Jump to content
FAS Goran
Dragon

Fiat / Lancia / Alfa - dimenzije felni i guma

Recommended Posts

Da li postoji neki sajt na kome je moguće uz identifikaciju modela vozila dobiti podatke koji su maksimumi i/ili minimumi felni i guma, kao i podatak o fabričkim merama istih?

Na www.wheel-size.com postoji nešto slično ali nisam baš siguran... čini mi se da je uopšteno ne baš po modelu vozila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 

Sajt je prilično detaljan, daje informacije i o dimenziji promera centralne rupe, šrafova i rasporeda istih, tipa i dimenzije šrafova (navoj), a za svaki model zavisno od (najčešće) motorizacije i opreme daje dimenziju felni, dimenziju guma, a nudi i upoređivanje OEM felni i preporučenih dimenzija guma (kao alternativne) sa minimalnim koeficijentom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, koliko sam video sajt daje upoređenja ali ne daje da li je određena kombinacija moguća za određeni model vozila odnosno tolerancija.

Lepo je videti upoređenje vizuelno ali sasvim je jasno da se na pr. felna 15"  ne može zameniti felnom od 21" tako da bi bilo poželjno da postoji max+ i max- za određeni model.

Ako grešim samo neka neko objavi ukratko instrukcije za ovakav vid pregleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta je min i max za neki model, lako mozes da vidis u fabrickoj dokumentaciji.

Za Fiate eLearn ili u krajnjem slucaju Korisnicko uputstvo za konkretan model. Retko ko ide van tih dimenzija (ako pricamo o precniku felne), mozda su promili u pitanju :) .

A na te fabricke dimenzije felni i guma, posle mozes do mile volje da se igras sa ovim konfiguratorima i uporedjujes. Kod aftermarket felne to obicno budu drugacija sirina i offset, opet sto se guma tice pozeljna je tolerancija do par % itd... Ako ti nesto konkretno treba a nije jasno, slobodno postavi pitanje, najlakse je pojasniti na primeru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Konkretno, zanima me da li ima nekih problema da se sa alu felne 17" i gume 45/225 izvrši prebacivanje na istu alu felnu 17" a guma da bude 55/225, faktički samo da se visina gume izmeni? U pitanju je 500L CROSS. Inače, prvobitna felna je bila 16" pa je doplaćeno za varijantu 17/45/225 a drugačije nije bilo moguće, samo je moglo kako fabrika odredi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Nebek said:

Konkretno, zanima me da li ima nekih problema da se sa alu felne 17" i gume 45/225 izvrši prebacivanje na istu alu felnu 17" a guma da bude 55/225, faktički samo da se visina gume izmeni? U pitanju je 500L CROSS.

225/45 guma ti ima visinu boka od 10.1 cm. A 225/55 poprilicnih 12.4 cm.

Znaci da dobijas visinu boka od +2.3 cm, a ukupnu visinu gume od 4.6 cm.

Neka preporuka je kada se vec odstupa od fabrickog precnika, to bude u opsegu od -3% do +3%. A ti u ovom slucaju dobijas cak 7% veci ukupni precnik, tj. veci obim. Licno to ne bih radio, a ako vec hoces - treba proveriti da li tih dodatnih 2.3 cm fizicki pravi problem pod krilom, ocitavanje brzinomera ce biti za oko tih 7% manje, itd...

Druga stvar, 225/45/17 guma se zadnjih godina izdvojila kao apsolutni standard u 17''. Samim tim je i najcesca, pravi je dosta proizvodjaca, cene su povoljne... Imas i neke mid-range brandove koji iskoce sa ponekim odlicnim modelom. Pravi primer je Sava Intensa UHP2 koju u toj dimenziji mozes naci i za manje od 50 EUR, a na testovima je tukla cak i neke premium brendove. Takva cena za 17'' gumu je do pre nekoliko godina bila nezamisliva, standardizacija i masovnost je cudo :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je vec na otprilike 4% razlike - 1.2 cm visi bok i 2.4 cm visa guma ukupno.

Ako nije glupo pitanje - cemu potreba za visim profilom i skidanjem novih guma sa novih felni :) ?

Licno vozim 225/45/17 koja se duva na 2.3 Bar i uopste nije neudobno cak ni na fabricki spustenom autu (ako te to "zulja"). A to je, kao sto rekoh, maltene standard za 17'' danas.

Veca guma je i teza, veca neogibljena masa, ne znam koja je motorizacija u pitanju. Mada to su sad vec "sitna crevca" u odnosu na 225/45, to se dosta vise primeti sa promenom velicine felni...

Jedino ako se planira neki off-road ili sta vec, pa zato gledas "mesnatiju" gumu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ovo je više razmišljanje u određenom pravcu nego skora namera. Kako su gume nove za sada nema potrebe za tim. Razmišljam da uzmem "all-season" gume sa malo većim balonom(da se tako izrazim) radi veće udobnosti tokom vožnje što ne znači da ću i tako uraditi ako se kombinacija 17/45/225 pokaže dobro. Već se nekoliko bliskih prijatelja veoma povoljno izrazilo kombinaciji 17/45/225 kako u pogledu karakteristika tako i bogami u pogledu dobre ponude i povoljnih cena kod svih brendova. Ali prijatelji su prijatelji a forumaši su ipak ozbiljniji poznavaoci obe problematike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E za iskustva sa gumama se onda vratis u temu iz koje sam ovde prebacio tvoje pitanje oko izbora dimenzija felni/guma :D :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/28085-pneumaticiletnji-zimski-iskustva/

Tu pisemo deceniju i kusur unazad, u poslednje vreme su prilicno aktuelne i AllSeason. Od 2015-2018 sam vozio Michelin CrossClimate. Iako sam sada opet na sezonskim, bez problema bih zbog odlicnog iskustva opet uzeo opet neki premium AS. Sve racionalniji izbor za nasu "novu" klimu za blage zime bez snega, vozace koji su sa prosecnim srpskim kilometrazama od oko 10k godisnje i koji su zimi uglavnom po gradu ili ociscenim putevima. Da ne off-ujem, nasa iskustva imas detaljno u navedenoj temi ;) .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna kolika je tolerancija u rasponu ET kod felni bez distancera?

Sve što sam našao do sada je da može da primi felnu sa ET 36mm kao i sa 41mm.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nebek

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.

Da, fabricki definisan offset za 500L felne ide od 36 do 41 mm. Samo u tim kalkulacijama (ukupne izbacenosti) treba naravno uzeti u obzir i sirinu felne. Za celicare je to 6'', alu 16'' su siroke 6.5'', a 17'' su od 7''.

Ono sto je nekarakteristicno za 500L je da upravo 17'' imaju najveci offset. Obicno bude obrnuto, vece felne su izbacenije (tj. sa manjim offsetom), auto ima siri trag tockova, stabilniji je (jos uz podrazumevano sire gume na tu vecu felnu)...

U prevodu - na 500L sa svim felnama (sirina+offset) dobijas vrlo slicnu izbacenost tocka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav društvo, nisam baš neki stručnjak oko felgi. Pa me zanima mogu li ove flege i gume 205/55r16 na grande punta 2008 god. Hvala unaprijed. 

 

12.thumb.png.6056f2f7181fd87ea4f246c71a397b95.png

 

Edited by Ivan
Spojeno, sredjena slika i format, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu,ove su 4x98 a GrandePunto je 4x100 kao Opel.
Odnosno mogu korištenjem plivajućih šrafova,ako ti nisu skupi i nemrzi te da se njakaš.
Traži Opelove točkove ili baš od Grande Punto

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mujezinovic.b

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.

Pored pomenutog drugacijeg PCD od 4x100, GP ima i manju centralnu rupu od 56.6 cm. A klasican fiatovski CB je 58.1 mm. Znaci da bi trebalo uraditi i prstenove kojima felna lepo naleze na glavcinu. Plus (pozeljni) plivajuci srafovi (zbog razlicitog PCD).

Na sve to, posto pitas i za gume - nadam se da znas da je fabricka dimenzija za GP u 16'' 195/55. A ova ti je znatno visa (i sira) 205/55 - pitanje je i kako bi stalo i na sta bi to licilo.

Previse komplikacija, po mom misljenju takodje trazi nesto konkretno za GP (Opel), tj. sto se felni tice PCD 4x100 i CB 56.6 .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felne su OEM 16'' sa Nuova Bravo. Po svim parametrima odgovaraju za Deltu (sem ako nije 1.8 Di T-Jet :D), ET im je 31mm.

To je tehnicki, a licno za oba modela ne bih isao ispod 17'' sto se velicine tice. Sto se tice toga da li model estetski ide uz Deltu, to je vec stvar licnog ukusa.

Ako ih ofarbas u crno, samo ces ih jos vise vizeulno smanjiti, ima da izgledaju kao pomocni tockici. Pretpostavljam da znas koliko i Bravo i Delta imaju oble i siroke bokove. Jednostavno "jedu" felne, sa svakom manjom ili felnom sa velikim ET (uvucenijom) oba modela izgledaju bukvalno smesno iz bilo kog ugla da ih gledas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam trenutno 17''x7j 225/45 sa zimskim gumama,ali meni je to malo tvrdo,pa bih presao na 205/55 16''

Uporedjivso sam visine,tu su u par mm,a ako nadjem 16×7j(coli) mislim da necu dobiti uvuceniju gumu

Ispravite me ako gresim

Evo jedna slika od Italijana,crne 16''

 

Screenshot_20210412-185152_Facebook.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono, kad na remek delo dizajna kakva je Delta - covek stavi bocne deflektore :blink: .  

16 minutes ago, Nenad-sone said:

Uporedjivso sam visine,tu su u par mm

Ako mislis na precnik tocka, to da - 17'' je sa trunku vecim precnikom i obimom. Sto se visine boka tice, 205/55 vec upada u lagane balonke :) , visoka je 11.27 cm. Dok je 225/45 visoka 10.1 mm.

21 minutes ago, Nenad-sone said:

a ako nadjem 16×7j(coli) mislim da necu dobiti uvuceniju gumu

Tu generalno moras da gledas offset/ET i sirinu felne, kao i sirinu gume. Ako razmatras Deltine OEM 16'' i 17'', imaju identican ET od 31mm. Takodje i identicnu sirinu od 7'', tako da sto se izbacenosti spoljne ivice felne tice - sve ostaje isto. Imas jedino 1 cm uzu gumu po strani.

E sad, u kakvom je stanju vesanje, kontrolises li pritisak u gumama? Na Bravu je to 2.3 Bar za 17'' i mogu reci da sam bio izuzetno prijatno iznenadjen kako auto lepo upija rupe i neravnine. Pogotovo s obzirom da je u pitanju spustena i tvrdja Sport varijanta, Delta moze da bude samo udobnija. Sto se velicine felni tice, iz generacije u generaciju su modeli u Compact klasi trazili veci tocak, a po meni su 17'' za Bravo/Deltu neki optimum i tehnicki i dizajnerski. Fabricki je na njih isla 18'', ali tu vec ide nize profilna 225/40 guma, sa 9 cm visine. To se vec duva na 2.7 Bar, pri opterecenju na celih 3 Bar - na ove nase oranice...

Sto se crnih felni tice, u malim dimenzijama (tipa tih 16'') - jednostavno mi ne idu na ove nase narodne automobile. Samo dobijes jednu veliku crnu rupu ispod blatobrana, bez nekog smisla. A lepa, istaknuta felna je pola izgleda auta.

Crna felna mi pije vodu jedino na nekim super-sportskim automobilima, u otvorenim varijantama, velicine preko 20'', u kombinaciji sa ogromnim diskovima i klestima, gde to sve prati ostatak dizajnerske price... U malim dimenzijama, obicno sa zatvorenim dizajnom felne ili vecim srcem - crna vec sa par metara vise lici na ratkapnu ili celicaru, cisto licno misljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice deflektora-seljak :D

Mislim da si generalno u pravu za malu i crnu felnu,i da cu odustati od istih.

A pritisak nisam proveravao,od kad sam kupio,sinoc mi to palo na pamet,dok sam citao da su ljudi zadovoljni sa 17''

Hvala na misljenju i savetima

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Nenad-sone said:

Sto se tice deflektora-seljak :D

Izvini, ali to si ti rekao :D .

Koliko god da su nekome deflektori korisni - jednostavno mi nikako ne idu na elegantan auto poput Delte. Na tom fabricki dovrsenom modelu, svako pogresno igranje, lako ode u gedora stajling.

Pritisak u gumama obavezno proveri, pogotovo na ovako nagle promene temperature. Ovih dana maksimalne temperature variraju i po 20 stepeni - a to automatski znaci razliku od nekoliko desetih Bar. Licno primetim razliku u ponasanju i tvrdoci vec na 0.1-0.2 Bar. Pogotovo vazi ako gume duvas kod vulkanizera, koji ih maltene po PS-u zestoko prepumpaju. Bar je moje iskustvo takvo, za ove dve decenije i kusur staza. U gepeku zato uvek vucem manometar i pumpu, da na miru sam korigujem kad zatreba.

Nema na cemu za tehnicke podatke, a sto se estetike tice iznad je samo skromno licno misljenje. Najbitnije je da si ti zadovoljan ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Ivan said:

Koliko god da su nekome deflektori korisni - jednostavno mi nikako ne idu na elegantan auto poput Delte.

Zbog prvog dela recenice sam hteo da ih stavim, zbog drugog sam odustao :) 

Jako su korisni, pogotovu pri voznji na vecim brzinama sa blago otvorenim prozorom. Nema tolike buke kao da ih nema. 

I ako prsnes prskalicom da ocistis stakla, ne zavrsi ti voda u krilu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...