Jump to content
FAS Goran
zaki

Fiat Punto mk.2 - cena, prednosti, mane, šta gledati / iskustva i mišljenja

Recommended Posts

To za havariju prilikom pucanja kaiša važi za 1.2 8v sa 60 konja za 1.2 16 v to ne važi i vrlo je važno odraditi veliki servis, ako nemaš validan podatak da je rađen u zadnjih 60000 km, računi, servisna knjiga...

A veliki servis sa rukama izadje oko 20 000 dinara sigurno, kad se sve zameni šta treba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki servis za Punta 1.2 16v sa oba kaisa, spanerom i rolerom, pumpom za vodu izlazi od 120 do 150-ak eura zavisno od kog proizvodjaca zelis da ugradis delove. U tu cenu naravno racunam i 3l ulja i komplet filtera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za havariju prilikom pucanja kaiša važi za 1.2 8v sa 60 konja za 1.2 16 v to ne važi i vrlo je važno odraditi veliki servis, ako nemaš validan podatak da je rađen u zadnjih 60000 km, računi, servisna knjiga...

A veliki servis sa rukama izadje oko 20 000 dinara sigurno, kad se sve zameni šta treba...

Hvala na informaciji.

 

Nego, pitah samo za kais, ne za ceo servis! :D Po internet prodavnicama sve jedan te isti kais koji kosta oko 10e. Malo mi to jeftino, pa pitam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad vec majstor skine da zameni zupcasti kais bilo bi glupo ne zameniti i spaner zupcastog, Pk kais, Pk roler i pumpu za vodu. Njemu verovatno nece biti problem da ti 2x uzme novac za rad. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam budala pa da menjam samo kais. :D

 

Nismo se razumeli. Nego kad sam gledao sta sve treba za veliki servis, gledao sam i kais koliko kosta i nigde nisam nasao nista skuplje od 10e, pa mi bilo cudno. Svi delovi imaju neku skuplju alternativu, samo kais non stop nailazim na jednog te istog proizvodjaca. Ako je to to ok, ali ako ima nesto bolje rado bih uzeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima. I ja tako razmisljam, ali onda pricam sa ljudima i svasta ti uvale u glavu iako su generalno dosta laici za te stvari. Ubaci ti to neke sumnje i onda bolje da pitas nekoga ko stvarno zna.

 

Nego citam to FIRE motori, procitao sam negde da prilikom pucanja kaisa ne dolazi do onih lomova ventila i da je prakticno, za razliku od ostalih motora, kod fiata pucanje kaisa prakticno "bezazlen" kvar. Znam da to nema nikakv veze sa oznakom FIRE, FIRE znaci da je napravljen totalno robotskim radom, nego neki polozaji cilindara i ventila. Koliko god da kopam, nigde ovo nisam uspeo detaljnije da nadjem. Da li je to istina ili neki mit?

 

I da, gledam koliko kosta veliki servis i sta sve treba, vidim kais 10e kosta. Jel to neki slj kais ili to i vi ugradjujete u svoje puntice?

 

Idem za vikend da pogledam par primeraka pa sta mi se svidi, verovatno cu uzeti neki.

 

To su ti ljudi... Fiat = biiip, a nikad ga nisu imali.

 

Ovo za lom remena, nađi nekoga tko ga je održavao kod Gorana, kao ja, pa nemaš problem s tim, hehe. :laughing:

 

FIRE = First Integrally Robotized Engine - http://forum.vrelegume.rs/viewtopic.php?f=45&t=21658 Evo link ako te zanimaju detalji.

 

U principu, prvi motor koji je radio robot. Da li je 100% ili ne, nemam pojma.

 

Recimo, 1.2 motor, baza motora je "izmišljena" 1980-ih, mislim godinu pre mog rođenja, 1986. ali nisam siguran. Ako je dosad izdržao... čak se i ovi novi FIRE temelje na njemu, praktički. Ovaj 1.2 možeš i mineralno ulje stavljat ako hoćeš.

 

Zavisi koji kaiš, veliki servis, ako se ne varam, 18000 kod Gorana, sve skupa. Po meni, manje ne može. Te kaiše, bolje menjaj sve odjednom, iskreno, nije neki trošak.

 

Ako gledaš neki auto, pa ga vozi kod Gorana, preporuke za kupnju daje gratis, ako se ne varam. Meni nije ništa naplatio, a ekstra stvar.

 

Inače, auto ima mana, naravno, ali to ćeš sve da čuješ i tu: City servo, dihtung poklopca ventila, letva volana i to je u biti to. Nadodaće kolege ako ima još šta.

 

 

Nisam budala pa da menjam samo kais. :D

 

Nismo se razumeli. Nego kad sam gledao sta sve treba za veliki servis, gledao sam i kais koliko kosta i nigde nisam nasao nista skuplje od 10e, pa mi bilo cudno. Svi delovi imaju neku skuplju alternativu, samo kais non stop nailazim na jednog te istog proizvodjaca. Ako je to to ok, ali ako ima nesto bolje rado bih uzeo.

