Jump to content
FAS Goran
NED

Fiat Punto mk.2 - škripi papučica od kvačila

Recommended Posts

Naravno da ne pomaze klima,a skripi na toplom zato sto se ta guma neka rasiri tako je meni majstor objasnio,imas u kabini dole da se podmaze,i pored motora sa desne strane da se podmaze mascu guscom i garantonvano nema skipranja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja papučica je skroz čudna. Zaškripi dva puta, stanem da pogledam gde škripi, ono više ne škripi... i tako svakih par dana. Svašta.

Hahah i kod mene je tako. Al sam skoro spricnuo WD i sad suti. E sad jel suti sama od sebe il zbog WD nemam pojma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo danas opet, u gradu, tri puta zaškripala jedva primetno kad mi se menjala pesma, pošto je bila tišina, reko, daj da stanem, i dok stajem, ubacim u ler i u tom trenu prestaje. O mamicu joj... :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon letnje vožnje, pole pređenih 100 km auto putem, kada sam ušao u BG sa češćom upotrebom kvacila na mom Puntu 1.2 2001 god. pocinje skripa papucice zabrinjavajuce bučno. Koliko sam ja pretrazio, na forumima i kod vise mastora, to je izgleda normalna pojava na Puntu, zbog velike zarejanosti gumice, tako da ću i ja danas probati sa podmazivanjem WD-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto kaze kolega milan jtd nikako  WD-om jer spere masnocu :) bude dobro nekih 4-5 dana pa onda po starom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se to desava da skripi kvacilo a jednom mi se cak i zaglavilo zbog suvoce. Moje resenje je tovatna mast i miran sam jedno mesec dana.

Brine me samo sto je moj punto relativno mlad 2009.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je pukao film danas i sve sam porasturao! Pre svega sam rasturao zbog visine pedale, pri vrhu je imala prazan hod, odvajala se od cilindra i za taj prazan hod mi je falila duzina, jako je nisko hvatalo, ponekad i nije odvajalo do kraja pa kada ubacim u prvu, a posebno u rikverc, imam cim motora. Nije se vracala do kraja pa cesto i ne pritisne prekidac kvacila, dodje taman do njega ali ga ne pritisne.

 

Evo snimak da vidite o kakvom luftu se radi.

 

https://youtu.be/TIbYX4sVPrc

 

Na samoj pedali postoji neka bela plastika na koju naleze ova kugla cilindra, ta plastika se kod mene skroz istrosila i jednostavno imalo je previse lufta. Tu sam prvo ubacio jednu maticu desetku, visina bila fenomenalna ali je krckalo prilikom stiskanja pedale, moralo je biti nesto mekse, pa sam uzeo krpicu, isekao uzu traku i ispresavijao, napravio malo jastuce, ubacio ispod kugle, izlomio prste dok sam sve sastavio i sada je kvacilo fenomenalno! Visina taman kako treba da bude, nije na patosu ali je nisko, odvaja mekano, ma ekstra!

 

 

E sada, da ne bude offtopic, pedala je znala da zaskripi po vrucini pa sam dosao i do mesta odakle potice to skripanje, ova plasticna osovina na slici je uzrok, tj. trenje izmedju nje i pedale.

 

IMG_20150813_170614.jpg IMG_20150813_170620.jpg IMG_20150813_170635.jpg
 
Skida se tako sto se skine metalni osigurac pored pedale kocnice i oslobodi se osovina koja drzi pedale. Izvlaci se na levo, od kvacila. Kod rasturanja nije nista tesko, ali je malo veca muka vratiti sve na svoje mesto. Kada se skine samo treba staviti mast u otvor pedale, ja sam koristio litijumsku mast.
 
KOd sastavljanja su mi otpali prsti jer pedala kvacila ima oprugu koja je dosta jaka, ona pomaze vracanje pedale. Probao sam da vratim pedalu bez te opruge i kvacilo je bilo meko kao dusa, fenomenalo, ali ipak je tu sa razlogom pa sam je nekako vratio na svoje mesto. Rezultat je mekana necujna pedala, lepo odvajanje u donjoj polovini hoda, ja prezadovoljan! Trebalo mi je oko 2 sata, ali ako budem ponovo rasturao ici ce i brze.
 
Zahvaljujem se kolegama alfistima, kod njih sam video kako se sve rastura, a kod nas je identicno
 
 
 
Eto, nadam se da ce nekome ovo koristiti. Zao mi je sto nemam vise slika, ali kad sam se uhvatio litijumske masti vise nisam mogao da slikam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milane, ako ti bude trebalo manje od 2 sata kad mogu da donesem pivo, neku brzu hranu i dobru volju da kod mene samo podmazes da se ne cuje ? :D Ne treba mi nikakvo stelovanje papucice i slicno. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre skoro mesec dana, kako bih resio ovaj problem, naprskao sam papucicu kvacila "WD SPEJOM" tako da je zvuk prvih 10 dana nestao a sada se cuje ponekad. Ja sam delimicno resio taj problem (mozda privremeno) i zadovoljan sam. Preporucujem ostalima clanovima da probaju ovaj nacin ukoliko je u pitanju samo skripa papucice, ali ako su problemi drugacije prirode, tipa lufta ilil visine pedale obratite se strucnom majstoru ili resite problem po predlogu MILANA-JTD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MACK druze, WD40 je sprej koji sluzi za otklanjanje vlage, WD znaci Water Displacement, nema funkciju maziva, on ispira necistoce i uklanja vlagu. Samim tim ispira i to malo maziva koje je preostalo. Vise puta je pisano da se WD izbegava za podmazivanje jer su rezultati kratkotrajni, da ne kazem prividni.

 

Ja sam umesto WDa vec drugi put kupio ovo

 

http://www.svitol.it/products/svitol-technik-en/electric-reactivator

 

i WD me vise ne interesuje jer ovo ima i funkciju podmazivanja i to jako dobro radi.

Meni je sada, posle dva dana od podmazivanja, prosto milina da pritiskam kvacilo :)

 

Pozdrav i svako dobro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog poznatih problema zaglavljivanja papucice kvacila, skripanja, otezane papucice, resio sam da uradim reparaciju cilindra koji se nalazi na menjacu. On kod mene pravi problem, nabavio sam za prvu pomoc mast u spreju pa kad mi se to desi onda isprskam i bude bolje par dana, onda krene opet, narocito posle duze voznje kad je napolju vruce.

Nabavio sam Lucas set gumica ali nigde nisam nasao objasnjenje kako se to radi. Ako moze neka pomoc nekoga ko je to vec radio, ne bi bilo lose.

Vidim da se cilindar drzi na dva srafa, desetke, kako se skida ono crevce, samo se odvrne, jel treba na nesto da obratim paznju? Kad sve rasklopim i izvadim, ocistim recimo medicinskim benzinom unutrasnjost cilindra, zamenim gumice i sve vratim, to bi trebalo da bude to?

Hvala.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, ovu temu sam vec prostudirao, ali tu ne pise kako se reparira cilindar, pise kako podmazati cilindre i spoj cilindra i papucice kvacila (jabucicu). Meni treba objasnjenje kako reparirati cilindar na menjacu, znaci skidanje, rasturanje, ciscenje, zamena gumica, vracanje, da li treba odzracivanje, mozda ima nesto na sta treba obratiti paznju... Tako to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema, trazio, ima samo kako zameniti novim cilindrom, nema kako reparirati stari sa setom gumica za reparaciju. Verujem da nije tesko, probacu pa javljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...