Jump to content
FAS Goran
BaneT

Punto mk.1 & mk.2 - stanje svećica / koje svećice?

Recommended Posts

Ja primenio lambda sonde i prestao da štuca... ista dijagnoza bila...sa tim da se pre toga promenjene svećice i kablovi,a dizne i drugi sklopovi ubrizgavanja i dotoka goriva provereni.

Na 155k km

 

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, kakoonobese said:

Ukoliko se uključivao CheckEngine, poželjno je dijagnostikom pročitati o kojoj se grešci radi. To će dati smernice za dalje.

 

Do sada smo razmatrali mogući problem sa svećicama ili kablovima. Ovo što navodiš ukazuje na druge potencijalne uzroke.

Mislim da treba suziti uzroke na 2 kategorije:

1. struja (svećice, kablovi ili bobine)

2. napajanje gorivom/vazduhom (dizne, klapna,....)

 

 

Prvo, nije otklonjena sumnja da su u pitanju svećice ili kablovi, Svećice su menjane pa je ta mogućnost manje verovatna ali je ne treba isključiti jer se može desiti da zazori nisu adekvatni ili svećice nisu originalne.

Ukoliko imaš stare kablove koji su bili ispravni, ili nekog ko može da ti ih pozajmi, lako se može utvrditi da li oni prave problem.

Kada su u pitanju bobine, opet je najlakše uzeti/pozajmiti jednu za probu. One ne moraju de se skidaju/montiraju u svrhu testa. Dovoljno je da se prebace kablovi sa stare na novu i da se tako proba. Ako se ne varam, postoje 2 bobine koje su identične pa test treba uraditi maksimalno 2 puta (za svaku bobinu). Idealna situacija je da se iz prve pogodi problematična bobina (ako je ona problem) i da se izbegno dalje testiranje.

 

Nemamo informacije o prethodnim intervencijama na sistemu napajanja gorivom/vazduhom. Ukoliko su u neko skorije vreme čišćene dizne, mogao bi se isključiti i taj uzrok. Po pitanju dotoka vazduha, uvek je moguće proveriti zaprljanost klapne i po potrebi naprskati CarbCleaner . Tom prilikom naprskati detaljno sve šupljine i klapnu sa obe strane. Ostavi se da odstoji 10-ak minuta pa se postupak ponovi (ukoliko je bilo jako zaprljano). Nemoj da te iznenadi teže paljenje motora nakon ovog tretmana i kratkotrajan nepravilan rad. To traje dok se ne eliminiše CarbCleaner pa se rad motora automatski stabilizuje. Postoji tema u kojoj je objašnjena kalibracija parametara usisa vazduha (mislim da se pritisne gas da ide do 4000 obrtaja na nekoliko sekundi , i tako 2-3 puta).

 

Raspisao sam se, a ne znam da li je ovo uopšte od bilo kakve pomoći.......

 

Bilo je od pomoći svakako. I hvala na tako iscrpnom odgovoru :respect:

Dakle, malopre sam došao od majstora i ispostavilo se da je jedan kabl od svećice bio malo pregrižen, verovatno od miševa. Majstor ga je zalepio trakom i sada ne da vuče nego lepi za sedište :)

Ali me je ipak posavetovao da promenim sve kablove, što ću i učiniti.

Hvala svima na odgovorima, i pozdrav!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mlnmnc sačuvaj te stare u gepeku jer zlu ne trebalo ako se desi ponovo da neki kabl probije ili se ošteti zameniš samo njega. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si stara škola kao i ja...i ja sačuvam kablove zlu ne trebalo...a bilo da je i trebalo,da se bar do majstora dovuče...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

NGK DCPR8E-N ili Bosch YR7DE (mislim da je ta oznaka).

Sad sam skoro menjao NGK za Bosch. NGK izdržao 60k pretežno gradske vožnje na TNG. Izdržao bi sigurno još nego radio reatest sa zamenog rezervoara pa reko serviseru da stavi i nove svećice kad sam već kod njega.

Stavio je Bosch jer, po njegovim rečima, nije siguran da li su sada NGK originali što stiže kod nas. Ja bih ipak NGK ako ti neko garantuje originalnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Vozim punto 2011 1.2 LPG (fabricki). Posle zamene kablova Bosch i svecica NGK dcpr7e imam problem. Kada auto stoji duze od 6 sati ili prenoci mora iz drugog puta da upali,dok kada vozim krace relacije pali iz prve kao mina. Sta to moze da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda svecica nije odgovarajuca. 

Evo upravo gledam, za moj 500l ide ista svecica kao i za tvoj. 

NGK za oba automobila imaju oznaku dcpr7en-10 sa kataloskim brojem 4983 a vidim da dcpr7e bez N i 10 na kraju ima kataloski broj  3932.

Takodje postoji i dcpr7en bez broja 10 na kraju sa kataloskim brojem 4795..

Upravo trazim svecice za svoj auto pa sam primetio tu razliku a nisam siguran da li ima razlike u samim svecicama.

