Jump to content
FAS Goran
NED

Fiat Punto mk.2 - škripi papučica od kvačila

Recommended Posts

Zvao sam jutros jednu radnju, i po broju sasije mi je nasao Luk-ov cilindar... 2500 dinara, rece da imaju i Sachs, ali da je kvalitetniji Luk-ov, tako da cu verovatno njega naruciti. Hvala na informacijama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjen danas pomocni cilindar (na menjacu) , nisam pitao majstora koje je marke, rekao mi je da je metalni (2600 dinara) i da bi sada trebalo da budem miran duze vremena...Vozio danas celo popodne, bilo oko 30 stepeni, kvacilo radi kao sat, meko, ne glavi i ne cuje se...Hvala jos jednom svima na pomoci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako i meni bilo posle zamene, sve ok, sve mekano i ne skripi, medjutim tokom ovih vrucina postalo nepodnosljivo.
Svratim u neku od prodavnica auto delova i kupim silikonski sprej, naprskam ispod papucice kvacila, tamo se nalazi neka plastika koja pri vecim temperaturama pocinje da skripi.
Posle 2 dana ni traga onom iritantnom zvuku, znaci samo plastika ispod papucice je problem.
Ovaj sprej je u pitanju i kosta 230 din
bfab89e87d5ad922a1c46c5dd37a0cd5.jpg

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam menjao oba cilindra I brzo je pocelo opet da skripi, podmazivao sam I sa silikonskim sprejem,

pravio produzetak one slamcice/cevcice sa kojom se prska da bi lepo mogla da dohvati tu ispod papucice,

sve to pomogne par dana I onda opet iz pocetka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koji si koristio, posle ovoga nije se javilo skripanje, evo vec par meseci

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je samo skripao i glavio onaj cilindar na menjacu, ovaj na papucici kvacila se za sada ne cuje...Za vikend imam dobru voznju, jedno 500 km a napolju javljaju preko 30 stepani, pa ce mi to biti pravi test...Mada je meni skripalo i glavilo i kada nije mnogo toplo napolju, vec kada duze vozim, verovatno se grejalo od toplote od motora, menjaca, ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ne, nov je sprej, malo sam prsnuo na kedere i samo za papucicu ga koristim.
Haha, baš sam #lesav. Mada...
Komentar se odnosio na cilindar kvačila.
Ako sprej škripi, hm, treba ga reklamirati obzirom da je nov.

trt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, da da :D

Oba cilindra sam zamenio u servisu (a menjao sam I set kvacila, bio pri kraju)

Sve je bilo ok nekoliko meseci a onda je ponovo pocelo da se cuje.

To je ono sto me nervira, sve novo a opet nije bas kako treba.

Cilindri su Sachs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skripa papucice kvacila se uvek vraca.

Sve sam probao, sem da skidam ceo sklop i da podmazujem, to mi je zadnja solucija.

Da li, teoretski, moze da se izbusi rupica na samoj pedali kvacila sa gornje strane, tacno na onom polukrugu gde naleze cilindar

i da se tako dobije veoma pristupacno mesto za podmazivanje? Kad pocne da skripi samo se gurne cevcica u rupicu i naprska mast, sprej, sta god?

Posle se samo preko te rupice zalepi neka flekica, kapne silikon, bilo sta da se zapusi da ne bi ulazila prasina.

Samo ideja...

 

5b3a5a9c2fede_Pedalakvacilabusenje.thumb.jpg.440826e24811556ad8f83618153f1e5c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne buši ništa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E breee, taman sam pomislio da sam nasao odlicno resenje :D

Sto mislis da ne treba busiti, sta bi moglo da se zezne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo da ispustiš/prospeš ulje za kočnice, uvučeš vazduh u sistem eventualno se slupaš ili pokupiš nekoga na pešačkom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem bas najbolje, odakle tu ulje za kocnice?

Koliko ja shvatam to je samo metalni deo papucice, polukrug u koji upadne jabucica od cilindra?

