Jump to content
FAS Goran
chikavili

Stvarno ne volim Opela...ali... - Opel Manta

Recommended Posts

Opel Manta mk1 - Hilmersson Racing

 

manta1.jpg manta2.jpg

manta3.jpg manta4.jpg manta5.jpg

manta6.jpg manta7.jpg manta8.jpg

http://www.hilmersso...anta-bildarkiv/

 

Engine:

Volvo B230 with navy crankshaft

SPM H-profile connecting rods

Venolia pistons

16 Valve Volvo head with standard valves, port grinded with own ideas

Self made mechanical valve adjustment

Camshafts grinded by SPM

Double valve springs

Garret GT-40 turbo

Eaton M62 compressor with an own system for control of air between the turbo and the compressor

Exhaust manifold manufactured in stainless steel

Wastegate with 50mm valve

Self made intake manifold with separate 46mm throttle and full radius funnels

Autronic engine management system and CDI ignition

Mercury F1 ignition coils

Self made Intercooler and watercooler

Power:

Max. 578Hp at 6300rpm, over 500Hp from 5200 to 7700rpm

Torque:

Max. 706Nm at 4900rpm, over 600Nm from 4300 to 6600rpm

Transmission:

Getrag 262 from BMW

Tilton twin disc 185mm clutch with AP lamellas

Rear end:

Volvo 1031 axle with lamellar differential

Adjustable fourlink

Front end:

Self made spring units with adjustable height

Volvo steering aid with electrical servo

Brakes:

Corvette ZR1 discs and callipers

Self made pedal group with wilwood brake adjustment and maincylinders

Body:

Own design, no plastic

Paint:

Opel 529 orange, own paint job

Interior:

Momo seats and steering wheel, lots of aluminium

Wheels:

BBS magnesium rims, 9,25x19� with BFGoodrich g-Force Profiler 235/35-19 in the front and back

Weight:

1050kg

Performance:

Best ET 402m: 10,520s

Best topspeed 402m: 218,54km/h

60-feet: 1,64s

(K)link

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo što na ovom automobilu nije ostalo bogznašta od Opela. Meni je Manta drag autić, ali najradije bih vozio neku autentiču restauraciju, nikakve futurame kao što je ovaj monster.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo se godinama provlaci po forumima, verujem da je opasna mashinKa, ali kao i nidza, imam stav da bih pre vozio repliku ;)

btw ne svidja mi se nikako bushena hauba radi amorta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se te slike ne otvaraju, ali ako je reč o prvoj Manti, dakle onoj koja se pravila u prvoj polovini sedamdesetih, to mi je jedan od najlepših automobila.

Dakle ovaj?

sw12015.jpg sw12016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, da to je to. Inače poslednje godine je napravljen i izvestan broj sa turbo punjačem nakačenim na Opelov motor. Nije to bilo tako moćno kao ovaj, ali tu je već uglavnom sve bilo u originalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg Vremeplov: Opel Manta

 

Od Mante A koja je imala 1.6 motor sa 68 ili 80 konja, pa sve do njene najjače verzije u vidu Mante B 400 sa 2.4 16v benzincem sa 144 KS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Opel Manta GSe ElektroMOD

 

opel manta gse.jpg

 

Opel najavljuje restomod projekat koji će po njihovim rečima ponuditi najbolje iz dva sveta: elektopogon i klasičan izgled.

U pitanju je Manta GSe ElektroMOD, napravljena u čast originalne Mante iz sedamdestih godina prošlog veka, kao i GT prototipa iz 1971. kojim je Opel postavio više svetskih rekorda za električna vozila pre 50 godina. Manta GSe ElektroMOD je dobila aktuelni Opelov Vizor prednji deo, nova LED prednja svetla i masku sa Opelovim logom u sredini. Najavljen je i potpuno digitalni kokpit, dok detalji o eletkromotoru i baterijama još nisu saopšteni (očekuje se inače zadnji pogon). Kako stvari sada stoje, Opel Manta GSe ElektroMOD neće doživeti serijsku proizvodnju:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Manta GSe ElektroMOD

 

opel manta e04.jpg

 

Opel najavljuje restomod projekat koji će po njihovim rečima ponuditi najbolje iz dva sveta: elektopogon i klasičan izgled.

 

opel manta e03.jpg

 

U pitanju je Manta GSe ElektroMOD, napravljena u čast originalne Mante iz sedamdestih godsna prošlog veka, kao i GT prototipa iz 1971. kojim je Opel postavio više svetskih rekorda za električna vozila pre 50 godina. Manta GSe ElektroMOD je dobila Neon Yellow boju, crnu haubu, aktuelni Opelov Vizor prednji deo, displej Pixel-Vizor (pokazuje grafičke i tekstualne poruke), kao i nova LED prednja svetla.

 

opel manta e02.jpg

 

Najavljen je i potpuno digitalni kokpit, dok detalji o elektromotoru i baterijama još nisu saopšteni (premijera ovog automobila se najavljuje za 19. maj).

 

opel manta e01.jpg

 

Kako stvari sada stoje, Opel Manta GSe ElektroMOD neće doživeti serijsku proizvodnju.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel ipak vraća Mantu?

 

opel manta e04.jpg

 

Opel razmišlja o oživljavanju svog nekadašnjeg klasika Manta kao električnog automobila.

Nemačka izgleda čeka Mantu - rekao je šef Opela Michael Lohscheller za magazin Business Insider. Proizvođač automobila je nedavno predstavio studiju Manta GSe ElektroMOD (na slikama), a u Opelu su prijatno iznenađeni odličnim reakcijama.

 

opel manta e02.jpg

 

Opel sprema veliko istraživanje tržišta i od njega će zavisiti da li ćemo Mantu videti na putevma kao električni kupe. Opel pripada novostvorenoj automobilskoj kompaniji Stellantis s ukupno 14 marki, uključujući Peugeot i Citroën, Fiat, Chrysler, Jeep i Maserati. Manta bi mogla da bude deo velikog povratka tradicijskih modela jer će Renault vratiti modele 4 i 5, Fiat ima 500 electric...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Manta GSe ElektroMOD

 

opel manta s08.jpg

 

Opel je realizovao restomod projekat koji po njihovim rečima nudi najbolje iz dva sveta: elektopogon i klasičan izgled.

 

opel manta s07.jpg

 

U pitanju je Manta GSe ElektroMOD, napravljena u čast originalne Mante iz sedamdesetih godina prošlog veka, kao i GT prototipa iz 1971. kojim je Opel postavio više svetskih rekorda za električna vozila pre 50 godina.

 

opel manta s06.jpg opel manta s05.jpg

 

Osim toga, Manta GSe ElektroMOD služi i kao najava Opelovog GSe podbrenda za sportske elektrifikovane modele.

 

opel manta s04.jpg opel manta s03.jpg

 

Manta GSe ElektroMOD je dobila Neon Yellow boju, crnu haubu, aktuelni Opelov Vizor prednji deo, displej Pixel-Vizor (pokazuje grafičke i tekstualne poruke), kao i nova LED prednja svetla, Ronal alu točkove od 17 inča, potpuno digitalni kokpit (takozvani Pure Panel se sastoji od displeja od 12 i 10 inča), sportska sedišta sa žutom linijom, Petri trokraki volan sa žutim ''reperom'' na 12 sati...

 

opel manta s02.jpg opel manta s01.jpg

 

Elektromotor ima 147KS i 255 Nm, dok autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 31 kWh iznosi 200 km (punjenje baterija traje manje od sat vremena).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Opel Manta E

 

opel manta e2802.jpg

 

Iz Opela je danas najavljeno da će do 2028. godine sva njihova nova vozila koja će se prodavati u Evropi biti električna. Dajući takvu najavu tokom konferencije matične kompanije Stellantis, Opel je takođe iskoristio priliku da najavi novi sportski automobil Manta E, za koji je proizvođač obećao da će stići sredinom decenije. Detalja o Manti E još nema, tu je samo nekoliko slika.

Nedavno je Opel prikazao koncept Manta GSe ElektroMOD, baziran na originalnom sportskom kupeu, ali sa EV pogonom od 147 konjskih snaga, ručnim petostepenim menjačem i LED svetlima. Međutim, sudeći po teaser slikama, buduća Manta E će dobiti potpuno drugačiju, i to formu crossovera sa četvora vrata.

 

opel manta e2801.jpg

 

Manta E će biti baziran na jednoj od četiri nove Stellantisove platforme za električna vozila. Subkompaktna STLA mala arhitektura koja pruža domet do 300 milja (483 km) je najverovatnija, mada postoji i mogućnost STLA srednje platforme od 400 milja (644 km), koja će podržati kompaktne i srednje automobile. Uz najavu Mante E ide i Opelovo obećanje da će sva njihova vozila biti barem elektrifikovana ili hibridizovana do 2024. godine. To uključuje vozila poput gradskog kombija sa vodoničnim gorivim ćelijama Vivaro, koji se pridružuje liniji komercijalnih vozila.

 

Opel će takođe investirati u EV moto sport, šireći E-Rally Cup seriju Corsa E. Opel je takođe najavio da će uskoro ponovo ući na kinesko tržište sa potpuno električnom paletom modela, obeležavajući u region nakon njegovog povlačenja 2015. godine. Kao najveće automobilsko tržište na svetu Kina će biti važna i za Opelov uspeh, s obzirom na to da se lokalni propisi menjaju da bi bili prihvatljiviji prema stranim brendovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Manta GSe ElektroMOD osvojila nagradu Grand Prix du Festivala

 

opel manta s07.jpg

 

Ovaj model fascinira od prvog dana, duh vremena u izdanju budućnosti baš osvaja...

Kad čak i vozači velikih SUV-ova ili modela iz kategorije luksuzne klase zastanu i zadivljeno pogledaju jedinstveni ''neo-klasik'', onda je dobra opklada da se pored njih zaustavio - Opel Manta GSe ElektroMOD. Ikona stila iz nekih prošlih vremena, fascinira i sada, u potpuno novom, inovativnom ruhu. To je zaključio vrhunski žiri ovogodišnjeg Festivala Automobile International. Dvanaest stručnjaka iz područja motosporta, arhitekture, mode, dizajna, kulture i medija je dodelilo Opel Manti GSe ElektroMOD Grand Prix du Festival kao ''uspešnu reinterpretaciju prošlih modela''. Time se naglašava da Manta GSe ElektroMOD nije samo automobil koji je jednostavno vraćen u život. To je legenda koju su auto-entuzijasti iz Rüsselsheima osposobili za budućnost s velikom pažnjom za detalje. Prava izjava o brendu: hrabro, čisto - i uzbudljivo drugačije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Opel Manta EV stiže 2025. godine

 

opel manta e 2025.jpg

 

Kako pišu britanski mediji, Vauxhall će 2028. godine u potpunosti odustati od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a obećao je i da će ponuditi elektrifikovanu verziju svakog modela do 2024. godine. Najava dolazi nakon što je matična kompanija Stellantis potvrdila da će u Evropi do 2026. godine preći na električna vozila kao i da će predstaviti 75 novih električnih modela širom sveta do 2030. godine. Kao deo ovih planova, naslednici Crosslanda i Insignije će biti električna vozila, potvrđujući da će Vauxhall održati ponudu u ovim segmentima i nakon životnih ciklusa aktuelnih automobila. Da li će zadržati imena trenutnih modela, ostaje međutim da se vidi.

 

Takođe je potvrđeno da će Vauxhall na britansko tržište doveti novu Mantu - ali kao električni SUV koji će konkurisati Toyoti bZ4X. Dok će se u kontinentalnoj Evropi nova Manta prodavati kao Opel, ovaj automobil će u Velikoj Britaniji nositi amblem britanskog brenda. Portparol je potvrdio da će se Manta u paleti nalaziti pored naslednika Insignije, umesto da služi kao zamena za taj model. Nova Manta dolazi 2025. godine i biće postavljena na Stellantisovu novu platformu STLA EV. Vauxhall najavljuje da je nova Manta ''svestrani automobil koji će se dopasti i srcu i umu''. Ostali detalji kažu da će to biti ''nova interpretacija klasika'', što ukazuje da će imati određenu stilsku inspiraciju sa imenjakom iz 1970-ih. Vauxhall navodi i da će njegova buduća električna linija ''savršeno zadovoljiti potrebe motorista u Velikoj Britaniji'' sa dometom vožnje između 498 i 800 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobildyoutube.jpg AutoBild: Opel Manta-e

 

Zvanično je: Opel vraća Mantu na puteve - kao potpuno električni automobil.

Auto Bild nam pokazuje njen mogući izgled:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...