Jump to content
FAS Goran
Semi

Presvlačenje auta folijom

Recommended Posts

@MilanLaki,

nema potrebe za poliranjem pre laminacije auta folijom, ako ga poliras nemas potrebe za stavljanjem folije sem ako ne menjas boju.Ako ti ostaje bela boja prporucio bih ti da posle poliranja postavis samo transparentnu foliju, odnosnoi providnu koja stiti farbu od atmosferalija i sitnih ostecenja tipa kamencica i sl i ima odlican sjaj i dosta je jeftinija od folija u boji.....

da li je autopoliran ili ne nema veze sa lakocom skidanja ili silom lepljenja folije,, folija se skida fenom i polako se odlepljuje posle toga se ocisti auto od lepka alkoholom ili benzinom ili se skida gelom za folije, namaze se saceka se tridesetak minuta i posle se samo ociste ostaci folije i opere auto....

Edited by veterinar

Share this post


Link to post
Share on other sites

to mi deluje interesantno, gde ima, koliko para? imas neke slike toga? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam slike na sajtu i ostale osnovne informacije ali koga ne bih da reklamiram dok se ne dogovorim sa administracijom foruma, verovatno sledece nedelje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi aj mali savet, koliko je realna zastita folijom od kamencica (hauba i pragovi) ? Posto planiram da sredjujem limariju pa se kontam da li da preko toga stavljam folije ili da dignem ruke od cele price posto par ortaka sa kojima sam pricao ima razlicite stavove o tome. Jedan je zadovoljan, drugi kaze da mu folije nisu mnogo pomogle.

Treba uzeti u obzir to da moj auto ide bas po svim terenima (kamenje,rizla,sneg,so...) tako da problem nisu bas samo sitni kamencici koje mozete naci na gradskim putevima

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zlox

za zastitu postoji posebna folija,Providna i u boji.Providna se stavlja ako ti je postojeca farba dobra i nema ostecenja,U boji se stavlja ako je farba ostecena pa da se izbegne farbanje jer je folija dosta jeftinija od farbanja.

U principu stiti i od oksidacije limarije jer izoluje do nekle kiseonik od lima.

Dakle , folija ako se pravilno postavi definitivno moze stititi od ostecenja, narocito od soli.

Izlozeni delovi kao pragovi, posto su to male povrsine mogu se raditi sa novom folijom jednom godisnje i isplativo je, jer pragovi da se prelepe folijom iznose trenutno oko 1500 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo ta isplativost je diskutabilna. Ako kazes (pricam otprilike) da je presvlacenje 1500 din, i da ga treba raditi svake godine, ja za istu ili slicnu kintu mogu da ofarbam i sredim pragove svake druge/trece godine (40-50 eura). Tu treba dodati rizik da ako se folija iole pocepa, da ce se tu zadrzavati vlaga koja ce sama da pravi problem.

U celoj prici je so samo "slag na tortu", tj kad se vec nesto oguli ili zakaci, so samo dodatno najede sve to i podstakne koroziju. Veci problem je kamenje i ta malo grublja ostecenja koja su meni najveci problem. Znaci da li folija realno moze da zastiti, i koliko trpi takva ostecenja bez cepanja/busenja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sada cu i ja malo da se umesam kao novi na forumu, ali i kao neko ko preko 15 godina radi sa folijama svih mogucih vrsta.

Folije se razlikuju po samom nacinu proizvodnje, postoje vucene i livene.

Vucene folije su manje otporne na temperaturne razlike i zbog toga se desava da se u nekim ulegnucima odignu od podloge, kasnije i puknu.

Livene folije su skuplje ali i otpornije na sve to i samim time pogodnije za auto grafiku. Retko koji uvoznik ima livene folije u drugim bojama osim bele, zato sto se danas najcesce na te folije stampa pa se onda lepe. Folije u raznim bojama uglavnom nisu pogodne za savijanje i istezanje prilikom lepljenja na vozilo. Bolje nadjite firmu koja ce vam na belu foliju odstampati zeljenu boju.

BITNO! Auto na koji apliciramo foliju ne sme biti poliran u zadnje vreme, mora biti detaljno opran-pogotovo rubovi i ulegnuca. Pre lepljenja se auto jos jednom detaljno cisti alkoholom, sa naglaskom na rubove i ulegnuca. Lepljenje se mora raditi u zatvorenom prostoru bez prasine i sa sto manjim oscilacijama u temperaturi. Posle lepljenja se folija fiksira tako sto se sa femom na 600 stepeni greju svi krajevi, rubovi i ulegnuca. Posle toga je preporucivo da se vodorastvorivim bezbojnim lakom (naci cete ga tamo gde budete kupili foliju) valjkom premaze kompletna folija. Par sati susenja i mozete i pod valjke na pranje!

