gordi014 0 Posted February 16, 2009 FIAT Punto I (1994-1999)Malo troši, dugo trajeFijatovi mali automobili su uvek dobro prolazili na tržištu, pa ni prvi model "punta" nije bio izuzetak. Predstavljen je 1994. godine i odmah osvojio titulu Automobil godine '94. koja je potvrđena veoma dobrom prodajom. I danas, kada je druga generacija "punta" kao i Grande Punto uveliko na drumovima, prvobitni model ima šta da ponudi, naravno na tržištu polovnjaka.Prva generacija "punta" se izrađivala u verzijama sa troja i petora vrata, a i kao kabriolet. Što se tiče motora, u poslednjim godinama proizvodnje u ponudi je bilo pet benzinskih i dva dizel motora. Benzinci su imali zapreminu od 1.1 do 1.4 litra i snagu od 55 do 133 KS, a dizelaši su iz 1.7 litara razvijali 63 i 70 KS. Oprema je bila razvrstana u tri paketa, od osnovnog, sa oznakom "S", preko "SX", do najbogatijeg "ELX". Kuriozitet kod "punta" prve generacije je i to što od samog početka proizvodnje u ponudi je bio i 6-stepeni menjač, što konkurencija tada nije imala, a i danas je to retkost u klasi.Unutrašnjost: jednostavna i dugotrajnaUnutrašnjost "punta" vešto skriva svoje godine. Trag vremena se samo blago može primetiti po izlizanosti vozačevog sedišta, koje je inače dosta meko i udobno. Plastika od koje je napravljena prednja konzola i veći deo tapacirunga ne ostavlja baš utisak luksuza, ali, kao što deluje tvrdo, tako se i pokazala u eksploataciji. Na njoj gotovo da nema ogrebotina koje bi otkrile godine automobila. Sve delovi enterijera se još uvek dobro drže na svom mestu, tako da tokom vožnje nema krckanja i škriputanja.Punto sa "S" osnovnim paketom opreme je dosta skromno opremljan. Tako je, na primer, na mestu gde bi se očekivao obrtomer postavljen časovnik, a umesto pokazivača temperature postoji samo lampica. Nema ni podešavanja upravljača, niti servo-uređaja, ali zato je tu bezbednosna oprema - i u ovoj skromnoj verziji, postoje vazdušni jastuci za vozača i suvozača. Ipak, tu je poneki luksuzni detalj, kao što su, na primer, električni podizači prozora, centralna brava i otvor na krovu, koji donekle može da zameni klima-uređaj koga nema.Imajući u vidu spoljašnju dužinu od 3,76 metara, unutrašnjost "punta" se ističe prostranošću, i to ne samo na prednjim, nego i na zadnjim sedištima. Sa osnovnom zapreminom od 275 litara, i prtljažnik je relativno veliki, a može se povećati preklapanjem zadnjeg sedišta.Motor 1.1 55 KS slabašan ali štedljivIako razvija svega 55 "konja", motor od 1,1 litara se dobro nosi sa "puntom". U stanju je da povuče i do 150 km/h, ali pri ubrzavanju na otvorenom ipak ne treba očekivati čuda. Za gradsku vožnju je dovoljno jak, a uz to i ekonomičan. Potrošnja u gradskim uslovima na sto kilometara je oko 7 litara, a na otvorenom putu se zadovoljava sa 5-6 litara. Ručica 5-brzinskog menjača ima nešto duži hod, nije preterano precizna ali se lako pomera.Održavanje uglavnom bez problemaRedovni servisi su predviđeni na svakih 10.000 kilometara, i na njima se menjaju ulje i filter ulja, koji, ako se kupuju od zvaničnog uvoznika, koštaju oko 2.400 dinara. Filter vazduha se menja najkasnije na svakih 20.000 kilometara, odnosno na svakom drugom servisu, a po potrebi se menja i filter goriva. Za one koji žele sami da održavaju svoj automobil, kao i za majstore, važan podatak je da oko motora ima dosta prostora, pa se većini delova lako prilazi.Treba reći da "punto" ima dobru antikorozivnu zaštitu, pa na limu gotovo i da nema rđe.Modeli:Punto - 1994-1999:1.1 8v - 3 i 5 vrata Hatchback [55 S, 55 SX]1.2 8v - 3 i 5 vrata Hatchback [60 SX Selecta]1.2 8v MPI - 3 i 5 vrata [75 SX, 75 ELX]1.2 16v - 3 vrata [sporting, 85SX, Cabriolet]1.4 - 3 vrata Hatchback [GT] 133 KS1.6 - 3 i 5 vrata Hatchback, Cabriolet [90 ELX, Sporting]1.7 D - 3 vrata Hatchback [DS] 63 KS1.7 TD - 3 i 5 vrata Hatchback [TD S, TD SX] 70 KSFIAT Punto 55 SDimenzije i masedužina: 3.760 mmširina: 1625 mmvisina: 1450 mmmeđuosovonsko rastojanje: 2450 mmzapremina prtljažnika: 275/1.080 dm3masa praznog vozila: 842 kgKočnicenapred/pozadi: disk/doboš, bez ABS-aPneumatici155/70 R 13Motorbroj cilindara: 4broj ventila: 8zapremina: 1.108 cm3maksimalna snaga: 40 KW (55 KS) pri 5.500 o/min.maksimalni obrtni moment: 85 Nm pri 3.500 o/min.Performanseubrzanje od 0-100 km/h: 16,5 sek.maksimalna brzina: 150 km/hPotrošnjaprosečno: 6,5 litara Quote Share this post Link to post Share on other sites
