Jump to content
FAS Goran
Dragon

Fiat / Lancia / Alfa - dimenzije felni i guma

Recommended Posts

Koliko maximalno sme da se odstupa od fabrickog offset-a,a da nema posledice na trap ili vesanje

Recimo,meni je na Delti et31,da li moze et40 i et45?,naravno moralo bi sa distancerima....

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Nenad-sone said:

meni je na Delti et31,da li moze et40 i et45

Sa vecim offset, za toliko dobijas uvuceniju felnu. U ovom slucaju za 9, tj. 14 mm uvuceniju ka vesanju.

Sto je na Bravu/Delti, poprilicno grdno, zbog njihovih oblih bokova koji samo traze vecu i izbaceniju felnu :) .

U ovom slucaju, takvu felnu vracas bar na fabriku sa distancerima za toliko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi ni stavljao bez distancera,naravno

Zanima me da li ostaje isto rastojanje izmedju tockova kada se postavi takva felna sa distancerima ?

Kontam da ako se ne stave zbog veceg ET-a i uvucenijih felni rastojanje bi bilo uze.A sa distancerima isto... mislim samo da proverim sa vama,da budem siguran. Hvala

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offset ti je "najgluplje" rastojanje od ose kacenja, do ose same felne (moze biti pozitivan, nulti i negativan). Za koliko veci offset vrati felnu ka suspenziji, za toliko je distancer tera napolje.

Tako je, veci offset suzava trag tockova. Ako stavis npr. felnu sa 10 mm vecim offsetom i sa njom u paru distancer od 1 cm - ostajes na istom.

PS: Samo molba da ne citiras postove iznad svog (odgovaraj sa Reply, a ne sa Quote). Tako nepotrebno dupliramo sadrzaj i pravimo teme nepreglednijim ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd da pitam, mada sam već skoro odlučio... 

Kolika može da bude "šteta" da sa 225/40R18 na 225/45R18? 

 

Nekako bih da se vratim na 225/45, udobnije je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu samo ivicnjaci vise da tuguju jer ti je felna pobegla malo uvis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav raja, imam jedan problem, imam punta mk2b, i kupih mu danas felge 15 et35, sa gumama 195/50, vidjevsi na dosta mjesta (na ovom i drugim forumima) da pasu i te gume, (iako u tablicama po netu kazu 185max).
Medjutim javio mi se problem da guma (ili felga, al prije guma jer cvili) zulja od nesto kad motam lijevo i to ZADNJA desna felga, znaci fakat je preblizu amortizeru, to stoji, ali mi nije jasno kako samo desna, a kad motam u desno lijeva se ne cuje.

Nadam se da sam objasnio adekvatno, ako ima neko od raje da zna sta bi moglo bit, bio bih zahvalan.

Hvala unaprijed.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Puntoza

Malo mi je nelogično da cvili bilo koji od zadnjih točkova jer se ni jedan od njih ne zakreće ni levo ni desno, Takođe da negde kače trebalo bi valjda oba da se čuju, zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Nebek said:

@Puntoza

Malo mi je nelogično da cvili bilo koji od zadnjih točkova jer se ni jedan od njih ne zakreće ni levo ni desno, Takođe da negde kače trebalo bi valjda oba da se čuju, zar ne?

I meni je to cudno zato sam upitao... ne znam sta bi moglo biti. Citao sam malo po forumu, izgleda da moze biti i lezaj da se cuje, mada ne znam bas da je takav zvuk kad lezaj ode. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Puntoza said:

sa gumama 195/50, vidjevsi na dosta mjesta (na ovom i drugim forumima) da pasu i te gume, (iako u tablicama po netu kazu 185max)

Fora nije samo u sirini guma, vec i u ET (offsetu) felne. Nisam nikada imao Punta pa ne znam napamet, ali uporedi ET felne koju si kupio (ako je neka aftermarket) sa ET fabricke felne.

To je parametar koji pokazuje koliko je osa felna udaljena od ose kacenja (moze biti +, - i 0 offset, izrazava se u mm). Tj. definise izbacenost felne, samim tim i sirinu traga tockova.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Fora nije samo u sirini guma, vec i u ET (offsetu) felne. 

Et je 35 na felgi sto sam kupio. 

ali zanimljivo mi je da struze samo jedna strana, zato mi je cudno znaci kad smotam pretezno pun lijevi (cak i ne mora da bude puni, dovoljno je do pola da namotam) cuje se kako cvili desna strana nazad, a na pun desni apsolutno nista, sve bez problema.

Edited by Puntoza

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Nebek said:

@Puntoza

Možda je deplasirano pitanje: Kakvi su pritisci u zadnjim gumama, da li su jednaki, i da li su odgovarajući?

Ne, ne, pitanje je na mjestu, i sam sam mislio da je do toga, provjerio sam vec, 2.2 bara je na obje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po fabrici je isla poprilicno niska 215/45/17. Ali je masa Stilista prelazila na 225/45/17 koja se kasnije izdvojila kao standard i samim tim je bila primetno jeftinija. Uz nesto udobniju voznju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, 

vozim fiat 500L i strasno me nervira kako je nizak. Sta kazete da  umesto 205/55 R16  kupim nove 215/65 R16.

Da li moze tako nesto da se nabudzi na postojece alu-felne i ima li smisla dobiti malo na visini.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

215/65/16 je skoro pa dimenzija za SUV vozila. Gledajuci 205/55R16 VS 215/65/16, brzina ce ti odstupati ali imace, bice malo izbacenija i nekako mislim da ce ti kaciti unutra bokove, posebno ako se malo optereti.

 

Jos me vise cudi sto kazes da je nizak... Oko 15 cm mislim da je dignut (zavisno od motora) sto je sasvim ok.. Cross mislim da je vise. 

 

Da nije natovaren necim ili gume ispumpane? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@acavozd

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.

Licno apsolutno ne bih radio tako nesto. Sto se sirine same gume tice, nije problem, ide po pola cm ka vesanju i napolje. Fabricki je predvidjena i 225 guma (ali 45 profila). Sto se visine tice, treba proveriti da negde ne kaci.

A i da moze da stane - em ce smesno da izgleda, em ce da pliva na sve strane. 215/65 je teska balonka, sa skoro 3 cm visim bokom od 205/55. Znaci imaces toliko visi auto i 6 cm visi ceo tocak, a takva krofna ce izgledati smesno na 16'' felni na tom modelu. Takodje, ne treba zaboraviti da je 16'' felna na 500L sirine 6'' ili 6.5''. A veca sirina gume trazi i siru felnu, za 215 gumu minimum 7''. Sto znaci da ce biti em balonka, em zestoko bokasta. Plus neki manji pritisak (zbog visokog profila) i ima samo da ionako visok auto ljulja po krivinama. Obim tocka veci cca 10%, za toliko pogresno ocitavanje brzinomera, itd., itd...

500L je ionako visok kao jarac, prvi put da cujem da neko kaze da je nizak :) . Ne znam kakve se to prepreke prelaze, u tom slucaju je onda prigodnije vozilo neke druge namene.

Ako se odlucis da probas tako nesto, obavezno okaci slike i utiske. Zivo me zanima na sta ce to da lici, nisam cuo da se neko bavio ni blizu slicnim sportom na tom modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije problem ni sto ce ljuljati, ni sto ce biti bokasta, balonkasta itd.

 

Glavna prepreka je sto ce ti skoro pa sigurno kaciti guma o blatobrane i elemente trapa, pod uslovom da uopste moze da stane u rupu. 

Jer racunaj da tocak ide gore dole u odnosu na karoseriju kako amortizeri rade, a takodje i prilikom motanja volana mozes da pocepas blatobrane.

 

Uglavnom moze da se stavi za nijansu veca guma da ne kaci nigde, ali ti hoces maltene 3 broja vecu gumu da stavis, a to nece da moze.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, vagenovac said:

Nije problem ni sto ce ljuljati, ni sto ce biti bokasta, balonkasta itd.

Upravo napisah isto to iznad - "i da moze da stane", pa sve ovo pomenuto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci hvala na odgovoru. 500L vozim po gradu, po nekim mojim merilima, mozda gresim, auto je nizak. Pazi, nije ko 159, nije zalepljen za asfalt, ali mi se cini da u prednjem delu nema neku visinu. U par navrara sam krnuo u ivicnjak . Tako da ideja nije dosla bez razloga. Mislio sam da moze relativno bezbolno, promenom gume, da se izdigne. Pitanje je da li proci i tehnicki sa takvom gumom. Sta kazete da se mozda metnu mozda 17" pa na njih neka 215 60 R17. Video sam da ima u prodaji i R16 205 60. To onda nije neka velika razlika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, acavozd said:

navrara sam krnuo u ivicnjak

Jedino ako su neki ne bas standardni i izbijeni (izdignut na asfalt) ivicnjak. Ja sa Bravom koji je jos nizi nisam uspeo da kacim, a zaista pazim i kako se penjem (nakoso ili ko po jajima) pa se cudim iskreno.. 

 

225/60R17 ti sigurno ne bih savetovao... To je za 15mm visa guma od preporucene 225/45R17 kao sto je kolega naveo i imao bi isti efekat, tj problem kao i sa R16 felnom, koji smo vec opisali. Felnom 17 cesmalo izdignuti auto (bukvalno koji mm) jer je balon gume manji i pumpa se na verovatno veci pritisak nego R16 ali ce ti guma biti niza tj felna nece mnogo prastati nabadanje ivicnjaka (pricano za 225/45R17 preporucenu dimenziju) 

 

Da li je u pitanju 500L dizelka ili benzinac? Mozda ti kaci suspleh (dizelka) i to je donekle ok ako prebrzo predjes preko lezecih ili utonuca na asfaltu ili se prebrzo penjes na neki ivicnjak. Ispod suspleha ima jos koji cm lufta do kartera pa te on 'opominje', a mozda se i otkacio na nekom mestu. 

 

Jedino ako hoces da zaista dobijes na 'dignutom' autu - menjas amorte / opruge (ne znam sta je merodavnije - verovatno opruge) ali bi onda licio na pre-restyle Cross verziju :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...