Jump to content
FAS Goran
Manfred

Lancia 037 & Stratos

Recommended Posts

Lancia Stratos replika

 

Ranije poznat kao ListerBell Automotive, a danas pod imenom LB Specialist Cars, proizvodi STR. Pod tom skraćenicom se krije Stratos replika koja ima Alfin Busso 3.0 V6 24v motor sa 220 konja, menjač je takođe od Alfe i ima 5 brzina, pogon je pozadi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimera EVO 037

 

Ovaj sportski auto je napravljen kao počast originalnom modelu Lancia 037, poslednjem 2WD automobilu koji je osvojio WRC titulu. EVO37 je izgledom veran dizajnu orignalne Lancie 037. S tim u vezi, Kimera Automobili je potražila pomoć od inženjera koji su nekada radili na originalu kako bi im pomogli u kreiranju moderne reinkarnacije 037.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimera Evo37 za Monte Carlo Rally

 

kimera 02.jpg

 

Kimera Evo37 (moderna verzija legendarne Lancije 037) otvara ovogodišnji 90. Monte Carlo Rally, i to ukrašena sa specijalnom Pirelli grafikom kako bi se obeležila 150-godišnjica te gumarske kompanije. Kao počast originalnoj Lanciji 037 koja je na tom reliju pobedila 1983. godine (sa Walterom Röhrlom), Kimeru Evo37 će voziti šef Pirelli motorsporta Mario Isola i švetski šampion iz 2003. godine Petter Solberg.

 

kimera 01.jpg

 

Moderni 037 pokreće turbo četvorocilindrični motor sa 505KS i 550 Nm (dovoljno da do 100 km/h ubrza za oko 3 sekunde), a ima i turbo punjač i el. kompresor, uz 6-stepeni manuelni menjač i zadnji pogon. Kimera planira seriju od samo 37 primeraka ovog automobila sa zadnjim pogonom (po ceni od 480.000 evra), a neke ranije najave kažu da kasnije stiže i 10 primeraka varijante sa integrale 4WD pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia koja može otići za više od 700.000 evra uprkos teškom udesu koji je imala u prošlosti

 

227920-lancia s04.jpg

 

Lancia Stratos HF Stradale model predstavlja pravu ikonu autombilske industrije, i za nekoliko dana jedan predivni primerak naći će se na prodajnoj listi RM Sotheby's kuće na njenom događaju u švajcarskom Sen Moricu.

 

227919-lancia s03.jpg

 

Ovaj Stratos je prvi put ustoličio sebe kao priznatu svetsku silu unutar Svetskog reli šampionata, osvajajući titule u klasi proizvođača od 1974. do 1976. godine. Ovaj posebni ulično legalni primerak predstavlja model sa polovine sedamdesetih godina i kako stručnjaci očekuju, njegova prodaja može doneti zaradu između 613.000 i 716.000 evra.

 

227921-lancia s02.jpg

 

RM Sotheby's ističe da ovaj model poseduje šasijski broj 1.666 i da je isporučen prvom vlasniku u Padovi, maja meseca 1975. godine. Na nesreću, ovaj model je slupan od strane originalnog vlasnika koji ga je zakucao u drvo sledeće godine, izazivajući nepopravljivu štetu na šasiji. Međutim, ova mašina je ponovo napravljena od nule u okviru radionice lokalnog Lancia dilera na potpuno novoj šasiji.

 

227922-lancia s01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimera EVO37 inspirisan klasičnim Lancia 037 modelom

 

kimera 04.jpg

 

Kimera EVO37 model sišao je sa fabričke trake i stigao u Španiju kako bi bio izložen u Motor Sport Institute ustanovi. Pored oktrivanja javnosti da je osnivač ove institucije, Teo Martin, novi vlasnik neverovatnog automobila, ova kompanija je takođe najavila veoma važan korak koji planira u okviru svog razvoja i budućnosti.

 

232737-kimera 03.jpg

 

Kimera EVO37 model direktno je inspirisan Lancia 037 linijom, koja je zaslužna za jedinicu sa zadnjom vučom koja je ikada osvojila Svetski reli šampionat. Kimera je odlučio da osveži legendu svog vremena i prilagodi automobil modernim standardima sa dvolitarskim agregatom dobrim za 500 konja i vrhunskim tehnologijama.

 

232738-kimera 02.jpg

 

Rezultat ovog projekta je krajnje impresivan i dovoljan da ubedi Tea Martina, koji je bio reli vozač osamdesetih godina, kada se originalna Lancia 037 mašina takmičila, kako bi i sam kupio ovaj automobil. Jedan od prvih Kimera kupaca sada u svom posedu ima predivnu jedinicu crvene boje i šasijskog broja 002.

 

kimera 01.jpg

 

Nazvana Paula, u čast njegovog dede, ova mašina finiširana je predivnom Kimera crvenom bojom i crvenim alkantara sedištima, poseduje brojne segmente od ugljeničnih vlakana, antracita i CNC oblikovanih aluminijumskih finiša širom enterijera i esterijera. Kao i drugi kupci, Martin je pozvan da posebno prilagodi svoj automobil u Villa Kimera u Italiji, upotrebom VR-3D simulatora koji mu je omogućio da uđe u svoju mašinu i promeni sve u realnom vremenu. Finalni proizvod je predstavljen u međuvremenu na domaćem terenu i u Motor Sport Institutu u Španiji. Pored predstavljanja svetu ovog zadivljujućeg primerka, kompanija Kimera je takođe najavila i pripremu potpuno novog i veoma važnog novog koraka, o kome će nešto više reći uskoro, a on će bez ikakve sumnje doneti veliku radost svim velikim ljubiteljima automobila. Nažalost, malo o planovima ovog brenda je za sada poznato, ali će oni po svemu sudeći doneti više radosti ljudima od Kimera EVO37 serije, koja će biti napravljena u samo 37 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehousyoutubenovilogo.jpg ThrottleHouse: Kimera 037

 

Kimera 037 je ''restomod'' baziran na legendarnoj reli ikoni - Lancia 037.

Proizvedena je od strane Kimera Automobili u Italiji, svaka Kimera EVO37 je dizajnirana po meri svojih vlasnika. Napravljena je od originalnog donatorskog automobila, ali je uvedena u novu eru sa modernom tehnologijom i inženjeringom. Jedinstveni četvorocilindrični motor sa turbo punjenjem I kompresorom se nalazi odmah iza vozača, stvarajući preko 500 konjskih snaga koje kroz ručni menjač šalje na točkove.  Drugim rečima, Kimera EVO37 želi da spoji sirovo iskustvo vožnje iz prošlog veka sa dovoljno udobnosti i inženjeringa iz savremenog sveta. Da li ispunjava zadatak?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ste znali da Lancia Stratos ima zadnja svetla od Fiata 850?

 

Pokrenite Stratos

 

Ponekad, na automobilima iz snova, neki elementi mogu biti... Recimo, popularni.

 

Legendarna Lancia Stratos, imala je grupu zadnjih svetala identicnu kao na Fiatu 850 i Fiatu 1100 R. To nije iznenađujuće - najekskluzivniji automobili, posebno u prošlosti, često su delili neke elemente sekundarnih komponenti sa mnogo manje poznatim modelima. Izbor nametnut ekonomijom obima produkcije.

Ne bi imalo smisla da se industrijski dodatak po meri kreira ad hoc, za modele sa malim obimom proizvodnje, posebno u prisustvu stilske kompatibilnosti sa postojećim. Dakle, nemamo zasto da se iznenadimo. Mnogi od vas će znati za istoriju zadnjih svetala Lamborghinija Countacha, identičnih onima kod Alfa Romeo Alfette.

Danas se bavimo još jednim radom Marčela Gandinija - Lancia Stratos. Na njegovom zadnjem delu, nalaze se stopke Fiata 850, uokvire sirom koncentričnom strukturom. Vizuelni efekat je veoma prijatan i cini se da se ti elementi savršeno uklapaju u legendarni trkački automobil.

 

Fiat 850

 

Ovo je jedna od najomiljenijih reli zveri ikada. Njegov egzotičan izgled, zajedno sa "Made by Ferrari" motorom i uspesima postignutim na trkama, lansirali su ga u decenijsku kolektivnu maštu entuzijasta. Srce Stratosa je pomenuti agregat iz Maranella, 2.4 litarski V6 izveden iz Dina 246, sa snagom dostojnom njegove loze.

Stratos je imao zadatak da zameni slavnu Fulviju. Uspeo je uzdignute glave, dodatno osvojivsi tri svetska prvenstva u reliju. I to uzastopno, od 1974. do 1976. Niz izuzetne vrednosti, u jednoj romantičnoj eri, gde je sve imalo poseban i drugaciji dozivljaj.

Danas je Lancia Stratos automobilska ikona, prepoznata i cenjena u svakom delu sveta. Ne postoji osoba koja ostaje neodoljiva na njen šarm. Uz legendarno ime modela koje je svima poznato.

