Jump to content
FAS Goran
Guest 5827

Fiat Stilo - letva volana

Recommended Posts

Gde nabavljate fabričke za Stila, da mi je znati? Ja sam čak i Stojanova zvao da pitam. Dobio sam odgovor da se čaura ne isporučuje kao rezervni deo.

Fiksirao sam čauru da ne ispada. Drugačije ne može. Pristao sam na takvo rešenje samo zato što nisam mogao da nađem fabričku čauru.

Jbg, eno drži, radi, ne lupa. Svi srećni :D

Sa srećom ! Da znate samo da takva caura može da ispadne u svakom momentu i da se zaglavi prilikom pomeranja nazubljene letve. A tad samo Bog vam može pomoći.

Od ove kombinacije je bolja polovna letva . Jeste malo jevtinija od remontovane ali je sigurnija od od zamene takve čaure.

Grešiš ako misliš da sam samo stavio tu čauru. I da mi je prvi put da radim tako nešto. I da je nekom ispala čaura koju sam ja namestio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svašta sam doživeo i video . Svakakve majstorije . I sve što ljudi naprave  isti mogu i da poprave ako se pokvari.

Recimo ranije je bilo normalno da ispadaju kugle na viljuškama ( LADA NAJVIŠE )  pa je bilo i svakakvih popravki na motorima i menjačima ( vrh majstorstva je popravka zuba na zupčaniku na menjaču motorcikla koje je radio neki majstor iz Indije. Zavario je tri zuba , obrusio i spakovao menjač pa je vozač prešao oko1000 km, dosao u Rusiju i zamenio ceo menjač ). I OK to moze da stane ili da pukne pa stane sa autom pored puta i pozove šlep. 

 

Jedino što do sad niko ozbiljan nije budzio delove na volanu i kocnicama. Ima slučajeva da se skrati poluga ili navari pakni ili ne znam tamo sta sto je sa metalom koji mozete variti ili obraditi . Ali budziti parče plastike od letve volana ili tako nešto??? Za to treba stvarno biti HRABAR. I evo skidm kapu i klanjam se tome !!! 

 

Inače sam padobranac i skakao sam iz aviona u civilstvu i u vojsci. Bio sam na ratištu od Slovenije do Kosova i video sam toliko hrabrosti i požrtvovanja samo ovo ne razumem ???

Pre bih dao za polovnu letvu 50 evr i da sam siguran da je ok nego nešto budzio da zaradim 25-50 evr. 

Pazite ovo je samo MOJE LIČNO MIŠLjENjE. I ono što sam rekao gore nije sa namerom da vređam bilo koga. Ali bih sigurno takvo vozilo pre odvezao negde da se to sredi i da mirne savesti  dam nekome ključ da vozi , nego da zbog bilo kojih para razmišljam šta sam uradio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo je jedna od tih famoznih čaura . Od kuvane plastike (specijalno termički obrađene plastike da budem precizan). Ne daj bože nikom da ovo ovako nešto ugradi negde na neko vozilo. Ako smatrate da je to rešenje skupo će te proći na kraju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zna neko da li je ista letva volana kod Stila JTD i Multijet 16V(JTD 16v) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saznao sam da imam luft u puzu u letvi volana...jel to moguce?
Manifestuje se tako sto kada cimam volan levo desno u leru cuje se tup ne izrazen udarac sa desne strane, u voznji nema nikakvih problema. Pisao sam o tome ranije u temi ali nisam znao sta je pa sada update-ujem svoju problematiku. Kada se puz stegne/zavrne, luft tj. udarac nestane ali onda mi volan ne vraca u nulti polozaj sam.
Jel to nekako moze da se resi bez zamene letve posto, van toga, letva je bez "luftova"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš problem sa ležajem koji se nalazi na pužu. Običan ležaj košta oko 300 din. Jedino što moraš da skineš letvu sa auta da bi ga zamenio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno, a koliko znam nije bas jeftino skidanje letve plus treba naci nekoga ko ce odraditi zamenu tog lezaja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/19/2016 at 8:37 PM, Kejd said:

Saznao sam da imam luft u puzu u letvi volana...jel to moguce?
Manifestuje se tako sto kada cimam volan levo desno u leru cuje se tup ne izrazen udarac sa desne strane, u voznji nema nikakvih problema. Pisao sam o tome ranije u temi ali nisam znao sta je pa sada update-ujem svoju problematiku. Kada se puz stegne/zavrne, luft tj. udarac nestane ali onda mi volan ne vraca u nulti polozaj sam.
Jel to nekako moze da se resi bez zamene letve posto, van toga, letva je bez "luftova"?