Ispravite me ako gresim, ne kazem da sam upravu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebojša nadam se da će ti se već javiti neko ko zna, ja nemam takav auto pa ne znam. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa druge strane plasike je samo gvozdjurija, neka nikakve hidraulike, pogotovo ne kocione.

 

IMG_20150813_170614.thumb.jpg.a28b33eadae057c3bb2591421b04b6bf.jpg

 

Nemam vise slika, ali u samoj pedali, ispod crne plastike, ima jos jedan beli plasticni sesiric u koji upada ova kugla. Kod mene je on bio sroz propao pa sam dobio veliki luft u gornjem delu pedale, a samim tim se taj luft odrazavao na kraci hod klipa. Drugim recma, nisam mogao do kraja da stisnem kvacilo.

Taj sesiric sam nasao nov u oglasima za tipa 200 din!

 

Evo bacio sam se u pretragu i pronasao svoju temu :)

 

Znaci ako izbusis crnu plastiku, doci ces do bele i opet nece mazivo doci na kuglu. Morao bi i belu da busis.

A veliko je pitanje da li skripa potice bas od kugle. Meni je bila na samoj osovini pedale koja je plasticna i naleze na plastiku pa skripi.

 

Eto, nadam se da sam malo pomogao

 

Edit:

Meni je uzrok skripanja pedale po vrucini bilo trenje izmedju delova 4 i 5.

0076325_46554495.jpg_480.thumb.jpeg.612ee2ad46a554f4d5339b0f308bafe1.jpeg

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš onu, "nahrani svinje i ništa ne diraj"

 

 

 

Evo milan ti je slikovito, praktično objasnio da bušenjem verovatno nećeš ništa pametno dobiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje mišljenje, ne gine ti skidanje celog sklopa. 

Nije mnogo komplikovano ako imaš spretne prste. 

- Svuce se srafcigerom metalni osigurač sa osovine, sa unutrašnje strane pedala kod gasa (jedna osovina drži pedale kvacila i kočnice)

- izvučeš osovinu i pedale padnu na patos

- zapalis pljugu jer si se us*** da li ces moci sve to vratiti

- naguras mast u svaku rupu koju vidis

- oko sat vremena lomis prste da vratiš oprugu koja ti je ispala i odbija da legne na svoje mesto (to si mogao da izbegnes da si nežno izvukao osovinu i da ti pedale nisu pale na patos, ali to je malo teze) 

- sve si vratio na svoje mesto i uživaš u tihom kvacilu... 

 

- posle mesec dana sve ispočetka ali ti sada treba duplo manje vremena

 

- posle jos mesec dana si malo pametniji pa kupiš sistem za infuziju i nakacis crevo na sisicu za ozracivanje kvacila, ubaciš crevo u neku posudicu i otvoriš sisicu. Tako ti cilindar ne pravi otpor i sveee je mnogo lakše :)

 

Eto, malo dugogodišnjeg iskustva u par rečenica :)

 

A ako imaš ćevape od prstića onda ne znam sta bih ti rekao

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, milan-jtd said:

- izvučeš osovinu i pedale padnu na patos

- zapalis pljugu jer si se us*** da li ces moci sve to vratiti

Ahaha, bas me nasmeja :)

Zbog ovakvih situacija mi je zao sto sam prestao da duvanim :)

Hvala na dobrom i opsirnom objasnjenju.

 

Prstice imam tanane tako da cu mozda i da se oprobam u skidanju pedala.

Sad je idealan tajming, auto mi je kod limara i sva sedista su izvadjena pa ima dosta manevarskog prostora.

Kad izvucem osovinu i ako malo pripazim, mislis da moze da se sve odradi a bez da ispadne ta opruga (mislim da je malo teze)?

Mozda nije losa ideja da probam samo da izvadim osovinu a da ne padnu pedale, namazem obilno tovatnom mascu i samo vratim pa da vidim da li bi pomoglo.

