Jump to content
FAS Goran
NED

Fiat Punto mk.2 - škripi papučica od kvačila

Recommended Posts

Juce sam skinuo cilindar kvacila sa menjaca, drze ga dva srafa 13. Skinuo sam gumu sa gornjeg dela kroz koju prolazi metalni potisnik. Na vrhu cilindra se nalazi plasticni osigurac koji mora da se skine, onda se vidi plasticni klip. Posto crevce nisam skinuo, polako sam pritisnuo pedalu kvacila i klip je izasao do pola iz cilindra, onda sam ga lagano izvukao krpom i klestima. U cilindru je ostala opruga i kociono ulje, oprugu sam izvadio a ulje sam izlio u neku posudu. Onda sam otkacio crevo od hidraulike, mora da se skine metalni osigurac i crevo se onda samo izvuce. Evo par slika.

IMAG1474.jpgIMAG1475.jpgIMAG1478.jpgIMAG1477.jpgIMAG1479.jpg

Video sam da gumice koje sam nabavio nisu odgovarajuce, a stare na cilindru mi nisu izgledale lose, pa sam resio da sve ocistim i vratim, bilo je dosta nekog sivkastog taloga.

Sve sam ocistio i sklopio, nakacio sam crevo ali nisam vratio cilindar na njegovo mesto na menjac, vec sam hteo da ga prvo odzracim jer je sisica veoma nepristupacna kad se cilindar vrati na menjac.

E tu sam napravio gresku! Drugar je nadrukao na pedali a ja sam odvrnuo sisicu koju sam stavio iznad plasticne posude da tu prska i prvi put je bilo ok, izaslo je ulja i vazduha. Onda sam zavrnuo i on je krenuo ponovo da druka, tada se cilindar jednostavno raspao! Pukao je na pola, gornji deo sa potisnikom je skroz izleteo. Pretpostavljam da je zbog toga sto ga nisam vratio na mesto i jednostavno nije bilo nikakvog otpora pa se sve pod pritiskom raspalo. Kada se stavi na mesto onda menjac pravi otpor metalnom potisniku.

Nije bilo druge nego pravac Auto Mika i nov cilindar, 2530din Sachs. Namestim, odzracim (ovog puta sve ok), probam, apsolutno nikakve razlike nego pre, cak i vise zaglavljuje :angry: Znaci moram da zamenim i onaj drugi cilindar na pedali, kupio sam i njega, 3100din. Njega ne mogu sam, nemam kanal, tako da ce majstor to sutra, pa cu valjda resiti i taj problem zaglavljivanja papucice.

IMAG1480.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/31/2015 at 0:27 AM, Mladen Pa said:

I, lik uzme kod motora sa desne strane (fiat punto 1.2 8v 2002 god) i izvadi cilindar kvacila taj  i neku sipkicu sto ide unutra,pojma ja nemam nista,i samo unutra uzeo mast i sipao,kako je sipao mast,vratio to nazad i skripa momentalno prestala, a do tad je skripalo nemoguce,i eto za 2 minuta je to resio,vozio sam evo vec 15tak dana ja mislim i nista,a bilo je i toplo,isao sam i za Madjarsku,pa sad ako pocne da skripi javicu ali to je za sad najbolje resenje :D nemoj da pucate odma :D

 

Imam isti problem, kad je toplo i stisnem kvacilo okrecu se ljudi na ulici kako skripi, znaci pretpostavljam da je cilindar kvacila.

 

Pitanje je sa kojom masti podmazati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem na moj post.

Danas bio kod majstora, zamenio cilindar kvacila na papucici, sad je sve super, nema skripe, nema zaglavljivanja, normalan otpor papucice, nema knedle kad se pritisne do kraja pa krene da se vraca, za sada sve ok.

Znaci morao sam da zamenim oba cilindra, cena delova plus ruke 7800 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi morao oba već si samo od pogrešnog krenuo pa te to sačekalo. 

Da si prvo zamenio u kabini ne bi verovatno dirao ovaj na menjaču.

Čisto da ne dolaze u zabunu ostali koji nekada budu čitali ovu temu i tražili rešenje za svoj problem. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da si u pravu, ali...

Sa bilo kojim majstorom da sam se savetovao, svi su rekli da cilindre treba menjati u paru, kao sto se menjaju i amortizeri u paru a ne samo jedan, ili recimo gume, diskovi, paknovi, itd. Sad, da li je to samo zvaka majstora ili je stvarno tako, ne znam.

Cinjenica je da kad je to pocelo da mi se desava, ja podmazem cilindar na menjacu i bude mnogo bolje taj dan, zbog toga sam zakljucio da on pravi problem. Njegovom zamenom sam dobio to da je posle bilo jos gore, papucica se zaglavljivala svaki put kad je stisnem do kraja a ne samo ponekad kao ranije. U servisu kazu, sistem hidraulicnog kvacila se sastoji od 2 cilindra, ako se zameni samo jedan, on, jer je nov, prenosi dosta veci pritisak u odnosu sa stari, zato stari, vec pohabani cilindar ne moze da izdrzi novonastali veci pritisak i pocne vise da zaglavljuje/pusta. Meni to deluje dosta logicno, ali ko zna...

A i kako ustanoviti koji cilindar pravi problem? Ja sam zamenio prvo na menjacu jer je on pristupacan i mogao sam sam da ga zamenim. Problem nije nestao, ok, menjam i drugi kod majstora. Mozda bi probem takodje ostao da sam prvo zamenio cilindar na papucici, ko zna. Uglavnom, problem se resava zamenom cilindra, jednog, drugog, oba, svako nek zakljuci sam sta mu je ciniti. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije kod cilindara vezano kao kod ostalih stvari koje si nabrojao da se menjalju u paru. Oni su dva nezaviana elementa koja svojom pohabanošću ne utiču na onaj drugi direktno iako su u sprezi. 

Ja sam na Doblu do sada promenio 4 cilindra u kabini odnosno na pedali kvačila za zadnjih 200kkm a ni jednom na menjaču. Otprilike potraju u proseku po 50kkm. Doduše nisam ni uzimao neki original već šta se nađe po radnjama....Acron i tako to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, kod svakog drugacije. Moguce da bi i kod mene bilo tako da sam zamenio prvo cilindar na pedali, ko ce ga znati. Uglavnom, zamenio sam oba, Sachs-ovi su, tako da cu valjda duze biti miran sto se toga tice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par dana opet krene da skripi i da se pomalo teze vraca pedala, poludeo sam skroz. Nije kao pre, mnogo manje je izrazeno, ali opet nije u redu.

Odem kod drugara, otvorimo haubu, ja pritiskam kvacilo, kaze on cuje se odavde, nije cilindar. Pogledam sta je dok on pritiska i vidim da se cuje sa one polugice koju gura cilindar na menjacu. Uzmem wd i naprskam osovinu te polugice, milina, nista se ne cuje i pedala je opet super kao i pre, nista ne koci i ne zaglavljuje. Pomislim reseno, ali sutra opet. Naprskam ponovo i opet traje samo jedan dan. Onda sam uzeo mast u spreju i naprskao i par dana je ok, ali ako ponovo pocne ne znam cime bi bilo najbolje da podmazem, neki savet?

IMAG1504 kvacilo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosle subote sam resio dve vrste skripanja kvacila...

 

 

 

 

 

Skinut menjac kompletno opran i podmazan druk lezaj i osovina sto gura druk malo se izlizala.. vise nema nijednog zvuka.. evo par slika

IMG_20160709_122821.jpg

IMG_20160709_122827.jpg

received_10208559954269434.jpg

received_10208559954749446.jpg

received_10208559954869449.jpg


image hosting gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 23.5.2014. at 3:06 AM, mirko69 said:

Nakon godinu dana je prestalo.zamenjen ceo set, oba cilindra ( bilo je vreme za zamenu ) škripa je i dalje bila prisutna. 5 majstora iz skupih i izvikanih servisa se bavilo škripom i niko nije imao rešenje.Konačno, majstor Neša iz Pančeva ( pored Auto Zokija ) je za 5 min. rešio problem. Podmazao je preradjenim motornim uljem  ( nakon svih skupih masti i preporuka ) 2 plastične bele čaure koje se nalaze na zglobu papučice kvačila,takodje je mazalicom ubacio ulje i ispod gumice na cilindru koji se nalazi na kraju patosa u kabini. Danima je temp. preko 25 c. kvačilo mekano , auto lepo kreće, nikakva škripa se ne čuje........MILINA. Pritom mi čovek nije ništa ni naplatio ( naravno idem ovih dana da ga častim ). Znači u mom slučaju je sve podmazano bez skidanja papučice a uzrok je bila plastika.

