Jump to content
FAS Goran
NED

Fiat Punto mk.2 - škripi papučica od kvačila

Recommended Posts

Imao sam isti problem prošle godine.Što je toplije vreme više se čuje.Probao sam sa raznim sprejevima i uljima da podmazujem na licu mesta i sve je to bilo kratkotrajno,tri četiri dana najviše.

Na kraju sam rastavio ceo sklop i podmazao osovinu,pedalu i plastične čaure na pedali sa Wurth specijal masti.Tu mast koristimo u mojoj firmi za podmazivanje sklopova mašina na mestima gde su veće temperature,tako da je mast jako gusta i postojana.Prošlo je skoro godinu dana a škripanje se nije javljalo,mada tek dolaze topli dani pa ćemo videti.Inače sklop nije teško rastaviti,ali za sastavljanje treba malo umeća i malo više živaca.Malo je mesta kada se nabijete ispod volana a opruga od papučice je vrlo jaka pa je malo teže nacentrirati rupe da bi provukli osovinu(ta osovina prolazi i kroz papučicu kočnice,ali ona nije problem).Ovo je verovatno najteže ali i najdugotrajnije rešenje ako je samo papučica u pitanju.

Edited by mladen1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^  i odakle mislis da se cula skripa posto i ja imam problem sa tim.pokusao sam i sa wd 4o okupao kvacilo, nakon toga namazao sa tovatnom mascu takodje ali cak je i veca skripa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD 40 sapada u klinere sa kratkotrajnim podmazujućim dejstvom tako da ti je on rastvorio i izbacio  i ono malo masti što je bilo i zato je škripa još veća.Kao što sam rekao kod mene se škripanje čulo na papučici(tamo gde osovina prolazi kroz papučicu) i jedino rešenje problema na duži period je rastavljanje i podmazivanje.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto se škripe papucice kvačila tice, nesto ne razumem.ako je već plastika u pitanju onda bi papucica morala sa škripi i  kada je auto ugašen, takodje i kada radi mator a auto se ne kreće i  pritiska se papucica npr. u leru. meni medjutim škripi papucica sam kada menjam brzine. u stanju mirovanja ne. zamenio sam oba cilindra i kompletan set kvacila. nista ne razumem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam rešio problem sa škripom papučice kvačila, pa da to podelim. Škripa se javlja u trenju između cilindra kvačila i plastične papučice. Na slici možete videti cilindar koji na kraju ima kuglu koja ulazi u žljeb na papučici. Između njih se nalazi i plastična čaura. Problem je što se fabrička mast vremenom potroši, trenje postane jače, te papučica ide teže i škripi. Ja sam koristio običnu tovatnu mast koju sam prstima nagurao sa unutrašnje strane papučice na sam spoj metalne šipke cilindra kvačila i papučice, i pumpao dok mast nije prodrla unutra i prestala da skripi. Sada je mekša i više ne cvili. Znači bez ikakvog rastavljanja se može rešiti.

 

011.jpg 012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obratiti pažnju!

 

Kuglicu ososvine hidro-cilindra sa papučom kvačila, drži spojenu , plastični deo sa dva zuba (kao poklopac kutije). Mora se biti izuzetno nežan prilikom skidanja,jer u suprotnom puca kao staklo. Možda je najbolje rešenje izvaditi ceo sklop pedala, i natenane to dobro očistiti i podmazati. Ne koristiti sprejove tipa WD, Odmašćivač i sl., jer će samo pogoršati škripu. Koristiti grafitnu,litijumsku ili bilo koju postojanu MAST, i problem će biti trajno rešen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti problem, a to je da se škripanje papučice kvačila pojavi u leto kada je toplo u prostoru kabine.

 

Pročitao sam mnoge ideje i rešenja i odlučio sam se da iz kabine bez rasturanja sklopa podmažem osovinu i papučicu. Podmazivanje nisam odradio sa WD-om pošto, kao što je većina rekla, WD radi ODMAŠĆIVANJE, već sam za to koristio belu mast uspreju marke Motip (cena oko 600din). Ovo nije najbolje podmazivanje jer sigurno mast nije došla do svih površina, ali se razlika odmah primetila. A bogami i moja žena je primetila :D. Nečuje se ništa, a da li će i do kada to tako biti videćemo.

 

Ako nekom nešto znači evo opisa sa boce: 

Ovaj proizvod je namenjen podmazivanju i sadrži u sebi dodatak teflona. Pruža dugotrajnu zaštitu i vrlo je otporan na kiseline, soli, visoku temperaturu do 150 C, vodu 90 C. 

