snebojsa 56 Posted July 6, 2016 Juce sam skinuo cilindar kvacila sa menjaca, drze ga dva srafa 13. Skinuo sam gumu sa gornjeg dela kroz koju prolazi metalni potisnik. Na vrhu cilindra se nalazi plasticni osigurac koji mora da se skine, onda se vidi plasticni klip. Posto crevce nisam skinuo, polako sam pritisnuo pedalu kvacila i klip je izasao do pola iz cilindra, onda sam ga lagano izvukao krpom i klestima. U cilindru je ostala opruga i kociono ulje, oprugu sam izvadio a ulje sam izlio u neku posudu. Onda sam otkacio crevo od hidraulike, mora da se skine metalni osigurac i crevo se onda samo izvuce. Evo par slika. Video sam da gumice koje sam nabavio nisu odgovarajuce, a stare na cilindru mi nisu izgledale lose, pa sam resio da sve ocistim i vratim, bilo je dosta nekog sivkastog taloga. Sve sam ocistio i sklopio, nakacio sam crevo ali nisam vratio cilindar na njegovo mesto na menjac, vec sam hteo da ga prvo odzracim jer je sisica veoma nepristupacna kad se cilindar vrati na menjac. E tu sam napravio gresku! Drugar je nadrukao na pedali a ja sam odvrnuo sisicu koju sam stavio iznad plasticne posude da tu prska i prvi put je bilo ok, izaslo je ulja i vazduha. Onda sam zavrnuo i on je krenuo ponovo da druka, tada se cilindar jednostavno raspao! Pukao je na pola, gornji deo sa potisnikom je skroz izleteo. Pretpostavljam da je zbog toga sto ga nisam vratio na mesto i jednostavno nije bilo nikakvog otpora pa se sve pod pritiskom raspalo. Kada se stavi na mesto onda menjac pravi otpor metalnom potisniku. Nije bilo druge nego pravac Auto Mika i nov cilindar, 2530din Sachs. Namestim, odzracim (ovog puta sve ok), probam, apsolutno nikakve razlike nego pre, cak i vise zaglavljuje Znaci moram da zamenim i onaj drugi cilindar na pedali, kupio sam i njega, 3100din. Njega ne mogu sam, nemam kanal, tako da ce majstor to sutra, pa cu valjda resiti i taj problem zaglavljivanja papucice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
veljko983pfc 0 Posted July 6, 2016 On 5/31/2015 at 0:27 AM, Mladen Pa said: I, lik uzme kod motora sa desne strane (fiat punto 1.2 8v 2002 god) i izvadi cilindar kvacila taj i neku sipkicu sto ide unutra,pojma ja nemam nista,i samo unutra uzeo mast i sipao,kako je sipao mast,vratio to nazad i skripa momentalno prestala, a do tad je skripalo nemoguce,i eto za 2 minuta je to resio,vozio sam evo vec 15tak dana ja mislim i nista,a bilo je i toplo,isao sam i za Madjarsku,pa sad ako pocne da skripi javicu ali to je za sad najbolje resenje nemoj da pucate odma Imam isti problem, kad je toplo i stisnem kvacilo okrecu se ljudi na ulici kako skripi, znaci pretpostavljam da je cilindar kvacila. Pitanje je sa kojom masti podmazati? Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted July 7, 2016 Da se nadovezem na moj post. Danas bio kod majstora, zamenio cilindar kvacila na papucici, sad je sve super, nema skripe, nema zaglavljivanja, normalan otpor papucice, nema knedle kad se pritisne do kraja pa krene da se vraca, za sada sve ok. Znaci morao sam da zamenim oba cilindra, cena delova plus ruke 7800 din. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted July 7, 2016 Nisi morao oba već si samo od pogrešnog krenuo pa te to sačekalo. Da si prvo zamenio u kabini ne bi verovatno dirao ovaj na menjaču. Čisto da ne dolaze u zabunu ostali koji nekada budu čitali ovu temu i tražili rešenje za svoj problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted July 7, 2016 Moguce da si u pravu, ali... Sa bilo kojim majstorom da sam se savetovao, svi su rekli da cilindre treba menjati u paru, kao sto se menjaju i amortizeri u paru a ne samo jedan, ili recimo gume, diskovi, paknovi, itd. Sad, da li je to samo zvaka majstora ili je stvarno tako, ne znam. Cinjenica je da kad je to pocelo da mi se desava, ja podmazem cilindar na menjacu i bude mnogo bolje taj dan, zbog toga sam zakljucio da on pravi problem. Njegovom zamenom sam dobio to da je posle bilo jos gore, papucica se zaglavljivala svaki put kad je stisnem do kraja a ne samo ponekad kao ranije. U servisu kazu, sistem hidraulicnog kvacila se sastoji od 2 cilindra, ako se zameni samo jedan, on, jer je nov, prenosi dosta veci pritisak u odnosu sa stari, zato stari, vec pohabani cilindar