 

Svi bolji servisi imaju zalihe i barem 2-3 proizvođača. Ovako, pojedinačno, ne znam cene, ali evo, gledam AP Sport, cena 1200, valda je to to. Opcije su GATES i Dayco, no najbolje da pitaš detaljno u servisu. Nemoj da te iznenade niske cene delova za Punta, navikavaj se. :)

Edited by rocker87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaisevi jesu oko 10-ak eura ali su spaner i roler oko 3k po komadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedno pitanjce, da li da uopte gledam modele sa automatic menjacem? Nikad u zivotu nisam vozio automatic, ali sam procitao dosta lepih stvari o ovom sto su ugradjivali u punta, pa me cisto interesuje da li bi to povecalo cenu odrzavanja i koliko su pouzdani ti menjaci? Citao sam da imaju neki bubnjevi koji treba da se namagnetisu ili nesto slicno svakih 30k kilometara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti gledaj ali mnogo ih malo ima pitaj boga ako ti zatreba neki deo ili majstor koji treba to da odrzava ako zatreba...ipak je to polovnjak zašao u godine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedno pitanjce, da li da uopte gledam modele sa automatic menjacem? Nikad u zivotu nisam vozio automatic, ali sam procitao dosta lepih stvari o ovom sto su ugradjivali u punta, pa me cisto interesuje da li bi to povecalo cenu odrzavanja i koliko su pouzdani ti menjaci? Citao sam da imaju neki bubnjevi koji treba da se namagnetisu ili nesto slicno svakih 30k kilometara...

 

Moraš nekog iskusnog da pitaš, ali kao što kolega reče, ako se pokvari, šta onda? Uglavnom, pitaj majstora nekog, jer ja ne znam kakvi su.

 

Mislim da ga ima jedan kolega na Puntu, samo JTD je.

Edited by rocker87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drustvo, opet ja

 

Bio danas da pogledam jednog Punta, polako sam vec postajao umoran, il neodgovara cena ili su auti u zaista losem stanju, ali ovaj mi se svideo. Sve kako treba, covek uradio veliki servis kod ovlascenih servisera pre 10 000 Km, ubacio kvalitetnije kaiseve (koliko sam video BOSCH je u pitanju, ne znam kako su se pokazali ali nekako meni ulivaju vece poverenje, koliko znam originalni kaisevi su BOSCH?), enterijer kao nov, kune se da nije vracena kilometraza i da je proveravao, ali i da je vracao auto izgleda jako dobro. Jedina mana i za mene jako velika, ne radi mu prednji pojas na vozacevom sedistu. Jedva sam odradio probnu voznju jer se bez kaisa osecam ko bez odece u autu. Zanima me koliko je ovo ulaganje, gde uopste da nadjem prednji pojas i da li je najpametnije da trazim popravku istog pre kupovine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro vece forumasi. Retko se javljam, ali uvek dobijem koristan savet.

Naime, uradio sam veliki servis na Puntu 1.2 8v pre 50 000km (4 godine), a sada mi dolazi vreme za redovan mali servis. Uzimajuci u obzir da je 60 000km preporuceni interval, da li da na narednom servisu (recimo za 8 000km) uradim veliki ili da sada to odradim?

Druga stvar se odnosi na potrosnju ulja. Punto ima 187 000km (po satu). Kolika je normalna potrosnja ulja za ovaj motor?

Treca stvar se odnosi na cuveno curkanje ulja na zaptivacu ventil dekle. Na svakom servisu menjam tu gumicu, i opet iznova pusta. Majstor mi uvek kaze da je to mana svakog i da se ne sekiram, i da bi nanosenje silikona dovelo do dizanja temperature motora...a iskren da budem, nervira me to curkanje, jer prethodno pitanje direktno povezujem sa ovim, zato sto mi izmedju dva servisa potrosi oko 300g ulja.
Kada iznadjete vremena, napisite koji red.
Hvala, ziveli!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj potroši oko pola litra ili manje između dva servisa (15.000 km). Uglavnom, ne dosipam ulje uopšte, nema potrebe, ne siđe nikad do minimuma, obično bude na pola između min/max. Takođe, ne curi mu ni ulje na poklopcu motora, ali treba uzeti u obzir da je prešao 79.000 km (4.5 godine star).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja mislim da cena bas i nije korektna i da auto jeste u super stanju, ali od opreme jedino sto ima jeste jedan vazdusni jastuk i servo, centralna, ostalo nista, podizaci, klima cak ni radio, ipak za te pare auto 8 godina star bi trebalo da ima jos ponesto od opreme, sta znam koliko je to tebi bitno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nameravam u skorije vreme da kupim Punta pa mi treba pomoc.

Najpre konkretan primeri

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/6793009/fiat-punto

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7299913/fiat-punto-12

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7244823/fiat-punto-classic-dynamic-ac

Sta mislite o njihovoj ponudi i ima li ko iskustva sa ovim auto placem?

Vidim imaju vise Puntica kakve trazim tj kupljenih ovde, mladjih  i sa manjom kilometrazom,

e sad ostaje da li je to sve i realno, vidim da su cene  malo jace sto je i logicno ako su kilometraze prave.

Edited by Nenad777

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je ovlašćeni servis za Fiat vozila u Nišu vidis nisam ni znao da imaju polovne u ponudi, ne znam koja je fora mozda uzeti u staro za novo ili slicno, verujem da su korektni automobili bar tako deluju onda je kod njih lako proverljiva kilometraza bar bi trebalo jer ih uzimas u ovlascenom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto druze Niski ja ti iz Bga otvorih oci :) Slazem se sa tobom i ja slicno razmisljam, samo  sto sam se svaceg naslusao pa vise ni ovlasceni servisi ne moraju biti garancija kvaliteta :thumbdown:

Edited by Nenad777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...