punto karbon 0 Posted January 6, 2012 ako moze jedna ili dve ispravke naravno postujem sve sto je napisano. ali imam jednog ovakvog gore navedenog i hteo bi da dodam da IMA KLIMA UREDJAJ (fabricki) i da je MENJAC jako PRECIZAN.... govorim iz iskustva Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikkka 0 Posted January 23, 2012 Odličan uvod, svaka čast.Evo baš gledam da nađem nešto o 1.7td SX. 1997.god., ali retko ko ga spominje.Bilo bi dobro kada bi se vlasnici ostalih modela koji nisu ovde detaljno opisani nadovezali i da libar osnovne karakteristike, kao što je napisano za fiat punto 55 S. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted January 23, 2012 Od tog 1.7 bezi,osim ako nije bas odlican,bolja varijanta 1.1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 23, 2012 Jes brate nema rđe, izela gi cele da, da, to mora da su sve čukani i farbani kod majstor Pere... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikkka 0 Posted January 23, 2012 Od tog 1.7 bezi,osim ako nije bas odlican,bolja varijanta 1.1 Znači zato ih nema.Jel problem naći delove za taj motor tj. održavanje, ili uopšte, nije se dobro pokazao.Video sam neke u prodaji sa pređenih preko 200k kao i dalje ok i to sa cenama da čovek pomisli da su najbilji baš ti modeli.Aj ako možeš nešto konkretnije o manama i prednostima recimo tog 1.1. Unapred hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 24, 2012 Saveti pre kupovine Punta mk.1 idu ovde:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=51206http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=49795http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=50242 Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted January 24, 2012 ko je ukrao jednu godinu proizvodnje?http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Puntomoj drugar pazario prvi u Srbiji Puntica davne 1993 godine i to pocetka te iste! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 43 Posted February 5, 2012 (edited) Kako punto 75 (prva generacija) ima 73ks sa motorom 1242cc, a noviji punto (npr moj ) sa istim motorom 1242cc ima 60ks? A oba su sa 8v... Edited February 5, 2012 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
punto karbon 0 Posted February 5, 2012 Punto mk1 1.2 8v monopoint ima 60 ks a mk1 1.2 8v multipoint ima 75 ks. to je razlika. e jedino ne znam sto mk2 ima 60 konja kad je ona muptipoint. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 43 Posted February 5, 2012 Hvala,sad sam malo proguglao i video da monopoint ima jednu diznu za sve cilindre(to mu onda po meni dodje ko neki elektronski karburator ),a multipoint ima na svakom cilindru po jednu diznu,el to tacno? Al zasto onda moj ima 60ks? Da mu nisu mozda samo mape ustrojene da bi manje trosio i duze trajao, ili tako nesto, nema logike? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 23, 2013 Fiat Punto mk1 Naslednik modela Uno predstavljen je svetu septembra 1993. godine. Od početka sledeće godine bio je dostupan na tržištima širom Evrope i odmah je postigao značajan uspeh. Fiat Punto prve generacije (mk1) bio je apsolutnih hit u tržišnom segmentu kojem pripada. Slavni Giorgetto Giugiaro potpisuje dizajn ovog automobila, ali...uspravna zadnja svetla po kojima su svi prepoznavali Fiat Punto ustvari nisu bila ideja iz pomenutog dizajn studija, nego je to izmena koja je učinjena od strane samog Fiata, odnosno njegovih dizajnera koji su u tom delu izmenili, i pokazalo se unapredili linije automobila koje je nacrtao Giugiaro. Taj svojevrsni dizajnerski potpis modela Punto ostao je i kroz drugu generaciju (u koju spada Punto Classic), a i treću generaciju koja se oličava u modelu Grande Punto. Koliko je Punto prve generacije bio ''in'' u to vreme širom Evrope pokazuje i osvojena najprestižnija nagrada za ''evropski automobil godine'' 1995. godine. Tako je i zvanično potvrđeno da u to vreme nije bilo boljeg automobila u klasi kojoj pripada Fiat Punto. U odnosu na prethodnika Fiat Uno, Punto prve generacije je doneo u potpunosti novi izgled, novu