Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ferrari F430 Challenge je ''hard core'' verzija F430. Verzija za trkanje...i napravljeno je samo 100 primeraka.
Namenjen je najbogatijoj klijenteli Ferrarija, koji će ga skupo platiti, a zauzvrat će svi dobiti isti trkački auto sa kojim će Ferrari omogućiti trkanje po svetu...
Opšti izgled je isti kao i kod standardne verzije, kao i motor V8 od 490KS...ali je automobil znatno lakši... :devil:

Međutim, ovaj model je proveo mnogo krugova kako na stazi Fiorano, tako i na drugim stazama po svetu kako bi iz njegovih performansi bio izvučen maksimum. Ovo je prvi automobil koji je imao u potpunosti iste kočnice kao i Ferrari bolid F1, dakle CCM ( carbon-ceramic material ).
Ali, nisu samo kočnice preuzete sa bolida F1, već i elektronski menjač radi na isti način kao i onaj u F1....duplo kvačilo i poseban softver omogućavaju ovoj verziji da brzine menja za 150 ms ( kao i standardna verzija F 430 ), ali u mnogo ekstremnijim uslovima...na trkačkoj stazi gde su naprezanja mnogo veća... Peti i šesti stepen prenosa su namenski podešeni tako da izvuku maksimum iz motora na trkačkim stazama gde će juriti ovaj Ferrari. Naravno, poluge za menjanje brzina su kao na bolidu F1.
Pirelli je napravio posebne slik pneumatike ( na 19-cama ) za njega koje su ispunile stroge trkačke uslove, a u isto vreme imaju izdržljivost...

 

Ferrari F430 Challenge je težak samo 1225 Kg ( prazan rezeorvar )...što dovoljno govori da je olakšan svuda gde je moglo.
Mnogi električni sistemi su zamenjeni mehanićkim varijantama koje su lakše, a za sisteme poput ESP i TC je po defaultu nameštena samo Race opcija, i ne može se dodatno podešavati. ABS i ASR su takođe u Race modu, ali se oni mogu dodatno podešavati preko čuvenog ''manettino'' dugmeta na volanu. ASR može biti u potpunosti isključen ako vozač to želi.
Možda i najveća novina je volan na ovom Ferrariju, koji ima sistem za brzo skidanje kako bi se što lakše ulazilo i izlazilo iz automobila. Volan na sebi ima i dugmiće za radio vezu sa boksom, za ograničavanje brzine tokom prolaska kroz boks, a ispred je i displej u boji koji da je osnovne podatke vozaču.
Tu je i anti-roll po strogim kriterijumima, kao i centralni šraf za skidanje točkova (kao na bolidu F1), čime se omogućava brza zamena guma...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zza11250.jpg
 
Nakon predstavljanja na salonu automobila u Parizu 2004. godine bilo je jasno da Ferrari ima još jedan uspešan model. Za spoljašnost se pobrinuo studio Pininfarina sa Frank Stephensonom na čelu tima koji je bio zadužen za F430. Motor je rezultat zajedničkih napora Ferrarija i Maseratija, novi 4.3 V8 sa 490 KS. U mnogo čemu ovaj model Ferrarija predstavlja temelj za sve one koji su došli i dolaze posle njega. Jedan od tih temelja je i ovaj novi V8 pošto je to prvi motor sa 8 cilindara koji nije više ''vukao'' poreklo od starog Dino programa još sa polovine prošloga veka. Iako motor ima 20% veću zapreminu od starog Ferrari V8 motora, ipak je teži od njega za samo 4 kilograma, a i sama karoserija je značajno lakša od one u prethodniku, modelu 360 Modena. Ove ozbiljne uštede na težini automobila i dodavanje još snage nisu mogle da prođu bez odličnih rezultata, ponašanja automobila na asfaltu. Maksimalna brzina od 315 Km/h, ubrzanje od 100 za 4 sekunde su nagoveštaj tih vrhunskih performansi.

 

Još jedan od temelja svih kasnijih modela Ferrari predstavljen je kod F430. ''Manettino'', mali prekidač na volanu po uzoru na Ferrari bolid F1 putem kojeg se podešava ponašanje automobila, bira jedan od ponuđenim režima vožnje u pogledu jačine uticaja kontrole stabilnosti uključujući i opciju da se ona u potpunosti isključi. Onda nema više elektrosnkih pomagala između vozača i skoro 500 konja. Svaki Ferrari napravljen posle F430 ima isti prekidač na volanu sa istom funkcijom. Tokom 5 godina proizvodnje F430 je ponuđen tržištu u još nekoliko verzija, poput Spider (otvoren krov), Challenge (motor nije dobio pojačanje snage, ali je automobil dodatno olakšan). 2007. godine izašla je čuvena F430 Scuderia (snaga motora podignuta na 515 KS, a težina dodatno smanjena za nekih 100 Kg u odnosu na već olakšanu Challenge verziju), posle nje i Scuderia Spider 16M (jasno je iz naziva da je to Scuderia sa otvorenim krovom), a reda radi treba pomenuti i eksperiment sa F430 Biofuel koji je mogao da ide na etanol, kao da neko prilikom kupovine Ferrari automobila mari za količinu ugljendioksida koju motor izbacuje, kao da uostalom uopšte i treba da nas bude briga za to kad su ovakvi superautomobili u pitanju...

 

Kao svojevrsni omaž ovom superautomobilu evo snimaka koje je napravila ekipa ActivFilms.TV

Naslednik ovog modela je 458 Italia

 

zza11251.jpg

zza11252.jpgzza11253.jpgzza11254.jpg

 

preuzeto sa - italiancarscene.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrari F430 Spider na dnu jezera

 

123336-Ferrari%207.jpg

 

Poslednji put kada smo proverili Ferrrarijevi automobili nisu bili spremni za korišćenje ispod vode, ali hrvatski vlasnik F430 Spider modela je odlučio da ipak isproba podvodne sposobnosti. Incident se dogodio u Austriji prošle srede, kada je iz nepoznatih razloga 36ogodišnji vozač Ferrarija izleteo sa puta i prešao više od 70m pre nego što je potopio F430 u jezero.

 

ferrari%20777.jpg

 

Izveštaj sa Indexa kaže da je neidentifikovani vozač Ferrarija uspeo da izađe iz vozila sam i da prošeta do obližnje kuće gde je pozvao policiju i hitne službe.

 

123337-ferrari%2077.jpg

 

Vatrogasci su izvukli oštećeni F430 Spider iz jezera u jednom komadu, ali teško da će taj V8 uskoro da se opet pokrene.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 2007. Ferrari F430 koji je bio u vlasništvu Donalda Trampa

 

163030-ferrari%20f430%2011.jpg

 

Auctions America najavljuje da će početkom aprila na prodaju ponuditi i Ferrari F430 koji je nekada bio u vlasništvu sadašnjeg američkog predsednika Donalda Trampa.

 

163031-ferrari%20f430%20111.jpg

 

Aukcija će se održati u Fort Lauderdaleu, a procenuje se da će automobil promeniti vlasnika za za sumu od 250.000 do 350.000 dolara.

 

163029-ferrari%20f430%201.jpg

 

Automobil je u crvenoj boji, sa crvenim kočionim kleštima i kožnim ''Daytona'' sedišta, a od 2007. do danas je prešao manje od 6.000 milja (oko 9.600 km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTBoard.com video: Novitec Rosso F430 Race Bi-Kompressor protiv tjuniranog Nissana GT-R

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Ferrari F430

 

Ovaj auto je već postao jedan od klasičnih Ferrari modela - i za današnje standarde njegove performanse su impresivne, a kamoli pre 15 godina kada je ovaj sa testa napravljen:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Ferrari F430

 

4.3 V8 sa 490 konja i 465 Nm, ubrzanje do 100 km/h za 3.9 sekundi, maksimum na 315 km/h...i, evo kako dosta godina nakon što je proizveden ide 310 km/h na Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2009. Ferrari 430 Scuderia

 

Brža i skuplja varijanta F430 - ima 20 konja više i 100 kilograma manje od nje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...