Jump to content
neshaoct

2009 Pagani Zonda R / Zonda S / ZoZo / Zonda MD

Recommended Posts

V12 motor sa 594KS...3.2s do 100 Km/h...maksimalna brzina od 350 Km/h…- nisu performanse Zonde R. Ove brojke su rezervisane za Zondu F dok je nova Zonda R, u najkraćem rečeno, zli mlađi brat…
Isključivo pravljena za trkačku stazu, pravljena da bude brutalnija od Zonde F, brža od nje…da bude najbrži serijski automobil na stazi.

Kad god se pravi brža verzija osnovnog modela, bazična dva pravila koja se moraju pratiti su dodatno olakšavanje automobila, i dodavanje još KS. Ali, nije to baš lako uraditi kada početni model ima skoro 600KS, i odnos snage i težine od oko 500KS/ton. Ali eto…nekada nekome čak i to uspe… wink.gif
Zonda R ima odnos snage i težine od fantastičnih 701KS/ton, što je npr. znatno bolje nego i Ferrari Enzo…
Da preskočimo sve one priče o karbonskoj šasiji i milion drugih načina koji su pomogli da automobil bude lakši, i da pređemo odmah na glavnu stvar – motor.
Mercedesov, dodatno prerađen od stručnjaka AMG, 6.0L V12 48v sa 750KS i 710Nm.
Za menjač je dovoljno reći da menja stepene prenosa za 20ms, dok je
12-tokanalni TC i ABS delo stručnjaka Bosch Motorsport.

Vešanje je potpuno podesivo, kao i ugao zakrilaca na spojlerima, tako da svaki vozač u boksu može podesiti ponašanje automobila onako kako njegovom stilu vožnje najviše odgovara. Zahvaljujući aerodinamici koja ''stvara'' dodatnih 1.500 Kg potiska pri brzini od 350 Km/h, Zonda R je upravljiv automobil i pri tim brzinama.
Unutrašnjost je potpuno trkačka, uz ispunjene sve bezbednosne standarde koje propisuje FIA, počev od vozačkog pojasa u 5 tačaka, pa dalje...

Ubrzanje do 100 Km/h i nije ubrzanje već klasično katapultiranje jer traje samo 2.7s, ali Brembo keramičke kočnice omogućavaju Zondi R zaustavljanje sa te brzine za još manje vremena nego što ubrzanje do nje traje.
Paganijeva cena za ovu verziju je 1,4 miliona eura, plus porez u lokalnoj državi, pravi se samo za unapred poznate kupce, kolekcionare, i serija je ograničena.
U pitanju je još jedno remek delo svetske automobilske industrije koje potpisuje Horacio Pagani.

Technical Data :

Engine
Type: Mercedes-Benz AMG - M120 - 12 cylinder V 60°, 48 valves; displacement 5987 ccm, dry sump
Max. Power: 750 hp (551 kW) @ 7.500 rpm
Max. Torque: 710Nm @ 5.700 rpm
Stroke: 80,20 mm
Bore: 89,00 mm
Traction control: 12 Stage - Bosch Motorsport traction control system
Intake: Single throttle bodies, mechanically operated
Exhaust system: Hydroformed Inconel, ceramic coated

0-100 km/h: 2.7 sec
Top speed: > 350 km/h
Weight-to-Power ratio: 701bhp/ton

Transmission:
Longitudinal mid engine; rear wheel drive with self-locking differential
Gearbox: XTRAC 672 bespoke magnesium casing gearbox, 6 speed sequential dog gearchange with Automac Engineering AMT system
Carbon-ceramic brakes: 4 ventilated Brembo disks, hydraulic power brake 12 Stage - Bosch Motorsport Race ABS

Discs
Front: 380x34 mm 6 piston caliper
Rear 380x34 mm 4 piston caliper

Wheels:
Forged alloy APP wheels; 19" front, 20" rear
Tyres: Pirelli P Zero Zonda R: ant. 255/35/19; post. 335/30/20

Suspensions:
4 independent wheels with double A-arm; Forged Avional suspension arms; pull rod helical springs and Öhlins adjustable shock absorbers

Structure:
Central carbon-Titanium chassis, Engine is a stressed member; front and rear Cr Mo space frames; bodywork carbon fiber MD System
Length: 4886 mm
Width: 2014 mm
Height: 1141 mm
Wheelbase: 2785 mm
Dry weight: 1070 kg

Safety:
Roll cage in Cr Mo steel; carbon fibre seats HANS compatible; five point harness

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo mi vise lici na bolid F1 :w00t: ,nego na automobil :blink:

sto i nije tako lose :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pagani Zonda R Evolution spreman za isporuku
 
98225-pagani%20zonda%20111.jpg
 
Kako prenosi sajt GTspirit.com, prvi Pagani Zonda R Evolution je spreman za isporuku svom novom vlasniku. Podsećanja radi, Zonda R Evolution je evolucija Zonde R, a Pagani Automobili je automobil prikazao prošle godine na Goodwood festivalu brzine.
Zonda R Evolution je ograničena na seriju od samo 5 primeraka, a četiri komada su već prodata. Ako Vas eventualno interesuje da nabavite taj poslednji primerak koji je ostao, treba da znate i njegovu cenu – 1.760.000 evra i to bez poreza.
 
98223-pagani%20zonda%201.jpg
 
Za pogon se brine V12 AMG motor sa 800KS, ubrzanje do 100 km/h bi trebalo da iznosi 2.7 sekunde, dok se za najveću brzinu kaže da će iznositi više od 350 km/h.
 
98224-pagani%20zonda%2011.jpg
 
Pored snažnijeg motora, Zonda R Evolution se odlikuje i boljim rasporedom težine i novim setom aerodinamičkih delova, a očekuje se da za nekoliko sekundi popravi vreme koje je na stazi Nirburgring napravila Zonda R (čije vreme iznosi 6 minuta i 47 sekundi).
 
 
Pogledati i:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pagani Zonda Revolucion
 
pagani%20zonda%20revolucion%201.jpg
 
Na međunarodnom Pagani okupljanju - Vanishing Point 2013, Pagani Automobili je i zvanično predstavio finalnu verziju Zonde Revolucion. Za pogon se brine AMG Mercedes 6,0 litarski V12 motor sa 800KS i 730 Nm obrtnog momenta, a radi se o evoluciji pogonskog agregata Zonde R. Odnos snaga / težina iznosi 748KS po toni, dok je menjač šestostepeni magnezijumski i brzine menja za 20ms.
 
pagani%20zonda%20revolucion%2011.jpg
 
Po nekim ranijim najavama, ubrzanje od 0 do 100 km/h bi trebalo da bude 2,7 sekunde, dok se za najveću brzinu kaže da iznosi više od 350 km/h.
Pored snažnijeg motora, Zonda R Evolution se odlikuje i boljim rasporedom težine i novim setom aerodinamičkih delova, a očekuje se da za nekoliko sekundi popravi vreme koje je na stazi Nirburgring napravila Zonda R (čije vreme iznosi 6 minuta i 47 sekundi).
 
pagani%20zonda%2054.jpg
 
Treba pomenuti da Zonda Revolucion između ostalog ima i traction control sistem razvijen od strane Boscha (sa 12 različitih podešavanja), modifikovani ABS sistem, Brembo kočioni sistem sa CCMR diskovima (koji su za 15% lakši od ranijih CCM diskova)...
 
pagani%20zonda%20544.jpg
 
Horacio Pagani je prilikom promocije Zonde Revolucion između ostalog izjavio da su u kompaniji bili svesni da će biti veoma teško da naprave automobil koji će biti još ekstremniji od Zonde R, ali da su zahvaljujući kreativnosti njihovih dizajnera i inženjera ipak uspeli da naprave nabrže Pagani vozilo ikada.
U planu je proizvodnja ekskluzivne serije od samo 5 primeraka, a 4 komada su već prodata. Ako Vas interesuje taj preostali primerak treba da znate i njegovu cenu – 2,2 miliona evra, i to bez poreza...
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zašto poslednji Pagani Zonda R košta pet miliona?

 

pagani%20333.jpg

 

Poslednji, personalizovani primerak iz limitirane serije Pagani Zonda R, trenutno izložen u Ženevi, kupca iz Japana koštaće čak pet miliona dolara! Horasio Pagani, osnivač italijanske auto-kompanije Pagani Automobili, verovatno ''gaji'' neki fetiš prema broju pet, smatra Met Dejvis, novinar Jahuovog auto-podsajta. Jer, najčešće proizvodi limitirane serije od pet originalnih vozila. Međutim, još je zanimljivija priča o poslednjem, petom primerku, od brenda Zonda oproštajne serije pod nazivom Zonda Revolution, odnosno, Zonda R.

 

pagani%2033.jpg

 

Prodaja ovih hiperautomobila, kako ih opisuju po autoblogovima, jer superautomobil nije dovoljno adekvatan opis, počela je još 2009. godine. Poslednji ''R'' biće do 16. marta izložen na Salonu u Ženevi. Mercedes AMG bi-turbo 6.0-litarski V-12 motor razvija čak 750 konjskih snaga i obrtni momenat od 730 Nm. Ima 6-stepeni transverzalni i sekvencijalni menjač koji brzine menja za samo 20 milisekundi. A šasija od ugljeničnih vlakana i titanijuma čini da auto teži svega 1.070 kilograma, što znači da je ludački brz – 375 kilometara na čas maksimalno! Od 0-100 km/h mu treba samo 2.5 sekunde. Međutim, pravim ''čudovištem'' na stazi ga čine neki detalji, poput novog, pokretnog aero-krilca koje se prostore celom širinom ogromnog zadnjeg spojlera, i dobro je za stvaranje sila potiska nadole koje će omogućiti lakše izbegavanje bankina, ili redukciju potiska nadole na pravcu i kod preticanja.

 

Dolazimo polako i do famozne cene poslednjeg primerka.

Bazični model Zonda R košta ne tako'' strašnih'' 1.65 miliona dolara. No, ovaj veoma personalizovani R, koji je kupio jedan gospodin iz Japana, staje tri miliona, a nakon što bude platio sve poreze u Zemlji izlazećeg sunca, dolazimo do sume od pet miliona dolara! Šta on to dobija za ove silne pare? Šta to toliko vredi? Možda to što Zonda R može da obrne krug u Nirburgringu za šest minuta i 47 sekundi, što je granica koju je prešao još samo Porsche 918? Pagani kaže da je ovaj lepotan testiran nezvanično i da će ići sigurno još koju sekundu brže.

 


 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Pagani Zonda Revolucion

 

- Motor je AMG V12 6.0L sa 800KS i 730 Nm, težina vozila je 1.070 kg, odnos snaga/težina iznosi 748KS po toni  

- Staza je San Martino Del Lago na severu Italije

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Praznik za uši - Pagani Zonda Tricolore

 

Tricolore je jedna od Paganijevih brojnih specijalnih verzija Zonde, a iako je zamišljena kao jedinstvena posveta italijanskom Nacionalnom akrobatskom timu, na kraju su izrađena tri modela.

 

142666574853d78ffd5b193371698002_orig.jp

 

Svi su u osnovi model Zonda Cinque uz neke izmene, koje su na kraju 2010. godine podigle cenu na vrtoglavih 1,3 miliona evra. Zondu pokreće moćni AMG V12 7,3l agregat koji isporučuje 670bhp i to noseći automobil težak samo 1.210 kilograma. Ova Zonda ima šestostepeni robotizovani sistem prenosa koji pomaže da automobil dostigne brzinu od 100km/h za samo 3,4 sekunde. Maksimalna brzina je 354 km/h.

 

https://www.youtube.com/watch?v=vf7bQIBGNEs

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagani Zonda ZoZo

 

128228-pagani%20zonda%201.jpg

 
Pagani očigledno još nema nameru da definitivno penzioniše Zondu, budući da pripremaju još jedan unikatni primerak ovog superautomobila. U pitanju je Zonda ZoZo, koju je naručio Yusaku Maezaw, osnivač japanskog Zozotowna po čemu je automobil i dobio ime. Automobil liči na Zondu 760 LH (Lewis Hamilton), ali sa dva dodatna zadnja svetla iznad standardnih zadnjih svetla koja su inače zatamnjena.
 

