Jump to content
FAS Goran
zaki

Fiat Punto mk.2 - cena, prednosti, mane, šta gledati / iskustva i mišljenja

Recommended Posts

Nije retko da jedan deo za benzinca košta 1000-2000 dinara a da za dizelaša košta 5000-9000 dinara.

Registracija, potrošnja mu realno dođe na isto zbog cene goriva, ruke kod majstora...ne kapiram o čemu vi pričate, o nekakvim uzbrdicama sa klimom upaljenom...

Evo vam cene, može da se klikne i na prvi link, veliki servis pa i tu da se vide cene:

Fiat Punto II 1.2 8V

Fiat Punto II 1.2 16 ventila

Fiat Punto 1.3 MultiJet

Fiat Punto II 1.9 JTD

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sa svojim puntom 8v izlazim petom na vrh Vučkovice (uspon ispred Kragujevca iz pravca Kraljeva, Čačka) sa još troje u autu... Auto uopšte nije naivan kako svi pričaju, završava potrebe prosečnog čoveka, jedino što nije za neka tesna preticanja, sve ostalo je sasvim zadovoljavajuće...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,želeo bih da saznam nešto više o ovom 1.9 MJet koji se baš retko nalazi u Puntu (kod nas u oglasima sam našao samo jednog do sad), video sam da su mu performanse dosta bolje od 1.9jtd-multijet sa 100ks (101) bi fabrički trebao da siže do 100 za oko 9,6 sekundi za razliku od 12,2 kod jtd-a.

Još jedna stvar koja me je zaista zainteresovala oko ovog automobila je što se jako često nalazi u HGT opremi što je baš retkost za dizel motor.

Sad me zanima šta vi mislite o motoru,potrošnji,održavanju, da li je taj motor suviše za malenog Punta i ostalo :thumbsup:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je slabija verzija 1.9mjet od 120ks.

Koliko se sećam ima jedan Stilo ovde sa tim motorom.

Redak je i to mu je jedina mana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma samo JTD druze,pusti price!

imam ja dosta drugova sto su uzeli 1.2 pa cak i 1.4 16v Punto,kad naprave krug sa mojim JTD-om proklinju dan kad kupise benzinjare :thumbsup:

1.9 JTD odlicno nosi relativno laganu karoseriju Punta mk2,uz osjetno manju potrosnju od navedenih malih benzincica :harhar: jednostavno,ako oces Punto a da bude pravi auto, JTD ili jos bolje taj novi 101ps MultiJet,ali on je sigurno skuplji za odrzavanje od popularnog 86hp JTD-a :thumbsup:

Edited by Zoranic MNE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošnja je neznatno manja, a nafta je skuplja, na to dodaj duplo skuplje delove i ruke...

Svodi se samo na to da li ti treba snaga na manjim obrtajima tj torque, ništa drugo. Nikako se finansijski ne isplati ako ti ne treba da vozaš stalno pun auto neke robe ili ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd malo i ovako, ja vozim naftaša 1,9DS 3v a često sam vozio prijateljev 1.2 8v 5V, doduše po ravnvim poljima Vojvodine, ne bih kazao da ima neke bitne razlike osim što je moj dizel nekako čvršći, tvrđi, stabilniji, ne skače tako po putu ko benzinac, verovatno zbog mnogo težeg motora napred, ali razliku koju sam dakako primetio je da na otvorenom kad treba da se obiđe moj dizel kad mu daš gas petom on ide bez problema a benzinac nije mi baš oslobodio puno snage na 2000-3000 obrtaja kao naftaš. Napominjem da taj benzinac ima ugrađenu aparaturu za kuvanje tj plin.

kao što je neko gore kazao, stavi sve na papir pa izračunaj, eventualno ako planiraš benzinca sa aparaturom za kuvanje, uračunaj i osiguranje vozila na stradanje od štete nastale kvarom na plinskog uređaju. Krajem decembra su tu kod mene na parkingu stradala dva automobila jedna astra g njoj je eksplodirala boca pa je ostala bez zadnjeg dela kola a drugi tipo je izgoreo u roku od 2 minuta, sva sreća žena sa detetom je izašla iz kola i odmakli su od auta kad je auto počeo da gori ispod i oko haube ko da je neko u njega uperio bacač plamena. Šteta što nisam imao čime da snimim da vidite.

Dakle nekako ti dođe velika kilometraža isplatljiviji je naftaš a za kratke relacije je benzin zakon. I zimi naftaša moraš grejati bar 5-10 minuta makar do prve 2-3 kocke da nagura teperaturu i prestane da čekića.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nafta skuplja od benzina? dje je to casti ti,kod nas je odje benzin skuplji,kao i svuda... nafta jeftinija..

nista bez dizela,a pogotovu JTD-a,kakav benz a jos gore plin,pustite se toga,imao sam benzince prije i dobro znam sto govorim...

mozda taj 1.2 valja za kratke gradske relacije,ali samo za to,i to pod uslovom da se ne muci sa klimom :) a svakako,koliko god da pricate da 1.2 malo trosi,trosi vise od JTD-a,sto u gradu sto na otvorenom,narocito sad preko zime...

ima odje dobrih momaka sto voze 1.2 pa ne zelim da se ko nadje uvrijedjen,ali glupo je govorit da je 1.2 kosilica bolja od naprednog common rail dizelasa zvanog JTD ,jedina "prednost" tog malog benz.motorica u Puntu naspram dizelasa je jeftinija registracija, ostalo je sve na strani JTD power-a :) savjetujte ljude posteno.

