Jump to content
FAS Goran
etibor

Nove sijalice, iskustva - saveti

Recommended Posts

Rekoše Fiat Punto prosečan srpski auto ,kao da svi voze only punto.A test im je sačuvaj bože sa fara od traktora pređoše na far od punta.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgledao sam celo testiranje, posto sam fanatik za farove i osvetljenje. Nevezno za to da li je far projektorski ili reflektorski, ubacili su par stvarno interesantnih detalja, ali kojima se (po mom skromnom misljenju) nisu dovoljno pozabavili.

Akcenat je vise trebao da bude na ustelovanim farovima, sto je kod nas u saobracaju GLAVNI problem. I reflektorski far moze da daje izuzetno lep snop, sa dobrom sijalicom i kada se pedantno upuca.

Kroz pricu su provukli da je snop na testnom autu ustelovan (da ne reklamiramo organizaciju), a znamo koliko su cesto i sami uredjaji nebazdareni i losi. Ni jednom u testu nismo videli projekciju fara na vertikalnoj povrsini, na recimo 10 ili tih pocetnih 40m... A to je najprostiji i najefektniji nacin "merenja" i uporedjivanja kakav je cut-off fara, da li neka sijalica ima "pogodjenu" zizu ili rasipa svetlo, da li je dobro "upucana" horizontala i vertikala fara, itd. Trece, sa Lux-metrom su i na 40 i na 80 i na 100m merili jacinu svetla na istoj (i to poprilicnoj) visini :) . Valjda je poenta izmeriti i uporediti jacinu svetla u zoni ispod cut-off, tj. zoni osvetljenja puta, a zatim i koliki je taj "visak" koji sijalica prebacuje preko te linije... Sa zakljucima za LED sijalice se apsolutno slazem, po meni to uopste nije za glavno (oboreno) svetlo. Pod tim podrazumevam jeftine Kineze, a ne fabricke sisteme sa desetinama usmerenih dioda.

Imalo je tu jos toga, solidno zamisljeno ali nije se obracala paznja na neke stvari. Na kraju mi je utisak bio da su vise hteli da impresioniraju gledaoce sa skalamerijama koje su dovukli, a mozda i bolje zakljucke moze da donese iskusno oko gledajuci samo projekciju fara na zidu :) . Stelovanje farova kao izuzetno bitna stavka i ono za sta nase vozace generalno za*ole (sto se moze videti cim se nocu izadje na otvoren put) - pomenuto je tek u par recenica na samom kraju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace, za svakoga ko se dvoumio ili nema informacije, NB laser su sjajne, svetle za sve pare i za svaku su preporuku. Jedino je diskutabilno koliko ce trajati. S obzirom da imam dnevna LED svetla, verujem da ce potrajati dovoljno da se ne kajem. Inace, svetle mnogo belje svetlo tako da se slazu sa LED pozicijama sto me je ranije nerviralo jer su LED klasicna hladno bela a oborena klasicno toplo belo.
Evo kako to izgleda na putu( izvinjavam se sto slika nije kvalitetnija):

 

9ab22421ca5cf28a6f65292e6c2d40ec.jpg
 

Edited by Ivan
Prebaceno, formatiran tekst, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam jos uvek imao priliku da ih probam po kisi a bez ulicnog svetla ali su primetno bolje od standardnih. One su na 3700K tako da je to jos uvek topla bela, blizu neutralne sto je potpuno OK za mokar asfalt.
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre godisnjeg sam metnuo u oborena M-tech Platinum. U odnosu na neke no-name iz Uradi Sam (klasicne halogene), primetna je razlika. Nisu bele-bele (sto je super) vec ima primesa malo zuckaste bolje. Vozeno po mokrom ali u dnevnim uslovima i tunelima. 

 

Mislim da po boji premaza na sijalici da su tu negde kao Night Breaker Unlimited (kolicina i lokacija tog plavicastog premaza, ne boja) i mislim da cu ih staviti i u duga svetla. Uzete u BeoCar oko 900rsd / par H1. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Koje sijalice su najbolje - halogene, LED ili Xenon?

 

Ovoga puta proveravamo da li ima smisla to što piše u zakonu da je zabranjeno fabričku sijalicu u faru automobila zameniti nekom drugog tipa. Zato smo na test stavili pojačane halogene sijalice, naknadno ugrađene LED sijalice i ksenone, i to u realnim uslovima. Merili smo koliko daleko bacaju, kakav je snop, ali i da li zaslepljuju vozače iz suprotnog smera:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo objašnjeno i pokazano, izmereno. Još samo da u nekom momentu stave projektor i na njemu sve ovo da probaju a ne na klasičnom reflektoru, bila bi potpuna slika skoro svih najzastupljenijih tipova farova. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje led sijalice kupiti za Tipa, glupo mi je da stoje ove zute fabricke halogene kad ima dnevne led diode 6500k, jel postoje da se kupe neke original ili samo aftermarket?

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogotovo za oborena svetla, LED aftermarket sijalice su za zaobilazenje. Kako god da pozicioniraju diode na njima, izvor osvetljenja ne moze da bude u jednoj tacki i da ravnomerno isijava 360 stepeni. Tj. da bude ispunjeno ono za sta su klasicni reflektorski ili projektorski far konstruisani pri radu sa sijalicom sa vlaknom (ili projektor za Voltin lik xenon sijalice). Kao rezultat toga, LED neosporno ima jacinu, ali nema potrebnu fokusiranost i daljinu, jer izvor osvetljenja nije u zizi reflektora ili soljice projektora. Daje malo vise rasuto svetlo koje, pogotovo u klasicnom reflektoru, moze da smeta ljudima koji dolaze u susret.

Ako se ostaje "u propisima", uvek bih iz iskustva pre birao neku dobru, pojacanu sijalicu poznatih brendova. Ako je bitnija estetika, npr. Philips ima White Vision seriju, sa malo vecom Kelvinazom, tj. snopom koji vuce ka beljem delu spektra. Cini mi se 3700K, dok njihove Ultra serije mislim da guraju cak i 4200K, maltene OEM xenon boja. Ako je bitnija vidljivost i duzina snopa, npr. Xtreme Vision, novije serije su Pro150. Ili neki drugi brand, Osram sa Night Breakerima (Laser), 150, novija 200... Ili njihova Cool Blue, ko trazi vise sminku, a manje efikasnost na putu.

Cene pojacanih sijalica su od 20 do 28 EUR za par, zavisno od generacije i efekta. Cena jeste jaca ali pije vodu za vozila sa DRL (za razliku od nekada, kada su crkavale na stalno upaljenim oborenim svetlima). Ko hoce danas jeftin a efektan upgrade van garancije, koji jos uvek prolazi, funkcionalno najbolja stvar je i dalje projektor+4300K xenon sijalica. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

na prethodnom automobilu sam eksperimentisao sa tim belim philips sijalicama doduse h4 verzija, kupio par sijalica jedna crkla posle 3 meseca, ja dokupio jos jednu reko ajde neka greska kad i ova druga crkla u 4 mesecu... Tako da ne bi vise uzimao philips mozda osram ako najdem ili da budzim ksenone ali mi se to ne radi dok je auto pod garancijom, a i mozda mi na tehnickom prave problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rekoh, voze se i dalje bez ikakvih problema, fabricka 4300K varijanta u projektorima pogotovo (licno od 2008. kada su se ovde i pojavili, pisali smo o detaljima na odgovarajucoj temi).

Garanciju sam i ja pomenuo kao ogranicavajuci faktor (mada tu nema sta da "ode", xenon je sa balastom izdvojena celina, a na osiguracu za oboreno svetlo). Ako se iole razmislja na tu temu, pretpostavljam da je projektorski far u pitanju?

Na prethodnom autu su ove pojacane sijalice radile kao dnevno svetlo ili ne?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Cojamen said:

na prethodnom automobilu sam eksperimentisao sa tim belim philips sijalicama doduse h4 verzija, kupio par sijalica jedna crkla posle 3 meseca, ja dokupio jos jednu reko ajde neka greska kad i ova druga crkla u 4 mesecu... Tako da ne bi vise uzimao philips mozda osram ako najdem ili da budzim ksenone ali mi se to ne radi dok je auto pod garancijom, a i mozda mi na tehnickom prave problem...

I Osram i Philips su mi u tim najjačim varijantama kratko trajale, ali zato sam lepo video. Skupo zadovoljstvo, ali šta da se radi. Xenon i led su dobra priča, ali mogu se desiti problemi s policijom. Trenutno imam na Pikasu Night braker, a za Tipo ću videti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, nesa 169 said:

Xenon i led su dobra priča, ali mogu se desiti problemi s policijom.

Slusam konkretne primere problema na putu :) (u pomenutoj kombinaciji projektor+bela 4300K sijalica). Vozim ih na 2 auta evo vec skoro 14 godina (uz gomilu ljudi koje znam), od Italije, preko celog naseg regiona, do Turske - bukvalno ni jedan jedini problem u saobracaju, prilikom redovnih kontrola, itd... A ne da nije bilo problema, nego nikoga ne tangira kao "lanjski" sneg... Iako mi znacajno olaksavaju nocnu voznju, naravno da bi ih prvi skinuo u slucaju bilo kakvih problema i opet corio sa halogenim.

A dok sam se naslusao raznoraznih prica za tih deceniju i po, slatko i bezbedno se navozah sa istim ;) . U gepeku su mi uvek i dve halogene H1 (rezerva za duga i oborena), koje se za ne daj Boze, namontiraju za minut po faru i auto cas posla vraca na fabriku.

A ako poredimo, jeftini aftermarket LED od par diodica i Voltin luk xenon sijalice - iz mog iskustva nisu ni za u istu recenicu po kvalitetu, sirini i daljini snopa. Halogene su bar stepenik-dva ispod. Cena solidnog seta danas smesna - od pocetnih preko 200 EUR koliko smo placali u startu, sada kostaju 50% vise nego par pomenutih pojacanih halogenih, a traju godinama (jos stalno upaljene). Da ne off-ujem dalje, posto je tema o obicnim sijalicama, cisto poredjenje sve 3 tehnologije ako vec trazimo neki upgrade...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod vozila gde može da se izvede (da se po potrebi, čitaj zbog tehničkog, menja sijalica xenon/halogen) to je idealno rešenje. Dobar xenon, ugrađen od strane stručnog lica (ne youtube majstora Đoke) zlata vredi! 

Meeeđutim ako ne može da se izvede, može da proizvede glavobolju na tehničkom.

Policija ne zaustavlja ni one raštelovane kineske drumske jahače, ni ćorave, a kamoli nekog sa propisnim xenonima...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, bane1321 said:

Kod vozila gde može da se izvede (da se po potrebi, čitaj zbog tehničkog, menja sijalica xenon/halogen) to je idealno rešenje.

Na generacijama u zadnjih deceniju i kusur, uglavnom lako pristupacno (bila je svojevremeno cak i prica o direktivi da se konstrukcijski omoguci da sijalice mogu samostalno da se zamene "na putu").

U svakom slucaju je to lakse nego ranije - recimo iz "nase" grupacije Stilo i Nuova Bravo su tipican primer te razlike, iz iste klase razlicitih generacija. Na JTD Stilu, cak ni najobicnija leva sijalica oborenog svetla nije mogala da se zameni bez muke i izgrebanih ruku - a podrazumevane su bile razlicite taktike napada :D - rasturanje kutije akumulatora ili skidanje potkrila ili skidanje cak celog branika (iz te generacije Megane Mk2 je imao otvor u potkrilu kuda se pored tocka menjala sijalica, Xsara takodje pakao za pristup). Dok na Bravu mozes kolo da igras iza farova, konverzija moze da se uradi bukvalno za minut. Tipo, iako je zdepastiji napred, tj. ima primetno kraci prednji prepust/nos - takodje je dobar sa pristupom, stelovao sam farove vec kod vise drugara... Pogotovo kod benzinaca sa malim motorima.

Tako da se apsolutno slazem sa Banetom, ko ima uslove (i nije u garanciji) steta ne iskoristiti, pogotovo po ovim cenama koje su smesne u odnosu na nekada. Jos kada se projektori lepo upucaju, razlika u vidljivosti i bezbednosti u odnosu na halogene sijalice je bas primetna. Na stranu estetika.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari,

 

Pre neki dan parkirah Fiat Brava 1.4 2009. - najpitomijeg motora :)

 

Za sada nemam posebnih primjedbi osim na osvetljenje puta - oborena svetla. Shvatio sam da su im projektori slaba tacka i verovatno su kaputirali. U moru postova na ovom forumu sigurno negde postoji, ali ja ne mogu da pronadjem, a interesuje me da li postoji neko precizno uputstvo kako mogu da se ociste nekom manje invazivnom metodom. Takođe sam shvatio da je zamena xenonskim projektima vrhunsko rešenje, ali bih probao da malo kupim vreme (novac) da izvučem koju kandelu/lumen dok ne odlucim sta cu i za to obezbedim finansije. 

 

Za neki benefit od zamene kvalitetnijim sijalicama našao sam oprečna mišljenja tako da sam stvarno u problemu sa odlukom, a pritom ne mogu ni da sagledam šta sve imam od opcija, koliko to košta i koliko dobijam sa svakom od njih. 

Do sada sam imao iskustva samo sa starijim automobilima i klasičnim farovima.

Da formulišem pitanje: šta sve imam na raspolaganju od opcija / koliko bi me to koštalo / i koji su benefiti od svake. Zamena xenonima mi je jasna, ali u ovom trenutku mi je potrebna neka jeftinije prelazno rešenje.

Znam da ovo pitanje nije jednostavno,  ali mi je svaka pomoć oko stvaranja predstave o ovoj temi dobrodošla.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, Slex said:

 

Za sada nemam posebnih primjedbi osim na osvetljenje puta - oborena svetla. Shvatio sam da su im projektori slaba tacka i verovatno su kaputirali

Ako su ti farovi matirali (skrama spolja i pod rukom se oseca), uzmi (zavisno od stepena oksidacije tj zamucenosti) vodenu smirglu 600,800,1000,1500,2000 i ako nadjes 3000, prskalicu i udri. Rucno oko sat i kusur vremena po faru, masinski manje i bolje. Posle to lepo krpom i polir pastom da se izvuce glatka i sjajna povrsina i na biiip si. Cena ti je oko 500-600 rsd za smirgle. Onda turis xendze. 

Benefit od ovoga - malo para, malo se oznojis i dobijes povrsinu fara sjajnu i glatku, bez zutila. 

 

Ako bas mislis na projektore.. Samo zamena istih, tu se farovi otvaraju i mora neko strucan raditi inace ce da napravi problem. Ciscenje iznutra.. Neki pisali da su dest vodom ali nije bilo nekog pomaka. 

Benefit ovoga - neko to odradi odlicno, ali i naplati, ugradi xendze pa nemas nikakvog cimanja. 

Citiracu svog imenjaka, a to je - proveri nastelovanost farova. Moguce da biju u pod pa i ne vidis nista. 

Inbus 6, spreda gledano ka motoru, otvori blize krilima su za osu levo desno. 

 

Ono, Osram NightBreaker je sasvim dovoljan ako su farovi i projektori ok, al znam da cu biti odmah demantovan. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Slex

Ako su ti projektori kaput, moš unutra da stavljaš šta 'oćeš, neš videti puno bolje!

Što reče Ivan cene xenona su poprilično pojefrinile, tako da ako sad uzmeš neke Najtbrejker, Vajtvižn i druge namunjene sijalice, platićeš maltene pola ugradnje novih projektora i xenona, a kao što već rekoh neš dobit ništa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni blizu, u praksi aftermarket LED i oboreno svetlo ne idu bas u istu recenicu. Gledao sam kako ovo radi uzivo - los hotspot, uzak snop...   

On 12/20/2020 at 2:32 PM, Ivan said:

1825232874_IMG_20201219_182654.jpg.17e1d7de38eb29b138052e90acafd784(1).thumb.jpg.72e3a807e4e4c3e056883d4c42a98aca.jpg IMG_20201219_204418.jpg.afde5956768ca564cf8bc879368087b3.thumb.jpg.9cf4142e9ed4ba8c9be2f2bc7e5d534e.jpg 2.jpg.7dc188c5480c811a7539a582362772a5.thumb.jpg.e72760374808a060377e9f40d4b8d04d.jpg

Da ilustrujem napisano - na prvoj slici se vidi koliko je snop uzak. Pogledaj zaokruzenu rupu bez svetla i zamisli najobicniji ulaz sa 80-90 km/h u desnu krivinu na magistrali.

Apropo hotspota, na 2. slici se zaokruzenim vidi da takve LED sijalice maltene uopste nemaju definisan hotspot. Prevedeno, u ocrtanom delu oko zize, jacina snopa treba da je najjaca - u tom slucaju, najveca kolicina svetla bice tamo gde je i najpotrebnije. Ravno ispred auta, samim tim ce snop imati daljinu, fokusiranost i jacinu.

Kao poredjenje, na 3. slici je dat primer hotspota dobrog projektora+xenon sijalice. Vidi se kako je to idealno koncentricno rasporedjeno, maltene neuporedivo sa LED. Takav snop ce imati i daljinu, a zahvaljujuci projektorima i sirinu. Pogledaj koliko je sa xenonima, oko hotspota jaka cut-off linija (tamo gde svetlo treba da bude i najjace). I uporedi isto to sa aftermarket LED - sa kojima je svetlo rasuto i nikada nece moci da ima usmerenost i daljinu.

 

@ISV_01

Poliranjem spolja nece dobiti maltene nista u kvalitetu samog snopa. Na Bravu uglavnom matira gornja strana fara (koja placa danak dizajnu jer je izlozena suncu) i koja ne utice na pravac samog snopa (projektor isijava sa povrsine od 2.5'' a ne celom povrsinom fara kao kod reflektora). Moze da se proba sa ciscenjem soljica i sociva, ali ako su fabricki "Al" projektori otisli, tesko da ce i to pomoci, mogu samo da se zamene.

5 hours ago, Slex said:

Da formulišem pitanje: šta sve imam na raspolaganju od opcija / koliko bi me to koštalo / i koji su benefiti od svake.

Najjeftinija varijanta je da od nekoga pozajmis xenon set sa jednog fara, montiras za probu i uporedis sa svojim drugim farom. Ako ni to ne pije vodu, tek pojacana halogena sijalica nece nista pomoci i morace verovatno da se uradi zamena projektora (Morimoto Mini sa H1 sijalicom ili prelazak na D2S, recimo nesto veci Hella projektori od 3''). Ni to nije nista skupo, danas su i projektori visestruko jeftiniji u odnosu na ranije, reda velicine 30-80 EUR za par. Za manje od 100 EUR (samo za delove) moze da se napakuje lep komplet, a po meni je daleko veci problem naci nekoga ko ce to pedantno da otvori, ugradi, zatvori i nasteluje. Ako se uradi kako treba, dobija se vrhunsko osvetljenje sa kojim se odlicno vidi, a ne smeta nikome (primer na slici 3 iznad).

A ako samo xenon sijalica vrsi posao i fabricki projektor je sacuvan - zatvaraj far, nasteluj i teraj.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...