Edited by dvla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle duzeg vremena da napisem neku rec u vezi desavanja sa navedenim Puntom 1.2 16v, mozda nekome pomogne!!!

 

Menjam usisno crevo od kucista vazduha do klapne gasa pa reko aj da ocistim svecice proverim zazor, malo dostelujem zazor na 0.8, ocistim sve konektore, MAP senzor, klapnu gasa, itd. Uradim ja to upalim sve ok, vozim po gradu prilicno, i primetim da na leru nepravilno radi, izmedju 700 i 1000 obrtaja, prima gas kao LUD, ide ubija, ali ne valja ler i jos neka desavanja u toku voznje.

Skinem minus klemu, raskacim sve konektore, izvadim svecice NGK DCPR7E-N-10, crne da crnje ne moze biti, zazor oko 0.8, po specifikaciji ne valja...

 

Svecice za Puntice su svecice za motore-dvotockase, DCPR8E, DCPR8E-N, DCPR7E-N, DCPR7E-N-10 koriscene mnogo pre pojavljivanja 1.2ccm, 8 i 16v motora, po specifikaciji DCPR7E-N-10 svecica za motore je 0.7-0.8 a sve ostalo 1mm.

Podesim 1mm, vratim sve konektore, upalim auto, step motor drzao preko 1000 RPM, pa spusta polako, to je ok, auto prede na leru, i dobro prima gas u voznji, cak odlicno, zagrejao se i posle dva ventolatora prede, ali ima malu knedlu-zadrsku, na prvom davanju gasa dok radi na leru, kad vozim sve ok. Ugasim auto, samo dam kontakt da se upale lampice i cekam-slusam, step motor radi nesto i to je trajalo oko minut. Upalim auto bolje prima gas i ide odlicno, ali ugasim auto opet samo dam kontakt i odmah drzim pedalu gasa do kraja oko 60ak sekundi, Step motor opet radi nesto....

 

Posle ovih procedura, motor BOMBA...

Da pomenem da su kablovi BOSCH-pre njih NGK kablovi. Ne primecujem neku spec razliku BOSCH-NGK. Ali NGK-Bosch i ostali proizvodjaci NEBO I ZEMLJA.

 

Auto imam od 2006. presao preko 300.000km, samo redovno i kvalitetno odrzavanje... Inace sipao sam prvi put CASTROL MAGNATEC 10x40 A3/B4 jbt. motor se nenormalno utisao,

Izvinjavam se na duzem textu, nadam se d anekome moze da pomogne.

 

ako ima pitanja izvolite...

 

 

Edited by neshaoct
spojeno / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekodoranje-objasnjenje slova i brojeva na NGK svecicama

ngk decoding.JPG

 

https://online.flippingbook.com/view/17923346/4/

 

Trazenje odgovarajuce SVECICE, MAP, MAF, SONDE, KABLOVI ITD. NGK

https://web.tecalliance.net/ngk-catalog/en/home?sessionArticleCountry=AL&sessionTargetCountry=

 

Kucajte podatke vozila i motora kad izadje spisak citajte od-do datum koja svecica je za koji motor-godiste... N na kraju oznake svecice, znaci SPECIJALNO UZEMLJENA ELEKTRODA-POJACANA.

DCPR7E-N-10....N=POJACANA. 10=1 MM ZAZOR, SVE SU FABRICKI PODESENE OD MODELA DO MODELA, 0.7-0.8-0.9 ... 10-1mm zazor je napisan na svecici jel nije bas standardno... 

Edited by Chika Kure

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Chika Kure said:

Dekodoranje-objasnjenje slova i brojeva na NGK svecicama

ngk decoding.JPG

 

https://online.flippingbook.com/view/17923346/4/

 

Trazenje odgovarajuce SVECICE, MAP, MAF, SONDE, KABLOVI ITD. NGK

https://web.tecalliance.net/ngk-catalog/en/home?sessionArticleCountry=AL&sessionTargetCountry=

 

Kucajte podatke vozila i motora kad izadje spisak citajte od-do datum koja svecica je za koji motor-godiste... N na kraju oznake svecice, znaci SPECIJALNO UZEMLJENA ELEKTRODA-POJACANA.

DCPR7E-N-10....N=POJACANA. 10=1 MM ZAZOR, SVE SU FABRICKI PODESENE OD MODELA DO MODELA, 0.7-0.8-0.9 ... 10-1mm zazor je napisan na svecici jel nije bas standardno... 

Prilikom ciscenje-smirglanja-podesavanja zazora svecica, ne praviti pritisak na unutrasnu elektrodu nikako, varnica mora da ima odredjeni oblik-velicinu-temperaturu, ako ostetite-zalomite ili nagnjecite elektrodu od dobre ili solidne svecice napravite LOSU. Sve sto radite sa elektronikom na ovim motorima, radite polako-pazljivo-bez preagresivne hemije-cetkice za zube SOFT model ITD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...