .

Mada ima i BMW-ea koji me bas ne odusevljavaju,a to su ovi ormani na tockovima :dizzy: serije X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi prijatelji:

- ne namećem svoje mišljenje nikom. U oba komentara insistirao sam da se radi o LIČNOM mišljenju, za koje sam pretpostavio da se mnogi neče složiti.

- svakako da je brend BMW vredan pažnje, poštovanja - u svakom pogledu.

- pogotovu serija M3 (ovo namerno izdvajam iz redovne BMW produkcije, jer ovakvu nadogradnju doživljavam kao mercedesovu seriju AMG)

Medjutim osnovni kvalitet razmene mišljenja je sticanje saznanja o nekom pojmu. E sad kad se otvori neka tema (inače jako dobro obradjena), i kad krene sa komentarima vrh vrhova, top... i "full stop" neko bi možda pomislio da je članak objavljen na BMW forumu, i da se ovde ne radi o grupi ljudi zaljubljenika u italijanske tehnologije, već da se radi o društvu obožavalaca BMW-a.

Pored nespornih i opšte poznatih vrednosti ovog brenda vozila treba pomenuti i nešto što se pojmi pod "ukusom". Nekome će se dopasti Andželina Džoli, neko će biti ravnodušan prema Moniki Beluči. Nesporno je da su obe gospodje izuzetnog kvaliteta, ali neko zamišlja sličan arhitip žene u svom okruženju, a neko ne.

Recimo, ja (lično) bih radije voleo da posedujem Porše od BMW-a. Radije bih posedovao Mečku od BMW-a. Radije bih se vozio u SAAB-u, VOLVO-u nego u BMW-u. Možda je na to uticao poseban "soj" ljudi koji ga voze kod nas i još zovu . B E M B A R A! (Brate vrh!)

Za Englesku ne znam - znam za London. Više Poršea ni na jednom mestu u svetu nisam video nego baš tamo.

U BMW-u sedmici se nisam vozio, ali jesam u 2002, 316, 323 automatik i u jednoj novijoj petici (taksista je bio u pitanju).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za Englesku ne znam - znam za London. Više Poršea ni na jednom mestu u svetu nisam video nego baš tamo.

Znam ja, posto cesto poslom idem tamo (najcesce London). Kada London u pitanju, i tamo je procentualno BMW medju najbrojnijima (i slazem se sa konstatacijom za Porsche).

Inace M seriju ne bih poredio sa AMG-om. M je fabricki top sportski model, a pandan AMG-u je Alpine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Vili, Bravo Dare, Bravo Markoni.

Možda je na to uticao poseban "soj" ljudi koji ga voze kod nas i još zovu . B E M B A R A! (Brate vrh!)

Za Englesku ne znam - znam za London. Više Poršea ni na jednom mestu u svetu nisam video nego baš tamo.

U BMW-u sedmici se nisam vozio, ali jesam u 2002, 316, 323 automatik i u jednoj novijoj petici (taksista je bio u pitanju).

Nista licno, uz duzno postovanje, mozda bas zbog ovoga niste kompetentni da pricate o BMWu. Da ne pominjem gore navedene predrasude... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja licno ne mogu da kazem da volim BMW al ne mogu da poreknem cinjenici da je to ipak vrhunski brand i da vrede na svakom polju automobilizma.Reci da je BMW los brand je samo isticanje licnih afiniteta nad cinjenicnim stanjem.Jeste skup,jeste dobar,jeste....auuu :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se Vukašine da nisam kompetentan. To mi nije struka. Čak nisam kompetentan da pričam i o kompetencijama drugih. Ja sam samo jedan običan ljubitelj automobila, kao većina ovde koji takodje verovatno nisu kompetentni. Medjutim doživljavati moje neoduševljavanje pomenutim brendom kao blasfemiju i biti frapiran je odbijanje činjenice da svako ima pravo na lični stav prema nekoj pojavi ili predmetu, kao i da ima različite ukuse. Recimo da bih mogao da se 90% složim sa Bokijom po ovom problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, slazem se da svako ima svoje misljenje, takodje "De gustibus non est disputandum", neko voli plavuse, neko voli crnke, ali u prvi mah je delovalo, iz Vaseg posta, kao da je BMW na nivou Daewooa, premda je po tehnologiji klasa i za Mercedes, i za Audi.

