Jump to content
FAS Goran
BaneT

Punto mk.1 & mk.2 - stanje svećica / koje svećice?

Recommended Posts

@knezevic76

Hvala kone :) 

Nešto me uhvatilo, rešio sam da pretresem ženin auto, to niko nije ni čistio, ni proveravao, ništa.

Jednom godišnje ulje i filteri i to je to.


Sad sam krenuo, prvo svećice, ulje i filteri, a u toku nedelje kočnice, antifriz, termostat ... 

 

9 - 10 godina, od koga je (fiat) za koga je (moja žena), ODLIČAN :) 

 

I to ću sve u samostalnoj režiji da radim :) 

Edited by ortakov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam uspeo da nadjem temu vezano za tipove svecica pa cu pitati ovde, admin neka pomeri temu ako smeta.

Za vikend planiram da uradim servis u kucnoj radinosti, e sad prosli mali servis kad sam radio rekli su mi da su svecice pri kraju i da moram da ih menjam na sledecem. Kod mene idu NGK IKR9J8 i Denso IXU27. Koja je razlika izmedju ta dva proizvodjaca? Da li vredi razlika u ceni od 600 dinara po komadu.

Edited by Nikola 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam čak sačekao 2 dana dok su stigle ngk...
Meni denso ne radi ni na Stihl motornoj testeri..Morao sam po Champion u Osijek

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje svećice da kupim za auto iz potpisa? Prošli put sam ih menjao 2018. zato što mi je štucao auto, nije lepo vukao i prilikom zamena svećica taj problem je nestao, ali sada se ponovo javio... Šta predlažete, dao bih i koji dinar više samo da budu kvalitetne. I da li nakon 3 godina moraju da se menjaju svećice ili sam ja naleteo na neki krš?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada sam imao Denso XU22EPR-U, koje sam platio 580 dinara po komadu. Koje su bolje, Denso ili NGK?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, mlnmnc said:

I da li nakon 3 godina moraju da se menjaju svećice ili sam ja naleteo na neki krš?

Interval zamene svecica se meri iskljucivo u kilometrima, koliko ja znam... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/21/2021 at 4:37 PM, Rile_bg said:

Za 1.2 16v ide DCPR8E-N, 5692

Kupio sam te i postavio ih i sad mi se na momente uključuje check engine, koji mi se nikad nije uključivao od kad imam auto a to je od 2013... :blink::blink::blink:

A štucanje kad treba da ubrza iz manje brzine u veću se i dalje nastavlja, sad još gore nego sa starim svećicama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je relativno jeftina i jednostavna intervenciija a pomaže  za davanje dijagnoze.

Moja praksa je da se priliko svake zamene svećica zamene i kablovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prilikom svake zamjene, znaci jednom u 10 godina.

Reno 4 vozim evo 30 god., fabricki kablovi i Eyquem svijecice u njega, radi normalno. U pandu 5 godina nisam taka svijecice i kablove.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, kakoonobese said:

To je relativno jeftina i jednostavna intervenciija a pomaže  za davanje dijagnoze.

Moja praksa je da se priliko svake zamene svećica zamene i kablovi.

Sad sam ga vozio malo duže i primetio sam da mi "štuca" samo kada je hladan. Kada se posle zagreje nemam tih problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko se uključivao CheckEngine, poželjno je dijagnostikom pročitati o kojoj se grešci radi. To će dati smernice za dalje.

 

Do sada smo razmatrali mogući problem sa svećicama ili kablovima. Ovo što navodiš ukazuje na druge potencijalne uzroke.

Mislim da treba suziti uzroke na 2 kategorije:

1. struja (svećice, kablovi ili bobine)

2. napajanje gorivom/vazduhom (dizne, klapna,....)

 

 

Prvo, nije otklonjena sumnja da su u pitanju svećice ili kablovi, Svećice su menjane pa je ta mogućnost manje verovatna ali je ne treba isključiti jer se može desiti da zazori nisu adekvatni ili svećice nisu originalne.

Ukoliko imaš stare kablove koji su bili ispravni, ili nekog ko može da ti ih pozajmi, lako se može utvrditi da li oni prave problem.

Kada su u pitanju bobine, opet je najlakše uzeti/pozajmiti jednu za probu. One ne moraju de se skidaju/montiraju u svrhu testa. Dovoljno je da se prebace kablovi sa stare na novu i da se tako proba. Ako se ne varam, postoje 2 bobine koje su identične pa test treba uraditi maksimalno 2 puta (za svaku bobinu). Idealna situacija je da se iz prve pogodi problematična bobina (ako je ona problem) i da se izbegno dalje testiranje.

 

Nemamo informacije o prethodnim intervencijama na sistemu napajanja gorivom/vazduhom. Ukoliko su u neko skorije vreme čišćene dizne, mogao bi se isključiti i taj uzrok. Po pitanju dotoka vazduha, uvek je moguće proveriti zaprljanost klapne i po potrebi naprskati CarbCleaner . Tom prilikom naprskati detaljno sve šupljine i klapnu sa obe strane. Ostavi se da odstoji 10-ak minuta pa se postupak ponovi (ukoliko je bilo jako zaprljano). Nemoj da te iznenadi teže paljenje motora nakon ovog tretmana i kratkotrajan nepravilan rad. To traje dok se ne eliminiše CarbCleaner pa se rad motora automatski stabilizuje. Postoji tema u kojoj je objašnjena kalibracija parametara usisa vazduha (mislim da se pritisne gas da ide do 4000 obrtaja na nekoliko sekundi , i tako 2-3 puta).

 

Raspisao sam se, a ne znam da li je ovo uopšte od bilo kakve pomoći.......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, mlnmnc said:

Sad sam ga vozio malo duže i primetio sam da mi "štuca" samo kada je hladan. Kada se posle zagreje nemam tih problema...

Proveri dizne obavezno.

 

Pre par godina sam imao sličan problem. Auto je povremeno štucao, ja uradim mali servis, zamenim svećice i kablove usput i ne rešim problem. Par dana posle malog servisa upali se check engine a auto pocne nenormalno da trokira i štuca. Jedna dizna je skroz otišla, ostale su bile ok, svakako sam zamenio sve 4 i problem je nestao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...