Jump to content
FAS Goran
obelix

Fiat Punto mk2b 1.3 multijet - preventivna zamena lanca?

Recommended Posts

evo momci , ajmo ovde da raspravimo različita mišljenja oko preventivne zamene lanca na 1.3 multijet motoru :

moj stav i mišljenje -
prednosti lanca (bez obzira na stvarnu kilometražu) nad zupčastim kaišem su baš u tome što kad krene da se troši prvo se malo olabavi, pa još više, svo vreme cvili, čangrće itd, i ako si dovoljno glup da to ne provališ tek onda puca i napravi belaj...

dakle moj to ne radi i više mehaničara (nijedan deltin) mi je potvrdilo da je sve ok , pa samim tim i idem na rizik ...

:question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ispravna logika,al samo na prvi pogled,i ja sam isto tako mislio do nedavno.Ja nemam lanac ali mi je Miksi objasnio da lanac nije nista sigurnije resenje od kaisa kad prodje odredjeni broj kilometara.Osim pucanja samog lanca,tu je i izlizani zubcanik i na prvom mesti spaner lanca,koji posto radi na pritisak ulja moze da dozvoli prezupcenje ako prilikom startovanja ne dobije ne vreme pritisak ulja.No to bi Miksi bolje i slikovitije objasnio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanac mora da bude u mnogo lošem stanju da napravi neki veći problem - i tu bih ja video eventualnu prednost lanca nad kaišem. To je sad potpuno nevažan podatak, mene zanima da li taj multijet ima neki svoj propisan interval zamene lanca? Ne znam zašto bi ijedan normalan čovek uopšte dozvolio da i lanac i kaiš ikad dođu u stanje u kom mogu da prouzrokuju problem?

Šta je propisao proizvođač za taj motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
... pa samim tim i idem na rizik ...

Upravo tako, sam si rekao i ja nemam sta da dodam ;). Pretpostavljam da imas poverenje u te majstore.

Nego, tamo u onoj temi si pomenuo cifru od 500€, ja mislim da nije bas toliko, odnosno mislim da mi je neko rekao da je platio zamenu lanca, spanera i ostalih kaiseva nesto oko 300+€ (u ovlascenom servisu, ali ne Deltinom). E sad, necu da nagadjam, pa nek neko ko zna napise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto se tice intervala ovako iz glave nisam 100% siguran-na 100000km provera zategnutosti a na 200000km zamena lanca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, Miki je dao konkretnu cifru, nema nagađanja i mahanja čarobnim štapićem, postoji konkretna cifra sa kojom se raspolaže. Ako je sve okej sa lancem, ne diraj ga - ćaozdravo. Na 200k ga zameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidzo, nije toliki problem bilo pitanje intervala, vec vise tacnosti kilometraze na satu kod uvoznih polovnjaka.

Opet, znam nekoliko ljudi koji su kupili polovnjake, nisu zamenili kaiseve i nista im se nije desilo, ali takodje znam i za "one druge" slucajeve, pa je samim tim celo pitanje stvar lutrije. A posto ja ne volim da igram na srecu, ja to odma zamenim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pa to i jeste trip, ja sam čuo da je fabrički interval zamene 100kkm prema ljudima iz delte, i njihov mehaničari su mi rekli da ako je bio službeni u IT da je to tamo urađeno po ps i najbolje je ništa ovde ne dirati jer delovi iz AP i ostalih su sumnjivog kvaliteta, a kod njih u delti su oko 500-600 eur ,

pa su mi "prijateljski" savetovali da ništa nediram do 200kkm uz redovne preglede i kontrole....

naravno uvek se postavlja pitanje ako je šteta od pucanja lanca oko 700E, a prevencija 600E onda sam spreman na rizik...

ako nije ta cifra onda ću pre uložiti 400E u motor-zamenu lanca nego u jebena sedišta !!!

