Jump to content
FAS Goran
chikavili

Punto mk.2 - tvrda kočnica

Recommended Posts

Elem, poslednjih par dana kad sednem u auto posle visecasovnog stajanja, kocnica je potpuno tvrda, odnosno ne moze skoro nimalo da se pritisne dok se ne startuje motor. U voznji sam isprobao, cak i silovao i nista nenormalno se ne desava, sve funkcionise kako i treba.

Kopka me otkud to, s' obzirom da mi se to nikada do sada nije desavalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vili pre neki dan ja sedim na parkingu auto naravno ugasen, i njakam kocnicu od dosade i gledam ne moze da se stisne, reko sta je ovo, ja upalim auto ona prosljaka normalno, u voznji sve ok. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se tako druka to mi se dešavalo na svakom autu, a da je kruto bez njakanja već samo od stajanja to mi se dešavalo nekoliko puta na različitim automobilima i u momentu paljenja omekša i sve je kul... nekako mi se sve to dešavalo zimi kad je malo hladnije mada to možda nije neko merilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ima veze sa hidraulikom tj dizanjam pritiska posto se auto upali, kapiram da je normalno ali sacekaj mikija the wizarda da kaze koju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, znam ja sve to. Takodje znam i normalno je da kad drukas kocnicu na ugasenom autu da otvrdne, ali nije mi se do sada nikada desilo da otvrdne samo od stajanja, cak i po mnogo nizim temperaturama.

Cekamo mikija ili nekog drugog ko je verziran po tom pitanju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To da "otvrdne" posle njakanja je ok i da omeksa kad se upali auto, hidraulika, vakum ....

Samo od stajanja verovatno je zbog hladnijeg vremena, ulje u sistemu se zgusne na niskim temperaturama, a mozda je malo i tvoj subjektivni osecaj?!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno crevo koje napaja vakuum ne drzi vise kao pre,pa se pritisci brze izjednace a samim tim i otvrdne kocnica.Nista alarmantno,samo pokazuje da vreme cini svoje i petlja ne drzi ko u mladica :sick:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^jeste, i tako svaki put, ali samo u poslednjih par dana ;)

Nisam strucnjak za kocnice, ali ima logike ovo sto bokija prica (iako retko kad njegove price imaju logike :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kad si i dal si menjao kočiono ulje? Znači komplet menjao, a ne dolivao nakon neke intervencije na kočnicama eventualno...

Treba da se menja na 2 godine, možda je tebi matoro pa zamrzava, pa kad kreneš da stisneš ono neće odma da klizne kroz crevo, evo ih topli dani pa ćeš znati dal je vezano za temperaturu :)

A ulje je 300 kinti litar a treba ti 0.6, ruke nešto malo, pogotovo ako ti naplaćuje uz menjanje ulja u motoru, filtera i slično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da ponovim ono sto sam vec rekao - pre nedelju, dve, nije se tako ponasalo na temperaturama -6 do -12, a sada se desava na +6.

Ne desava se ako auto stoji par sati, vec samo posle duzeg stajanja, 8-12 casova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pojacivac sile kocenja ili ti servo kocnica po naski radi na principu vakuma-kod benzinca ide sa usisne grane na servo a kod dizela sa vakum pumpe.obe verzije imaju obicno na kraju creva tj ulasku u dobos serva mali jednosmerni ventilcic koji moze da zadrzi vakum neko krace vreme.to vreme zavisi kako je i recimo ugasen auto sa stisnutom kocnicom ili ne.probajte mali eksperiment pritisnite pedalu kocnice sa dignutom rucnom i zapamtite visinu a zatim ponovite sa spustenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce kad sam bio na tehnickom pregledu kocnica je od jednom postala jako tvrda, znaci auto na valjcima pokaze dobre cifre ali se ogromna sila mora upotrebiti na papucicu da bi kocio. Do cega moze biti?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam to odma, ima ga dosta... Od prilike se ponasa kao kad je auto ugasen pa se napumpa kocnica, i onda postane tvrda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam gadan problem a da ne otvaram novu temu... 

Prvo je pocelo tako sto kad ujutru upalim kocnica nece da omeksa oko 1 minut i tada svetli lampica za ulje i cim omeksa kocnica ugasi se lampica istog trenutka. E sad se desava da kocnica vise nikako ne omeksava i tvrda je ko kamen a i bas slabo koci i mora da se zapne. I sada mi gasi lampicu za ulje tek posle 5-6 minuta a pritisak ulja drzi normalan. E sad ja skinem crevo sa vakuma i provalim da vakum aparat ne pravi vakum. Skinem ga kad iz njega lokva ulja. I rece mi jedan majstor da ona gura ulje u bregastu i podmazuje je a ja nisam to znao. Na njoj de se utakinje u bregastu ima mali pipsk i gumica i tu kad okrecem bacaka malko ulje. E sad dal moze da se osteti besto u motoru ili ne sobzirom da ona podmazuje bregastu i gde da kupim tu vakum pumpu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek ispadnem glup u drustvu....al za ovakvu glupost jos nisam cuo....Pojacivac kocenja podmazuje bregastu osovinu.:blink: Usisna grana snabdeva vakuumom pojacivac kocenja,znaci on nista ne salje prema motoru.Ako svetli lampica za pritisak ulja,znaci da je pritisak ispod 0,3 bara i ne podmazuje dobro ili uopste.Ja mislim da te majstor malo....Pitaj makar gogleta kako radi pojacivac kocenja da ti bude jasnije da ulju nema mesta tamo gde si ga nasao.Mada...mozda su to dve odvojene nevolje.Jedna je pritisak ulja u motoru a druga je da je ulje iz vakuuma kociono ulje koje je probilo kocioni cilindar.Idi ti kod nekog majstora koji ne pravi ljude budalama...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u poslednje vreme pojavljuje mi se problem sa koncicama,tj pedalom. kad kocim ( zaustavljam se na semaforu) desava mi se da pedala kocnice ima kratak hod i da je tvrda uz slabije kocenje. kako stanem na semafor a nastavim da drzim pritisnutu pedalu posle par sekundi pedala propadne i dodje kako treba, a kad kocim a seckam pedalu 3-4x opet propadne i vrati se kako treba da bude, neko misljenje sta moze da bude? svakako cu ici kod majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rile_bg

 

Menjao skoro ulje za kočnice?

Mada, meni kad je bio problem do ulja davno na Stilu, dešavalo se na visokim spoljnim temperaturama, i nije pedala imala kratak hod nego sam morao sa njom ''u patos'' kako bi auto počeo da koči...tako da evo onda drugog mogućeg razloga:

 

On 2/28/2009 at 11:20 PM, bokija said:

Verovatno crevo koje napaja vakuum ne drzi vise kao pre,pa se pritisci brze izjednace a samim tim i otvrdne kocnica.Nista alarmantno,samo pokazuje da vreme cini svoje...

 

On 3/2/2009 at 8:11 PM, mikisxy said:

pojacivac sile kocenja ili ti servo kocnica po naski radi na principu vakuma-kod benzinca ide sa usisne grane na servo...na kraju creva tj ulasku u dobos serva ima mali jednosmerni ventilcic koji moze da zadrzi vakum neko krace vreme. to vreme zavisi kako je i recimo ugasen auto sa stisnutom kocnicom ili ne...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...