Jump to content
FAS Goran
Manfred

Lancia 037 & Stratos

Recommended Posts

U Holandiji na prodaju 1976. Lancia Stratos Stradale

 

115165-lancia%20stratos%201.jpg

 

Ukoliko Vas interesuje i imate 375.000 evra, u Holandiji je na prodaju odlično očuvan primerak Lancije Stratos Stradale.

 

115166-lancia%20stratos%2011.jpg

 

Lancia je proizvela ukupno 492 primerka modela Stratos, a ovaj iz Holandije je Stratos Stradale iz 1976. godine koji je do sada prešao 54.800 km.

 

lancia%20stratos%2011111.jpg

 

lancia%20stratos%20111111.jpg

 

Automobil je težak samo 980 kg, pokreće ga 2.4 litarski DOHC V6 motor sa 190 konja, do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 5 sekundi, a može do maksimalnih 232 km/h.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas me interesuje i odavno je merkam ali nikako da skupim novac. Uvek mi "skripi" za par 'iljada. Imal' ko da pomogne? :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1976. Lancia Stratos

 

142612-lancia%20s%201.jpg

 
Firma Tomini Clasics je na prodaju ponudila Lanciju Stratos iz 1976. godine, i to u tamno plavoj boji i sa pređenih 44.000 km.
 

142613-lancia%20s%2011.jpg

 
Ponuđeni Stratos je naravno u odličnom stanju, a budući da se radi o jednom od samo 492 proizvedena primerka, ne čudi ni cena od 490.000 dolara.
 

lancia%20s%20111.jpg  lancia%20s%201111.jpg

 
Za izgled ovog automobila se inače pobrinuo Marcello Gandini (tada u Bertoneu), dok je za pogon zadužen Dino Ferrari V6 motor od 2418 kubika zapremine i 140 kW/190KS (u paru sa manuelnim menjačem).
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia 037 Stradale na aukciji

 

lancia-037%2011.jpg

 

Osamdesetih godina, regulacije FIA su omogućile kompanijama da urade homologaciju malog broja svojih modela za trke, a jedan od njih je bio i Lancia Stradale 037.

 

lancia-037%2011111.jpg

 

Došao je kao zamena za Lanciju Stratos HF, a njime se pozabavio Abarth, koji je tada postao deo Fiat-Lancia grupe, pa je ovaj model dobio kevlarski ojačano telo, novo oslanjanje i diskove iz Bremba i Abartha.

 

lancia-037%20111.jpg

 

Ispod haube je bio 1995cc DOHC motor. Imao je Bosch Kugelfisher ubrizgavanje, razvijao je 205KS i bio povezan na manuleni prenos sa pet brzina.

 

lancia-037%201111.jpg

 

Na slikama se nalazi automobil sa brojem šasije 063, od 207 primeraka koji su dobili homologaciju za korišćenje na putu. Dolazi u crvenoj boji, sa crnim enterijerom, a servisiran je samo kod Lancia eksperata i prešao je 322 km od poslednjeg servisa.

 

lancia-037%201.jpg

 

Na satu je oko 33.000 kilometara, a prodavac kaže da nije bio modifikovan. Ovaj primerak iz 1982. će ići pod čekić na RMSotheby aukciji koja će se održati u Monaku, a očekivana cena bi trebala da bude oko 350.000€.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancijina reli ikona u prazničnoj usluzi

 

lancia%20037.jpg

 

Srećnici mogu da provedu praznike uz klasičnu reli mašinu, i to kakvu!

Naime, diler klasičnih automobila iz Londona, Girardo & Co., pokazuje šta znači prevoz sa stilom. Kome još treba kamionet za prevoz božićne jelke kada to može da uradi Lancia 037. Video startuje sa tekstualnom porukom, kojom se vozač podseća da treba da nabavi novogodišnju jelku. Njegov izbor vozila možda nije najpraktičniji, ali teško da postoji zabavniji. Sve je mirno tokom vožnje kroz grad, ali kada je automobil ušao u prirodu, sve se menja. Prodavac tvrdi da je reč o primerku Lancijinog fabričkog tima, i da ga je između ostalih vozio Henri Toivonen. Model 037 je bio Lancijin naslednik čuvene reli ikone, Stratosa. Uspešno se takmičio u eri Grupe B, osvojivši konstruktorsku titulu 1983. Kao i Stratos, i 037 karakteriše srednje pozicioniran motor i pogon na zadnje točkove, ali umesto Ferrarijevog V6 mesto je našao četvorocilindraš sa kompresorom. Dvolitarska verzija je isporučivala 208 ks u limitiranoj ediciji od 200 serijskih modela, ali je takmičarska verzija imala 2.1-litarski motor. Girado & Co. sajt još uvek ne objavljuje prodaju 037, ali bi uskoro jedna Delta S4 trebalo da bude dostupna, a firma kaže da je imala samo jednog vlasnika, koji je vozilo kupio novo od Abartha 1988., a prešao je samo 4.100 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Stratos prodata za 475.000 dolara

 

Lancia Stratos

 

Lancia Stratos je istinska legenda u svetu automobilizma, a jedan odličan primerak je prodat za čak 475.000 dolara. Lancia Stratos se takmičila u Svetskom reli šampionatu (WRC) 1974. godine i osvojila je titulu u svojoj prvoj godini na stazi, kao i u dve naredne godine. Prema standardima homologacije, 500 primeraka je trebalo da bude proizvedeno, ali su do 1978. godine s proizvodne trake sišla 492 automobila.

 

Lancia Stratos

 

Ove ograničene brojke jasno govore da je dobro očuvan primerak veoma teško naći, a ako potraga bude uspešna, automobil je u tom slučaju veoma skup. Jedan vlasnik je odlučio da proda svoj Stratos na aukciji, a novi vlasnik je izdvojio čak 475.000 dolara.

 

Lancia Stratos

 

Automobil je označen brojem 44 od 492 primerka, proizveden je 1974. godine, a većinu svog života je proveo u Italiji. Prešao je svega 71.008 km, a motor, menjač i šasija su originalni.

 

Lancia Stratos

 

Lancia Stratos poseduje 2.4 litarski Dino V6 motor koji je razvijao 190KS kada je bio potpuno nov. Snaga se prenosi na zadnje točkove putem petostepenog manuelnog menjača, a karoserija je ofarbana u ''Rosso Arancio Rally'' crvenu boju. Tapacirung je takođe iste boje, a vozač i suvozač se smeštaju u Havana sedišta. Instrument tabla je crne boje, kao i paneli vrata.

 

Lancia Stratos

 

Automobil je potpuno servisiran ove godine i u savršenom je stanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia 037 Stradale na aukciji

 

Lancia 037 Stradale

 

Mi svakako volimo bilo koji dobar homologacioni specijal, ali kada se Lancia 037 Stradale pojavi na radaru svetske javnosti, ne možemo, a da ne osetimo slabost u kolenima.

 

Lancia 037 Stradale

 

Legendarna kompanija kreirala je svega 207 Stradale jedinica i 037 specijalno namenjenih Group B reli šampionatu, dok je primerak koji vidite prodat kao nov u Japanu, gde je ostao sve do pre dve godine. Automobil je zatim poslat u Italiju radi potpune restauracije, izvršene od strane specijalilsta, uključujući i nekoliko tehničara, originalnih učesnika u izgradnji modela, takođe aktivno angažovanih tokom procesa.


Lancia 037 Stradale

 

Stradale verzija 037 modela poseduje karoseriju kreiranu od kevlara ojačanu fiberglasom, dok njeni masivni cevasti podramovi, otkrivaju da se ovde bez sumnje radi o trkačkim akredetivima. Vešanje poseduje potpuno nezavisne duple viljuške na svakoj strani, sa duplim amortizerima na zadnjoj strani.

 

Lancia 037 Stradale

 

Sve 207 Stradale jedinice ofarbane su crvenom bojom, ali ovaj posebni automobil poseduje sve prednosti svežih slojeva originalnog tona, vraćenih i osveženih detaljnom restauracijom. Enterijer ovog automobila je takođe potpuno restauriran kako bi posedovao prave specifikacije, tako da su u projekat uključene nove/originalne postave sedišta i unkatna, crna Corduroy vlakna.

 

Lancia 037 Stradale

 

Snaga ove legendarne mašine sa reli specifikacijama, dolazi iz dvolitarskog četvorocilindraša sa superpunjenjem, smeštenim u sred šasije i uparenim petostepenim manualnim menjačem. Pored toga, ovaj prelepi automobil velike istorijske vrednosti opisan je kao jedna od najbolje restauriranih 037 Stradale jedinica koje se trenutno mogu pronaći na svetu, a uskoro će se pojaviti na skotsdejlskoj aukciji kompanije Boham, kojoj će prema nekim grubim procenama doneti zaradu negde između 350.000 i 450.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pre nekoliko epizoda:

 

photo.jpg The Grand Tour video: 1983. Rally Rivalstvo - Lancia 037 i Audi Quattro (skraćena verzija)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

fcaheritageyoutube.jpg FCA Heritage video: Automobil koji je izazvao budućnost - i pobedio

 

1983. godine u svetskom reli šampionatu pogon na svim točkovima je bio smatran za opciju bez koje se ne može osvojiti titula. Lancia je odlučila da se i te godine trka sa modelom koji ima pogon samo pozadi. 7. Oktobra 1983. godine pobedom na reliju u San Remu, Lancia je osvojila titulu svetskog reli šampiona.

35 godina kasnije po istim krivinama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia 037 Stradale

 

Poslednji auto sa pogonom samo pozadi koji je osvojio titulu u WRC-u bila je Lancia 037. Nju su te 1983. godine vozili Walter Röhrl, Markku Alén i Attilio Bettega.

Za potrebe homologacije tog auta Lancia je, po tadašnjim FIA pravilima, morala napraviti i njegovu ''civilnu'' varijantu, tj. putničku - to je Lancia 037 Stradale (''Stradale'' = put/ulica). Predstavljena je 1982. godine na sajmu automobila u Torinu, napravljeno ih je 207 komada (po FIA pravilima je moralo barem 200 komada). Auto su zajedničkim snagama napravili trkačko odeljenje Lancie, Abarth i Pininfarina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

harry.jpg Harry'sGarage video: Lancia 037 Group B & Beta Volumex

 

Walter Röhrl je vozio jednu ovakvu Lanciu 037 kada je osvojio titulu 1983. godine u svetskom reli šampionatu.

Lancia Beta Volumex i Lancia 037 su automobili prve polovine 80-tih, imaju isti 2.0 motor sa kompresorom ali sa različitim nivoom snage:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Rally 037 (sa eng. prevodom)

 

Kaže Davide Cironi da je vožnja ove Lancie ''una droga'' :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaylenogarage.jpg Jay Leno i 1975. Lancia Stratos HF

 

Prvi model automobila na svetu namenski napravljen za učestvovanje na reli šampionatu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious: 1974. Lancia Stratos HF Stradale

 

Lancia ima trkačko nasleđe koje obuhvata nekoliko decenija kroz različite šampionate, ali su od svih tih titula i pobeda ipak najviše prepoznatljivi po svojim WRC titulama. Naime, između 1974. i 1992. godine Lancia je osvojila 10 titula šampiona u WRC-u sa tri različita automobila (ustvari sa 4 jer je u šampionatu koji je prethodio WRC-u bila najbolja sa modelom Fulvia). Od tih automobila Stratos je možda najpoznatiji ne samo zahvaljujući het triku (tri titule zaredom - '74. '75. '76.), već i činjenici da je (nakon što ga je Lancia zamenila sledećim autom) nastavio da učestvuje u svetskom reli šampionatu preko privatnih timova i uspevao sve negde do početka 80-tih da osvoji poneku etapu, ili čak i čitav reli.

Lancia Stratos je bio poseban projekat u čijem nastanku nije učestvovala samo Lancia, već bi se moglo reći cela Italija. Bertone je uradio dizajn (Marcello Gandini), Ferrari je dao V6 motor iz svog modela Dino...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva Lancia 037 prototip na aukciji

 

lancia 037 1 04.jpg

 

Lancia 037 je bila jedan od najpoznatijih automobila u svetu relija poznat po svom obliku i pogonu na zadnje točkove, a sada njegov prethodnik u formi prototipa traži novog vlasnika.

Automobil se prodaje putem kuće RM Sotheby's, a radi se o prvom prototipu koji je proizveo i posedovao Abarth. Prototip je prošao rigorozna testiranja u vazdušnom tunelu i na stazi, a vozili su ga Markku Alen, Adartico Vudaffieri i Giorgio Piata. Do 1982. godine je automobil nosio legenarno Martini ruho, te je služio kao izvidno vozilo za Akropoljski reli, a nakon toga je završio u rukama Sergija Limonea koji ga je restaurirao i vratio u originalno stanje.

 

lancia 037 1 03.jpg

 

Kada se gledaju ovakvi automobili, uvek je interesantno videti koje karakteristike dizajna je preuzeo i drumski model, a koje ne. Elementi poput kockastih lukova točkova, ventilacijski otvori, okrugla zadnja svetla, nestali su sa prototipom, ali prednja svetla, maglenke, ventilacijski otvori na haubi su zadržani uz manje modifikacije.

 

lancia 037 1 02.jpg

 

Među važnim stvarima koje se nisu promenile je svakako motor. Radi se o četvorocilindričnom motoru od 1.995 kubika koji je uglavnom ostao isti.

 

lancia 037 1 01.jpg

 

U unutrašjosti su sportska sedišta, a armaturna ploča je ispunjena instrumentima i dugmadima. Aukcija je zakazana za 15. jun, a očekuje se da će novi vlasnik izdvojiti ogromnu sumu novca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Kimera EVO37 - moderna Lancia 037

 

kimera 037 03.jpg

 

Iz kompanije Kimera Automobili je stiglo zvanično saopštnje u kome se najavljuje novi sportski automobil Kimera EVO37.

Kimera Automobili najavljuje da je u pitanju sportista napravljen kao počast originalnom modelu Lancia 037, poslednjem 2WD automobilu koji je osvojio WRC titulu. Iako će Kimera EVO37 biti novi automobil, ostaće veran dizajnu orignalne Lancie 037. S tim u vezi, Kimera Automobili je potražila pomoć od inženjera koji su nekada radili na originalu kako bi im pomogli u kreiranju moderne reinkarnacije 037.

 

kimera 037 02.jpg

 

Jedan od njih je i inženjer Claudio Lombardi koji će učestvovati u modernizaciji 2.0 četvorocilindričnog motora. Motor će raspolagati sa oko 550KS, a imaće i turbo punjač i el. kompresor, uz izbor manuelnog ili sekvencijalnog menjača.

 

213604-lancia 037 01.jpg

 

U vesti se navodi da je automobil težak samo 950 kg, kao i da je pogon na zadnje točkove. Kimera Automobili planiraju seriju od samo 37 primeraka ovog automobila sa zadnjim pogonom (po ceni od 495.000 evra), a kasnije i 10 primeraka varijante sa integrale 4WD pogonom. Više informacija će biti saopšteno na premijeri najavljenoj za 22. maj.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimera EVO37

 

kimera 037 7.jpg

 

Kao što je bilo i najavljeno, kompanija Kimera Automobili je prikazala novi sportski automobil Kimera EVO37. Kimera Automobili navodi da je u pitanju sportista napravljen kao počast originalnom modelu Lancia 037, poslednjem 2WD automobilu koji je osvojio WRC titulu.

 

kimera 037 6.jpg

 

Naravno, EVO37 je izgledom veran dizajnu orignalne Lancie 037. S tim u vezi, Kimera Automobili je potražila pomoć od inženjera koji su nekada radili na originalu kako bi im pomogli u kreiranju moderne reinkarnacije 037.

 

kimera 037 5.jpg

 

Oni su učestvovali i u modernizaciji 2.15 četvorocilindričnog motora.

 

kimera 037 4.jpg

 

Motor sada raspolaže sa 505KS i 550 Nm, a ima i turbo i el. kompresor, uz 6-stepeni manuelni menjač i zadnji pogon.

 

kimera 037 3.jpg

 

Težina vozila nije saopštena, ali se navodi da su u konstrukiciji upotrebljena ugljenična vlakna, kevlar, aluminijum, titanijum i čelik. 

 

kimera 037 2.jpg

 

Ističu se i LED svetla, Ohlins oslanjanje, Brembo karbon-keramičke kočnice, točkovi od 18 i 19 inča, kao i upadljivi zadnji spojler. Kimera Automobili planiraju seriju od samo 37 primeraka ovog automobila sa zadnjim pogonom (po ceni od 480.000 evra plus lokalni porezi), a neke ranije najave kažu da kasnije stiže i 10 primeraka varijante sa integrale 4WD pogonom.

 

kimera 037 1.jpg

 

Isporuke prvih primeraka startuju u septembru.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...