128229-pagani%20zonda%2011.jpg

 
Treba napomenuti da je Zonda ZoZo u potpunosti novo vozilo, a ne nadogradnja nekog već postojećeg automobila. Kao i ostali 760 modeli, ima 7,3 litarski AMG V12 motror sa 760 konja.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagani Zonda Revolucion prešao Nirburgring za 6 minuta i 30 sekundi?

 

pagani%20r.jpg

 
Pojedini mediji su objavili vest da je Pagani Zonda Revolucion prešao Nirburgring za impresivnih 6 minuta i 30 sekundi.
Budući da je Pagani Zonda R ovu nemačku stazu 2010. godine prešao za 6 minuta i 47 sekundi, to onda znači da je poslednja Zonda (Zonda Revolucion) još brža. Nezvanično vreme Zonde Revolucion na Nirburgringu naime iznosi 6 minuta i 30 sekundi, ali to tek treba da dobije oficijelnu potvrdu od samog proizvođača. Do tada, milioner i kolekcionar automobila Kris Singh je objavio slike Zonde Revolucion, uz najavu da je ovo ''novi kralj Nirburgringa''. Zonda Revolucion je napravljena u ograničenoj seriji od samo 5 komada, a dizajnirana je kao automobil za staze koji koristi trkačke gume, pa ostaje da se vidi da li je ovo rekord za produkcijska vozila na Nirburgingu. Bar dok sama fabrika ne objavi zvanično saopštenje. Zondu Revolucion inače pokreće 6.0 litarski AMG V12 motor sa 800KS i 730 Nm, dok je cena ovog samo 1070 kg teškog automobila iznosila 2.2 miliona evra.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagani Zonda MD

 

151219-pagani%20z%20111.jpg

 

Pojavilo se još jedno unikatno izdanje Paganijeve Zonde, dokazujući da je ovaj model i dalje veoma zanimljiv, i pored modernije Huayre.

 

151217-pagani%20z%201.jpg

 

Poslednji specijalac je Zonda MD, pri čemu su ova slova u stvari inicijali vlasnika. Neimenovani (ali dovoljno bogati) vlasnik je poželeo i dobio Zondu sa telom od ugljeničnih vlakana presvučenim tankim slojem Ink Blue paint boje (u kojoj je i zadnji spojler), kao i sa mat crnim točkovima.

 

151218-pagani%20z%2011.jpg

 

Treba pomenuti i otvor za vazduh na krovu, Blue carbon enterijer i sedišta sa kožom i alkantarom.

 

151220-pagani%20z%201111.jpg

 

Motor je AMG 7.3 litarski V12 sa 559 kW/760KS, u paru sa manulenim menjačem.

 

151221-pagani%20z%2011111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagani Zonda by Mileson

 

153230-pagani%20zonda%2011.jpg

 

Pagani je pripremio još jedno unikatno izdanje modela Zonda, i to za kolekcionara superautomobila Milesona Guoa (zato je ovaj primerak i nazvan Zonda by Mileson).

 

153229-pagani%20zonda%201.jpg

 

Guo u svojoj kolekciji već ima brojne ekskluzivne automobile kao što su McLaren P1 by MSO, LaFerrari i Koenigsegg Agera (ovaj potonji u ljubičastom izdanju).

 

153232-pagani%20zonda%201111.jpg

 

Pagani Zonda by Mileson se ističe plavim eksterijerom i vidljivim elementima od ugljeničnih vlakana, kao i velikim duplim zadnjim spojlerom.

 

153231-pagani%20zonda%20111.jpg

 

Za sada nema konlretnih detalja, ali se pretpostavlja da Zonda by Mileson ima 7.3 litarski atmsoferski V12 AMG motor sa 760KS. Takođe, budući da nema slika unutrašnjosti, za sada nije poznato ni da li automobil ima šestostepeni manuelni ili šestostepeni robotizovani sekvencijalni menjač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×