 

Pokrenite Stratos

 

Preuzeto sa: clubalfa.it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, kao i mnoga italijanska a i druga sportska kola koristili su svetlosnu signalizaciju od nekih opstepoznatih i jeftinih modela.

Npr. lambo espada i bitter cd su koristili stopke od fiata 124 kupe, kad sam trazio takve stopove za moj fiat kostali su i vise nego duplo jeftinije nego kad ih trazis za lambo ili bitter :) a npr. isti taj fiat 124 kupe je prednje migavce nosio od 850 kupe prve serije.

Npr. Lambo urako i harama su zadnje stopove nosili isto od 124 kupe ali 2. serije, lotus esprit s1 i fiat x1/9 dele iste stopove, de tomaso pantera i alfa berlina, u zadnjoj seriji uzeli od alfe 33, mangusta i 850 spider, itd mnogo je primera iz tog i kasnijeg perioda da ne nabrajam, pogotovo kod engleza, to je bila praksa.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno sto bi i pravili nove, izmene onu oblogu oko njih i izgleda sasvim drugacije. A cini mi se da u to doba i nije bilo puno razlicitih stopaljki, imale okrugle, pravougaone i mercedes one zaobljene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimera EVO38

 

kimera 38 07.jpg

 

Kao što je najavila početkom ovog meseca, kompanija Kimera Automobili je i zvanično predstavila EVO38, novu verziju odavno rasprodatog restomod modela EVO37.

EVO38 pre svega odlikuje pogon na sva četiri točka, koji je inspirisan nikada materijalizovanom evolucijom Lancia 037 reli automobila.

 

kimera 38 06.jpg

 

''Šta ako?'' Šta bi se desilo da... ?

Ovo je pitanje koje je sebi postavio Luka Beti, tvorac i osnivač Kimera Automobili, uključivši još jednom iste ''glumce'' iz prethodnog ponovnog rođenja svetske ikone motosporta. Ovu legendu o četvorotočkašima Kimera je razvila u EVO37 koji smo upoznali 2021. godine i koji je 37 srećnih kolekcionara brzo dovelo do rasprodatog statusa. A sa jednim od glumaca koji su učestvovali u ponovnom rađanju mita, Mikijem Biasionom, dvostrukim svetskim šampionom u reliju i evropskim šampionom na prethodniku EVO37, Luka Beti i već dokazani i pobednički tim tehničara i dizajnera su poslednjih meseci radili na novom projektu pod nazivom EVO38.

 

kimera 38 05.jpg

 

Stil Kimere EVO38 ostaje veran uspešnom receptu sa modela EVO37, iako EVO38 ima redizajnirani body kit. To podrazumeva veće otvore za vazduh na prednjem delu, haubu sa drugačijom ventilacionim otvorom, šire blatobrane, nove aluminijumske felne sa gumama Pirelli P Zero, izmenjeni poklopac motora, difuzor i zadnje krilo, kao i izduvnu cev postavljenu između okruglih zadnjih svetala.

 

kimera 38 04.jpg

 

Mada Kimera tek treba da objavi detaljne specifikacije za EVO38, poznato je da postoje poboljšanja ispod kože. Tu su i veći turbo punjač, poboljšana ventilacija i veća snaga u poređenju sa prethodnikom (pominje se 600 konja). Najveća razlika je ipak pogon na sva četiri točka, koji EVO38 čini bržim od EVO37 sa zadniim pogonom, u kombinaciji sa revidiranim oslanjanjem i poboljšanom raspodelom mase.

 

kimera evo38 03.jpg

 

Kimera Automobili takođe navodi da novi model ima bolju ergonomiju unutar kabine sa dva sedišta.

 

kimera evo38 02.jpg

 

EVO38 će biti proizvoden u ograničenom broju od samo 38 jedinica, ali cena još nije poznata. U svakom slučaju, restomod inspirisan Lanciom 037 neće biti jeftin.

 

kimera evo38 01.jpg

 

Kimera najavljuje i budući K-39 ''hyper restomod'', koji će biti namenjen za motosport aktivnosti, sa veoma ograničenom proizvodnjom i još divljim aerodinamičkim paketom. Kimera Automobili će EVO38 inače prikazati i na predstojećem sajmu automobila u Ženevi, od 26. februara do 3. marta 2024. Ovde će EVO38 biti predstavljen na izuzetnom štandu, u prisustvu svih legendarnih modela Team Martini Racing dinastije koji su mu prethodili.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...