Jump to content
FAS Goran
stefanves

Punto mk.1 - zadnja prskalica

Recommended Posts

Pozdrav,

Ne radi mi zadnja prskalica vetrobrana. Prednja radi sasvim normalno, cuje se pumpa i tako dalje.

Kada pokrenem zadnju prskalicu, cujem pumpu u kabini, ali nista ne prska ( automatski startuje i brisac...).

Ima li neko ideju sta bi to moglo biti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

otisao ti nepovratni ventil,tj procureo i sad sva tecnost izlazi iz njega ne stize do prskalice,sve to naravno ako si proverio d ati prskalica nije zapusena

a isprati creva kad naletis na njega to je kao jedan nastavak,svuces sa creva polako ga otvoris,unutra imas kao jednu gumicu koja je verovatno istopljena od kvalitetnih tecnosti :D ,izbacis gumicu i onda posto si rasklopio taj ventil opet ga sklopis i onda ga ili zalepis ili lemilicom onako u krug ga zavaris vratis i ima da sljaka stim sto c ti tecnost kasniti za sekudu dve jer ce se vracati u bocu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuda creva idu?

Kako da proverim prskalice( da li su zapusene )? Mozda ti pitanja deluju malo debilno, ali ovo mi je prvi auto, i imam dosta teorijskog znanja, ali sa srafcigerom i ostalim alatljikama se tek upoznajem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzmes sto tanju iglu,i guras je u one rupice na prskalici,moguce je da je usla prasini pa zapeklo ili se navatao kamenac sa sto tanjom iglom to probaj to ti je najbolja varijanta,a creva prati od posude pa gde naletis na ventil npr.meni na bravu se nalazio negde ispod vozacevog brisaca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bi prvo proverio da nije spalo crevce sa zadnjeg brisaca pa sad puni vrata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa da mu puni gepek verovatno bi primetio,nema napolju +40C tesko bi se osusilo,a i osetio bi miris tecnosti po kolima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne puni gepek,curi iz vrata niz auto napolje.Meni je bilo spalo crevce.Ne kazem da je to.al lako se proveri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ti radi pumpa nema sta drugo da bude,ili su zapekli otvori na prskalici ili je nepovratni ventil u pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti problem ali, Kad privucem rucicu od brisaca prska mi na prednje staklo, a kad gurnem od volana rucicu onda prska i napred ali ne nazad i upali zadnji brisac. Sad trebao bi mi neko ko zna kuda ide to crevo iz posude kad udje u kabinu kroz onu gumu da li kroz patos do nazad ili kroz krov posto sam skidao zadnji tapacirung u crevo dolazi kroz krov i onu gumu kuda dolaze i kablovi. Pogledacu sutra to za nepovratni ventil i zapusenost dizni ali mi je vise zanimljivo ovo za oba polozaja rucice ( i prema volanu i od volana kad guram prska napred????) da li tako treba ili je mozda to pogresno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba tako, kod mene a i drugih verovatno na mk2, kao i na većini kola je razdvojeno prednje od zadnjeg, tako da ka sebi prska i briše napred, od sebe prska i briše pozadi. Samo krugić kad okreneš onda samo briše bez prskanja pozadi, probaj dal ti tako pali napred, onda je nešto do instalacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako uteo sam sebi jedan dan i poceo sa rasturanjem creva koja idu od posude do zadnjih vrata.

Naleteo sam na dver spojnice odma pored branika sa unutrasnje strane motora i pomislio boze evo ih ventili.

E sad kad sam rastavio te spojnice ni jedna nije imala gumicu u sebi ni za napred ni za nazad.

Da nisam objasnio a mozda tako i treba imam dva creva iz boce jedno za napred jedno za nazad.

Ovo za napred savrseno funkcionise ali za nazad ne. Rastavljao sam oba creva i gledao spojnice od plastike ali ni u jednoj nema gumica. Onda sam poceo da pratim creva i kad udju u kabinu odma se spustaju do patosa pa idu ispod zastitne plastike na vratima kroz plasticne drzace sve do zadnje klupe gde se opet motaju malo prema gore da bi usla u gepek prostor i tamo opet uz levu vozacevu stranu ide maltene skroz do kraja do vrata gde se penje ispod zastitne plastike skroz do krova d bi kroz gumu izmedju vrata i krova auta uslo u zadnja vrata i onda se tamo spojilo opet preko plasticne spojke na centralnu osovinu kroz koju prolazi malo crevo i ide do prskalice koja je instalirana u sklopu same osovine brizaca i napolju izgleda u obliku dve rupice koje se steluju pomocu srafcigera sa strane kad odvojite sam brisac od stakla. SAd cu pokusati da vam nakacim na brzinu sliku sa epera jedina koja postoji:

prskal11.png

E sad crvene dve linije oznacavaju nivo u kome voda tj tecnost non stop lezi tj zadrzava se onaj krug na kraju gde bi trebao da stoji ventil to kod mene ne postoji ili ga ja nisam video a rastavljao sam i virio tamo.

A debela crvena strlica je polozaj tih mojih plasticnih nastavaka.

Malo je smesno kako je ispalo ali otprilike vidite kako ide ka zadnjim vratima i po meni pravi jednu kadu u kojoj lezi voda kad se ne koristi prskalica.

E sad posto sam ja video da nema u cevcicama ili ti u spojnicama plastticnim gumica o kojima ovde pricate dosao sam na ideju da probam da otkacim crevo na zadnjim vratima i da probam da produvam. KAd sam probao samo ustima na brzinu nije htelo da ide. Onda smo od komsije pozajmili noznu pumpu i sa njom i nastavcima da bi to sve lepo leglo poceo sam da duvam crevo. Na moje veliko zaprepastenje ali ne i iznenadjenje iz creva u gepek vratima je pocela da izlazi jako gusta bela pena.I tako sam ja jedno pola sata izduvavao belu penu koja je bila cak i lepljjiva na dodir. Kad vise nije bilo otpora u crevu onda sam ponovo spojio sve to i probao da opet da iz kabine na odgurivanje rucice isprskam zadnje staklo.

Brisac radi napred na staklu mi voda iz prskalica ide i posle 10-15 secundi pojavljuje se i na zadnjem staklu voda.

1.Sad ja vas da pitam da li je moguce da ti nepovratni ventili o kojima vi pricate se nalaze u sklopu same pumpe koja potiskuje vodu iz rezervoara prema staklima jer to mi je najlogicnije resenje.

POtrosio sam oko 3 litre tecnosti za pranje stakla dok sam ispitivao sta u kom polozaju rucica radi. Znaci kad je povucem prema sebi ona prska na prednje staklo i ne pali brisace (kako su mi rekli to je normalno za Punta mk.1) a kad je gurnem od sebe prska i napred i nazad ali sa zadrskom od jedno 10-15 secundi i upali zadnji brisac.

2.Ako i jeste resenje da su ventili na samoj pumpi i ako se neko susreo sa takvim iskustvom voleo bi da mi nekako objasni da li je to tesko zameniti ili opraviti jer nisam imao vise snage da se zezam sad jos i sa skidanjem unutrasnjeg blatobrana da bi dosao do rezervoara za vodu i video da li sam u pravu.

I u pitanju je Fiat Punto 55S mk.1 1108 cm3 97 godiste i to onaj sa codom 176B000 40/55.

Da li da uzimam jos jedan dan da sam ispitujem ili cete mi prvo pomoci sa savetima pa onda da se usudim da krenem?

Edited by Plava strela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mk2b ima drugu posudu pozadi u gepeku s leve strane - naravno za zadnje staklo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam slicni problem kod mog Mk1 ali sa malo produvavanja i prskanjem tecnosti,tj. pritiskanjem rucice,proradilo je...Ali sada kada hocu da pokrenem zadnju prskalicu,moram da protisnem bez prekida rucicu napred jedno 5-10 sec i onda krene mlaz.Ali ne pale mi se tada i prednji,kao sto je neko vec pomenuo...Prednji normalno rade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mk2b ima drugu posudu pozadi u gepeku s leve strane - naravno za zadnje staklo.

Jel možeš da slikaš tu posudu u gepeku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad meni bilo dosadno dok sam bio na godisnjem pa sam se malo igrao i resio da sebi napravim posla kod kuce i rasturim bocu od vode za stakla. Nazalost, nisam slikao ceo postupak jer sam bio jako nervozan ali bar cu recima malo da opisem.

Skinuo sam bocu sto i nije tesko i skinuo pumpu za vodu. Kao sto sam i pretpostavio pumpa radi u dva smera tj kad se gurne rucica od sebe jedan smer a kad se privuce ka sebi rucica onda ide u drugom smeru. A sto se tice nepovratnihi ventila na cevima toga kod mene nema nego bi trebalo da taj motor drzi vodu. Kako sam i mislio kad sam skinuo i očistio pumpu i pogledao (skiljio) u cevi od pumpe video sam da ima neka gumica unutar cevi.motor je jako slican ovom:

Ox1iS.jpg

A mala je razlika u tome sto moj nije dole kruzanog oblika nego ovako otprilike:

NUc09.jpg

E sad posto mi se desilo slucajno da sam polomio cevicu koja usisava vodu iz boce resio sam da rastavim ceo motoric i posto je kod mene (cudo jedno ) bilo sve zalepljeno radio je noz i cekic na sastavu bele sa crnom plastikom i uspesno sam skinuo poklopac sa motorica.

Nije moj savet da se ovo radi jer ipak mislim da 1000 dinara nije puno ali kad sam ga vec polomio resio sam da nastavim dalje.

Kad sam skinuo poklopac imadoh sta i videti to je izgledalo otprilike ovako:

ciJsi.jpg

E sad kao sto vidite na slici gumica kad se motor krece u jednom smeru zatvara drugi i voda odlazi na jednu stranu a kad motor promeni smer ona ode na drugu stranu i voda ide kroz drugi smer, otprilike ovako:

CE2q9.jpg

Kod mene je bio slucaj sa gumicom koja je zaglavila i nekim cudom se okrenula posto je onaj deo koji sam nacrtao u obliku pravougaonika zaista takav a trouglavi na slici male kupe koje sluze da zacepe nepotrebni izlaz.

I lepo sam ja to sve ocistio i vratio da stoji kako treba i reko da probam kako radi super lepak i gle cuda zaista super lepi. Kad sam zalepio sve to cak i cevcicu koja usisava vodu iz boce ostavih ja to celu noc za svaki slucaj i sutra posto je bila nedelja i dan za Najlon pijacu reko da probam pa ako ne valja idemo da kupimo novi. Kad ono drzi vodu i radi i danas posle dva meseca sasvim normalno. E tako ja resih moj problem pa dok traje traje kad ne bude vise radio kupicemo drugi.

I jos samo jedno nadam se da vas nisam udavio pazite sta sipate u te boce za prskalice mislim da su svi moji problemi bili vezani za samu tecnost koju je sipa prethodni vlasnik jer sam imao i problema sa zapusenim vodom prema zadnjem staklu i iz kojeg kad sam duvao pumpom za kola je izlazila neka plava penasta lepljiva tecnost isto to sam nasao i u motoriću kad sam ga rastavio, tako da pamet u glavu. Ja lično sada sipam samo tecnost koju dobijam na poklon na Eko pumpi ( kad naspete preko 25 litara dobijate nesto na poklon ja uvek naletim na tu tecnost).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/2/2010 at 11:56 AM, kole24 said:

Jel možeš da slikaš tu posudu u gepeku?

Saznao je neko gde se nalazi ta posuda u gepeku i da li moze objasniti malo bolje? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam slican problem na multipli,uvek prska zadnje staklo bez obzira da li rucicu privlacim ka sebi ili od sebe.Vidim da je data slika neke gumice koja regulise smer vode ali me interesuje kako pumpa vrti u dva smera kad do nje dolaze samo 2 zice,kako menja smer?Pumpa je stavljena nova i radila je svega par prskanja i sad baca samo pozadi.Mozda se ta gumica zaglavila,ali kako pumpa menja smer?

Ako mi neko objasni bicu mu zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je recimo spalo crevo pozadí i počelo da puni vodom dasku iza zadnje klupe tj sedišta.

Odšrafio sam stop svetlo gornje i uspeo da vratim plastiku na mesto. 

Gura se dok se ne čuje klak zvuk i izuzetno je tanka voditi računa da se ne polomi.

Srećom brizgaljke pozadi nisu bile mnogo zapekle i uz malo drukanja voda je potekla.

 

P.S najbolje sipati originalnu tečnost jel ostale gluposti zapuše kanal  kamencom i masnoćom.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...