Jump to content
FAS Goran
vicaNo

JTD turbina

Recommended Posts

Pozdrav svima...

Neki su mozda citali kako sam slupao svoj auto, neki mozda nisu, no nema veze...

Problem je sledeci:

u saobracajci je udareno ono cudo koje stoji napred na turbini , blize hladnjaku, velicine jabuke, limeno, mislim da se zove varijator faze. Nije unisten nego samo malo ulubljen. Auto je sredjen ali to stoji tako i imam problem. U cetvrtoj i petoj brzini, i u trecoj kad je pun auto, kad dam naglo gas izbaci mi "engine fault" i auto izgubi snagu. Kad olaksam vrati se u normalu do sledeceg puta. Turbina mi cudno radi, tj. cuje se nesto vec na 1200-1300 rpm, a ranije nista nisam cuo do 2000rpm. I kad naglo dam gas kao da se cuje neko usisavanje vazduha.

Bio sam u servisu, objasnio sta je i kako, ljudi kao nesto ispravili i vratili mi auto.

Isao je ok kad sam sam, turbina se i dalje cula, ali je isao. Medjutim kad je prvom prilikom selo nas cetvoro ista pesma.

Na dijagnosti svi parametri su ok, cak i visi od uobicajenog, rekose mi. Jedino izbacuje neku nepoznatu gresku!

Sve ostalo bi trebalo da je ok

E sad, oni u servisu nemaju ideju, misle da skidam turbinu, pa u neki turbo servis da mi zamene taj deo.

Verovatno je i tako, ali bih voleo da znam da l` postoji jos neki moguci kvar a da je taj deo ispravan?

Kako funkcionise taj deo??

Je l` stetno da vozim ovako?

da l` je moguce da vuce negde fals vazduh ili nesto slicno, pa da zato imam problem?

i na kraju, neki dobar turbo servis, ako moze u ns-u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

znamo,znamo kisa je kriva a ti isao malkice brze wink.gif ,super sto si popravio auto,probaj da posaljes PM ili vec sacekaj da ti ovde odgovori @mikisky sa foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nego sto pocnes bilo sta da rasturas... :)

Prvo proveri sva crevca koja idu na oveboost ventil, i crevce sto ide na taj varijator faze. Meni je bilo osteceno crevce koje dolazi do overboosta, imalo je malu rupicu, i onda mi se cudno cula turbina, tj. zvizdi na manjem broju obrtaja...

Znaci prvo sva crevca, i creva na usisnoj grani, pa tek onda rasturanje i ne znam vec sta...

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ono cudo koje stoji napred na turbini , blize hladnjaku, velicine jabuke, limeno, mislim da se zove varijator faze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne bre... U pravu je Manfred... :)

Varijator faze je na benzinskim motorima ono sto zakrece bregastu??? ili tako nesto... :wallbash:

To je valda vestgate, ili sl.

Onaj k'urcic sto pomera krilca na varijabilnoj turbini...

AaaaA... Ko ce sve da popamti sta se kako zove... :rtfm:

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, nije varijator faze

Onda ne znam kako se zove. Znam da jedno crevce uzali u njega, da je montirasn na turbini i nesto iz njega ide u turbo. Videcu nabacim sliku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moras da stavljas sliku, znamo sta je, ali ne znamo kako se zove... :)

Samo ti proveri crevce koje dolazi do njega, i na kraju tog crevca postoji ventil na koji dolaze jos dva crevca+to crevce. Proveri sva tri crevca i nemas problema...

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri sve što možež kod automehaničara pre slanja turbine u servis.

Ja kad sam se raspitivao za servise, dva su bila na glasu:

Turbo Servis iz Užica i

Žeravica iz Novog Miloševa.

Oni navodno jedini mogu da posle intervencije izbalansiraju turbinu koja se vrti na 60000 o/min

Moju su skidali i stavljali na probni sto kod Žeravice a to košta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u toj "limenci " sto si ulubio nalazi se membrana koja je po tvojem opisu verovatno ostecena pa falsira vazduh a i sama turbina nece raditi kako treba.ne znam gde bi to mogao resiti u tvom kraju ,mozda neki tvoj iz kraja procita pa te uputi

Share this post


Link to post
Share on other sites

a da l` steti necemu sto sad ide tako?

da li taj deo ima da se kupi negde? ja sam se raspitivao i mrka kapa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako po pisanju sto sam zakljucio o kvaru tebi bi trebao auto da povlaci kako treba samo kada naglije dodajes gas.ako sam ubo problem nece ti na neko krace vreme praviti probleme ali ce vremenom garez da ti usvinji ceo usis i onda je vec zezancija

Share this post


Link to post
Share on other sites

s' obzirom na to da si ga trazio kao varijator faze za stilo jtd 115 nije ni chudo shto nisi nashao ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

on povlaci dobro,osim kad naglo dodam gas... i cudno se cuje turbina...

