Jump to content
FAS Goran
bzkizo

Stilo 1.9 JTD - krst poluosovine

Recommended Posts

Uhodavam se polako :)
Samo da javim da je problem resen nije bilo do poluosovine iskrivile se prednje celicne felne, hvala svima na pomoci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pišem iskustvo par meseci dugo.

 

 

Elem, krst poluosovine izgleda ovako :

 

Zglob_poluosovin_4de4ee7d550c8.jpg

 

Postoji dva tipa krsta i prelomna godina je 2004. tj godiste mog stila....

 

Stariji stilo ima veći krst-kako kažu sa četrdeset i nešto zuba i prečnik ova 3 ležaja je oko 42mm

 

Noviji stilo ima manji krst-kako kažu sa dvadeset i nešto zuba i prečnik ova 3 ležaja je 35,5mm

 

Krst ima u prodaji i cena novog je reda veličina 20-40€ i po mom mišljenju bolje je kupiti nov nego polovan za te novce. Isti je i levi i desni.

 

Poluosovina sa šoljom! postoje dve različite tj leva koja je kraća 

 

IMG_20130416_104437.jpg

 

I desna-duža

 

c26696dfa7e4_800x600.jpg

 

Nova kosta kod ovlašćenog oko 400€, u ricambiu se sad pojavila za 200€.

 

Razlikuju se i solje po godištu tj prelomna god kao i za krst 2004.

 

Mnogi će kao i ja da odu i kupe nov krst a polovnu poluosovinu, međutim tu nastaje problem! Slepci u 99% slučajeva prodaju komplet celu poluosovinu sa sve krstom i ostalim zezalicama i to po lepoj ceni od oko 100€ po strani. One starije mozda malo jeftinije. Znači budite uporni i tražite odvojeno, jer će onda kostati duplo jeftinije.

 

Ako imate nov tip tj auto je 2004 i mlađi onda je belaj! Retko ko rastura tako mladog stila a i ako rastura cene su vrh! Za svog stila sam nasao levu po razumnoj ceni a za desnu su mi trazili oko 80-100€ sto za celu stranu sto samo za solju.

 

Onda se nadje resenje:

 

Kompletna poluosovina kod stila se sastoji iz dva dela poluosovine i jednog krsta koji se natakne na kraj jednog dela a ulazi u šolju odnosno kraj drugog dela. Taj sklop majstori nazivaju zglob do menjača. Inače krajevi poluosovina koji ulaze u menjac i homokinetički zglob su isti, što je dovelo do zaključka da su, gledano u celini, poluosovine starog i novig tipa iste samo se sam zglob do menjaca (ovaj u sredini tj krst i solja) razlikuje!

 

Nije me mrzelo da pronađem sliku i malo pojasnim sta je sta:

 

Poluosovina_desn_518788b552b45.jpg

 

Kako nisam imao više živaca da se mlatim sa raznim lažovima i prevarantima, uzeo sam kompletnu poluosovinu, desnu, od stila 2003god i odneo kod majstora koji je sve to lepo prepakovao bez ikakvih problema i usput smo stavili i homokinetički zglob sa tog stila jer je očigledno bio u boljem stanju nego moj.

 

Desna strana, posto je duza, ima i neki aluminijumski nosač u koji ulazi lezaj koji se moze videti na slici (ono sivo odmah iza solje, sa leve strane crvene strelice). Ne znam da li odgovara ovaj lezaj i nosač sa starog na novi jer to nismo ni rasturali nego smo u kompletu zamenili...

To je ovako nešto, mada nije moja slika:

 

big_dsc08774_1358549688.jpg

Pozdrav kolega.jankovic, prvo pohvale za pojasnjenje, svaka cast! Usresredio sam se na tvoj opis, pregledali desni krst i solju, ustanovili da je solja u jednom kanalu ulubljena (ostecenje vidljivo golim okom). E sad pitanje, ako neko zna odgovore, da li je pri menjanju potrebno zameniti i krst i solju ili je dovoljno samo solju (naravno sa "stanglom" do menjaca), koliko smo videli sa krstom je sve u redu, da li moze biti problem i kod njega iako nije vidljivo golim okom? Gde nabaviti delove, u Stojanovu u NS originalni delovi su 40k, kvazi proizvodjaci 10k, autoricambi cu proveriti? U pitanju je fiat punto 1.3 mjet 2010. Hvala! Poceo da trese na 60000 km, sta reci!!!???

Edited by simkec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta ulubljenja je napravio krst - znaci menjaj krst. Ja sam prvo zamenio krst i pokusao sam sa starim "soljama" ali nije islo... Onda sam ubacio polovne solje jer novih nije bilo (moglo se naruciti iz originala ali je kostalo pola auta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni jeste. Ja sam to radio kod svog majstora za 500din ali ajde nebitno to, neka bude i 1000-1500din. Nema tu nekog posla. Odvije centralni sraf, jabucicu i izvuce poluosovinu napolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitao sam temu uzduz i popreko ali nisam uspeo da se identifikujem u pomenutim problemima. Evo sta se desava.
U medjuvremenu je promenjeno sledece:
Krst poluosovine sa vozaceve strane, komplet poluosovina sa suvozaceve strane (nigde nema lufta). Gume su nove, ni nedelju dana kako sam ih montirao, izbalansirane. Desava mi se da kada predjem 120kmh volan pocne da trese, kao da pliva, i to se desava dok god ubrazavam, kako pustim gas ili odrzavam konstantnu brzinu nikakvih vibracija nema. Isto se desavalo i sa starim gumama, drhtanje krene isto na 120+kmh. Zanimljiva stvar je sto kada ubrzavam linearno/lagano nema vibracija a kada potopim gas/naglo ubrzavam, bilo cetvrta ili peta brzina uvek krene da se trese volan na 120+kmh. Majstor kome verujem mi je rekao da su diskovi krivi 99% ali meni je pedala mirna kada kocim. Diskove sam menjao pre manje od dve godine kao i plocice.
Da li neko priblizno moze da kaze sta bi moglo biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

obicno je ono cemu se najmanje nadas i sta nema veze sa ubrzavanjem/kocenjem na brzinama 120kmh+... iskustvo mog ortaka i meseci delirijuma je da je problem bio u 3 'pomalo' krive felne..

Ako si u blizini servis Adam na Tosinom Bunaru mu je resio stvar ..  Javi ako je do toga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se isto desavalo pri ubrzavanju, a i pri kocenju sa recimo 140 do 120km/h.

Meni je majstor rekao da ako pedala kocnice ne vibrira prilikom kocenja, onda nije do diskova...

Iako su mi rekli da nije do tockova, ja sam bio ubedjen da se manje desavalo sa letnjim setom tockova(nove felne, nove gume)

Ne znam da li zamajac moze da pravi takve probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos uvek nisam resio problem u potpunosti jer jednostavno ne mogu da stignem ali sam malo poboljsao situaciju. 
U auto servisu Djole sam popricao sa momcima i jedan od majstora je otpustio solje da nalegnu lepo kako treba i to je znatno smanjilo problem drhtanja volana koje sam naveo u proslom postu.
Planiram da uradim ono sto je kolega Underground predlozio ali samo da mi vreme to dozvoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cini mi se 36 ali sa tankim zidom, tj mora da se obrusi spolja u krug ili na strug.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege, imate li iskustva sa sledećim prodavcima/serviserima polovnih delova:

- Željko iz Omoljice i

- Srećko (Marijana Iks) iz Kovina?

 

Nude mi ugradnju poluosovina i garanciju. Ne bih da bijem put džabe. A može i preporuka nekog servisa/otpada u okolini Mladenovca(50-60km) gde ugrađuju navedeni deo sa garancijom.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lakson

 

Kao što su ti već rekli, klik na:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/61896-autoricambi/

 

Kao i na:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/64639-zeta-erre-by-autoricambi/

 

Oni imaju i svoj servis, tako da je i njihova ugradnja, a onda i garancija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da ti odgovorim na pitanje, ali samo da iskomentarisem. :) Pa ovo je preskupo, ja sam te zglobove placao nesto preko 2000. A vozim 103kw multijeta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da to je verovatno to. Uzimao sam samo zglob do menjaca. Koji sam marmun...

 

Eto za informaciju, mada sam to vec negde pominjao, u beocaru i kit komercu su mi rekli da ne uzimam meteli nego kineza - GSP. Ja sam to i uradio i za sad sve radi kako treba, nekih 10k km. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...