Daj neki kontakt tog majtora Neše ili adresu,ja sam iz Pančeva i imam isti problem sa škripanjem papučice kvačila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vala zamenio donji cilindar kvacila i onda mi je sve dobro namasceno ispod papucice...jer vise nisam mogao da slusam skripu.

Glavu mi je probila...ima posla ali definitivno mora da se rasturi ispod papucice sve,dobro podmazu te plastike koliko sam video i kraj. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle desetak meseci od promene seta kvacila i oba cilindra, skripa se lagano vraca... sledi podmazivanje ispod papucice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podmazivao sam ispod papucice, onaj deo gde cilindar naleze na papucicu sa donje strane, ali sam ukapirao da kod mene nije tu problem,

vec u samom cilindru, tamo gde osovina cilindra prelazi preko gume, e tu dolazi do skripe. To sam podmazao silikonskim spejem i za sada je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz kog razloga prvenstveno zamena OBA cilindra u paru ako je samo jedan propao i kao drugo zašto uopšte zamena cilindra i jednog ako je problem škripanja može da se reši podmazivanjem a nema nikakvih drugih problema u radu i šaltanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta treba tacno da se namazhe za da ne shkripi pedala?

Normalno chim leto dodze i shkripanja pocinje... i to pocinje mnogu da me nervira...

Ima nekoj detalni tutorijal ili moram kod majstora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam muku mucio sa tim skripanjem ranije. Sve i jedan matori punto ima problem sa tim.

Cim dodje toplo vreme, eto i skripanja. Ajde to, manje-vise, nervira... Ali sto hoce da glavi kvacilo, to je problem. Narocito u gradskoj guzvi.

 

Majstor mi je menjao, prvo onaj cilindar na kvacilu, kaze 90% je taj. Pa je onda zamenio i onaj na menjacu, do kog se teze prilazi.

Pa posto je go*no i dalje skripalo, podmazao sve... Neke gumice ili plastike.... Ma ne znam vise.

Na kraju je pitao drugara koji radi u ovlascenom servisu koji mu je rekao da stavi dodatnu oprugu na kvacilo.

U fazonu - Skripi svima. LOL

 

Problem sam resio tako sto sam prodao auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo meni prodje od zamene i podmazivanja skoro 2 meseca i nista se ne cuje jos ali je zato tvrdo kao kamen :) ide uskoro i zamena seta kvacila :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitao sam ovu temu, i kao vecina ovde imam slican problem, tj skripanje cak i nekad po malo hoce da glavi pedala kvacila kada je bas toplo vreme i kada se duze vozi...Desilo mi se par puta da je ostala na podu, kada sam recimo duze drzao pritisnutu pedalu kvacila, i onda je pritisnem malo jace do poda i ona pusti, ali skripi nenormalno i ne ide glatko vec secka po malo...Inace kada je auto hladan, kvacilo radi odlicno i bas je mekano...Koliko sam ja uspeo da cujem, skripanje dolazi od cilindra koji se nalazi na menjacu, ne na pedali kvacila, ali cu morati jos jednom da proverim. E sad imam jedno pitanje, u jednoj prodavnici sam video da pise da je cilindar za punta16v, nije pisalo 8v. Moj Punto je 1.2 8v 2002. godiste. Zanima me da li ima razlike u tom cilindru izmedju ova 2 modela sa 8 i 16v, i recimo da li je Puntu 2b  8-16v isti taj cilindar kvacila na menjacu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci da ipak ima razlike, iako neki prodaju, kazu da je za 1.2 motor, nebitno koji...Hvala na odgovoru druze...mozes li mi reci konkretno sta nije odgovaralo od tih, u cemu je bila razlika. sta je bio problem, da znam na sta da obratim paznju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala cevcica kroz koje ide ulje je na jednom bila cetvrtasta(kod mene je okrugla) Luk mislim da je bio u pitanju a na Sachs je cevcica bila rasklimana skroz i ispadala je cim se stavi(tri Sachs su probana i svi su bili labavi). Ovaj je sad koji imam neki nemacki koji je uzet kao sto sam napisao po broju sasije ali koja je firma(marka) u pitanju ne znam :(

Edited by cuore_sportivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...