Ako i kod mene skripi kao i kod tebe, izmedju delova 4 i 5 na slici, to mozda pomogne.

Ne mogu nikako da provalim tacan izvor skripanja, cak i kad zavucem glavu ispod table.

 

Ovo sa crevom od infuzije mi nije bas jasno.

Zar poenta cilindra nije da prenosi taj otpor tamo gde treba, ako nema otpora onda i cilindar gubi svoju funkciju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je klip cilindra u kabini stalno u krajnje izvucenom polozaju, a potrebna je poprilicna sila da ga rukom sabijes, kada otvoris taj zatvoreni hidraulicki sistem oslobadjas se pritiska, pa cilindar mozes mnogo lakse da pritisnes i on se nece vracati u krajnji polozaj. To je znacajno samo kod vracanja pedala, manje otpora pri namestanju.

 

Crevo od infuzije ima onaj mekani gumeni deo za iglu i njega jako lako navuces na sisicu za odzracivanje. Na puntu je ta sisica na cilindru kod menjaca. Drugi kraj creva ubacis u neku malu flasicu koja se puni uljem, a kraj creva zavuces na dno te flasice da ne povuce vazduh, to je i poenta tog creva, da ne povuce vaduh.

Kada se ispuni flasica dovoljno da ne povuce vazduh, podignes je do nivoa cantre, da ne istece previse. I podrazumeva se da bacis pogled na nivo u cantri, da ne povuce tu vazduh, ne daj boze.

Posle operacije zatvoris sisicu i dolijes ulje nazad u sistem.

 

Naravno mozes probati i bez otvaranja sistema, samo ce ti klip u kabini biti tezi za manevrisanje.

 

Ne znam kako da objasnim, ali jako je tesko namestiti pedale u pravi polozaj da bi osovina uletela nazad na svoje mesto, a pri tom te guraju i opruga i sam klip cilindra i sve ti je mnogo klizavo jer si muski podmazao i umazao sve okolo. Klecis pored auta i izvodis ozbiljne yoga akrobacije. Mnogo je pipavo.

 

19 minutes ago, snebojsa said:

mislis da moze da se sve odradi a bez da ispadne ta opruga

Moze, ali treba biti bas pazljiv, ja sam to tako uspeo kod caleta na puntu za 15 minuta, a kod mene mi je uvek islo teze i duze, dok je recimo kolega @Axic dosao jedan dan do mene da podmazujemo pedale i namucismo se ko volovi, a pri tom je skripanje posle podmazivanja bilo jos nepodnosljivije (malo me sramota zbog toga).

 

Posao je veoma naporan i ni malo jednostavan i iskreno, da jos uvek vozim tog Punta trpeo bih skripanje!

 

Ja nisam bas normalan pa sam sve zivo rasturao sam na tom punticu, cak sam samostalno menjao i senzor polozaja volana dok je auto imao zeder, pa sam uspeo, tvrdoglav, ali ako nisi bas spretan u majstorisanju, bolje je nesto prepusiti i majstoru.

 

Ne mozes nista da pokvaris, ali mozes da ne sastavis. 

 

Ne bih voleo da te ohrabrujem da rasturas sam, pa da napravis sebi problem, ti najbolje znas da li si sposoban za takve egzibicije.

 

Eventualno pre rasturanja mozes probati nekim sprejom (NE WD40) da dobacis do tog mesta (spoj 4 i 5 na onoj slici), da tu obilno prskas sa nekom cevcicom, mozda pomogne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, sad je sve jasno.

Već sam pokušao da naprskam tu osovinu sa Motip belom mašću, ali nisam se baš trudio, reko' 'ajde i tu malo da prsnem mada verovatno ne škripi odatle :)

Probaću to malo bolje pa da vidimo da li pomaže.

Inače, čitao sam post gde si objašnjavao kako si menjao senzor pozicije volana, svaka čast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...