a na kraju možda mi i pukne film, pa ga prodam odmah bez ulaganja ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije narod rekao dzabe bolje spreciti nego leciti.sto vili rece lutrija,desavalo se i sa poznatom kilometrazom da puca iz kojekakvih razloga i pre roka zamene a vidjao sam kajseve koji su preturili skoro dva roka za zamenu.pitanje je koliko imas srece i koliko si spreman da rizikujes-licni izbor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ti moje iskustvo - ja sam auto uzeo sa 104.000km na satu, što je oko 35k godišnje i bliže nekog gornjoj cifri za auto te vrste u Italiji. Auto je bio u odličnom stanju i daleko najbolji Stilo u vožnji koji sam probao do tada (ostavio sam kaparu posle 2 minuta probne vožnje i kupio ga bez kačenja na komp). Nisam ništa pipnuo, servisni interval na bordu je odbrojavao do 120k, ja sam tek na 110k zamenio filter i ulje, a na 120k veliki servis - po propisu.

Kačenje na komp u Hondi na Examineru je samo potvrdilo da je auto tip-top.

Prosto mi nije bilo bitno da'l je prešao 104 ili 504 hiljade, i da mu sve fali na Examineru. Bio sam spreman da platim dodatno svaki trošak koliko se samo ovaj auto razlikovao od svih Stila svih godišta koje sam pre toga probao dok sam tražio odgovarajući automobil. Šta sam sve imao prilike da isprobam, malo je falilo da na skupove dolazim u Hyundai Sonati. :D Sreća pa je drugar iz Honde video ovu belu lutkicu na onom čudnom izdignutom placu na Vidikovcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam se, pre nego sto sam uzeo jtd-a, malo raspitivao i za mjtd-a, te mi je majstor kod kog odrzavam auto rekao da se lanac menja na 200k redovno, odnosno ako cujes bilo sta tipa dzangrljanja, mozda i pre. Posto ti kazes da ne cujes nista, a i majstori ti rekli sve ne vidim razlog da menjas lanac, osim ako nisi siguran za kilometrazu. Ali u svakom slucaju, prvi znak da je potrebna zamena a pre propisanog intervala se cuje. Takvu sam informaciju ja dobio. Toliko

Share this post


Link to post
Share on other sites

što se mene tiče definitivno idem na rizik pre svega jer nevozim auto mnogo, pa valjda nisam tolki baksuz ...

nego ipak da pokupim što više info od glodur-a na ovom delu foruma:

u Delti za lanac i pripadajuće sklopove ( lančanici, španer) traže oko 18 000 din, u AP oko 15000din koji su pravi i bolji ?

šta bi još trebalo preventivno obraditi pod predpostavkom da je prava kilometraža od 156kkm ???

pozz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se dosta češao po glavi sa tim lancem. Jedni su tvrdili ovo, drugi ono a u Fiatovoj brošuri i User manualu ni reči o zameni. U istom manualu (imate ga na ovom forumu), na 237. strani imate Service schedule sa naznačenim servisima svega živog do 180.000km. Pobrojani su svi motori, benziniski, dizeli i multijet 1.3 i nigde ni reči o zameni. Priča o zameni na svakih 100.000 ne stoji, to je priča za nas jadnike koji kupujemo kola od 150.000 km u sebi pa kada dodate stotku na njega možda ste blizu rasklimavanja lanca.

Ja sam po kupovini auta po savetu odmah otrčao u AP sport i kupiio sve što je potrebno - lanac, lančanik, zatezač. Posle su me naterali da kupim i dihtung ventil dekle i još jedne dekle sa leve strane (pošto le lanac zatvoren unutra) pa je to sve zajedno iznelo 17.000 din, pre skoro godinu dana. Lanac sam dobio u providnoj kesi bez ikakve kutije ili deklaracije, a kesa je još i otvorena. Kao da mi je neko dao lanče sa dečijeg bicikla lepo opranog. Ja sam nastavio da se češem po glavi, gledam tu jadu što sam pazario i lepo odlučim da ništa ne diram. Čini mi se da je bolje ostaviti Fiatov original u njemu da trči jer ovo iz AP sporta liči na nešto skroz neprovereno. Ta igračka bi trebala da nosi na sebi njegovih 170NM? Hm.