Edited by Zoranic MNE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim 1.2 8v, zadovoljan sam ali JTD je daleko bolji motor i ne moze se porediti... Bolje ide, potrosnja je manja a u 99% slucajeva nema nikakvih vanrednih servisa. Pricam to iz iskustva jer imam i Stila 1.9 JTD 115ks.

1.2 8v trosi vise od 1.9 JTD iako je dosta manji i slabiji motor !

Edited by ivan_pajce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se da benizinac više troši, po gradu je to oko litar, a ovde je nafta (ne pričam o lož ulju i običnoj već dizel, eurodizel) skuplji ne znam tačno ali skoro 10 dinara, tako da po džepu te dođe skoro na isto.

Benzinac nije pogodan za putovanja, preko 120 na sat krene da troši, gas patos preko 160 troši 10 litara, provereno kod mene.Ali po gradu...Beogradu...zaista dizel i nema nekog smisla.

Poredim mog 1.2 16v i ortakovog 1.9 JTD. Kad dođe servis na red ili neki deo da se menja, registracija, njega muka uhvati a meni nije neki trošak. Idu podjednako dobro, s tim što dizel bolje podnosi rad sa klimom i kad je 5 ljudi u kolima. Iskreno sam naveo prednosti i mane jednog i drugog zar ne? Ostaje pitanje za šta ko koristi auto i u kakvim uslovima ga eksploatiše.

U mom slučaju gde se uglavnom vozim sam ili dvoje, po gradu, nemam klimu, jeftinije održavanje, isti trošak za gorivo, meni bolje završava posao benzinac. Sa sajta AP sport, gde za jedan deo ima više proizvođača, u oba slučaja sam birao jeftiniji:

- Veliki servis za Fiat Punto 1.2 16 ventila

ŠIFRA: 888023

Cena: 8,914 din

- Veliki servis za Fiat Punto 1.9 JTD

ŠIFRA: 888026

Cena: 15,942 din

Kvačilo, nosači motora i slično su skuplji i do 30% kod JTDa. Ruke su takođe skuplje kod dizela. Zamena kvačila na benzincu je od 50 do 60 eur, na dizelu od 80 do 100.

Registracija je skuplja za par hiljada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene registracija mozete pogledati OVDE .

Slazem se da je odrzavanje dizela nesto skuplje ali veruj mi da sa 10 litara sa JTD-om predjem sigurno vise nego sa 1.2 8v, bilo da je u pitanju voznja po gradu ili na otvorenom, a voznja kao sto sam i rekao se ne moze porediti... Verujem da JTD koji se nalazi u puntu trosi jos manje od ovog iz Stila jer je slabiji.

Prosecna potrosnja po gradu u stilu mi je 7.8l, na otvorenom 5.5l-6.5l u zavisnosti od nacina vonje a kod mene je u 99% slucajeva maximalno forsiranje, tvrdim da svaki benzinac trosi znatno vise od toga.

Edited by ivan_pajce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni Punto 1.2 8v troši od 4,5 do 6L, nije prešao nikad preko, a plin mi u proseku troši 6,5l

To da se auto upalio od plina su puste priče, ja se vozim na plin poslednjih 5 godina, nikada nikakav problem nisam imao, niti sam čuo da se nekome auto upalio od plina...

Ja ću na plin da predjem 100km za 450 dinara

a sa JTDom će 100km da košta oko 700 dinara

što znači da za 1400 dinara ćeš sa JTDom da se voziš 200km, a na plin 300km i da ti ostane 50 kinti kusur :thumbup:

Razlika je možda velika u snazi, ali to naravno košta drastično više..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plin je potpuno druga prica ali i ugradnja prilicno kosta... Ja kod mene nisam ugradjivao plin u punta pa zato sam pravio poredjenje sa voznjom na benzin. Verujem da je na plin dosta ekonomicnije :unworthy:

Nisam ni ja cuo nikada da se nekome auto zapalio od plina, mislim da je to bezbedno isto koliko i benzin.

Edited by ivan_pajce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što je zapaljiv plin, isto tako je i benzin, tako da tu nema dileme, to što se auto upali pre može da bude uzrok struja ili tipa da negde baca gorivo i to kaplje po razvodnoj kapi, a ona nije lepo zategnuta ili je napukla, znači jedino u sled nekog varničenja...

