Marko001 0 Posted March 8, 2009 (edited) Imam cudan problem sa puntom mk 2a, naime stvar je u tome sto je to auto moje supruge koji se uglavnom vozi na kratkim relacijama tj. po gradu i oko grada i 95% vremena se ponasa najnormalnije. Medjutim ponekad se desavalo da auto kada duze radi na leru (kad se stoji u guzvi, kreni-stani voznja itd) dodje mu kazaljka temperature na pola ili malo iznad pola i onda pocne da se cuje nekakvo zvizdanje... potom kad se krene za par stotina metara auto se malo rashladi, kazaljka temperature ode na malo ispod pola i auto se opet ponasa najnormalnije... e sad to se ne desava uvek, nekad se samo ukljuci ventilator, odradi svoje i to je to, bez bilo kakvog zvizdanja. a kad god je isao na malo duzi put van grada ponasao se isto najnormalnije ali je vozen lagano, 90ak km/h po cajgeru.E sad stvar se zakomplikovala kad smo isli s njim pre neki dan na malo duzi put ali tako da sam ga JA vozio a ne zena, dakle vozio sam malo brze od nje (130 po cajgeru) i prvih jedno 80km sve je bilo ok a onda odjednom pocne opet bukvalno da zviždi i to prilicno jako,jace nego u gradu i tada pocne i da pada kazaljka za temperaturu, bila je otprilike na 1/4 skale i onda je pocela da pada postepeno i otisla skroz dole, do kraja,kao da auto nije ni upaljen... kad kazaljka pocne da pada onda postepeno slabi i grejanje i na kraju uopste nema grejanja... nakon toga to zvizdanje se povremeno cuje, povremeno prestane ili se smanji njegov intenzitet, pa onda zvizdi nekad i 10ak km pa opet prestane 10-20km ili se smanji, pa opet pocinje,prestaje itd, nekad na par stotina metara, nekad na par km, nekad na 10-ak km itd, nema pravila. posle odjednom opet postepeno mi proradilo grejanje (ali slabo) a kazaljka i dalje zakucana dole kao da auto nije ni upaljen. nakon 20-30 km upali se check engine lampica i kasnije na bukvalno 500 metara pre kuce mi se upali ona gore lampica kao da se auto pregrejao... i ja naravno predjem i tih 500 metara i ugasim ga. kad se auto ugasi postepeno u roku od 10ak sekundi prestane i zvizdanje. nakon toga auto se ohladio i kad sam ga za par sati upalio opet se ponasao najnormalnije, nije se upalila check engine lampica, nema zvizdanja, kazaljka za temperaturu se normalno podigne kad se zagreje, grejanje radi, kad doje na pola kazaljka ukljuci ventilator bez zvizdanja itd. nakon toga vozen je opet na kratkim relacijama po gradu par puta bez ikakvih problema. Kad sam isao na redovan servis rekao sam im za ovaj problem ali ko za Q imali su guzvu a i tada se auto ponasao najnormalnije i nikako nije hteo da prozvizdi i normalno palio ventilator itd. pa su me gledali cudno kao da sam Stevo Zigon u "majstorskoj radionici" i rekose mi nesto u stilu kad pocne tako da se ponasa da ga doteram onda tj. otkacise me...sta je u pitanju i ima li neko neki savet? Edited March 8, 2009 by Marko001 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted March 8, 2009 proveri antifriz, proveri ventilator.... ja prvi put cujem za ovakav slucaj, ali verujem da ce doktor miki imati i dijagnozu i reshenje.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko001 0 Posted March 8, 2009 ^^^ Pa tad kad sam isao u servis proverili su antifriz i ventilator i sve je bilo ok. znaci auto pali normalno ventilator (bez zvizdanja) kad kazaljka dodje na oko polovine skale, on odradi svoje, ugasi se itd... a antifriz mi je ok, stavljali su onu spravu za konstrolu antifriza, sad sam zaboravio kako se zove i pokazala je do -40 stepeni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 8, 2009 Kazaljka u bilo kom rezimu voznje mora da ti bude na polovini. Naravno ako je napolju -5, i ti ukljucis grejanje na max onda moze malo da padne ispod pola, ali nikako ne sme da ode mnogo nisko. Da li ti se uvek na otvorenom putu spusti temperatura? Ako je tako, onda je otisao termostat, i ostao u otvorenom polozaju zaglavljen. Onda njega moras da promenis. Ali pre toga mozes da proveris jos jedanput sada dok jos spoljna temperatura nije visoka pa mozes lakse da istestiras. Idi negde na otvoren put, vozi na nekom normalnom broju obrtaja bez forsiranja ali idi preko 80km/h i ukljuci grejanje. Ako ti opet padne kazaljka ispod 1/4 onda ti je otisao termostat. Posto kazes da ti se tek posle 80km voznje kazaljka spustila skroz dole mozda ti je termostat zaglavio na pola. Alo po meni nema tu mnogo mudrovanja, mora da se zameni. Nisi nam rekao da li je benzinac ili dizel? Bilo je mnooogo mudrovanja gde treba da stoji kazaljka za temperaturu u toku voznje, i zakljucak je, ako je sve ispravno uvek na pola skale...Pozdrav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko001 0 Posted March 8, 2009 (edited) U pitanju je benzinac 1.2 8v. pa bilo je hladno i radilo grejanje, vozio auto putem, pretpostavljam da je zbog toga kazaljka bila otprilike na 1/4 ili malo iznad... inace je pre bila na oko 1/2,tacnije milimetar ispod 1/2 kad je bilo toplije i kad nije paljeno grejanje... i da se razumemo nije mi postepeno padala kazaljka 80km nego je 80 km sve bilo normalno nije padala uopste i onda samo odjednom pocne da se cuje to zvizdanje i naglo da pada kazaljka i slabi grejanje... i padne skroz dole za par minuta.i sta mi to uopste zvizdi toliko glasno, znaci bukvalno kao da sam vatrogasac... ljudi kod kojih smo isli su sedeli u kuci u dnevnom boravku koji je u suprotnom delu kuce i culi to zvizdanje kad smo se mi parkirali na 10 metara od njihove kuce,sa druge strane... i izlaze i pitaju sta je to toliko sviralo, ja im odgovaram ma to nas auto prozvizdao... Edited March 8, 2009 by Marko001 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 8, 2009 Kazaljka pada ispod radne temperature kad ispadne kuglicni ventil na termostatu mesaca vode.A pistanje se javlja kad proklizava kais ili turbina pumpe za vodu.Ni jedno ni drugo nisu skupi kvarovi na tom motoru.Al mora kod cika mixija da se pogleda na licinom mestu i da mu se da lekic pre no sto napravi neku havariju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko001 0 Posted March 8, 2009 (edited) A gde se nalazi taj servis cika mixija?meni licno nije jasno kako da objasnim to sto nekad radi normalno a nekad zvizdi/pisti/sisti i pada kazaljka za temperturu... Edited March 8, 2009 by Marko001 Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 9 Posted March 8, 2009 TiM servis na vidikovcu kod okretnice ili ti kontaktiraj na PP sa foruma @mikisky to ti je ono M u nazivu servisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 8, 2009 to zvizdanje je 99% ventilator na hladnjaku,biksna dobila lufta pa rotor vibrira.desi se po neki put da legne pa se necuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted March 8, 2009 znaci nisam bio daleko jupi mogu jos malo u majstore Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted March 9, 2009 to zvizdanje je 99% ventilator na hladnjaku,biksna dobila lufta pa rotor vibrira.desi se po neki put da legne pa se necuje.posto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko001 0 Posted March 10, 2009 (edited) znaci verovatno biksna ventilatora dobila lufta + termostat zeza...sto rece abarth, koliko para da spremim? Edited March 10, 2009 by Marko001 Quote Share this post Link to post Share on other sites