Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Fiat Stilo - zadnje pločice

Recommended Posts

posto sam kroz posao primetio da dosta ljudi nije obavesteno pa da napisem ovde bar za klubovce:zadnje plocice na stilu ne treba pustiti da padnu ispod 3mm jer se izvuce gumica sa cilindra i to je kraj kocionim celjustime jer se ne radi reparacija.to je tako jer su kocioni cilindar i mehanizam rucne u jednom

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx za info

kontam vec duze vreme - da nije ovog foruma nista zivo ne bih znao oko mog auta, sem OCS-a i rupe gde se sipa gorivo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima dosta stvari koje se ne mogu procitati u klasicnom upustvu kao i da klimu treba upaliti s vremena na vreme pa cak i zimi cisto da promesa malo i ako ce je automatski iskljuciti posle par sekundi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za klimu je tačno i ja praktikujem. Nego, promenio sam diskove pre 15-20k km i već su malo potrošeni. Da li da što pre menjam jevtine pločice ili je to normalno za ovu kilometražu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neki vek zamenskih diskova je oko 3 seta plocica.to je prosek ne vozimo svi isto i pod istim uslovima i plocicama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće li zadnje pločice da se prijave računaru kada su potrošene, ili ih treba vizuelno kontrolisati? Napred sam menjao pločice i znam kako izgledaju nove, kako istrošene, nazad nemam pojma. 3mm je baš malo mesa da se ostavi na pločicama, nadam se da se oglase pre tog momenta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema na zadnjim nikakvu sinalizaciju samo na oko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je pocetna debljina mesa plocica, na Z10/Punto?

I na kojoj debljini su zrele za zamenu?

Pitam ovo jer mislim da z10 nema senzor, bar se ne spominje u uputstvima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

namotaj volan na levo sagni se i videces ako od plocice ide jedna zica to znaci da ima ako ne ide onda nema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boki kod tebe mogu da se motaju zadnji točkovi? :p

Inače, meni se čini da je 3-4-5mm već spremno za zamenu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa kad covek prica o senzorima pretpostavljam da prica o prednjim tockovima jer je gore vec receno da na zadnjim senzor ne postoji,duso moja!!! :rofl:

Edited by boki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Dovla, znaci na 3,4,5mm je spremno za zamenu, kod mene je 7-8mm, dakle moze to jos da se guli.

Inace nema Z10/Punto senzore za istrosenost.

NE znam da li je to na Grandeu sredjeno....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grande samo na prednjem levom, a i stilo isto. Z10 nema verovatno zbog jeb*ne ustede. Koji su diskovi na z10 (240mm-257mm)??? I da koliki je klip (48mm-54mm)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam menjao zadnje plocice.Nisu pale ispod 3 mm ali me interesuje jedna druga stvar.

Kad sam sa drugarom zamenio plocice pogledam stare kako su habane i ustanovim

da su mi vise pojedene plocice sa levog tocka u odnosu na iste sa desnog.

Po zakljucku mogu samo da kazem da desni tocak slabije koci od levog.

Moze li neko ili Mixy da mi kaze zbog cega i isto ako moze da se otkloni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne mora da znaci da slabije koci moze da bude i sajla rucne da ide teze na tom tocku pa malo sporije otpusta i zato trosi vise tu stranu,ili da se vrse zaprlja samo leziste plocica pa ih ostavi da dodiruju disk jos neko vreme posle otpustanja kocnice.cista fizika u pitanju i obavezno ciscenje kocionih mehanizama pri zameni plocica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
posto sam kroz posao primetio da dosta ljudi nije obavesteno pa da napisem ovde bar za klubovce:zadnje plocice na stilu ne treba pustiti da padnu ispod 3mm jer se izvuce gumica sa cilindra i to je kraj kocionim celjustime jer se ne radi reparacija.to je tako jer su kocioni cilindar i mehanizam rucne u jednom

ovo nije tačno

ispao mi je jedan cilindar, izbrusili smo disk, zdanji levi i vratili smo cilindar najnormalije

fora je u toem da se taj vrti u suprotnom smeru od normalnog smera

zavrtanja šarafa ;)

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sta ti to znaci ispao ti zadnji cilindar,sta znaci izbrusili smo disk? mislis li da posle 200 stila uradjenih kocnica ne znam da se cilindar uvrce i gura a alat za tu rabotu drzim na polici kao ukras? ;)

Ono je veoma tacno a potrudi se malo sa proveris i fabricko upustvo za stila koje je dalo tu meru ne ispod 3mm nisam ga ja izmislio.

Ako imas informaciju gde postoji set za reparaciju zadnjih celjusti podeli ga sa ostalima kad pukne gumica gde da nabavimo, a da ne menjamo komplet celjusti

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj odgovor se odnosio na ovu tvrdnju, možda sam ja pogrešno razumeo

zadnje plocice na stilu ne treba pustiti da padnu ispod 3mm jer se izvuce gumica sa cilindra

vidi ovako, mogu ti reći šta je bilo, kako je majstor to sredio,

mogu samo da ga pitam

otišli su mi sileni i zadnji ležajevi na oba točka,

da to nije otišlo, ne bi ni znao u kojem su stanju kočnice nazad

kad je skinuo, na zadnjoj levoj strani disk plocica nije bilo, na desnoj flic papir od pločica

levi disk izgreban od čeljusti, klip cilindra izleteo napolje, šta je bilo sa gumicom nemam pojma

ali majstor mi je pokazao kad je skinuo točkove i jasno se videlo da su od pločica ostali parčići,

tragovi ogrebotina na disku i da klip stoji malo nakrivo

uglavnom, nikakve čeljusti nisam kupovao

čovek sredio i rade kočnice super, bolje nego pre osetno

e sad, jesam li ja pogrešno razumeo ili ne ali meni su pločice na levoj

strani nestale, nije ih bilo, 3mm za njih tada je bila misaona imenica

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sto si imao srece da se vrati klip (inace da ti je ispao ostao bi bez kocionog ulja vrlo brzo) a da ti gumica ostane citava je vrlo redak slucaj.poenta price je da mi je drago da si izbegao dodatni trosak na sve sto si radio ali ne daje ti za pravo da tvoj slucaj poredis sa ostalim i pocnes post sa "ovo nije tacno" jer je to tebi verovatno prvi put da se sreces sa tim i takvo pisanje bi moglo da navede druge vlasnike da postupe "moze do metala" bez problema jer poenta ovog druzenja na forumu je pomoci prakticno i savetima ostalim clanovima.

ponavljam tvoj slucaj je redak vise je ljudi kojima je gumica "riknula" a kako jos nema seta za reparaciju morali su da menjaju kocionu celjust. bolje spreciti nego leciti. zar ne? :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro, ok, hvala za info

samo prenosim kako je bilo kod mene pa mi je malo cudno delovao taj post.

ako si se osetio uvredjenim s postom, pardon. niko nije nameravao dovesti u pitanje tvoje iskustvo

pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas radio stila klinickom centru imali isti slucaj kao ti s tim da je disk bio upropasten i njima sam uspeo da vratim cilindar,ali kao sto napisah u vecini slucajeva nece pa je bolje proveriti plocice s vremena na vreme nego iskusvati srecu.nisam sujetan nego vise volim preciznu definiciju jer je bilo ranije nevolja zbog nejasnog opisa ili obrazlozenja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se prikljucim ljudima kojima se ova stvar desila.

Juce sam promenio komplet plocice ( napred i pozadi ) i zadnje su bile u jako losem stanju. Cilindar desnog tocka se zavrnuo bez problema ali levi je pored toga sto je bio pred ispadanjem, imao drugi problem, koji u stvari predstavlja razlog i objasnjenje zasto ga je nemoguce vratiti nazad.

Ovako, dok nismo provalili sta se desava, tj da leva strana celjusti u kocionom cilindru ima kontra navoj i da smo ga u stvari odvrtali 20 minuta, palo nam je na pamet gomila stvari sta i kako moze ovo da uzrokuje, sto se kasnijim otvaranjem kompletnog cilindra pokazalo kao tacno.

Dakle, kada se zadnje plocice istrose, cilindar izlazi vise nego sto je predvidjeno, a koliko mi deluje ume da izleti i skroz. Razlog zasto ga je nemoguce u vecini slucajeva vratiti je taj sto rucna kocninca vremenom deluje silom na ionako izvucen cilindar i upropasti navoj kojim se taj cilindar u stvari usrafljuje u svoje leziste na nulu. Navoj je inace jako kratak, max 1 cm sa sirokim brazdama i nije ga tesko zeznuti. Kod mene je bio slucaj da su prva dva kruga toliko bila upropascena da je bilo nemoguce izvesti. Ovo smo sve videli kada smo resili da ga otvorimo skroz ( pri cemu za otvaranje cilindra treba petougaoni kljuc ili u nasem slucaju cekic i sekac, jer smo se od tih kljesta ionako oprostili :) )

Stvar u principu funkcionise ovako, vi zavrcete kapicu, a sraf koji je unutar same kapice i ima lezajeve, proklizava i nemoguce ga je vratiti i na silu "probiti" upropaseni prvi red navoja. Probali smo cak i presom da ga drzimo....

Epilog price je kao sto je receno, ne dozvoliti da se plocice ogule do metala, a s'obzirom da su u AP sportu dzabe, nije ih lose ni promeniti kad se spuste malo manje od pola, za svaki slucaj.

U mom slucaju, ceh je kostao 80e za druga polovna kljesta, a da mi drugar nije radio ceo taj mehanicki zahvat, verovatno bi njegovo vreme kretalo na jos oko 20-40 evropskih novcanica, sto ce reci +100-120e zbog nemarnosti.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...