Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Istekao edit, ali da bi bolje shvatili koja je njihova funkcija, ova slika pokazuje odlično:

PIERBURG%20APRIL%202012%20PIC%201.jpg

 

Levi slučaj su visoki obrtaji, motor može da konzumira puno vazduha, i kao da sipate iz šmrka mlaz vode direkt u jako duboku "kofu", ništa ne prska napolje kako god sa sipate. 

 

Desni slučaj su niski obrtaji, ne može motor da konzumira vazduha koliko turbo može da mu isporuči, iz prostog razloga jer klip ide sporije nego u slučaju levo. "Kofa" u tom slučaju je plitka, pa ako uzmete u ruke šmrk i odvrnete slavinu, da li ćete sipati direkt u pod kofe i izbaciti više vode van nego što se zadrži u kofi, ili ćete zakositi šmrk i kofa će se puniti bez problema?

 

Izvađene klapne su slučaj levo i niski obrtaji, prosto fizički ne može da se smesti vazduha koliko bi moglo da su klapne tu. Vazduh sa skinutim klapnama bude svuda po sistemu, samo ne gde je najpotrebniji - u cilindru. Zato su takva vozila mrtva, više goriva troše, ekološki su neispravna, i brate tuga ne uživati u performansama kakve neki auto treba da ima.

 

Još jedna ilustracija kad je klapna na mestu i zatvorena:

ford_intake_109.jpg?ssl=1

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti isto vazi i za dpf , egr , katalizator i ostale komponente koje se vade zbog ko zna cega, stednje novca svega,i tu gubi pritisak i odnos smese komore za sagorevanje a mapa ostaje ista, jer zasto pa da se ustedi a auto ide sledecem kupcu ,  a kola sa tom tehnologijom se prave sigurno jos i 80tih.

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima koji su dali kakav takav odgovor. Al mislim da sam bio jako precizan sa pitanjem : iskustva vlasnika koji su odradili chip na delti 3 sa 120 ks. Ili mitu. To je isti motor, samo sto alfa ima modove pa u sport modu i lici na nesto. Moja iskustva sa chipovanjem 1.9 i 2.4 motora su odlicna i sve je radjeno kod novaspeeda i ranije kod Aleta.  Ta tema mi je poznata ali mi je nopoznat 1.6 motor i chip.  Znam i koliko kosta i kakvi su dobici ali bih hteo da cujem iskustva vlasnika tj. da li ima svrhu to raditi ? Zato sam i temu stavio u odeljak Lancia a ne ovde.

 

Edited by brdaus

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, brdaus said:

...ali bih hteo da cujem iskustva vlasnika tj. da li ima svrhu to raditi ? Zato sam i temu stavio u odeljak Lancia a ne ovde.

...i onda se na kraju na jedno 116 tema piše jedno te isto o čipovanju, ili o čipovanju 1.6 MJet 120KS motora (koji ide u brdo modela, i za svaki model treba po 1 tema valjda :D).

 

Realno, mislim da previše ''lupaš glavu'' oko 1.6 MJet motora, kao da je on nešto posebno novo/različito u odnosu na 1.9/2.4 dizele koje si već ranije čipovao. Motor postoji 15 godina, čipuju ga svi (i oni koji su ''juče'' počeli sa tim poslom, i oni koji to rade već 20 godina)... i kad već imaš dobro iskustvo sa pomenutim čiperima - idi kod njih opet.

Ono što uopšte važi za te motore je da ranije ''umru'' nego 1.9 jer imaju manje kubika (već posle 3.500 obrtaja ih u principu ne vredi stiskati dalje, dok 1.9 ima snage i posle 4.000 obrtaja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prešao sam sa Stila 1.9 jtd 116ks na 500l 1.3 mjet 95 ks...nedostaje mi onaj momentalni odziv na gas koji je pružao Stilo. Sada posle dodavanja gasa prođu nekih 2s dok auto povuče i to nekako kilavo...Da li bih čipovanjem na 120ks i 240Nm dobio neki osetno bolji odziv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobio bi nesto peglanjem mape sigurno

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko manji motor nikad neće biti elastičan kao veći, ali moglo bi nešto da se dobije sigurno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne očekuj previše to je 1.25l naspram 1.9 l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, ali opet kazem, 30ak konja i 50ak njutna je "otkljucano" samo a onda je i dosao remap njihov na to :D Sve u svemu auto je ide bas bas dobro sada, a opet s druge strane moze i da se vozi normalno, ne cima onako, moze i penzionerski da se vozi kao do skoro :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...