Jump to content
FAS Goran
Guest 5827

Fiat Stilo - letva volana

Recommended Posts

Ne znam o čemu se radi, ali 3god i 60000km i nije neka pohvala za remont letve <_< Mada, možda i ja previše očekujem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ces bolje od remontovane letve. To samo mi ovde se nadamo da bez novog dela moze 100.000 da se istera :)

Evo ja pre 2 nedelje zamenio obe viljuske ( iz AP sporta one njihove italijanska mala privreda ) i desna opet pocela da se cuje. Sitno ali lupka. Eto za 10.000 opet meni iste price.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam ubedjen da mi je letva stradala i da joj ne gine reparacija :wallbash:

Medjutim danas kad sam zamenio gume apsolutno se nista ne cuje,a lupkanje je dolazilo iz predela volana :question:

Nisam mogao da verujem da je toliko lupalo zbog guma,ali eto zamenom istih resio sam bar taj problem :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenom guma si rešio lupanje?

Što kaže onaj iz filma - a da se ti nisi malo zajeb'o :D Kako može lupanje da se reši gumama? Trešenje da, ali lupanje... malo nema logike...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema,znam,ja se i dalje cudu cudim :question:

Ne znam kako i zasto,ali sad ne lupka uopste :thumbup:

A i vulkanizer mi kaze za stare gume da su tvrde k'o k...c.

Ja sam bio ubedjen da je letva stradala iako mi je par trapadzija reklo da je letva u dobrom stanju i nema lufta,ne znam ni ja vise sta da mislim,bitno je da me ne iritira to lupkanje :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima neko iskustva sa tom novom letvom iz AP sporta, kako se pokazala? Miki jel imas iskustva sa njom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da i ja osvezim ovaj post, posto je doslo vreme da se razmislja o letvi volana.

Pitanje je sledece: da li je reparirati ili kupiti novu? Kada kazem novu mislim na onu iz AP-a ili Kit-a, posto je cena priblizna remontovanoj, a i na remontovanu garancija nije duza od godinu dana, pa verujem da ova nova moze da izdrzi i duze, naravno uz malo srece da se ne pogodi neka udarna rupa i uz umerenu voznju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da dodam i ja nesto na ovu temu mislim da je bolje remontovati fabricku letvu volana nego kupovati drugu neorginalnu,na orginal letvi nema sta da se pokvari sem caure koja je problem kod svih i krajeva letve.Ja sam imao problem sa caurom napravio sam drugu cauru kod strugara i ugradio i letva je sad kao nova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauru mi je napravio strugar od kvalitetne plastike koju oni koriste za pravljenje raznih stvari,nemam crtez caure, pravili smo je na licu mesta po letvi tako da ta caura moze da se zameni ako se nekad potrosi.najbolje bi bilo da se uradi po tvojoj letvi na licu mesta.

Edited by slavke83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se priključim temi, iako nije stilo u pitanju.

Vozim lanciu lybru, servo nije električni, već na hidro. Pre nekih 10-ak dana je bila kod majstora-reparacija serva. Pisao sam ovde da je tako bilo kad sam uzeo auto. Elem, majstor je slao negde kod Trstenika (bivši radnici Prve petoletke) i sve ukupno je koštalo 18500din (skidanje i montiranje, slanje u oba pravca i reparacija).

Sve je bilo ok kad sam uzeo auto, (nema poznate barice od ulja ispod kola-nema kraja mojoj sreći).

Pitao sam ima li neka ograničenja u vožnji, tipa da ne prelazim 50km/h sledećih 100km i slično. Rečeno mi je da nema jer tu nema delova koji treba da se uhodaju i da mogu normalno da vozim, i da ima garancija na rad 1 godinu.

Pošto ne volim da silujem auto, nisam ga cimao po gradu, ali sam tog dana išao iz Vranja do Niša i nazad (nekih 250km, oko 140-160km/h) i otac otišao u Vrnjačku banju (isto oko 250km), s tim što je on sigurno vozio sporije od mene. Posle par dana mi javio da opet curi ulje, naravno manje nego pre, ali da je morao da doliva ulje dva puta po malo na pređenih, možda 200km. Odmah sam zvao majstora koji je radio auto i rekao problem, i pravo da Vam kažem očekivao sam da ću morati da se raspravljam. Čovek je ladno rekao : ''Dobro, čim bude auto došao, dovezi da pogledamo, to ne bi smelo da se dešava.''

Za nekih 5-6 dana će biti auto kod majstora, pa će mo videti šta je i kako je.

Inače, jedna informacija. Zvao sam Deltu da pitam za cenu, nova košta 101.000 dinara. AP sport nema, kit nema itd...

Našao sam u Novom Sadu, firma Triniti Gvb, samo preko telefona, čovek je bio najljubazniji od svih koji su se javljali na telefon (zvao sam preko 15 firmi), i reče mi da je cena nešto manje od 600e (oko 590, zaboravio sam) i da se čujemo posle 5-og septembra jer nemaju na stanju, ali tada će znati za koliko vremenski mogu da nabave.

Naam se da će nekome pomoći ovaj post

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam stilo i preko rupa/lezecih mi lupkara u prednjem trapu..zamijenio sam vilice i lupkanje se smanjilo ali ga jos ima...krajevi spone nemaju lufta ali ne znam kako da provjerim da li letva volana ima lufta jer se mozda ona cuje??

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mene interesuje da li moze da se proveri letva nekako bez direktnog gledanja?

Danas posao nesto do grada i negde na pola puta pocelo je da mi se cuje lupkanje na levoj prednjoj strani.

Lupkao je Stilo i ranije ali ovo je bas izrazeno.