ne moze da izdrzi novonastali veci pritisak i pocne vise da zaglavljuje/pusta. Meni to deluje dosta logicno, ali ko zna... A i kako ustanoviti koji cilindar pravi problem? Ja sam zamenio prvo na menjacu jer je on pristupacan i mogao sam sam da ga zamenim. Problem nije nestao, ok, menjam i drugi kod majstora. Mozda bi probem takodje ostao da sam prvo zamenio cilindar na papucici, ko zna. Uglavnom, problem se resava zamenom cilindra, jednog, drugog, oba, svako nek zakljuci sam sta mu je ciniti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted July 7, 2016 Nije kod cilindara vezano kao kod ostalih stvari koje si nabrojao da se menjalju u paru. Oni su dva nezaviana elementa koja svojom pohabanošću ne utiču na onaj drugi direktno iako su u sprezi. Ja sam na Doblu do sada promenio 4 cilindra u kabini odnosno na pedali kvačila za zadnjih 200kkm a ni jednom na menjaču. Otprilike potraju u proseku po 50kkm. Doduše nisam ni uzimao neki original već šta se nađe po radnjama....Acron i tako to... Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted July 7, 2016 Eto, kod svakog drugacije. Moguce da bi i kod mene bilo tako da sam zamenio prvo cilindar na pedali, ko ce ga znati. Uglavnom, zamenio sam oba, Sachs-ovi su, tako da cu valjda duze biti miran sto se toga tice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted July 20, 2016 Pre par dana opet krene da skripi i da se pomalo teze vraca pedala, poludeo sam skroz. Nije kao pre, mnogo manje je izrazeno, ali opet nije u redu. Odem kod drugara, otvorimo haubu, ja pritiskam kvacilo, kaze on cuje se odavde, nije cilindar. Pogledam sta je dok on pritiska i vidim da se cuje sa one polugice koju gura cilindar na menjacu. Uzmem wd i naprskam osovinu te polugice, milina, nista se ne cuje i pedala je opet super kao i pre, nista ne koci i ne zaglavljuje. Pomislim reseno, ali sutra opet. Naprskam ponovo i opet traje samo jedan dan. Onda sam uzeo mast u spreju i naprskao i par dana je ok, ali ako ponovo pocne ne znam cime bi bilo najbolje da podmazem, neki savet? Quote Share this post Link to post Share on other sites
cmiro 0 Posted July 21, 2016 prosle subote sam resio dve vrste skripanja kvacila... Skinut menjac kompletno opran i podmazan druk lezaj i osovina sto gura druk malo se izlizala.. vise nema nijednog zvuka.. evo par slika image hosting gif Quote Share this post Link to post Share on other sites
edinj 0 Posted May 3, 2017 On 23.5.2014. at 3:06 AM, mirko69 said: Nakon godinu dana je prestalo.zamenjen ceo set, oba cilindra ( bilo je vreme za zamenu ) škripa je i dalje bila prisutna. 5 majstora iz skupih i izvikanih servisa se bavilo škripom i niko nije imao rešenje.Konačno, majstor Neša iz Pančeva ( pored Auto Zokija ) je za 5 min. rešio problem. Podmazao je preradjenim motornim uljem ( nakon svih skupih masti i preporuka ) 2 plastične bele čaure koje se nalaze na zglobu papučice kvačila,takodje je mazalicom ubacio ulje i ispod gumice na cilindru koji se nalazi na kraju patosa u kabini. Danima je temp. preko 25 c. kvačilo mekano , auto lepo kreće, nikakva škripa se ne čuje........MILINA. Pritom mi čovek nije ništa ni naplatio ( naravno idem ovih dana da ga častim ). Znači u mom slučaju je sve podmazano bez skidanja papučice a uzrok je bila plastika. Daj neki kontakt tog majtora Neše ili adresu,ja sam iz Pančeva i imam isti problem sa škripanjem papučice kvačila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cuore_sportivo 79 Posted May 3, 2017 Ja sam vala zamenio donji cilindar kvacila i onda mi je sve dobro namasceno ispod papucice...jer vise nisam mogao da slusam skripu. Glavu mi je probila...ima posla ali definitivno mora da se rasturi ispod papucice sve,dobro podmazu te plastike koliko sam video i kraj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted May 20, 2017 Posle desetak meseci od promene seta kvacila i oba cilindra, skripa se lagano vraca... sledi podmazivanje ispod papucice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted June 13, 2017 Podmazivao sam ispod papucice, onaj deo gde cilindar naleze na papucicu sa donje strane, ali sam ukapirao da kod mene nije tu problem, vec u samom cilindru, tamo gde osovina cilindra prelazi preko gume, e tu dolazi do skripe. To