@manfred a nisam samo tako trazio, objasnjavao sam i rukama i nogama...

to izgleda nema da se kupi, samo polovno

a mozda je nekako standardan deo za turbine pa ovi u turbo servisu imaju, rekli su mi da mogu nabaviti, napraviti, nesto tako...

Izgleda da cu ipak skinuti turbinu i odneti u neki servis da srede to. Ali pre svega dobro proveriti sva crevca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne zuri, lako je dati pare za turbinu, ako imas...

Kako se to cudno cuje turbina?

I meni je zvizdala turbina kao luda kada sam kupio auto. Bas zvizdala.

Prvo proveri crevca i creva na usisu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vakum kao deo ne moze da se nadje u slobodnoj prodaji pa ti ne gine neki turbo servis a novi vakum ili polovni zavisi sta imaju da ti ponude i cifre naravno.ti odlucujes

Share this post


Link to post
Share on other sites

odvezao sam auto u servis, rekao im da sve pregledaju pa da se cujemo. Zvali se sad ljudi i kazu sledece:

problem je bio u senzoru pritiska u usisnoj grani! Kazu da je bio skroz zaprljan, nije merio dobro i zbog toga mi je izbacivao gresku! Kazu da su zamenili to, ali je zvuk onaj od turbine i dalje ostao. Jel moguce da se toliko zaprlja da se ne moze ocistiti?

Sutra idem po auto pa cu ga napuniti i opet se provozati da vidim kakva je situacija.

mikisxy?

Edited by vicaNo

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze uvek da se ocisti a moze i da se pokvari zbog prljavsine pa nemeri kako treba.a sta kazu za zvuk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prave se prosti i kazu da nista neobicno ne cuju. kazu mozda je turbina malo losija pa zato.

A ja sam im lepo rekao da se do nesrece nije nista culo i da je turbina skroz ok, tek posle udesa je pocelo da zvizduce. Nasao sam taj deo, polovan, pa cu videti, mozda ga zamenim ako ovo ne pije vode. Meni je i dalje malo cudno sve to...

Kazi mi molim te, kod zamene tog dela, jel mora turbina u neki servis na stelovanje ili se prosto stavi, pa se steluje na licu mesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si proverio sva crevca? To što si im rekao da sve pogledaju ne znači da su pogledali svako crevce... Neke stvari jednostavno moraš sam da proveriš... Ili da imaš majstora koji stvarno voli da uradi posao kako valja, a pri tom se i doznaje u to što radi, i kako to treba da radi...

Koliko se ja razumem, uglavnom zvižduće kada negde vuče falš vazduh tj. puklo neko crevce, naprslo, oštećeno.

Meni je kada sam kupio, počinjao da zviždi na oko 1300rpm, pa sam pronašao rupicu ma jednom crevcetu... Ako nisi, to treba da pogledaš.

Da, to za senzor pritiska (MAP senzor) je bilo kod mene problema, očistio, i sada radi super.

Da li je zvuk zviždanja, kada polako ubrzavaš tek da se malo zavrti turbina, ili kada baš jako ubrzavaš? Ili uvek?

Pozdrav...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekao sam im da pregledaju, ali iskreno nisam sigruran da su i uradili.

Sam sam danas nesto gledao i nisam nasao nista, ali to traba bolje uraditi a ja nemam gde...

Kako si ti ustanovio gde je rupica?

Zvuk isto tako na oko 1300rpm, bez obzira da li naglo dajem gas ili polako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je bilo oštećeno crevce koje ide sa vakuma prema overboost ventilu. Baš ispod plastičnog poklopca motora. Od trenja se izlizalo crevce i napravila se rupa, pa je zviždao ko lud...

Mada mislim da je ustvari najbolje promenuti ta crevca, ali nisam ni ja to uradio, a trebao bi... Pošto sam ga samo zakrpio izolir trakom. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako mozes svrati do nekog turbo servisa cisto da bace uvo trebalo bi da im da neku ideju taj zvuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao danas, trojica drugara i ja i sve je bilo u redu, nije izbacio nikakvu gresku. Zvuk je io dalje tu i cini mi se da za nijansu slabije ide, ali je to samo osecaj. Probacu jos kod drugog majstora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...