Cini mi se da mi se vise cuje kad skrecem i kad polazim mada i u toku voznje se konstantno cuje cak i pri manjim neravninama

a kulminacija je kada prelazim preko pruznog prelaza,auto se ceo zaljulja a tocak imam osecaj da ce otpasti.

Stabilizator sam menjao pre mesec dana i majstor mi je tada rekao da mi viljuska ima mali luft ali da ce da traje jos.

Rekoh da nije homokineticki jer se cuje i dok skrecem ali on kad je los cuje se konstantno "tak-tak-tak-tak" bar mi je tako bilo na zastavi

a ovo se u toku voznje cuje kao klasicno lupkanje a kad skrecem ili kad polazim cuje se kao kad zatezete tocak ili kad onaj zvuk kad spustite rucnu i auto se malo baci nepred i zazvekece u tenutku.u

Malo sam mrdao stabilizator,poluosovinu i ostali sklop na desnoj strani koja se ne cuje i sve mi deluje isto kao na levoj koja pravi problem?

I da zamalo da zaboravim,to lupkanje ili taj zveket sam cuo i dok auto nije bio u pokretu kada je burazer seo u auto dok sam ja bio vani pa rekoh da nije lezaj mozda?

Nego da ne nagadjam.Bitno mi je da vidim da li je imao neko slicne simptome da ne bacam pare na sve redom,meni licno ne deluje da mi je letva u losem stanju(na zastavi mi je bila losa i volan je imao luft a auto se zanosio) vise nesto oko samog tocka,pa ako je neko imao slican problem neka javi kako ga je resio.Oprostite na duzini.Pozdrav!

Edited by Jim9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem na ovo sto sam napisao.

DEFINITIVNO se cuje lupkanje kad se optereti ta strana.

Sad usao u auto i cim sednem cuje se "Tak",ustanem opet "Tak",...

Neko mi rece da mogu biti solje amortizera,..

'Ajde molim vas ako je neko imao slican problem da mi kaze kako ga je resio jer majstori sto se tice trapa krenu redom da menjaju

pa sta bude a blizi mi se mali srevis,registracija,..pa nisam bas pri parama da puknem 100€ ako su u

pitanju solje od dve hiljade dinara,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije moguće uvek dobiti odgovor preko foruma za svaku vrstu problema, posebnu ako se objašnjavaju zvuci. :thumbup:

Rame ili valja ili ne, tu ne može da se pogreši. Stabilizator isto tako, on ionako košta manje od 1.000 dinara. Šolja amortizera se čuje preko neravnina, ulegnuća, kada motaš volan u mestu zna da se čuje...

Letva (luft) se takođe lako vidi kada je auto na dizalici.

Dakle, sve to se ne može saznati preko foruma, mora na dizalicu. Majstor ne može da ti promeni rame ako nema lufta...vidiš, nisi ćorav. :thumbup:

Vidiš i kada skine (ako skine) koliko lako, odnosno teško možeš rukom da pomeriš kuglu, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,izvini ako sam bio malo napadan s'postom,nije lako da se pljunu pare ako ne mora a forum mi je mnogo puta sačuvao novac i hvala na tome svima! ;)

Do malopre sam s'ćaletom gledao šta bi moglo biti i došli do nekog našeg zaključka da je nešto do amortizera,ležaja ili šolje jer se taj zvuk čuje na kratko u prekidima kad se mota u mestu i najizrazenije kad sedneš ili ustaneš sa sedište ili na prednji levi kraj a pod rukom osetim ispod šolje kako cakće i mrda se dok se mrda auto.

Za mesec dana menjam ulje pa ću rešiti i to.

Jos jednom hvala,pozz

Edited by Jim9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, ne...šta ti je, nemoj se izvinjavati. :thumbup: Sve je ok, pitao si, ja sam izgleda tako napisao da zvuči oštro, ali mi to nikako nije bila namera.

Meni je kuckalo skoro i provalili smo kada je majstor zaljuljao auto...dakle, stao pored njega, rukom na stub i malo ga zaljuljao. Ispostavilo se da je bila matica na stabilizatoru. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima neka slika te caure i njene dimenzije, mislim, jel to toliki problem da neki metalostrugar odradi to od nekog tvrdjeg ne krtog materijala, u svakom slucaju bi bilo bolje od plastike.To mi je sledaca stavka za sredjivanja na kolima, koja me uzgred mozda i najvise i nervira pored desnog prozora koji ciklicno struze dok se dize i spusta (nisam useo da skinem limcinu iza tapacira nakon 15-tak minuta i odustao sam).

Jel ima netko nekakvu sliku di se nalazi ta caura. Je li se ona nalazi između kučišta letve i nazubljene letve koja kroz nju prolazi, padu dobije luft? Znači ako uzmem sponu u ruke i cimam gore dolje moralo bi tu biti lufta, ako je otišla ta ćaura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da bude, a ne mora da znaci jer na kraju polu spone se nalazi sverni zglob koji isto dobije luft ,a on se srafi na nazubljenu letvu tako dok se on ne odvije ili skine manzetna nemoze se tacno reci sta je 100% ,a to ti je pola sata posla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ako tu uhvatim rukom i nema lufta onda je letva u redu. Ako ima lufta treba odrediti da li je do te caure koja drzi nazubljenu letvu ili do zgloba spone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A iza tog svernog zgloba se nalazi caura (ona moze da ima lufta gore dole levo desno ,a sverni kada povuces ka sebi po osi letve ) sto znaci uhvatis rukom za sverni zglob ipa vidi gde je tacno luft da li u cauri ili u svernom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

letva.jpg

Evo, nasao sam neku sliku od neke letve koja nije od stila, ali mislim da je slična i od stila. Znači nazubljenu letvu u kučištu drže samo te dvi plastične čaure po kojima ona klizi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...