kreator 287 Posted December 14, 2020 Rekoše Fiat Punto prosečan srpski auto ,kao da svi voze only punto.A test im je sačuvaj bože sa fara od traktora pređoše na far od punta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted December 14, 2020 Mislim da je bio akcenat na aftermarket ugradnje, što većina ljudi i radi, grupne Led sijalicu umesto obične itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted December 14, 2020 Mene pustise sa kineskim aftermarket xenonima, drugi put vec Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted December 14, 2020 (edited) Odgledao sam celo testiranje, posto sam fanatik za farove i osvetljenje. Nevezno za to da li je far projektorski ili reflektorski, ubacili su par stvarno interesantnih detalja, ali kojima se (po mom skromnom misljenju) nisu dovoljno pozabavili. Akcenat je vise trebao da bude na ustelovanim farovima, sto je kod nas u saobracaju GLAVNI problem. I reflektorski far moze da daje izuzetno lep snop, sa dobrom sijalicom i kada se pedantno upuca. Kroz pricu su provukli da je snop na testnom autu ustelovan (da ne reklamiramo organizaciju), a znamo koliko su cesto i sami uredjaji nebazdareni i losi. Ni jednom u testu nismo videli projekciju fara na vertikalnoj povrsini, na recimo 10 ili tih pocetnih 40m... A to je najprostiji i najefektniji nacin "merenja" i uporedjivanja kakav je cut-off fara, da li neka sijalica ima "pogodjenu" zizu ili rasipa svetlo, da li je dobro "upucana" horizontala i vertikala fara, itd. Trece, sa Lux-metrom su i na 40 i na 80 i na 100m merili jacinu svetla na istoj (i to poprilicnoj) visini . Valjda je poenta izmeriti i uporediti jacinu svetla u zoni ispod cut-off, tj. zoni osvetljenja puta, a zatim i koliki je taj "visak" koji sijalica prebacuje preko te linije... Sa zakljucima za LED sijalice se apsolutno slazem, po meni to uopste nije za glavno (oboreno) svetlo. Pod tim podrazumevam jeftine Kineze, a ne fabricke sisteme sa desetinama usmerenih dioda. Imalo je tu jos toga, solidno zamisljeno ali nije se obracala paznja na neke stvari. Na kraju mi je utisak bio da su vise hteli da impresioniraju gledaoce sa skalamerijama koje su dovukli, a mozda i bolje zakljucke moze da donese iskusno oko gledajuci samo projekciju fara na zidu . Stelovanje farova kao izuzetno bitna stavka i ono za sta nase vozace generalno za*ole (sto se moze videti cim se nocu izadje na otvoren put) - pomenuto je tek u par recenica na samom kraju. Edited December 14, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Siciliano 1455 Posted January 16, 2021 (edited) Inace, za svakoga ko se dvoumio ili nema informacije, NB laser su sjajne, svetle za sve pare i za svaku su preporuku. Jedino je diskutabilno koliko ce trajati. S obzirom da imam dnevna LED svetla, verujem da ce potrajati dovoljno da se ne kajem. Inace, svetle mnogo belje svetlo tako da se slazu sa LED pozicijama sto me je ranije nerviralo jer su LED klasicna hladno bela a oborena klasicno toplo belo. Evo kako to izgleda na putu( izvinjavam se sto slika nije kvalitetnija): Edited January 16, 2021 by Ivan Prebaceno, formatiran tekst, skinut TT potpis 4 1 skile86, neshtry, MS PK and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
zunto 503 Posted January 16, 2021 kakave su po kisi? 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Siciliano 1455 Posted January 16, 2021 (edited) Nisam jos uvek imao priliku da ih probam po kisi a bez ulicnog svetla ali su primetno bolje od standardnih. One su na 3700K tako da je to jos uvek topla bela, blizu neutralne sto je potpuno OK za mokar asfalt. Edited January 16, 2021 by Ivan Skinut nepotreban citat i TT potpis Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted January 16, 2021 (edited) Pre godisnjeg sam metnuo u oborena M-tech Platinum. U odnosu na neke no-name iz Uradi Sam (klasicne halogene), primetna je razlika. Nisu bele-bele (sto je super) vec ima primesa malo zuckaste bolje. Vozeno po mokrom ali u dnevnim uslovima i tunelima. Mislim da po boji premaza na sijalici da su tu negde kao Night Breaker Unlimited (kolicina i lokacija tog plavicastog premaza, ne boja) i mislim da cu ih staviti i u duga svetla. Uzete u BeoCar oko 900rsd / par H1. Edited January 16, 2021 by ISV_01 2 skile86 and Siciliano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 17, 2021 EmisijaSAT: Koje sijalice su najbolje - halogene, LED ili Xenon? Ovoga puta proveravamo da li ima smisla to što piše u zakonu da je zabranjeno fabričku sijalicu u faru automobila zameniti nekom drugog tipa. Zato smo na test stavili pojačane halogene sijalice, naknadno ugrađene LED sijalice i ksenone, i to u realnim uslovima. Merili smo koliko daleko bacaju, kakav je snop, ali i da li zaslepljuju vozače iz suprotnog smera: 2 knezevic76 and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted February 17, 2021 Lepo objašnjeno i pokazano, izmereno. Još samo da u nekom momentu stave projektor i na njemu sve ovo da probaju a ne na klasičnom reflektoru, bila bi potpuna slika skoro svih najzastupljenijih tipova farova. 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cojamen 3 Posted January 18, 2022 (edited) Koje led sijalice kupiti za Tipa, glupo mi je da stoje ove zute fabricke halogene kad ima dnevne led diode 6500k, jel postoje da se kupe neke original ili samo aftermarket? Edited January 18, 2022 by Ivan Prebaceno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 18, 2022 (edited) Pogotovo za oborena svetla, LED aftermarket sijalice su za zaobilazenje. Kako god da pozicioniraju diode na njima, izvor osvetljenja ne moze da bude u jednoj tacki i da ravnomerno isijava 360 stepeni. Tj. da bude ispunjeno ono za sta su klasicni reflektorski ili projektorski far konstruisani pri radu sa sijalicom sa vlaknom (ili projektor za Voltin lik xenon sijalice). Kao rezultat toga, LED neosporno ima jacinu, ali nema potrebnu fokusiranost i daljinu, jer izvor osvetljenja nije u zizi reflektora ili soljice projektora. Daje malo vise rasuto svetlo koje, pogotovo u klasicnom reflektoru, moze da smeta ljudima koji dolaze u susret. Ako se ostaje "u propisima", uvek bih iz iskustva pre birao neku dobru, pojacanu sijalicu poznatih brendova. Ako je bitnija estetika, npr. Philips ima White Vision seriju, sa malo vecom Kelvinazom, tj. snopom koji vuce ka beljem delu spektra. Cini mi se 3700K, dok njihove Ultra serije mislim da guraju cak i 4200K, maltene OEM xenon boja. Ako je bitnija vidljivost i duzina snopa, npr. Xtreme Vision, novije serije su Pro150. Ili neki drugi brand, Osram sa Night Breakerima (Laser), 150, novija 200... Ili njihova Cool Blue, ko trazi vise sminku, a manje efikasnost na putu. Cene pojacanih sijalica su od 20 do 28 EUR za par, zavisno od generacije i efekta. Cena jeste jaca ali pije vodu za vozila sa DRL (za razliku od nekada, kada su crkavale na stalno upaljenim oborenim svetlima). Ko hoce danas jeftin a efektan upgrade van garancije, koji jos uvek prolazi, funkcionalno najbolja stvar je i dalje projektor+4300K xenon sijalica. Edited January 18, 2022 by Ivan 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cojamen 3 Posted January 18, 2022 na prethodnom automobilu sam eksperimentisao sa tim belim philips sijalicama doduse h4 verzija, kupio par sijalica jedna crkla posle 3 meseca, ja dokupio jos jednu reko ajde neka greska kad i ova druga crkla u 4 mesecu... Tako da ne bi vise uzimao philips mozda osram ako najdem ili da budzim ksenone ali mi se to ne radi dok je auto pod garancijom, a i mozda mi na tehnickom prave problem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 18, 2022 (edited) Kao sto rekoh, voze se i dalje bez ikakvih problema, fabricka 4300K varijanta u projektorima pogotovo (licno od 2008. kada su se ovde i pojavili, pisali smo o detaljima na odgovarajucoj temi). Garanciju sam i ja pomenuo kao ogranicavajuci faktor (mada tu nema sta da "ode", xenon je sa balastom izdvojena celina, a na osiguracu za oboreno svetlo). Ako se iole razmislja na tu temu, pretpostavljam da je projektorski far u pitanju? Na prethodnom autu su ove pojacane sijalice radile kao dnevno svetlo ili ne? Edited January 18, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cojamen 3 Posted January 18, 2022 Da radile su non stop, i da na Tipu su projektori + led dnevna svetla tako da bi verovatno duze izdrzale.... 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted January 18, 2022 1 hour ago, Cojamen said: na prethodnom automobilu sam eksperimentisao sa tim belim philips sijalicama doduse h4 verzija, kupio par sijalica jedna crkla posle 3 meseca, ja dokupio jos jednu reko ajde neka greska kad i ova druga crkla u 4 mesecu... Tako da ne bi vise uzimao philips mozda osram ako najdem ili da budzim ksenone ali mi se to ne radi dok je auto pod garancijom, a i mozda mi na tehnickom prave problem... I Osram i Philips su mi u tim najjačim varijantama kratko trajale, ali zato sam lepo video. Skupo zadovoljstvo, ali šta da se radi. Xenon i led su dobra priča, ali mogu se desiti problemi s policijom. Trenutno imam na Pikasu Night braker, a za Tipo ću videti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 18, 2022 (edited) 54 minutes ago, nesa 169 said: Xenon i led su dobra priča, ali mogu se desiti problemi s policijom. Slusam konkretne primere problema na putu (u pomenutoj kombinaciji projektor+bela 4300K sijalica). Vozim ih na 2 auta evo vec skoro 14 godina (uz gomilu ljudi koje znam), od Italije, preko celog naseg regiona, do Turske - bukvalno ni jedan jedini problem u saobracaju, prilikom redovnih kontrola, itd... A ne da nije bilo problema, nego nikoga ne tangira kao "lanjski" sneg... Iako mi znacajno olaksavaju nocnu voznju, naravno da bi ih prvi skinuo u slucaju bilo kakvih problema i opet corio sa halogenim. A dok sam se naslusao raznoraznih prica za tih deceniju i po, slatko i bezbedno se navozah sa istim . U gepeku su mi uvek i dve halogene H1 (rezerva za duga i oborena), koje se za ne daj Boze, namontiraju za minut po faru i auto cas posla vraca na fabriku. A ako poredimo, jeftini aftermarket LED od par diodica i Voltin luk xenon sijalice - iz mog iskustva nisu ni za u istu recenicu po kvalitetu, sirini i daljini snopa. Halogene su bar stepenik-dva ispod. Cena solidnog seta danas smesna - od pocetnih preko 200 EUR koliko smo placali u startu, sada kostaju 50% vise nego par pomenutih pojacanih halogenih, a traju godinama (jos stalno upaljene). Da ne off-ujem dalje, posto je tema o obicnim sijalicama, cisto poredjenje sve 3 tehnologije ako vec trazimo neki upgrade... Edited January 18, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted January 19, 2022 Kod vozila gde može da se izvede (da se po potrebi, čitaj zbog tehničkog, menja sijalica xenon/halogen) to je idealno rešenje. Dobar xenon, ugrađen od strane stručnog lica (ne youtube majstora Đoke) zlata vredi! Meeeđutim ako ne može da se izvede, može da proizvede glavobolju na tehničkom. Policija ne zaustavlja ni one raštelovane kineske drumske jahače, ni ćorave, a kamoli nekog sa propisnim xenonima... 3 Ivan, knezevic76 and Siciliano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted January 19, 2022 Cela pompa oko tehničkih pa sam mislio da će te aftermarket ksenone I ostale budzevine od farova da iskorene ali ništa od toga, na veliku žalost.Послато са SM-A715F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 19, 2022 (edited) 50 minutes ago, bane1321 said: Kod vozila gde može da se izvede (da se po potrebi, čitaj zbog tehničkog, menja sijalica xenon/halogen) to je idealno rešenje. Na generacijama u zadnjih deceniju i kusur, uglavnom lako pristupacno (bila je svojevremeno cak i prica o direktivi da se konstrukcijski omoguci da sijalice mogu samostalno da se zamene "na putu"). U svakom slucaju je to lakse nego ranije - recimo iz "nase" grupacije Stilo i Nuova Bravo su tipican primer te razlike, iz iste klase razlicitih generacija. Na JTD Stilu, cak ni najobicnija leva sijalica oborenog svetla nije mogala da se zameni bez muke i izgrebanih ruku - a podrazumevane su bile razlicite taktike napada - rasturanje kutije akumulatora ili skidanje potkrila ili skidanje cak celog branika (iz te generacije Megane Mk2 je imao otvor u potkrilu kuda se pored tocka menjala sijalica, Xsara takodje pakao za pristup). Dok na Bravu mozes kolo da igras iza farova, konverzija moze da se uradi bukvalno za minut. Tipo, iako je zdepastiji napred, tj. ima primetno kraci prednji prepust/nos - takodje je dobar sa pristupom, stelovao sam farove vec kod vise drugara... Pogotovo kod benzinaca sa malim motorima. Tako da se apsolutno slazem sa Banetom, ko ima uslove (i nije u garanciji) steta ne iskoristiti, pogotovo po ovim cenama koje su smesne u odnosu na nekada. Jos kada se projektori lepo upucaju, razlika u vidljivosti i bezbednosti u odnosu na halogene sijalice je bas primetna. Na stranu estetika. Edited January 19, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slex 0 Posted January 19, 2022 Pozdrav drugari, Pre neki dan parkirah Fiat Brava 1.4 2009. - najpitomijeg motora Za sada nemam posebnih primjedbi osim na osvetljenje puta - oborena svetla. Shvatio sam da su im projektori slaba tacka i verovatno su kaputirali. U moru postova na ovom forumu sigurno negde postoji, ali ja ne mogu da pronadjem, a interesuje me da li postoji neko precizno uputstvo kako mogu da se ociste nekom manje invazivnom metodom. Takođe sam shvatio da je zamena xenonskim projektima vrhunsko rešenje, ali bih probao da malo kupim vreme (novac) da izvučem koju kandelu/lumen dok ne odlucim sta cu i za to obezbedim finansije. Za neki benefit od zamene kvalitetnijim sijalicama našao sam oprečna mišljenja tako da sam stvarno u problemu sa odlukom, a pritom ne mogu ni da sagledam šta sve imam od opcija, koliko to košta i koliko dobijam sa svakom od njih. Do sada sam imao iskustva samo sa starijim automobilima i klasičnim farovima. Da formulišem pitanje: šta sve imam na raspolaganju od opcija / koliko bi me to koštalo / i koji su benefiti od svake. Zamena xenonima mi je jasna, ali u ovom trenutku mi je potrebna neka jeftinije prelazno rešenje. Znam da ovo pitanje nije jednostavno, ali mi je svaka pomoć oko stvaranja predstave o ovoj temi dobrodošla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted January 19, 2022 (edited) 42 minutes ago, Slex said: Za sada nemam posebnih primjedbi osim na osvetljenje puta - oborena svetla. Shvatio sam da su im projektori slaba tacka i verovatno su kaputirali Ako su ti farovi matirali (skrama spolja i pod rukom se oseca), uzmi (zavisno od stepena oksidacije tj zamucenosti) vodenu smirglu 600,800,1000,1500,2000 i ako nadjes 3000, prskalicu i udri. Rucno oko sat i kusur vremena po faru, masinski manje i bolje. Posle to lepo krpom i polir pastom da se izvuce glatka i sjajna povrsina i na biiip si. Cena ti je oko 500-600 rsd za smirgle. Onda turis xendze. Benefit od ovoga - malo para, malo se oznojis i dobijes povrsinu fara sjajnu i glatku, bez zutila. Ako bas mislis na projektore.. Samo zamena istih, tu se farovi otvaraju i mora neko strucan raditi inace ce da napravi problem. Ciscenje iznutra.. Neki pisali da su dest vodom ali nije bilo nekog pomaka. Benefit ovoga - neko to odradi odlicno, ali i naplati, ugradi xendze pa nemas nikakvog cimanja. Citiracu svog imenjaka, a to je - proveri nastelovanost farova. Moguce da biju u pod pa i ne vidis nista. Inbus 6, spreda gledano ka motoru, otvori blize krilima su za osu levo desno. Ono, Osram NightBreaker je sasvim dovoljan ako su farovi i projektori ok, al znam da cu biti odmah demantovan. Edited January 19, 2022 by ISV_01 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted January 19, 2022 @Slex Ako su ti projektori kaput, moš unutra da stavljaš šta 'oćeš, neš videti puno bolje! Što reče Ivan cene xenona su poprilično pojefrinile, tako da ako sad uzmeš neke Najtbrejker, Vajtvižn i druge namunjene sijalice, platićeš maltene pola ugradnje novih projektora i xenona, a kao što već rekoh neš dobit ništa! Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted January 19, 2022 Da li bi ove led sijalice sa projektorom odradile posao kao ksenon sa projektorom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 19, 2022 (edited) Ni blizu, u praksi aftermarket LED i oboreno svetlo ne idu bas u istu recenicu. Gledao sam kako ovo radi uzivo - los hotspot, uzak snop... On 12/20/2020 at 2:32 PM, Ivan said: Da ilustrujem napisano - na prvoj slici se vidi koliko je snop uzak. Pogledaj zaokruzenu rupu bez svetla i zamisli najobicniji ulaz sa 80-90 km/h u desnu krivinu na magistrali. Apropo hotspota, na 2. slici se zaokruzenim vidi da takve LED sijalice maltene uopste nemaju definisan hotspot. Prevedeno, u ocrtanom delu oko zize, jacina snopa treba da je najjaca - u tom slucaju, najveca kolicina svetla bice tamo gde je i najpotrebnije. Ravno ispred auta, samim tim ce snop imati daljinu, fokusiranost i jacinu. Kao poredjenje, na 3. slici je dat primer hotspota dobrog projektora+xenon sijalice. Vidi se kako je to idealno koncentricno rasporedjeno, maltene neuporedivo sa LED. Takav snop ce imati i daljinu, a zahvaljujuci projektorima i sirinu. Pogledaj koliko je sa xenonima, oko hotspota jaka cut-off linija (tamo gde svetlo treba da bude i najjace). I uporedi isto to sa aftermarket LED - sa kojima je svetlo rasuto i nikada nece moci da ima usmerenost i daljinu. @ISV_01 Poliranjem spolja nece dobiti maltene nista u kvalitetu samog snopa. Na Bravu uglavnom matira gornja strana fara (koja placa danak dizajnu jer je izlozena suncu) i koja ne utice na pravac samog snopa (projektor isijava sa povrsine od 2.5'' a ne celom povrsinom fara kao kod reflektora). Moze da se proba sa ciscenjem soljica i sociva, ali ako su fabricki "Al" projektori otisli, tesko da ce i to pomoci, mogu samo da se zamene. 5 hours ago, Slex said: Da formulišem pitanje: šta sve imam na raspolaganju od opcija / koliko bi me to koštalo / i koji su benefiti od svake. Najjeftinija varijanta je da od nekoga pozajmis xenon set sa jednog fara, montiras za probu i uporedis sa svojim drugim farom. Ako ni to ne pije vodu, tek pojacana halogena sijalica nece nista pomoci i morace verovatno da se uradi zamena projektora (Morimoto Mini sa H1 sijalicom ili prelazak na D2S, recimo nesto veci Hella projektori od 3''). Ni to nije nista skupo, danas su i projektori visestruko jeftiniji u odnosu na ranije, reda velicine 30-80 EUR za par. Za manje od 100 EUR (samo za delove) moze da se napakuje lep komplet, a po meni je daleko veci problem naci nekoga ko ce to pedantno da otvori, ugradi, zatvori i nasteluje. Ako se uradi kako treba, dobija se vrhunsko osvetljenje sa kojim se odlicno vidi, a ne smeta nikome (primer na slici 3 iznad). A ako samo xenon sijalica vrsi posao i fabricki projektor je sacuvan - zatvaraj far, nasteluj i teraj. Edited January 19, 2022 by Ivan 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites