Jump to content
FAS Goran
zaki

Fiat Punto mk.2 - cena, prednosti, mane, šta gledati / iskustva i mišljenja

Recommended Posts

Ako se gleda samo novcanik i sta manje kosta, otprilike tako... Ali niko ne pominje da ce Punto sa 1.9 JTD performansama da pojede za uzinu ovog 1.2 kog savetujete, a i nije neki potrosac. Sa tom motorizacijom je kao raketa, jedino sto je malo predimenzioniran tezinom agregata u nosu za tu karoseriju. A i ako se nadje korektno ocuvan JTD, zna se o kakvom je motoru rec, ali ne bas za te pare. Od facelift u opciji je i 1.3 MultiJet, ali je to vec mladje i skuplje. Pa ko sta voli :) (ne pripadam ni benc ni dizelskom klanu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima više nego duplo jači obrtni moment...

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

0dd68f1061d6d8376a4914f34dc21468.jpg0a9a247a1bee64a3be7ba1b6f1797346.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosečna potrošnja je i manja, ali da se ne zagrcne neko..... :lol::lol::lol:..... vozi se uglavnom otvorenim putem, prosečna brzina oko 40kmh, br obrtaja 2000- 3000, nema davljenja motora. normalna vožnja, bem li ga, nov uređaj, mapa se dobro slaže.... i proračunato se vozi.... prvih dana cca 2 sedmice dok nisam ugradio TNG potrošnja po bordu je bila 4,8 L benzina

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1035937.html

 

sve to na oko 9000km od sredine aprila

Edited by shuxx
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bolje sa tvrđave, nije ti daleko, a i manja šansa da preživiš...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje tvrđave, u Zemunu mi je firma? Ili bar da izađem pešaka na batjnički drum i da se  bacim pod kamion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako gledas da bude samo jeftinije onda 1.2benzinac iskljucivo sa 8ventila i bez serva i klime jer onda u paketu idu i r13 tockovi :D Njega bi mogao da nadjes dobrog za 1000e mozda i sa plinom ili da ugradis , znaci jos 300-400eur. Racunaj gradsku potrosnju nekih 8l plina, odrados v.servis...lupam 100e sve i vozis, nema sta da se pokvari
Ako oces da se vozis lepo koliko je to moguce u puntu onda uzmes jtd, ne D. Registracija je skuplja, 20-ak hiljada je sigurno, odrzavanje redovno je skuplje malo naravno ali ide kao metak, vrlo malo trosi i traje ali za 1000e da ga nadjes bez nekog ulaganja neces mada bi verovatno mogao da se nagazi primerak koji vredi.

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je bila i moja poenta :), pa zavisi sta je coveku prioritet.

@marko.jovanovic

Mare, kada moze 1.4 turbo benzina od 140 KS u tezem Bravo Sportu iznudjenom bapskom voznjom da na skoro 300 km uzorka trosi 4.4l na magistrali (naravno po boardu :lol:, ovde jedino merodavno u zadnje vreme, a sve dokumentovano slikama) - sto ne bi 400kg laksa Zastava 10 gurala 4.8l opet po boardu, uz prosecnu brzinu od 40 km/h. Ne vidim sta je tu cudno u oba slucaja, nadam se da se razumemo i da nismo ozbiljni :lol: ...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni počeo da troši dosta više od kad sam zamenio amortizere ... jbg ... K Grčku prosek bio nešto ispod 7, a nazad nešto preko 7l/100Km, al ga nisam štedeo, teram kolko može dide :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.8.2019. at 1:29 PM, AngelG9 said:

Pozdrav svima,

U bliskoj buducnosti planiram da kupim Fiat Punto dizel. Na oglasima najvise ima 1.9 JTD i TD. Trenutno vozim Golf 2 1.6D i zelim ga zameniti slicnim autom. Sa sto manjom potrosnjom i registracijom naravno. E sada mene zanima koje su prednosti Punta?

 

koja je potrosnja? na internetu sam pronasao podatak da 1.9 JTD motor trosi u proseku oko 5l dok neki kazu da im trosi izmedju 4l i 7l.  Cena servisa? Da li se cesto kvare? da li ima delova i da li su povoljni? Isto tako me zanima na sta obratiti paznju pri kupovini. Planiram kupovinu Punta ne starijeg od 2000. i cene do 1000e.

Kao što većina reče za 1000€ možeš naći Punta ali sa ulaganjem od najmanje 300€ u samom startu ne bi li ga doveo u neko normalno stanje. Cene polovnjaka jesu pale ali ćeš iole normalnog Punta i dalje platiti oko 1500€. 

E sad 1.9jtd naspram 1.2 8v ili 16v zavisi od tvojih potreba i kilometraže koju ćeš prelaziti godišnje. Cena registracije 30.000 naspram 18.000,  servis i održavanje dizela možda za 20% skuplje.

Benzinac kablovi, svećice

Dizel dizne,grejači

I tome nema kraja kad se krene porediti cena održavanja...

 

Npr. kod 1.2 ide ulja 3L, kod 1.9 ulja 4.5L, potrošnja kod oba od 4.5 do 7L ali to kako dizel povlači sa uključenom klimom, preticanje neože da se poredi s benzincom pogotovo ne sa onim slabašnim od 44KW.

 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

I punto ima jedan nerešiv problem, a to su farovi! 

Edit:

Verovatno može da se reši, al onom ko kupuje Punto 2 za 1000-1500eur je to uglavnom puno. 

 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marko.jovanovic sve zavisi u kakvom su stanju sočiva. Ja sam imao sreću da sam pre 7 godina dobio extra očuvane farove, nedugo zatim stavio xenone i dan danas odlično svetle.

Mada su farovi najmanji problem kod tog Punta od 1.000€

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Rasta said:

Je l' pravilo da kad crkne jedna bobina nedugo nakon nje crkne i druga ?

Ako se dobro sećam 1.2 8v i 1.2 16v nemaju isti broj bobina. Valjda je kod 16v jedna a kod 8v dve ili pak obrnuto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neshtry tako kaže i majstor, zameniš obe, a staru koja još uvek radi odložiš u gepek, zlu ne trebalo ...

 

Axic, upravo tako, 8v ima dve ... Meni samo nije jasno nešto ... put do Niša od oko 50ak km sve bez problema, i onda u gradu iz čista mira crče. Po gradu par km na dva cilindra ... ko spaček ... :) I onda vaskrsnu, i u povratku 60km sve normalno bez greške, ali čim sam ušo u banju, opet spaček ... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije crkla bobina, samo je promenila svojstva. Kompjuter prati njene parametre i ako oseti da nešto nije u toleranciji on gasi varnicu da nebi oštetio motor-katalizator. Nekad pomogne i zamena svećica da bi bobina sluźila joß neko vreme.
Znam da kod mnogih dizelaša moźe da se mapira kompjuter sa novim parametrima da bi npr bosch pumpa radila dalje bez remonta. Možda i ovde ima neka fora.

Što se TNG potrošnje tiče, drugar mi kaźe da mu sekventni stag TNG troši identično koliko mu je trošio i benzin. Vožnja u pola cene.
Ja odmah zakazao ugradnju za subotu benzin mi troši oko 5L a mesečno sipam dva puta po 50€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po iskustvima mnogih a i sam imam plin oko godinu i ipak ga trosi vise bar 10%,nisam bas testirao 100% tacno ali se primeti da ima  razlike.

A ima malo razlike i u vuci,posebno sa ukljucenom klimom i ako je neki malo slabiji motor na plinu se oseti da mu malo fali :)

Ovo kazem samo da se ne razocaras ako ti bude malo vise trosio nego benzina ali je opet usteda velika i sa tom malo vecom potrosnjom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, tvzmaj said:

Nije crkla bobina, samo je promenila svojstva. Kompjuter prati njene parametre i ako oseti da nešto nije u toleranciji on gasi varnicu da nebi oštetio motor-katalizator. Nekad pomogne i zamena svećica da bi bobina sluźila joß neko vreme.
Znam da kod mnogih dizelaša moźe da se mapira kompjuter sa novim parametrima da bi npr bosch pumpa radila dalje bez remonta. Možda i ovde ima neka fora.

Što se TNG potrošnje tiče, drugar mi kaźe da mu sekventni stag TNG troši identično koliko mu je trošio i benzin. Vožnja u pola cene.
Ja odmah zakazao ugradnju za subotu emoji16.png benzin mi troši oko 5L a mesečno sipam dva puta po 50€.

Za potrošnju od 5l ne bih se cimao za ugradnju plina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, tvzmaj said:
Nije crkla bobina, samo je promenila svojstva. Kompjuter prati njene parametre i ako oseti da nešto nije u toleranciji on gasi varnicu da nebi oštetio motor-katalizator. Nekad pomogne i zamena svećica da bi bobina sluźila joß neko vreme.
Znam da kod mnogih dizelaša moźe da se mapira kompjuter sa novim parametrima da bi npr bosch pumpa radila dalje bez remonta. Možda i ovde ima neka fora.

Što se TNG potrošnje tiče, drugar mi kaźe da mu sekventni stag TNG troši identično koliko mu je trošio i benzin. Vožnja u pola cene.
Ja odmah zakazao ugradnju za subotu benzin mi troši oko 5L a mesečno sipam dva puta po 50€.

Vozim na TNG desetak godina. Sekvent sistemi AC Stag... Ko mi pokaze i dokaze da mu je potrosnja TNGa manja od 1.2 puta potrosnje brnzina odma vadim moj i stavljam taj sistem. Trenutno vozim Z10 1.2 8V uglavnom otvoren put, potrosnja BMBa oko 4.8 do 5L... potrosnja TNGa oko 6.2 do 6.5L.... sto je oko 25 do 30% vise. Ko trosi manje od 20%. . Neka se javi

Sve zavisi od kilometraze. Ja na mojih 20 000km znam da za oko 1 god vracam investiciju od 430 eur. Tako da... iako je 5L malo.... jos manje je npr 4L preracunato u Benzin
5 L je mala potrosnja. Ali 4 L je jos manja kad preracunas TNG u Benzin. I ko prelazi puno... vredi investicije
 

 

Edited by Ivan
Sredjen post, skinuti TT potpisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovanje svima, 

Imam par pitanja pa se nadam da ce neko iskusniji odgovoriti. 

Ovako, razmisljam se izmedju Punta 1.3mjet i 1.9 mjet hgt 2004.

Prvo i glavno što me zanima cenovna razlika sto se popravki tice, da li su skuplji delovi za hgt? Iskreno vise bih hteo hgt, lepsi je, brzi je, nema ih puno,potrošnja koliko vidim za litar veca, sve mi to pije vodu. Jeste registracija veca, ali to me uopšte ne brine. 

Ako neko zna razlike u velikom servisu, kao i kome se sta vise kvari? 

Da li uopšte ima razlike u ceni delova itd? 

 

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Goki

Nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom (ne postoji Punto 3 iz tvog naslova, facelift je Mk2b ;)).

Mozes i pomocu Search teme da pogledas dosadasnja iskustva, oba motora su odlicna, pitanje je sta ti vise lezi (ako kazes da ti registracija ni potrosnja nisu neke stavke, nece ti biti ni odrzavanje ako se uzme neki ocuvan primerak). Jedino sto je moj utisak da je 1.9 motor malo potezak u nosu za tu karoseriju, njegovu tezinu sam osecao i na vecem Stilu, svakako nista sto bi te odvratilo od razmisljanja o istom, posto bas lepo ide.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to slicno, neke stvsri su mozda malo skuplje za Hgt ali nije to neka razlika. V.servis kosta prosecno kao i za svaki auto u klasi sa zupcastim kajsem, da lupim sad ..20-ak hiljada, sve zavisi od cene delova a i od majstora. Hgt je kao sto kazes lepsi, nudi vise opreme a i 101ks je u tom autu raketa. Ja se ne bih razmisljao u tvom slucaju :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...