Ako je u Delti original komplet 18.000 onda sam tek napravio glupost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitanje broj 1:

Da li je neko video taj komplet iz Delte, i otkud znate da ne izgleda isto kao i onaj iz AP sporta?

pitanje broj 2:

Ljudi, da li ste 100% sigurni da radnici iz Delte ne muljaju nista?

Ako jeste, ili mislite da jeste, moj je savet da ne budete 100% sigurni, jer zivimo u Srbiji, svuda se mulja pa i u toj Delti...

I jos nesto, moja je preporuka, ako se vec ne kupuje u nahvaljenoj Delti, da kupujete u Kit komercu, isti su delovi kao u AP sportu, samo jedno 15% jeftiniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokazi manfrede... meni trebaju dokazi!!! :D

Taj lanac mozes da kupis i u prodavnicama delova za Opela ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da odmah razjasnimo: da bog poživi AP Sport i Kit Commerce, kupujem kod njih i kupovaću i nadalje, oni su spas za nas Fiatovce i nisam hteo da ih naružim. Jedino što bih možda hteo kupiti a da sam siguran da je original je taj lanac i pripadajući komplet pošto je to mnogo osetljivija stvar od drugih.

Pre par meseci starac mi je pazario zupčasti kaiš za Tojotu Corolu, divno očuvana - 80.000km (on je prvi vlasnik) i par dana nakon menjaže - puče kaiš! Sreća da nije bilo štete, eto zlog primera....

Share this post


Link to post
Share on other sites

space- vidim da slično razmišljamo jer ću i ja ostavi tako kako je pa kako bude....

vili- miki mi je rako da opelovci njega zovu gde da nabave lance za 1.3 cdti i kako se radi sa njima- toliko o opelu

a pride i ja sam zvao par opel prodavnica i svi rekoše auuu - to je novo - pogledajte u ap ?!?

inače kako mi je miki pogledao mašinu na okupljanju - video je da je menjan lanac pa rekao u fazonu ostavi za sad ....

e ono što nije rekao (verovatno nije hteo jer smo se tek upoznali), a nameće se samo po sebi,

a to je da ako je menjan lanac - onda to znači po meni da je pretrčao 200kkm- 250kkm !!!

jedino što mi je za utehu rekao da nije do sada video nijedan JTD ili MTJ da im treba generalka ....

a kaže da se nagledao dosta njih oko 500kkm !!! :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam chuo za stila jtd koji je pretrchao 850k bez otvaranja... ne verujem ni sam mnogo u to, ali postoji mogucnost da je tako, ako je redovno i ispravno odrzavan i vozen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jeste milion... :lol:

Salim se naravno... :)

To znači, ako je kupio prvi model Stila jtd krajem 2001g. do danas je morao svakog dana da vozi oko 330km, ali napomonjem svakog dana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

za tu kilometrazu ne znam ali licno radio alfu 147 jtd sa predjenih 380000km i motor samo prede

Share this post


Link to post
Share on other sites

@obelix-inače kako mi je miki pogledao mašinu na okupljanju - video je da je menjan lanac pa rekao u fazonu ostavi za sad ....

nisam rekao da je menjan vec da su skidali poklopac lanca pa pretpostavljam da nisu to dzabe radili.izvinjavam se ako sam zvucao drugacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

miki- ma sve je ok, nema potrebe da se izvinjavas, znam da nisi rekao da je menjan lanac već da je otvarano,

a ostatak sam izvukao sam jer mi netreba crtati nešto što je očigledno ...

kapiram da sam naseo i pazario lešinu od > 250kkm :wallbash: jer nisi jedini koji je napravio slican komentar,

ali sad sam tu gde jesam i nemogu tu činjenicu mnogo da menjam jer čak i da oću da ga prodam pun ih je k-rc na placevima, a još i kad krenu da ih štancuju u KG , moći ću samo da se slikam ...

ali to je ono kad čoveka svrbe pare u džepu pa ih potroši na glupost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema potrebe da se tako osecas, u pitanju je stvarno dobar autic i ako ti nemas problema sa njim, vozi i pevaj ;)

A za stancovanje u Zastavi ima jos prilicno da popricekamo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...