vicaNo 0 Posted April 3, 2009 Bio do mikija, usput mi jos jednom izbacio engine fault i ustanovili smo sledece:-engine fault izbacuje zato sto turbina nekad ne puni dovoljno. A ne puni dovoljno zato sto je sprecava taj aktuator ili sta vec sto je udaren. trebalo bi otici u neki turbo servis da se to zameni-zvuk koji je i dalje tu proizvodi turbina. znaci nema falsa nigde nego je turbina usled udara, iako ne direktno u nju, ostecena. Znaci turbo servis i remont turbine...-lepo smo pregledali auto i nasli jos stvari za menjanje poput diskova i plocica, zadnjih silen blokova itd... Sve u svemu, bar znam na cemu sam, a kako cu to sve srediti pojma nemam...Hvala svima na pomoci!Inace pokupio sam neke flajere, pa cu malo deliti po Novome Sadu Quote Share this post Link to post Share on other sites
ninoeg 0 Posted February 23, 2012 Imam i ja jedan problem sa turbinom ne radi uopšte kao da je zaglavila negde a interkuler mi je pun ulja iz motora. Majstori mi kažu da je turbina jer mi jede i ulje mada sam čuo da ima i neki overbost ventil koji služi da uključi ili da isključi turbinu da neko nije ima problem sa tim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted February 23, 2012 Ako ti je interkuler pun ulja, verovatno je kućište filtera vazduha, to nije dobro, a može biti i opasno.Rešavaj turbinu što pre.Overboost ventil neje krivac za to ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 10, 2012 Jedno pitanje.Dok auto stoji u leru, turbina odnosno overboost ventil na svakih 30-tak sekundi otvori i zatvori. Ne 100% ali recimo 50% otvori-zatvori. To počinje da radi posle oko 2 minuta rada u leru. Da li je to normalno ili ne. Ponekad izbaci Engine Fault kada stoji u leru duže od 2-3 minuta. Posle 3 paljenja greška nestaje, a uvek se ponaša normalno, isto vuče sve lepo radi.Motor je 103Kw JTD 16V 2004.g. tj. moj auto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted March 10, 2012 Engine fault sigurno nije normalno. Meni se samo jednom upalilo pre više od 4 godine kada su bile one abnormalne vrućine.Overboost ventil čujem samo kada ugasim auto, pa pućne sekund kad se motor ugasi, a možda je to i nešto drugo. Doduše nisam ja neki reper za sluh (iako sam bio ozbiljan muzičar) posle služenja u artiljeriji. :-D Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladac81 23 Posted March 11, 2012 Jedno pitanje.Dok auto stoji u leru, turbina odnosno overboost ventil na svakih 30-tak sekundi otvori i zatvori. Ne 100% ali recimo 50% otvori-zatvori. To počinje da radi posle oko 2 minuta rada u leru. Da li je to normalno ili ne. Ponekad izbaci Engine Fault kada stoji u leru duže od 2-3 minuta. Posle 3 paljenja greška nestaje, a uvek se ponaša normalno, isto vuče sve lepo radi.Motor je 103Kw JTD 16V 2004.g. tj. moj auto...Jel ti se to desavalo i pre ili ti se pojavilo posle ciscenja usisa koji si radio pre par dana?Koliko znam overboost se aktivira samo pritiskom pedale gasa, na leru ne bi trebao da ima funkciju Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 11, 2012 (edited) Grešku je počeo da pali pre jedno mesec dana kada je bio onaj veliki sneg i minus. Ali ne znam da li je tako radilo i ranije. Nešto razmišljam da možda na leru polako gubi vakuum pa posle tih oko 2 minuta ne može više da drži pa popusti, i na svakih 30-tak sekundi ponovo i tako u krug. Ako povremeno pipnem gas, čisto da nije na leru duže od 2 minuta onda se greška ne pojavljuje, ali ni overboost ne mrda sam od sebe. Mislim da bi trebalo da proverim vakuum.Koliki treba da je vakuum u sistemu? Koliko mbar?Da li neko zna kako treba sistem da radi na leru? Vestgate ventilić, overboost pečurka i turbina?@Vladac81 ili Kole (pošto su nam isti motori)Ako vam nije teško, pogledajte molim vas da li kod vas na leru posle jedno 2-3 minuta počne osovinica "pečurkice" (overboost) koji otvara turbinu da otvori-zatvori na svakih 30-tak sekundi... Ili ne mrda uopšte.Kada ugasiš auto posle 15-20 sekundi on otpusti i osovinica "izađe" iz overboosta. To je normalno.Pozdrav... Edited March 11, 2012 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 11, 2012 Grešku je počeo da pali pre jedno mesec dana kada je bio onaj veliki sneg i minus. Ali ne znam da li je tako radilo i ranije. Nešto razmišljam da možda na leru polako gubi vakuum pa posle tih oko 2 minuta ne može više da drži pa popusti, i na svakih 30-tak sekundi ponovo i tako u krug. Ako povremeno pipnem gas, čisto da nije na leru duže od 2 minuta onda se greška ne pojavljuje, ali ni overboost ne mrda sam od sebe. Mislim da bi trebalo da proverim vakuum.Koliki treba da je vakuum u sistemu? Koliko mbar?Da li neko zna kako treba sistem da radi na leru? Vestgate ventilić, overboost pečurka i turbina?Kada upalis auto polugica na turbini treba sama da se povuce do kraja. Dok duze radu u leru proveri da li se ne vraca u stanje kao kad je ugasen auto.