Plin jeste skup za ugradnju, ali se posle nekih 10.000 km već isplati, još bolja opcija je ako imaš nekoga kod koga možeš da ga ugradiš na rate, jer tačno od uštede u razlici cene plin-benzin možeš da otplatiš mesečnu ratu i da se posle otplate bukvalno voziš duplo jeftinije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ upravo tako, dobar plin sada košta između 500 i 700 eur, ako je litar plina jeftiniji od benzina 60 dinara, a ugradnju si plati 60.000, to znači da si pare vratio već posle 1000 litara odnosno manje od 15.000 kilometara a to ti je prosečna kilometraža vožnje po gradu za GODINU DANA.

Meni 1.2 16V troši 7.13 litara BENZINA na 100 km po gradu, beskonačno puta mereno metodom "do čepa", ne po boardu.

Jedina prednost JTDa je jača snaga u malim obrtajima (natovaren) i duge relacije autoputem (potrošnja ne skače rapidno sa brzinom)...al opet benzinac može da ide da plin koji se isplati već prve godine, ili na ovu foru sa kreditom gde je rata jednaka uštedi.

Mane su znatno skuplje održavanje, registracija, potrošnja po gradu ista.

Ponavljam se, al moram :thumbsup: Izbor je na kupcu. Za po gradu je glupo dalje da se ubeđujemo, čak i na otvorenom ako benzinac ima plin je glupo da se ubeđujemo, mislim da je sve rečeno argumentima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me mišljenje, tj utisak nekoga ko je vozio Punto i 8v i 16v ? Nisam nigde naišao da je neko dao komentar na tu temu... Da li je osetna razlika izmedju ta dva?

Desilo mi se da vozim iza 1.3 multijet Punta, krenuli iz iste tačke, ne znam kako je on vozio, ali ja sam ga razvukao i beži mi za malo, a to je nekih 9ks razlike, e sad pošto sam pristalica benzinaca, nešto mi se javlja potreba za malo jačim, a lik od koga sam kupio auto mi kaže "ma isto ti je to", mada ja u to baš i ne verujem :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja imam kuci punta 1 1,2 8v i bravu 1,2 16v, punto je mozda startniji na manjim brzinama i obrajima (izraženiji je onaj efekat kao da ga je neko šutnuo u guzicu kad stisneš gas), ali brava daleko lakše ide pri većim brzinama. Lenjost brave pripisujem razlici u težini, pa kontam da punto sa 16v u odnosu na 8v neuporedivo bolje ide u svim brzinama i okolnostima.

Ja da kupujem punta sad, nikad ne bih uzeo 8v koliko je taj 16v dobar motor :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, i ja kontam da je taj 1.2 16v je možda malo slabašan za Bravo, Bravu, Stilo jer su teži od Punta, ali smatram da je u Puntu baš pogodak, ali opet bih više da čujem iskustvo nekoga ko je probao i jedno i drugo... :thumbup:

Jbg, ja sam auto kupio od proverenog čoveka koji uvozi automobile, tražio sam mu da to bude dobar trovratni Punto i da bude utegnut pre svega i solidan limarski, on mi je rekao da ima dobar trenutno i da je na carini, ali je 8v, malo je prešao, kao to ti je jeftinije za održavanje, manje troši, a ja zagrejan i kad sam ga video i probao to je bilo to, mada čim sam mu stavio pragove, kačket, zatamnio stakla, on me vidi i kao "eh da sam znao da voliš taj fazon, pa da ti nadjem sporting"... Kasno sad, već sam uložio u njega dosta para, a i zapao mi je dobar primerak, tako da me samo to drži da ga ne zamenim za sporting :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa dobro, on ti je pričao kao svaki prodavac, hvalio ono sto ima trenutno.. :thumbup: Registracija i odrzavanje su malcice skuplji, a potrosnja je manja, rad motora nuporedivo lepsi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me jel ima neko da na forumu da vozi mk2 automatik, ili neko ko ima iskustva sa njim, vidim po oglasima cene idu od 2300 do 3500, bitno se razlikuju, pa ako ima neko iskustva nek podeli samnom, a verujem da jos nekog interesuje, npr kolika je potrosnja, koliko je isplativo popravljati menjac ako ne daj Boze nesto crkne i slicno ...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me kako su se pokazali ovi 1.4 motori i menjaci sa 6b? Kakva je potrosnja? Znaci to je onaj noviji model punta mk2 (restyling).

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako resio sam da uzmem jos jednog puntica koji ce manje trositi zbog potrebe posla, ali da ne davim o tome... mene zanima da mi vi kao iskusni poznavaoci Fiata kazete da li je njima razlika u potrosnji velika i koliko? Hteo sam da uzmem Fiat Punto 1.2 8V ali sam naleteo na jednog lepog Fiat Punto 1.2 16v sporting. Molim Vas za pomoc da mi objasnite kolika je potrosnja i koliko je i da li je skuplje odrzavanje?

Ako ma jos nesto sto je vazno recite mi, ja se slabo razumem u ove stvari.

Hvala unapred.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes na sajtu AP Sport-a da vidis cene za veliki servis 8v i 16v. Ja vozim 8v i veoma je ekonomican, na otvorenom oko 5l a u gradu oko 8l.

Sad sacekaj da ti se javi neko sa 16v pa da ti kaze svoja iskustva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...