Upotrebljava se kod aplikacija metal na metal, kao i metal na plastiku.
Mesta primene: Kod semeringa, šarki od vrata, svi otvoreni zglobovi, spojevi kao i sva ostala mesta gde dolazi do mehaničkog trenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li mi neko objasniti proces skidanje papucice kvacila, problem je naravno skripa koja neopisivo iritira, kvacilo samo od sebe ne propada ali dosta skripi, cim malo pipnem papucicu osjeti se trenje plastike o metal, prskao sam lithiumsku mast spricom okolo metalno sipke i svuda sa strana, pumpao ali nista... izgleda da mast ne moze da prodre unutra... Pa bi najradije skinuo cjeli sklop, fino odmastio kile masti sto sam naprskao unutra i podmazao tacno to gdje treba :)

 

Odakle da pocnem sa skidanjem? Na pocetku osovine koja drzi papucicu kvacila i kocnice ima neki mali kao saraf, ali ne znam da li odatle da krenem, kako se vraca nazad, da li ima neka opruga i da li je tesko?

 

Unapred zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da sam donekle dosao do resenja ili bar saznao sta u mom slucaju prouzrokuje skripu. Naime zamenio sam pre par meseci citav set lamele i oba cilindra. Bilo je i vreme za zamenu seta a jedan cilindar je otkazao pa sam zamenio oba. Majstor je danas skinuo papucicu stavio drugu medjutim opet je skripelo. Dosli smo do zakljucka da se zvuk cuje iz motora odnosno od korpe koja je nova kao i citav set. Kupio sam inace Valeo set ali sam izgleda naleteo na neku kinesku kopiju iako je na kutiji secam se pisao Italija sa sve zigom, kupljeno u prodavnici. Takodje je majstor podmazao papucicu i to sa zadnje strane jer samo se tako resava problem i sa sve skidanjem. Sada papucica ne skripi ( za sada) a kvacilo je jednako tvrdo zbog lose korpe. Sa tim moram da se pomirim. Ako je kod drugih ok korpa i ostalo, jedino resenje je skidanje papucice i podmazivanje opruge, nikakva gumica i plastika nije u pitanju. Dovoljno je malo masti grafitne. Videcu dokle ce da drzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam isti problem, mozak mi je popilo kvačilo, podmazivao sam svačim al povremeno se opet javljalo (u zavisnosti od vremenskih uslova i vlažnosti) ali je sve prestalo od kad sam stavio vufer i ostalu prateću muzičku opremu. Više se kvačilo ne čuje :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon godinu dana je prestalo.zamenjen ceo set, oba cilindra ( bilo je vreme za zamenu ) škripa je i dalje bila prisutna. 5 majstora iz skupih i izvikanih servisa se bavilo škripom i niko nije imao rešenje.Konačno, majstor Neša iz Pančeva ( pored Auto Zokija ) je za 5 min. rešio problem. Podmazao je preradjenim motornim uljem  ( nakon svih skupih masti i preporuka ) 2 plastične bele čaure koje se nalaze na zglobu papučice kvačila,takodje je mazalicom ubacio ulje i ispod gumice na cilindru koji se nalazi na kraju patosa u kabini. Danima je temp. preko 25 c. kvačilo mekano , auto lepo kreće, nikakva škripa se ne čuje........MILINA. Pritom mi čovek nije ništa ni naplatio ( naravno idem ovih dana da ga častim ). Znači u mom slučaju je sve podmazano bez skidanja papučice a uzrok je bila plastika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze treba podmazati i cilindar na delu menjaca svuce se gumica pa podmaze plus deo gde se kaci tu je meni pravilo zajebanciju i skripu a prenosi zvuk kao da je kod papucice. :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvoriš prozor, pojačaš muziku i nećeš čuti papučicu :) ... šalim se, da se rešiti podmazivanjem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene isto :D samo se manje čuje. Prskano WD-om, mazano tovatnom mašču, ne škripi 4-5 dana pa onda opet i tako sve u krug ali što rekoše kolege jača muzika rešava stvar. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tema zaživi samo kada dođe leto, odnosno kada zazvižde papučice kvačila :) i meni je prošlo leto isto ovako škripala, izluđivalo me, onda sam je podmazao i od tada je tiha. Sada kako je otoplilo opet se malo čuje, ali daleko tiše nego prošle godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene nije do papucice sigurno... kod mene cim se malo zagreje motor-menjac pocinje da se cuje... natrpo sam na cilindar na menjacu JCB tovatnu mast :D i opet isto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko zamenio unutrasnji cilindar i da je skripa nestala? Planiram da zamenim taj cilindar, skripa je kao na snimku cmiro sto je postavio i kad se polako vraca kao da zapinje ali vraca uvek do kraja. Jbg 2002 godiste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zamenio oba cilindra kvacila na puntacu. Zapinjanje je prestalo (ocekivano) ali skripa nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se menja cilindar moze li caura da se podmaze i da li ce pomoci. Ja imam samo kontakt sprej smem li sa njim da probam da prskam pre zamene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...