Moje licno misljenje - sve tri firme su vrhunske, Mercedes ne volim uopste, jer je po mom misljenju penzionerski auto, i u AMG izvedbi nikad nije bio na nivou konkurencije po pitanju performansi, sto se tice luksuza, ruku na srce jeste iznad BMWa i Audia, ali ne moze se reci da doticni nisu kompetentni. Audi mi je poput nekog "kompromisa", njega i postujem i volim, ali BMW je "My cup of tea", agresivniji, bez kompromisa, za prave vozace, a ne za ljude koji zele da se voze (Mercedes je za to), a sto se tice "BEMBARA" ljudi, tu su i "MECKA" ljudi, tako da je izlisno pricati o tim stereotipima...

Nadam se da smo se razumeli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od prve do poslednje. Gde se setiste "dajvunu-a"!? :thumbsup: Naravno da mi nije ni na kraj pameti da stavim u isti red jedan BeyerisheMotorWerke sa polulicenciranim opel-mutantom korejskog tipa. (mada djavo da ih nosi Korejski, ovi jači i veći modeli zvani "ševrolet" liče na auto-pomalo). Mogu da razumem vaše oduševljenje BMW-om, i ja sam bio opsednut tom markom u vašim godinama. Naročito modelom 2002... Bila je to takva zverina za ono vreme da niste mogli da pojmite. Govorim o dalekim 65-tim, 66-tim godinama.. Moj problem sa BMW-om upravo nastaje serijom "7" (i ne samo moj, već sa velikim brojem obožavalaca iz nemačke te robne marke - reč je o dizajnu i klasi) i nadljudskim naporima tehničkog sektora BMW-a da napravi nešto što ja nikad nisam doživljavao kao BMW. Jednostavno, "moj" omiljeni model 2002 ni u jednoj kasnijoj varijanti nisam mogao da prepoznam. Sedmica čas juri Mercedes, čas Audi, a ponekad i Ferari...(Razni njihovi dosta lepi prototipovi Monte Karlo i sl.) jeste to kvalitetan auto (za posebne potrebe), ali nikad više onaj 2002 koji je dao zamah BMW-u i napravio mu tazvoj i slavu na kojoj i dan današnji živi i radi. Naravno, ni ja više nemam vaše godine. A treba živeti u realnom vremenu.

Elem, što se ukusa tiče možda je najbolji primer robna marka ROLEX. Skup ko djavo, nekoliko generacija da ga nosi i nikada da se ne pokvari. Ima jednu manu: lično-ponavljam LIČNo ga nikad ne bih stavio na ruku. Naravno, BMW ipak nije isto što i ROLEX, možda je sličniji Breitlingu.. Ni njega ne bih stavio na ruku. Došlo vreme moj Vukašine (što se mene lično tiče) da se nosi Lonžin, ili Vašeron Konstantin, bez datuma, bez baterije - automatik! Klasičan mehanički sat. (naravno, za ovaj poslednji bi mi trebala posebna dozvola - ne može svako da ga nosi). Za sad se zadovoljavam očevom Omegom.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta e65 7ica o koju ste spomenuli, delo Krisa Bangla, jeste izazvala pravi sok, hardcore zaljubljenici su bili sokirani tim potezom, cak se i peticija skupljala da se coveku da otkaz, ali uprava ga je mudro cuvala... Auto je proglasen za jedan od najruznijih cini mi se, ali je bio najprodavaniji model serije 7 IKADA. Da se razumemo, ovo nisu firme kao Ferrari, da rade bas sta im je volja, pa da se uvek nadje 100 "ludaka" godisnje koji ce kupiti njihov model sta god da izbace, ovde, normalno, veliku ulogu igra i ekonomski karakter, a ta 7ica je odigrala ulogu maestralno. :)

Ja takodje, iako sebe smatram dosta mladim, sam bio sokiran tim preokretom u dizajnu, buduci da sam obozavalac jedne 2002-jke (Pa jos tii verzija...), e30ice u M izvedbi, e36ice itd., ali kako je vreme prolazilo, polako sam poceo da "shvatam" tu novu filozofiju, koja je vise bila dugorocni potez BMWa nego kratkorocni BUM! u vidu marketinskog poteza. Kulminaciju su dostigli sa upravo ovim, e93 M3 modelom, po mom skromnom misljenju BMW dugo ovakav model nije izbacio. Ubedjen sam da ce ovo biti Evergreen poput 2002-jke.

p.s. Imam ovde, pod istim krovom, jednog gospodina koji je vozio BMWa i nosio Longines, Zenith i Raymond Weil i cini mi se da su se lepo slagali. A mozda mi se samo cini? hehe :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...