unutrašnjost, zadržao najveći prostor u kabini u odnosu na konkurenciju u klasi, i doneo određena tehnička unapređivanja pre svega u vidu boljeg oslanjanja, povećanja čvrstoće čitavog automobila što je pozitivno uticalo na bezbednost, veći izbor motora. Proizvodio se od starta u dve verzije, odnosno sa 3 i 5 vrata. Ubrzo nakon početka prodaja, tržištu je predstavljena i kabriolet verzija koju je u potunosti nacrtao Giugiaro, a proizvodio Bertone za račun Fiata. U to vreme Punto kabriolet je bio jedan od najpovoljnijih kabrioleta na svetu. Motori u ponudi su bili mnogobrojni i svako je mogao da pronađe baš onu verziju koja mu odgovara. Dovoljno je pogledati raspon snage, jer je najslabiji Punto imao 55 konja, a verzija sa najjačim motorom pod haubom je imala čitavih 136 KS. Dakle, od 1.1 benzinca sa 55 KS, zatim 1.2 motora monopoint (sa jednom diznom) od 60 KS, ili multipoint verzijom sa 75 KS, preko 1.6 motora sa 88 KS (išao u kabriolet i sporting verziju) i vrhom benzinske ponude u vidu dodatno unapređenog motora iz Uno Turbo modela koji je sada u Puntu GT imao još više snage, tj. cifra je porasla na 136 konja. Ponuda dizela je obuhvatala dve verzije, odnosno atmosferski dizel (bez turbine) 1.7 sa 55 KS i turbodizelom 1.7 sa 70 KS. Postojao je Punto prve generacije i sa automatskim menjačem pod nazivom "Selecta" koji je imao 1.2 16v motor sa 86 KS koji je u kasnijim godinama proizvodnje zamenio 1.6 motor u ponudi. Davao je skoro istu snagu, ali bio mnooogo ekonomičniji. U pogledu bezbednosti automobila, kao što je već rečeno, Punto prve generacije imao je novu konstrukciju sa predviđenima ojačanjima (naročito kod kabrio verzije), i sa posebnom pažnjom na bočne sudare. ABS je postojao u pojedinim (ne svim) verzijama, kao i dva prednja vazdušna jastuka. I po pitanju zaštite od rđe Punto prve generacije je bio veliki korak napred u odnosu na svog prethodnika (Uno) jer je 60% šasije bilo galvanizovano, uključujući 90% površina vidljivih spolja, pa samim tim i najviše izloženih dejstvu vremenskih prilika. Nivoi opreme su bili skoro podjednako brojni kao i opcije za izbor motora, ali je 5 glavnih nivoa bilo pod oznakama: S, SX, ELX, Sporting i GT. Maja 1995. godine predstavljena je Sporting verzija sa 1.6 motorom pod haubom i uz još ''kraći'' menjač nego kod verzije ELX kako bi auto imao još bolja ubrzavanja, naročito iz mirovanja do 100 Km/h. Osim toga, Sporting verzija je imala drugačije branike, spojlere kako bi izgledala atraktivnije, oslanjanja je bilo tvrđe i niže, a alufelne su bile standard. Taj motor je 1997. godine zamenjen sa manjim, ekonomičnijim, ali skoro jednako snažnim 1.2 16v. GT verzija je posle prve verzije sa kojom je startovao model imala još dva unapređivanja tokom narednih godina i zato možete čuti da neko od ponosnih vlasnika kaže da ima GT2 ili GT3 verziju. Razlike između tih verzija su više bile u izgledu, naročito unutrašnjosti i drugim ''mapama'' sa kojima je motor još efikasnije radio, ali nije bilo zamene motora (ostalo se na 1.4 Turbo) niti daljeg podizanja snage.Posle 6 godina proizvodnje Fiat je 1999. godine prestao da pravi popularnog ''Punta kec'' i na tržište izbacio drugu generaciju (mk2) svog bestselera... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evidenticar 0 Posted March 12, 2014 Strava mali autić, u svojoj generaciji i klasi bio je tata za ostale! Vozio sam ga 5 godina (1.2 benzin/TNG, 1998.godište) sa ogromnim uživanjem, za male pare! Servo volan, podizači, fabrički šiber! Još mislim na njega i dobro se osećam kad vidim nekog takvog na ulici! Da sam neki bogatiji, nikad ga ne bih prodavao, čuvao bi ga za uspomenu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommy92 52 Posted October 29, 2017 (edited) Evo jos jedan oficiijalni video (vise klipova u jednom videu) o mom biiip koji me vozi svaki dan, o modelu koji je bitan deo Italijanske auto industrije, Fiat Punto 176 Edited October 29, 2017 by Tommy92 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommy92 52 Posted February 26, 2018 http://www.italdesign.it/project/punto/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted November 22, 2021 Melfi, 1999. god 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites