gazija 0 Posted December 18, 2011 Videćeš kad pogledaš, a da si malo pročitao temu video bi i rešenje Uspješno riješen problem, za dva-tri minuta. istina, samo bio iskočio onaj zglob, vratio ga i to je to. Hvala vam ljudi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 18, 2011 Nema na čemu, ali računaj da će to spasti opet kad tad, ima tema negde ovde sa rešenjem, a ja sam kao pivremeno kao što rekoh provukao parče krpe i taj zglob skupa kroz rupu i ispalo je posle cirka godinu dana, pa sam onda opet stavio parče krpe i evo drži još uvek, ne znam koliko dugo ali meseci su u pitanju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Brzi Kneževo 0 Posted December 19, 2012 Pozdrav ljudi. Novi sam na forumu i eto ugledah ove probleme sa brisačima.Ja sam svoje prije 10tak dana skidao i podmazao...Radio sam to i prije x puta na drugim autima.Nije to teško skinuti.Prvo-haubu nema potrebe skidati,drugo-plastika iznad mehanizma se može lako skinuti tako što se prvo otkače bočne lajsne sa strana koje idu oko šofer šajbe...i onda se plastika pomjeri na dolje...izvuče se ispod šajbeZatim se blago savije na sredini dužine i izvadi.Naravno potrebno je malo strpljenja i haubu mora par puta držati na pola otvorenu.Dalje..brisače sa bilo kog auta možete skinuti BEZ radapcigera. Prvo brisač podignite uspravno jer je u suprotnom opterećen i pritisnut oprugom na šajbu a samim tim i na kroneru je napregnut! Zatim odvrnite navrtku i par puta ga zaljuljajte onako brzo (kako da kažem "zadrmajte" ) i spada sa kronera! Naravno bez oštećenja. Nisam radio slike Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejanjan 0 Posted February 2, 2013 Uradio sam sve po ovom upustvu i ne da rade nego razbijaju,prosto se sam sebi divim,sve sam podmazao grafitnom mascu,i motor i zglobove.Hauba ne mora da se vadi prvo se skine motor brisaca zatim plastika sto prijanja na soferku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djuntalica 0 Posted March 30, 2013 silom? Koji deo se skida silom?Rucke se odrvnu, tj skine se poklopac sa srafa, odvrne se sraf sa korena rucke, i brisac se svuce sa kronera.Meni se do pola razjeo taj kroner na desnom, suvozackom brisacu pa mi taj brisac ima lufta... E pa onda nam nisu isti brisaci . Ajde objasni kako ti svuces brisac a da ga ne polomis? ja sam na ovaj nacin skidao...Sada kada sam ponovo radio istu radnju, morao sam da skinem i brisace i haubu, jer od one plastike ispod soferke ne moze da se pridje lepo. Pola dana bih ostavio dok bih odvrnuo one toreksice na mehanizmu...Ja sam ovo lagano odradio bez ikakvog alata, poljuljao blago i ravno izvukao na gore i sve super, ni srafciger ni radapciger, nista, samo meka ruka Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted May 5, 2013 Mnogo je lakse uraditi nego opisati postupak ciscenja kontakta u mehanizmu brisaca.Ne mora se skidati ni hauba ni brisaci ni ukrasna plastika vec plastiku samo popustiti da bi kroz one otvore mogao proci torex kljuc da se otpuste ona dva zavrtnja blize kabini.Kontakti ocisceni ( mast se razvukla preko kontakta) , nategnuti, brisaci rade kao da je na satu predjenih 100 km .Najveci problem je bio vratiti zastitnu plastiku motora nazad a ne izgrebati ruke.Samo strpljivoUputstvo i slike su 100 % svrsishodne BRAVO Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted April 17, 2014 Malopre se vraćam sa posla i na parkingu mi vozačev brisač otkaže, a suvozačev nastavi da radi i udara u njega.. Čitam temu i kontam da je spala ta poluga, ili je drugačije sa vozačeve strane, pošto vidim da su svi imali iskustva sa suvozačevim brisačem? Sutra planiram na poslu da pogledam o čemu se radi, ali baš se iznervirah malopre... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted April 17, 2014 Identican je "mehanizam" sa obe strane tako da nema pravila, meni su oba bila stradala Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted April 17, 2014 Od kog materijala je taj zupčanik, jel moguće da se on pojede? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted April 17, 2014 Nije zupcanik u pitanju, ima posebna tema o tome ali sa tel ne mogu da nadjem sad.Послато са GT-I9070 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted April 17, 2014 (edited) Pa otvorio sam tu temu baš i ovu i ne znam kako uspeh da iskucam odgovor u ovoj, hteo sam u toj drugoj.. Evo teme http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41626 Edited April 17, 2014 by SikterBre Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted April 18, 2014 Danas pošto je blag dan, namakao sam samo polugu i ostavio to tako, onako je tesno upala, nadam se da neće ovo u skorije vreme da se desi opet, ali čim uhvatim slobodnog vremena, skinuću polugu pa da probušim rupicu i osiguram je, ono kako je opisano na ovoj temi koju sam kopirao iznad... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted April 18, 2014 Sto volim kad ljudi hoce sami da urade po nesto i zaprljaju malo ruke... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted April 18, 2014 Cim prodje praznik resavaj to, inace ce opet da ispadne naravno kada ti bude najvise trebalo. Ja sam to kod mene radio pre par dana i plus sto je u motorce otkazalo u istom trenutku pa ni levi nije mogao da radiSent from my GT-S7560 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted April 18, 2014 Ovo juče taman da se zaustavim, i ono pretupi.. jutros se jedva odvezoh na posao, sreća pa nije bilo puno saobraćaja zbog praznika, sutra radim opet, ali sam sam u smeni, tako da neću imati kad, prvo slobodno vreme koje uhvatim moraću da sredim, nisam znao da je onako glupo rešenje za mehanizam.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted April 18, 2014 Fiat je to , na nasu srecu, gluposti se lako ispravljaju Sent from my GT-S7560 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted August 28, 2014 Da li neko zna kako resiti problem zglobova brisaca.... one gumene biksne i podloske na samim polugama metlica na koje se kaci poluga brisaca se izelipa sad pre nego sto brisac krene u pravcu na gore prvo se cuje tok pa brisac malo poskoci pa krene a kada dodje do gornjeg polozaja cuje se tak, pa poskoci i krene na dole i tako stalno da se ni muzika skoro ne cuje kada brisaci rade....mislio sam da nadjem neke gumice od kocionih cilindara pa da nekako navucem ili sl ......naravno saveti kupiti novo ( ako ima da se kupi ) ili pojacati muziku do kraja se ne vaze Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sh@rance 3 Posted September 24, 2014 (edited) da limoze neko da mi objasni kako se skida samo motor za brisace? Motor od brisaca mi radi posle poplave jedino sto se bas cuje/ Danas sam listao ovu temu i po uputstvu skinuo komplet motor sa sve makazama, odvio onih 5 toreksa od zupcanika ocistio detaljno ca klinerom i podmazao sa silknskom mascu. Odvijem i ona dva toreksa sto drze motor ali ne mogu da ga svucem kao da ima jos negde neki osigurac, motor se okrece oko ose ali ne mogu da razdvojim od zupcanika. Hteo bih da ga detaljno ocistim i podmazem. Jel moze pomoc kako da ga skinem? Edit. Mozeli neko objasniti postupak skidanja posude tecnosti za pranje vetrobranskog stakla. Danas radio brisace menjao metlice i dolio punu posudu tecnosti i imam sta i da vidim da curi ispod kola negde je vorovatno busna kako se probusila nemam pojma do poplave je bila citava, nisam vozio kola 4 meseca i sada prvi put sipao tecnost ona curi. Valjalo bi to skinuti proveriti i po potrebi okrpiti. Edited September 24, 2014 by Sh@rance Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted September 24, 2014 (edited) Ja sam to skidao kad sam prebacivao motor na druge poluge. Ne znam kako da ti objasnim, moras skinuti rotor i stator, a ono kuciste ostaje na polugama. Tu ti je crkao jedan mali lezaj i neces resiti problem dok ga ne zamenis. Kad dodjem kuci slikacu ako nisam bacio.Edit:Posudu za tecnost nisam skidao ali moras skinuti tocak i plastiku iz kosa. Tada bi trebalo da vidis srafove, pa ces dalje znati sta i kako. Edited September 24, 2014 by majstormica Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sh@rance 3 Posted September 26, 2014 (edited) Skinuo sam danas motor. Prvi put kad sam pokusao da ga skinem delovao je kao da ima sa donje strane neki osigurac, odvijem ona dva toreksa od motora i on se samo okrece oko svoje ose nije hteo da se svuce a dole. Odem danas do drugara koji vikluje motore i nas dvoica ga rasturimo lezajevi su bas bili zaribali morali smo sa srafcigerom preko poluge da ga skidamo. Motor i zupcanici su komlet remontovani sa novim lezajevima. Jedinu gresku gde smo napravili sto nisam zabelezio polozaj makaza pre skidanja pa sam posle muke zive imao da vratim kako treba zezao sam se skoro dva sata da nadjem pravi polozaj u jednom trenutku mi je doslo da ih polomim. No trud se na kraju isplatio i jedan trosak manje.Sam remont uopste nije nikakav problem najveci problem je izbiti donji lezaj bez adekvatnog alata koji mi nismo imali jer je kuciste motora odlivak. Sa donje strane sam probusio dve rupe da bih mogao izbijem lezaj te dve rupe sam posle zakrpio sa tecnim metalom. Jedino sta cu jos da uradim je da izmedju makaza gde se srafi za sasiju da stavim parce gume debljine 5mm ali to kad budem imao vremena bitno je da sve radi kako treba.Hteo sam da slikam selu operaciju medjutim juce sam remontovao zupcanike i stavljao silikonsku mast danas sam ponovo rasturao zupcanike da bih skinuo motor pa sam sav bio usran od silikonske masti i nisam hteo da uzimam telefon u ruke.Ako bude nekome trebala pomoc neka javi Edited September 26, 2014 by Sh@rance Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 24, 2015 (edited) pitam se zasto konstruktor nije pipke brisaca postavio na gore tako da ona poluga i kad se totalno razjebe nece spasti i brisaci nece stati sa radom nego ovako cim se malo ojedu padaju i nemas brisace ... moras da stavljas krpe u poluge i vezujes cvorove ili da busis rupe i budzis kojekakve podloske i osigurace ... fiat je stvarno cudo ....danas prva jaca kisa u ovih nekoliko meseci i meni vozacev brisac ostade u mestu ... kisa pada tako da ne mozes bez brisaca a ni da se bakces sa njima jer pada za vrat ... mora se kod majstora ( auto elektricar ) ... ali tek za neki dan ( kod ovog kod kog sam svratio ) kao za baksuz bas jutros svima pocrkali akumulatori, alternatori, alnaseri .... red odavde do vecnosti a i cena verovatna je prava sitnica ... da li je neko radio popravku brisaca kod nekog majstora a da je napravio posao a da je cena pristojna ... znam mnogo trazim ali ako su neke udaracke cene radice krpica do vikenda .... a za vikend brisaci napolje .... Edited November 24, 2015 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 318 Posted November 26, 2015 E ja sam umesto krpice sada stavio parce slamcice za sok, ona deblja, to mi bilo pri ruci... i drzi vec neko vreme. Porucio sam sa AliExpress-a one kopce, cekam da stignu, za 500 din resen problem Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted November 26, 2015 Kod svih je tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 26, 2015 pa koliko znam niko nema te kopce .... to je neko smislio pa prodaje ili je bilo fabricki ali se raspadnu .... ima li to negde kod nas da se kupi .... ili mora da padne budzevina ..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 318 Posted November 26, 2015 Mozes da narucis, ja sam porucio i cekam ih da stignu, oko mesec dana treba za isporuku http://www.aliexpress.com/item/Fiat-Punto-MK1-MK2-176-188-Windscreen-Wiper-Linkage-Motor-Repair-Clip-Kit-x2/32274702635.html A kod nas nema nigde da se nadju. Quote Share this post Link to post Share on other sites