 

Puž letve volana je sa LEVE strane. Ispod točka volana ide teleskop šipka koja se vezuje za osovinu puža . A sa desne strane krajnice letve je ČAURA, krajnica letve i kraj spone.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno mi je to, ali proverom je utvrdjeno da osim kod puza nigde nema lufta. Caure su ok, spone su ok, u toku voznje je sve perfektno, bez udaraca, treskanja, skripe i ostalih pratecih zvukova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde na slici je puž letve a drufa fotka su lezajevi puža. Mehaničar koji ima kanal ili dizalicu mora skinuti letvu i rasklopiti je da bi zamenio lezajeve i podesio pritisak osovine puža na letvu volana. E da ( jako važno) kad se vraća osovinica puža mora se postaviti u položaj u kome je bila kada se skinula. 

 

IMG_20151030_104351 [Original Size].jpgIMG_20151030_103016 [Original Size].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vam ja opišem moja iskustva sa letvom na stilu. Prije godinu dana imao sam mali radijalni luft u ćauri, nije skoro ništa lupkalo preko rupa ali ipak sam odlučio to srediti. Da ne bi dugo čekao na reparaciju dogovorio sam se s majstorom da će on jednu polovnu koju ima poslati na reparaciju pa će je samo zamijeniti s mojom, ja njemu ostavljam svoju. Tako je i bilo. Međutim letva tek reparirana je imala aksijalni luft u pužu. Oba kola kad bi rukom cimao imala su lufta. Probao sam ju dotegnuti na šarafu ispod puža ali nije išlo. Volan se teže okreće ali luft i dalje ostaje. Majstor je rekao da je to vjerojatno loše reparirana letva i da će on poslati onu moju na reparaciju pa će ju zamijeniti. Kad ju je zamijenio s mojoj repariranom letvom donekle je bila ok, ali osjetio sam da i ova ima jako mali luft u pužu iako prije reparacije nije imala ništa lufta na pužu. Nije mi se dalo s tim više zafrkavati i ostavio sam tako. Sad nakon god dana ima još malo više lufta na pužu pa se preko rupa ipak malo osjeti. Da li ju moguće dotegnuti na šarafu ispod puža?  Kako to da letva koja nije imala ništa lufta na pužu nakon reparacije dobije luft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spremam se za reparaciju i vidim da to nije nikakav bauk interesuje me koji su lezajevi tj koje su oznake i jeste li negde pronasli zamensku PVC cauru na levoj strani letve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenih sinoc kod mene misleci da je kraj letve otisao pa sam zamenio deo za dzabe.

Kod mene je sledece desavanje.Primer preko pruge kada idem ili neka ostra rupa gde mi udari desni tocak i samo tada lupka.Evo snimio sam video kako je to lupkanje.

Ovo sam na poslu i rukom lagano udaram u desni kraj letve ovaj novi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je majstor na Stilu danas prijateljski preporučio da uzmem polovnu letvu ispravnu ,,,baš radi lufta u pužu a nikako da on koji je priznato stručan majstor menja i budži letvu i oko letve...ovako mi je opisao..( koristiću velika slova, izvinjavam se zbog toga) DA TI MENJAMO I BUDŽIMO...NE ..TI U OVOM AUTU PORODICU VOZIŠ A NE RELI TRKU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam majstor nije siguran u svoj rad to povlaci i to da ne sme da ti da garanciju, sto automatski povlaci i to da treba menjati majstora pod hitno...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, hello_87 said:

Kada sam majstor nije siguran u svoj rad to povlaci i to da ne sme da ti da garanciju, sto automatski povlaci i to da treba menjati majstora pod hitno...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nekako se ne mogu složiti sa ovim, majstor je onaj koji daje sugestiju..ponekad i brani napraviti loš izbor..nekada ga treba i poslušati a ne odmah menjati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nekako se ne mogu složiti sa ovim, majstor je onaj koji daje sugestiju..ponekad i brani napraviti loš izbor..nekada ga treba i poslušati a ne odmah menjati.

Ok. Tvoje misljenje. Ja ipak mislim da ce ti remontovana letva trajati dosta duze i da je sigurnija nego ta koju uzmes na otpadu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...