sam podmazao silikonskim spejem i za sada je ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Home 56 Posted June 20, 2017 Samo zamena oba cilindra u paru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted June 20, 2017 Iz kog razloga prvenstveno zamena OBA cilindra u paru ako je samo jedan propao i kao drugo zašto uopšte zamena cilindra i jednog ako je problem škripanja može da se reši podmazivanjem a nema nikakvih drugih problema u radu i šaltanju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted June 20, 2017 Obicno kad zamenis jedan vrlo brzo strada drugi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted June 20, 2017 Eto vidiš ja zamenio 4 cilindra na pedali kvačila u Doblu za cca 200+ kkm a nikada mi ne propade onaj na menjaču..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted June 21, 2017 Pusti dobla covece to je vanserijsko vozilo Quote Share this post Link to post Share on other sites
BumbHGT 0 Posted June 26, 2017 Šta treba tacno da se namazhe za da ne shkripi pedala? Normalno chim leto dodze i shkripanja pocinje... i to pocinje mnogu da me nervira... Ima nekoj detalni tutorijal ili moram kod majstora Quote Share this post Link to post Share on other sites
Smireni 524 Posted June 26, 2017 Ja sam muku mucio sa tim skripanjem ranije. Sve i jedan matori punto ima problem sa tim. Cim dodje toplo vreme, eto i skripanja. Ajde to, manje-vise, nervira... Ali sto hoce da glavi kvacilo, to je problem. Narocito u gradskoj guzvi. Majstor mi je menjao, prvo onaj cilindar na kvacilu, kaze 90% je taj. Pa je onda zamenio i onaj na menjacu, do kog se teze prilazi. Pa posto je go*no i dalje skripalo, podmazao sve... Neke gumice ili plastike.... Ma ne znam vise. Na kraju je pitao drugara koji radi u ovlascenom servisu koji mu je rekao da stavi dodatnu oprugu na kvacilo. U fazonu - Skripi svima. LOL Problem sam resio tako sto sam prodao auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cuore_sportivo 79 Posted June 26, 2017 Evo meni prodje od zamene i podmazivanja skoro 2 meseca i nista se ne cuje jos ali je zato tvrdo kao kamen ide uskoro i zamena seta kvacila Quote Share this post Link to post Share on other sites
lurchgm 1 Posted September 11, 2017 Procitao sam ovu temu, i kao vecina ovde imam slican problem, tj skripanje cak i nekad po malo hoce da glavi pedala kvacila kada je bas toplo vreme i kada se duze vozi...Desilo mi se par puta da je ostala na podu, kada sam recimo duze drzao pritisnutu pedalu kvacila, i onda je pritisnem malo jace do poda i ona pusti, ali skripi nenormalno i ne ide glatko vec secka po malo...Inace kada je auto hladan, kvacilo radi odlicno i bas je mekano...Koliko sam ja uspeo da cujem, skripanje dolazi od cilindra koji se nalazi na menjacu, ne na pedali kvacila, ali cu morati jos jednom da proverim. E sad imam jedno pitanje, u jednoj prodavnici sam video da pise da je cilindar za punta16v, nije pisalo 8v. Moj Punto je 1.2 8v 2002. godiste. Zanima me da li ima razlike u tom cilindru izmedju ova 2 modela sa 8 i 16v, i recimo da li je Puntu 2b 8-16v isti taj cilindar kvacila na menjacu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
cuore_sportivo 79 Posted September 12, 2017 Ja sam menjao u aprilu cilindar...2 komada nisu odgovarala i onda je uzet po broju sasije i sve je leglo kako treba odmah. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lurchgm 1 Posted September 12, 2017 Znaci da ipak ima razlike, iako neki prodaju, kazu da je za 1.2 motor, nebitno koji...Hvala na odgovoru druze...mozes li mi reci konkretno sta nije odgovaralo od tih, u cemu je bila razlika. sta je bio problem, da znam na sta da obratim paznju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
cuore_sportivo 79 Posted September 13, 2017 (edited) Mala cevcica kroz koje ide ulje je na jednom bila cetvrtasta(kod mene je okrugla) Luk mislim da je bio u pitanju a na Sachs je cevcica bila rasklimana skroz i ispadala je cim se stavi(tri Sachs su probana i svi su bili labavi). Ovaj je sad koji imam neki nemacki koji je uzet kao sto sam napisao po broju sasije ali koja je firma(marka) u pitanju ne znam Edited September 13, 2017 by cuore_sportivo 1 lurchgm reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites