Jump to content
FAS Goran
oktopod

Punto mk.2 - podmazivanje mehanizma brisača

Recommended Posts

Videćeš kad pogledaš, a da si malo pročitao temu video bi i rešenje :)

Uspješno riješen problem, za dva-tri minuta. istina, samo bio iskočio onaj zglob, vratio ga i to je to. Hvala vam ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na čemu, ali računaj da će to spasti opet kad tad, ima tema negde ovde sa rešenjem, a ja sam kao pivremeno kao što rekoh provukao parče krpe i taj zglob skupa kroz rupu i ispalo je posle cirka godinu dana, pa sam onda opet stavio parče krpe i evo drži još uvek, ne znam koliko dugo ali meseci su u pitanju :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi. Novi sam na forumu i eto ugledah ove probleme sa brisačima.Ja sam svoje prije 10tak dana skidao i podmazao...Radio sam to i prije x puta na drugim autima.Nije to teško skinuti.Prvo-haubu nema potrebe skidati,drugo-plastika iznad mehanizma se može lako skinuti tako što se prvo otkače bočne lajsne sa strana koje idu oko šofer šajbe...i onda se plastika pomjeri na dolje...izvuče se ispod šajbeZatim se blago savije na sredini dužine i izvadi.Naravno potrebno je malo strpljenja i haubu mora par puta držati na pola otvorenu.Dalje..brisače sa bilo kog auta možete skinuti BEZ radapcigera. Prvo brisač podignite uspravno jer je u suprotnom opterećen i pritisnut oprugom na šajbu a samim tim i na kroneru je napregnut! Zatim odvrnite navrtku i par puta ga zaljuljajte onako brzo (kako da kažem "zadrmajte" :laughing: ) i spada sa kronera! Naravno bez oštećenja. Nisam radio slike :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradio sam sve po ovom upustvu i ne da rade nego razbijaju,prosto se sam sebi divim,sve sam podmazao grafitnom mascu,i motor i zglobove.Hauba ne mora da se vadi prvo se skine motor brisaca zatim plastika sto prijanja na soferku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

silom? Koji deo se skida silom?

Rucke se odrvnu, tj skine se poklopac sa srafa, odvrne se sraf sa korena rucke, i brisac se svuce sa kronera.

Meni se do pola razjeo taj kroner na desnom, suvozackom brisacu pa mi taj brisac ima lufta... :wallbash:

E pa onda nam nisu isti brisaci wink.gif . Ajde objasni kako ti svuces brisac a da ga ne polomis?

051220101167.jpg 051220101168.jpg

ja sam na ovaj nacin skidao...

Sada kada sam ponovo radio istu radnju, morao sam da skinem i brisace i haubu, jer od one plastike ispod soferke ne moze da se pridje lepo. Pola dana bih ostavio dok bih odvrnuo one toreksice na mehanizmu...

Ja sam ovo lagano odradio bez ikakvog alata, poljuljao blago i ravno izvukao na gore i sve super, ni srafciger ni radapciger, nista, samo meka ruka :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo je lakse uraditi nego opisati postupak ciscenja kontakta u mehanizmu brisaca.

Ne mora se skidati ni hauba ni brisaci ni ukrasna plastika vec plastiku samo popustiti da bi kroz one otvore mogao proci torex kljuc da se otpuste ona dva zavrtnja blize kabini.

Kontakti ocisceni ( mast se razvukla preko kontakta) , nategnuti, brisaci rade kao da je na satu predjenih 100 km  :laughing:.

Najveci problem je bio vratiti zastitnu plastiku motora nazad a ne izgrebati ruke.Samo strpljivo

Uputstvo i slike su 100 % svrsishodne  :unworthy:

BRAVO  :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malopre se vraćam sa posla i na parkingu mi vozačev brisač otkaže, a suvozačev nastavi da radi i udara u njega.. Čitam temu i kontam da je spala ta poluga, ili je drugačije sa vozačeve strane, pošto vidim da su svi imali iskustva sa suvozačevim brisačem? Sutra planiram na poslu da pogledam o čemu se radi, ali baš se iznervirah malopre...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identican je "mehanizam" sa obe strane tako da nema pravila, meni su oba bila stradala :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije zupcanik u pitanju, ima posebna tema o tome ali sa tel ne mogu da nadjem sad.

Послато са GT-I9070 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas pošto je blag dan, namakao sam samo polugu i ostavio to tako, onako je tesno upala, nadam se da neće ovo u skorije vreme da se desi opet, ali čim uhvatim slobodnog vremena, skinuću polugu pa da probušim rupicu i osiguram je, ono kako je opisano na ovoj temi koju sam kopirao iznad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cim prodje praznik resavaj to, inace ce opet da ispadne naravno kada ti bude najvise trebalo. Ja sam to kod mene radio pre par dana i plus sto je u motorce otkazalo u istom trenutku pa ni levi nije mogao da radi

Sent from my GT-S7560 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo juče taman da se zaustavim, i ono pretupi.. jutros se jedva odvezoh na posao, sreća pa nije bilo puno saobraćaja zbog praznika, sutra radim opet, ali sam sam u smeni, tako da neću imati kad, prvo slobodno vreme koje uhvatim moraću da sredim, nisam znao da je onako glupo rešenje za mehanizam..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je to , na nasu srecu, gluposti se lako ispravljaju :)

Sent from my GT-S7560 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna kako resiti problem zglobova brisaca.... one gumene biksne i podloske na samim polugama metlica na koje se kaci poluga brisaca se izeli

pa sad pre nego sto brisac krene u pravcu na gore prvo se cuje tok pa brisac malo poskoci pa krene a kada dodje do gornjeg polozaja cuje se tak, pa poskoci i krene na dole i tako stalno da se ni muzika skoro ne cuje kada brisaci rade....

mislio sam da nadjem neke gumice od kocionih cilindara pa da nekako navucem ili sl ......

naravno saveti kupiti novo ( ako ima da se kupi ) ili pojacati muziku do kraja se ne vaze  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da limoze neko da mi objasni kako se skida samo motor za brisace? Motor od brisaca mi radi posle poplave jedino sto se bas cuje/ Danas sam listao ovu temu i po uputstvu skinuo komplet motor sa sve makazama, odvio onih 5 toreksa od zupcanika ocistio detaljno ca klinerom i podmazao sa silknskom mascu. Odvijem i ona dva toreksa sto drze motor ali ne mogu da ga svucem kao da ima jos negde neki osigurac, motor se okrece oko ose ali ne mogu da razdvojim od zupcanika. Hteo bih da ga detaljno ocistim i podmazem. Jel moze pomoc kako da ga skinem?

 

Edit. Mozeli neko objasniti postupak skidanja posude tecnosti za pranje vetrobranskog stakla. Danas radio brisace menjao metlice i dolio punu posudu tecnosti i imam sta i da vidim da curi ispod kola negde je vorovatno busna kako se probusila nemam pojma do poplave je bila citava, nisam vozio kola 4 meseca i sada prvi put sipao tecnost ona curi. Valjalo bi to skinuti proveriti i po potrebi okrpiti.

Edited by Sh@rance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam to skidao kad sam prebacivao motor na druge poluge. Ne znam kako da ti objasnim, moras skinuti rotor i stator, a ono kuciste ostaje na polugama. Tu ti je crkao jedan mali lezaj i neces resiti problem dok ga ne zamenis. Kad dodjem kuci slikacu ako nisam bacio.

Edit:

Posudu za tecnost nisam skidao ali moras skinuti tocak i plastiku iz kosa. Tada bi trebalo da vidis srafove, pa ces dalje znati sta i kako.

Edited by majstormica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuo sam danas motor. Prvi put kad sam pokusao da ga skinem delovao je kao da ima sa donje strane neki osigurac, odvijem ona dva toreksa od motora i on se samo okrece oko svoje ose nije hteo da se svuce a dole. Odem danas do drugara koji vikluje motore i nas dvoica ga rasturimo lezajevi su bas bili zaribali morali smo sa srafcigerom preko poluge da ga skidamo. Motor i zupcanici su komlet remontovani sa novim lezajevima. Jedinu gresku gde smo napravili sto nisam zabelezio polozaj makaza pre skidanja pa sam posle muke zive imao da vratim kako treba zezao sam se skoro dva sata da nadjem pravi polozaj u jednom trenutku mi je doslo da ih polomim. No trud se na kraju isplatio i jedan trosak manje.

Sam remont uopste nije nikakav problem najveci problem je izbiti donji lezaj bez adekvatnog alata koji mi nismo imali jer je kuciste motora odlivak. Sa donje strane sam probusio dve rupe da bih mogao izbijem lezaj te dve rupe sam posle zakrpio sa tecnim metalom. Jedino sta cu jos da uradim je da izmedju makaza gde se srafi za sasiju da stavim parce gume debljine 5mm ali to kad budem imao vremena bitno je da sve radi kako treba.

Hteo sam da slikam selu operaciju medjutim juce sam remontovao zupcanike i stavljao silikonsku mast danas sam ponovo rasturao zupcanike da bih skinuo motor pa sam sav bio usran od silikonske masti i nisam hteo da uzimam telefon u ruke.

Ako bude nekome trebala pomoc neka javi :)

Edited by Sh@rance

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitam se zasto konstruktor nije pipke brisaca postavio na gore tako da ona poluga i kad se totalno razjebe nece spasti i brisaci nece stati sa radom nego ovako cim se malo ojedu padaju i nemas brisace ... moras da stavljas krpe u poluge i vezujes cvorove ili da busis rupe i budzis kojekakve podloske i osigurace ... fiat je stvarno cudo ....

danas prva jaca kisa u ovih nekoliko meseci i meni vozacev brisac ostade u mestu ... kisa pada tako da ne mozes bez brisaca a ni da se bakces sa njima jer pada za vrat ... mora se kod majstora ( auto elektricar ) ... ali tek za neki dan ( kod ovog kod kog sam svratio ) kao za baksuz bas jutros svima pocrkali akumulatori, alternatori, alnaseri .... red odavde do vecnosti a i cena verovatna je prava sitnica ... 

da li je neko radio popravku brisaca kod nekog majstora a da je napravio posao a da je cena pristojna ... znam mnogo trazim ali ako su neke udaracke cene radice krpica do vikenda .... a za vikend brisaci napolje ....

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ja sam umesto krpice sada stavio parce slamcice za sok, ona deblja, to mi bilo pri ruci... i drzi vec neko vreme.

 

Porucio sam sa AliExpress-a one kopce, cekam da stignu, za 500 din resen problem

 

Worn_Fiat_Punto_Wiper_Linkage.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa koliko znam niko nema te kopce .... to je neko smislio pa prodaje ili je bilo fabricki ali se raspadnu .... ima li to negde kod nas da se kupi .... ili mora da padne budzevina .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...