Jump to content
FAS Goran
bzkizo

Stilo 1.9 JTD - krst poluosovine

Recommended Posts

Evo ga onaj koji zna :D
Pa ja sam doktorirao na poluosovinama stila jtd :D

Pišem iskustvo par meseci dugo.


Elem, krst poluosovine izgleda ovako :

Zglob_poluosovin_4de4ee7d550c8.jpg

Postoji dva tipa krsta i prelomna godina je 2004. tj godiste mog stila....

Stariji stilo ima veći krst-kako kažu sa četrdeset i nešto zuba i prečnik ova 3 ležaja je oko 42mm

Noviji stilo ima manji krst-kako kažu sa dvadeset i nešto zuba i prečnik ova 3 ležaja je 35,5mm

Krst ima u prodaji i cena novog je reda veličina 20-40€ i po mom mišljenju bolje je kupiti nov nego polovan za te novce. Isti je i levi i desni.

Poluosovina sa šoljom! postoje dve različite tj leva koja je kraća

IMG_20130416_104437.jpg

I desna-duža

c26696dfa7e4_800x600.jpg

Nova kosta kod ovlašćenog oko 400€, u ricambiu se sad pojavila za 200€.

Razlikuju se i solje po godištu tj prelomna god kao i za krst 2004.

Mnogi će kao i ja da odu i kupe nov krst a polovnu poluosovinu, međutim tu nastaje problem! Slepci u 99% slučajeva prodaju komplet celu poluosovinu sa sve krstom i ostalim zezalicama i to po lepoj ceni od oko 100€ po strani. One starije mozda malo jeftinije. Znači budite uporni i tražite odvojeno, jer će onda kostati duplo jeftinije.

Ako imate nov tip tj auto je 2004 i mlađi onda je belaj! Retko ko rastura tako mladog stila a i ako rastura cene su vrh! Za svog stila sam nasao levu po razumnoj ceni a za desnu su mi trazili oko 80-100€ sto za celu stranu sto samo za solju.

Onda se nadje resenje:

Kompletna poluosovina kod stila se sastoji iz dva dela poluosovine i jednog krsta koji se natakne na kraj jednog dela a ulazi u šolju odnosno kraj drugog dela. Taj sklop majstori nazivaju zglob do menjača. Inače krajevi poluosovina koji ulaze u menjac i homokinetički zglob su isti, što je dovelo do zaključka da su, gledano u celini, poluosovine starog i novig tipa iste samo se sam zglob do menjaca (ovaj u sredini tj krst i solja) razlikuje!

Nije me mrzelo da pronađem sliku i malo pojasnim sta je sta:

Poluosovina_desn_518788b552b45.jpg

Kako nisam imao više živaca da se mlatim sa raznim lažovima i prevarantima, uzeo sam kompletnu poluosovinu, desnu, od stila 2003god i odneo kod majstora koji je sve to lepo prepakovao bez ikakvih problema i usput smo stavili i homokinetički zglob sa tog stila jer je očigledno bio u boljem stanju nego moj.

Desna strana, posto je duza, ima i neki aluminijumski nosač u koji ulazi lezaj koji se moze videti na slici (ono sivo odmah iza solje, sa leve strane crvene strelice). Ne znam da li odgovara ovaj lezaj i nosač sa starog na novi jer to nismo ni rasturali nego smo u kompletu zamenili...
To je ovako nešto, mada nije moja slika:

big_dsc08774_1358549688.jpg


Samo da ste citali par strana pre sve bi vam bilo jasno.
Pise vam u postu i za lezaj i otkud samo jedan.
Aj pa uzivajte i u buduce citajte jer sam se jako potrudio da sklopim ceo taj post sa sve slikama, i ako me niko nije terao, da spojim dve teme i sve to da se vise niko ne bi mucio kao ja, ali ovo sto nekog mrzi da procita par postova u nazad zna cak i malo da vredja ;)

Edited by kolega.jankovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste,da...lezaj na desnoj strani,koji drzi duzi deo poluosovine...Da. Tek sad sam procitao i setio se. Hvala kolega Jankovicu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Jankovicu, zaista si jedan od najsusretljivijih na forumu....

 

Jucer mi je makstor rekao i da su mi diskovi pri kraju...pa onako razmisljam, mogu li oni uzrokovati ove moje simptome POTRESA....sve me nesto strah da nije u pitanju ovaj lezaj poluosovine... :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne,ako ti ne trese pedalu kada kocis,do diskova nije. Sad sam opet citao tvoj problem,definitivno je do poluosovina,tj.kao sto majstor kaze,do lezaja. Zameni taj lezaj i bice sve ok. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belaj je sto ga moram skinut i odnijet u trgovinu kao uzorak..jer postoji vise vrsta i dimenzija...


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj problem je u tome sto sam imao vibracije pri dodavanju gasa u svakoj brzini, i opterecenju desnog tocka i dodavanja gasa na levoj krivini. Majstor mi je rekao da je kriva poluosovina ali izgleda da to nije bila istina.  Jednom mi je auto stao na putu ,nije imao pogon i morao sam da zovem slep (posto sam se vracao nizbrdo pri brzini vecoj od 25 na sat culo se jako lupanje).Drugi majstor (onaj kod koga sam morao da odem,po preporuci slepa) mi je namestio homokineticki zglob,koji spaja poluosovinu sa menjacem ili motorom i vibracije su nestale na kratko. Sad se opet javljaju pri dodavanju gasa i brizini vecoj od 80 na sat. Posto sam tog istog koji je namestio pitao da li je opet zglob u pitanju rekao je da ne veruje,i da je moguce da je stvarno kriva poluosovina

 

Sta ja sad da radim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mu rekao da kupi poluosovinu i zameni. I onakko se ta desna prodaje komplet od menjaca do homo zgloba sa sve krstom i tim aluminijumskim nosacem i lezajem.

Tako da onda od menjaca do tocka ima sve ispravno + mu je majstor sredio zglob. Jedino sta se jos tu pokrece/okrece je lezaj tocka koji tesko da radi ovako nesto.

Ali ja nisam mehanicar, govorim iz licnog iskustva tako da prvo nadji dobrog majstora pa onda polako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zamijenih danas lezaj poluosovine i nista nisam rijesio...i dalje trese...preko 100 km/h...a kaze mi majstor da je gledo krst i da je u top stanju....

Majstor mi govori da su mi lafete kriticne...jel moguce da one to uzrokuju...bezze bacih 40 eura za lezaj i ruke...mada je bio u losem stanju kad mi ga je pokazao....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A poluosovina jel kriva ?

Valjda nije...ne znam...

Mada meni problemi nastaše otkako sam nove gume stavio...al ne ide mi u glavu da gume tresu toliko ako sam nove kupio...

Postoji li nacin da se otkrije bacaju li gume...na balans masini ili???

5362721-258525-2013-01-1358987279-defaul

To je lafeta, hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa valjda si prvo gume i felne proverio, pa sve ovo ostalo :laughing:  Mogu da tresu, ako su nove, mozda jednostavno nisu dobro izbalansirane, proveri obavezno, a ovo za lafetu - viljusku, ne bi trebalo takve probleme da pravi, hoce da seta, da se baca auto, da lupa, da jede gumu ali obicno ne trese. Felne, gume, h.zglobovi, poluosovina, krst p.o, solja i lager na po. mislim da je to sve zbog cega bi moglo da trese napred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A poluosovina jel kriva ?

Valjda nije...ne znam...

Mada meni problemi nastaše otkako sam nove gume stavio...al ne ide mi u glavu da gume tresu toliko ako sam nove kupio...

Postoji li nacin da se otkrije bacaju li gume...na balans masini ili???

5362721-258525-2013-01-1358987279-defaul

To je lafeta, hehe

 

Kada trese prilikom ubrzanja od recimo 80km/h cetvrtom,i kada ubrzavas u krivini blago levo ili desno u pitanju je solja poluosovine 100%.Narocit je simptom ako trese kad ubrzavas i cim pustis gas prestane!!Moze za pocetak da pomogne stavljanje masti unutra ako je manje potrosena,ali ako je veci zazor onda ne vredi.Inace to je cest problem kod stila i svaki majstor koji radi fiate to zna...Najcesce vrkava duza strana(do suvozaca)..

 

Evo ti slika gde sam ja slikao sta crkava....

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/45144-stilo-19-jtd-jako-trese-pri-ubrzavanju/page-4

Edited by batavs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa valjda si prvo gume i felne proverio, pa sve ovo ostalo :laughing:  Mogu da tresu, ako su nove, mozda jednostavno nisu dobro izbalansirane, proveri obavezno, a ovo za lafetu - viljusku, ne bi trebalo takve probleme da pravi, hoce da seta, da se baca auto, da lupa, da jede gumu ali obicno ne trese. Felne, gume, h.zglobovi, poluosovina, krst p.o, solja i lager na po. mislim da je to sve zbog cega bi moglo da trese napred.

Evo maloprije sam dao prijatelju da proba...vozio ga kaze preko 150...treseeee....čim pritisne kvačilo, prestajeee...htio sam jos jedno misljenje...i eto tako je....znaci ne mogu biti gume i felne nikako....

Jucer je majstor provjerio krst lijevi, suvozacev...kaze da je u top stanju...ali desni nije gledao, samo je "pipao"...i kaze da nema lufta...mada ja sve vise mislim da je do toga....jbg, potrosio sam 50 eura na lezaj polusovine - bezveze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto mi je dosadilo to sto trese,resio sam da to sredim ali uzalud

Uzeh polovnu poluosovinu za 100 e,majstor mi je namontira,sednem u kola, probam,trese vise nego sa mojom!!!!  Kako se nebi vise cimao sa polovnim delovima,vracao ih vlasnicima,pucao kintu na dostave i slanje,odem u minus,i kupim novu Metelijevu poluosovinu za 22000 din. Posto mi je majstor namestio sednem u kola probam,TRESE SVE MU J......!

 

Tockovi mi nisu krivi, gume su stare mesec dana sve cetri,sta jos moze da uzrokuje te vibracije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...