Ako je auto gitovan, to moze biti problem kada jednoga dana budete skidali foliju jer se desava da skine i git!

Sve u svemu, nije bas tako jednostavno, ali nije neizvodivo za nekog ko ima zbilja spretne ruke i dosta strpljenja.

Licno sam zalepio preko 100 vozila, sada to redje radim ali sam nekada to bas jako voleo.

Nadam se da sam pomogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@panonica

uglavnom se slazem sa tobom, samo par napomena..:)

livene folije nalazim u svim bojama, bitno za kvalitet lepljenja je i debljina folije.

Povrsina mora biti isto cista na svim delovima gde se lepi,, dakle cista.

Foliju vec neko vreme fiksiram laserom jer je povrsina grejanja mnogo manja.

Na automobile se ne stavlja nista za lepljenje oboda folije,, to se koristi uglavnom za baner foliju i izradu reklama.Na autu obavezno ostecuju lak ili farbu pri skidanju.Inace Za skidanje folije ima gel koji rastvara foliju i sredstva za otklanjanje lepka.Tako da ne dolazi do "povlacenja" podloge na kojoj je folija.

@Zlox

u pravu si,, mehanicka ostecenja jesu problem, ali i kod ostecenja zastite dolazi do propadanja tog mesta.Sto se tice soli, folija je otporna na nju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Licno sam zalepio preko 100 vozila, sada to redje radim ali sam nekada to bas jako voleo.

Izvinjavam se na offtopicu, ali stvarno ti svaka cast kad si to mogao "da volis" :D

Ja sam jednom to radio i na nos mi izaslo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma OK, verujem ja, nego mi nije jasno kako mozete to da volite?!

Shala mala nikada nije na odmet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

narode, ima li kod da udeli neki magican savet kako da polepim foliju na B stub? Mislim, odozgo na dole, obrnuto, horizontalno... Kako :)

U dva pokusaja, i dalje ostanu mehurici ispod, tako da iz bliza to izgleda kao da imam osip po foliji :) Lepo mi dodje da odem do kuma, i da mi to farbne u mat crno i cao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deco,da znate kako je dobra crna farba za skolske table.Al neopisivo.Imao sam par konzervi,pa smo posle dve godine stajanja resili da je potrosimo.Pokriva do OO,iako je uljana,veoma je cvrsta i otporna,ma Gustav bi je obozavao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@abarth

druze to je najjeftinija oracalova folija debljina joj je 65 mikrona sa semi permanemtnim lepkom

znaci kada postavljas trudi se da ostavljas sto manje mehurica.Mehurici sto ostanu ne diraj ih, pogotovu ih ne busi.Kada nalepis foliju fenom je ugrej da lepak sto bolje veze.Mehurici koji ostanu posle postavljanja, isparice, otprilike na ovoj temperaturi za 15-tak dana..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Svidja mi se ovo kada profesionalci ne kriju tajne svog zanata :clap: Ja bih odavno to izbusio da sam na mestu kolege Abarth-a :)

A koja je onda dobra folija za ovakve stvacice, od istog proizvodjaca naravno. Koja je najotpornija na razvlacenje, zagrevanje...za razne pregibe i neravnine na autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@abarth

druze to je najjeftinija oracalova folija debljina joj je 65 mikrona sa semi permanemtnim lepkom

znaci kada postavljas trudi se da ostavljas sto manje mehurica.Mehurici sto ostanu ne diraj ih, pogotovu ih ne busi.Kada nalepis foliju fenom je ugrej da lepak sto bolje veze.Mehurici koji ostanu posle postavljanja, isparice, otprilike na ovoj temperaturi za 15-tak dana..

ultra fala na savetu, cenim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milanLaki

najkvalitetnija oracalova folija nosi oznaku 751 , lepak Solvent Polyacrylate, trajni, nalepljena skuplja se 0.2 mm u duzini.

Cena joj je izmedju 600 i 800 dinara/m2.

Solidna folija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas li mozda sliku nekog auta na kome si radio krov, a da se vidi izbliza...? Ili nek' se javi neko sa foruma ko je radio krov u lak crnu boju kod tebe... Trebao bih da presvucem krov ali hocu da to bude lak-lak crna folija, dakle da izgleda kao da je (dobro) ofarban...

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...