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 11, 2012 (edited) Baš sam to i napisao. Znači posle 2-3 minuta rada u leru polugica se na svakih 30-tak sekundi "vrati u stanje kao kada je ugašen" i odmah ponovo "povuče do kraja". Mislim da se tada pojavi greška (LIMP)1. Kada upališ auto vakuum vuče polugicu u overboost (pečurku),2. Kada se u toku vožnje pritisne gas VGT solenoid "popušta vakum" (preko filtera na njemu) i overboost polako "izbacuje" osovinicu zavisno od broja obrtaja motora.3. Kada je skroz izbačena polugica to je 100% boost-a tj. puna snaga turbine.3. Kada ostane bez vakuuma (recimo ugasiš auto VGT solenoid izgubi napajanje posle 15-tak sekundi "otvori" smer vakuum-atmosfera) i pečurka izgubi vakuum, samim tim polugica "izlazi" iz pečurke.Ako grešim neka me neko ispravi da ne budem u zabludi :question: DA LI NA LERU POSLE 2-3 MINUTA POLUGICA TREBA ILI NE TREBA DA POVREMENO "OTVORI-ZATVORI". To je moja nedoumica...Pozdrav...P.S. Kole reče da polugica ne sme da mrda. Edited March 11, 2012 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 11, 2012 Tako je. Ne sme da se pomera. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 11, 2012 OK, narednih dana ću pokušati da proverim komplet vakuum, da zamenim crevce od vakuum tanka do VGT-a. Pa se javljam...Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladac81 23 Posted March 12, 2012 I kod mene u leru miruje,sinoc nisam mogao da gledam jer je padala kisa i duvao nenormalan vetar Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 12, 2012 OK. Hvala...Pogledaću ovih dana šta može biti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 17, 2012 Danas proveren vakuum. Drži na -1 bar konstantno.Kada VGT otpusti u leru (a ne bi smeo) vakuum padne na -0,85 bar i za 2-3 sekunde se vrati na -1 bar.. Tako da je vakuum OK. Moguće je da je VGT odlepio, probao sam da ga očistim, malo sam poprskao sa WD-om izduvao ga, ali isto se ponaša. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 17, 2012 A u kakvom stanju je membrana koja pokrece VTG? Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 17, 2012 (edited) Evo malo sam ga provozao i isprobao.I dalje sve radi "skoro" normalno. vuče kao blesav, ali ima malo sporiji odziv na gas kada da patosiram. Kao da ima oko 0,5 sekundi pauze pa onda krene da ubrzava. Nema gubljenja snage, trzanja, štucanja... A ako doziram gas onda vuče fantastično. Kada jako ubrzavam i menjam brzine onda se najviše primeti. Kao da pri svakoj promeni brzine otvara turbinu sa zadrškom od 0,5 sekundi. Mada ne mogu dobro da ocenim jer sam zamenuo šelne na crevima intercoolera i više oupšte ne čujem turbinu kada se zavrti (nema više dosadnog zviždenja) ali se oseti da se zavrtela i to jako...Šta mislite šta mi je dalje činiti?@Martinida li misliš na membranu u pečurki koja otvara turbinu?Nju nisam dirao. Ne znam da li smem da je skidam? Kako posle da je naštelujem kada je vratim?A VGT ventil sam otpertlao i očistio iznutra, bilo je malo neke gareži ali nisam ništa dobio čišćenjem. Membrana u njemu je odlična, nije nigde oštećena... Edited March 17, 2012 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
sini 0 Posted February 4, 2014 (edited) Pozdarav postovani clanovi, imam alfu 147-icu 1.9 jtd 110kW 2005 god. 190 000km na satu turbina nikad servisirana nije u zadnje vrijeme mi se desava ne bas tako cesto kad stisnem gas cuje se turbina ko da zvrci,kopco sam je na dijagnostiku pokazuje sve ok. molio za neki savjet,daj je njoj vrijeme za re-mont ili gonit dokle ide ?Hvala unaprijed! p.s nekad davno imao sam problema sa pritiskom u turbini pa mi je mehanicar prosirio rupu na usisnom crijevu (namam se da sam dobri objasnio) Edited February 5, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted February 4, 2014 Zvrči ili zviždi? Kako ti ide auto? I da li troši ulje? Ako je ovo ok bolje ne diraj dokle god valja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sini 0 Posted February 4, 2014 Zviždi,dobro ide nekad ga znam bas forsirat ali sve je ok,ne trosi ulje! Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted February 4, 2014 Možda ne zvrči turbina... Quote Share this post Link to post Share on other sites
cane 205 Posted February 4, 2014 Moze da zvizdi ako je vadjen katalizator ili dpf ili neki lonac izvadjen. To je ok, ali ako zvizdi zbog lufta u osovini to ne valja Quote Share this post Link to post Share on other sites
sini 0 Posted February 4, 2014 Auto sam u svici kupio,u servisnoj knjizi ne pise da je ista od toga vadjeno tako da ne znam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted February 4, 2014 A sta je prosirivano tj sta je budzeno oko turba? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted February 5, 2014 promeni ulje verujem da ga odavno nisi menjao... Quote Share this post Link to post Share on other sites