Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

...zna Vule, pre neki dan je ugradio jedan takav u Bravuletu :laughing:

 

Moja žena je samo i isključivo suvozač, a tako će uvek i ostati :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili ukradeš foru od čika Vicenta :D (samo ne garantujem da ćeš posle imati ženu).

Ma imaće ženu, jedino što će joj prezime biti opet devojačko !  Moj slučaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to, i kažeš sama se drndaj sa majstorima kada spališ kvačilo za 20.000km, teraj sama kod limara itd. Samo i to ništa ne garantuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...zna Vule, pre neki dan je ugradio jedan takav u Bravuletu :laughing:

Moja žena je samo i isključivo suvozač, a tako će uvek i ostati :D

Post 2278, pazi sta si rekao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da ne branim nestručne (garažne) majstore. Ja sam se premišljao 6 meseci, raspitivao, googlao, razgovarao, i na kraju prelomio. Veruj mi da nikada nisam zažalio, naprotiv.

Konkretno, ovaj plavi Punto je kupljen učačkan do limita. U prvo vreme mi bilo lepo, kao da vozim WRC auto, ali prvo zahlađenje, bljuzgavica, odnese đavo šalu. U IV-oj pri 60 kmh, na blago dodavanje gasa, auto ne zna kud će. Muka ga voziti, da ne pričam o snegu. Mapa ispeglana kako sam tražio i evo dve godine i 40-ak hkm, bez ikakvog problema. Potrošnja spuštena (bez obzira na režim od 0,5 do 1lit), Punto puni do 100kmh za 8,2-8,4 (kako kad), max preko 200kmh, i šta čovek više da poželi. Vozim ga 95% normalno, u gradu ne prelazi 6 lit, na Magistrali od 3,6 do 4,0, na AP pri pretežno 130-140 kmh oko 4,5 lit.

Međuubrzanja su priča za sebe, što bi rekao IK, telepront. Apsolutno ne želim da izgubim takve vozne karakteristike zbog nečijih loših iskustava. I cena je smešna, bila 50eur ili 200 eura. pa nekada sam na mehaničke prepravke davao višestruko više, a dobijao višestruko manje, i opet sam bio zadovoljan !

Nije mi jasno!

Ubrzanje od 0-100 8.5 sec. a meni je sa 1. mapom bilo 7.9-8 sec. auto se ponasao kao fabricki i nisi mogao da izvalis u voznji da je cipovan (osim po cajgeru). Sve ovo sto si napisao mi je jako cudno s obzirom da pricas kako se punto oduzima u 4. na pipanje gasa,  pa onda telepromtuje itd... to mi je cudno za mapu od nekih 110-115 KS.

Sto se tice potrosnje potpisujem da chipovan punto i sa 150 ks pri normalnom gasu trosi smesno i u gradu i na magistrali i na A. putu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li sam nerazumljivo posao, ali prvobitno je Punto bio remapiran do krajnjih granica (RS chip tuning,kod prethodnog vlasnika), ponašao se kao WRC, ali je bio veoma za*eban na vlažnom i snežnom putu.

Nakon prepravke mape, neuporedivo je pitomiji na gasu, ja sam tražio da se auto smiri do 1,7-1,8k o/min, jer ga vozim non-stop i povremeno ga voze moji klinci. Nakon prepravke mape (u zoni niskih obrtaja) sigurno sam izgubio u performansama za "drag race" (što mi i nije bitno), tada sam merio ubrzanja (po GPS-u, aplikacija je Ulysse speedometar) i to je od 8,2- 8,4, kako kad. Po brzinomeru su vremena bila bolja bolja. Naravno da se sada ne otima u IV-oj, na 60kmh pri 1500 o/min. Kada obilazim nekog (teleprontovanje), ide brzina niže i ne cedim "suvu drenovinu" iz zamajca i kvačila !

U međuvremenu su odrađena još neka poboljšanja, kao i čišćenje celog usisa, tako da mislim da je vreme 0-100kmh sada bolje ali nisam merio. Na kraju, zar je bitno 0,2,0,3 ili 0,5 sekundi.

I moj auto se ne ponaša kao sa fabričkom mapom, fabrička je mekša i tečnija za vožnju, ali impotentna u odnosu na remap. Pozz., nadam se da sam pojasnio.

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto je mapa smirena od 1500-1700 znaci da je prekaljeni profesionalac radio mapu cim je otkacio limitere na 1500rpm. Zato se i ponasao tako,sto znaci da je mapa bacena. Iako je smiren na niskim obrtajima, ostale su sve performanse iste jer kad kreces iz mesta do 100, ni u jednom trenutku obrtaji ne padnu ispod 2500 rpm, tako da su vozne karakteristike ostale iste.

Vidis vincente pao si na najvecu prevaru a to su te mape koje kidajubispod 2000rpm. To su lose mape, one prave se ne osecaju al zato kad gledas u brzinomer ne mozes da verujes. To je razlika izmedju djubreta i kvalitetnih mapa, a pored toga je razlika i u ubrzanjima sa istom kobjazom... Dokazano vise puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne sporim tvoje mišljenje. Međutim, prisustvovao sam i pomno posmatrao prikazu i prepravci mape. Ono što je urađeno zadovoljava moje kriterijume. Ne znam kako izgleda mapa koja je odrađena da se auto ponaša kao da je fabrika, a pri tom uzleće. Kao što sam i rekao, Punto je kupljen sa ludom mapom, a na moj zahtev je smirena do 1,8k obrtaja. Pri tom me ne košta ništa, a auto se ponaša onako kako ja mislim da treba. Kod istog čoveka su rađena i prethodna moja 3 JTD-a, i nemam zamerke na rad, niti je bilo kad nešto zasmetalo automobilima.

Možda možemo nekad da se dogovorimo i da se nađemo, pa da svedemo utiske. Ponavljam, ovim sam zadovoljan, a ne znam kako izgleda mapa o kojoj ti pričaš, možda sam ja u zabludi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

one prave se ne osecaju al zato kad gledas u brzinomer ne mozes da verujes.

 

Hoćeš da kažeš da se razlika između JTD-a od 110KS i istog tog remapiranog od 150KS ne oseti u vožnji, recimo kad u drugoj zalepiš patos sa 2000rpm? Hajte molim vas... zalepi te duplo jače za sedište, ne da moraš da osetiš, nego nema šanse da ne osetiš, koliko god da je "optimalna" mapa. Osim ako zaista sva snaga nije preko 3000rpm recimo, ali kakva je to šabanska mapa onda, kad u realnoj svakodnevnoj upotrebi (preticanju, međuubrzanju sa ~2000rpm) nemaš dobitak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

one prave se ne osecaju al zato kad gledas u brzinomer ne mozes da verujes.

 

Hoćeš da kažeš da se razlika između JTD-a od 110KS i istog tog remapiranog od 150KS ne oseti u vožnji, recimo kad u drugoj zalepiš patos sa 2000rpm? Hajte molim vas... zalepi te duplo jače za sedište, ne da moraš da osetiš, nego nema šanse da ne osetiš, koliko god da je "optimalna" mapa. Osim ako zaista sva snaga nije preko 3000rpm recimo, ali kakva je to šabanska mapa onda, kad u realnoj svakodnevnoj upotrebi (preticanju, međuubrzanju sa ~2000rpm) nemaš dobitak?

 

+ 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Realno tako je, sednes u stock tdi 140 i 170ks, razlika je samo 30NM na 2000rpm (kazem samo jer sa cipom obicno bude duplo vise, tj. +60nm razlike) i osetis kako drugi ide bolje, sve da nikad ne predjes 2500-3000rpm.

Pritom je to najnovija generacija CRa koja je izuzetno linearna i upeglana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde molim te proveri mi ili ako odmah znaš. U 6. brzini na 2.000 obrtaja koliko na tabli piše da ideš km. Tvoja je 170 ks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno zapažanje, što se tiče razlike između 140 i 170 ks.

Vozio sam po dva primerka od 140 i 170 ks i naravno oseti se razlika u korist ove jače. Primetio sam da one sa 140 ks imaju nešto duže brzine. Konkretno, u 6. brzini na 2.000 obrtaja ide 125 km\h. Dok one dve i kolege vagenovca i još par snimaka sa YT pokazuju da one sa 170 ks imaju kraće brzine (šesta, 2.000, 110 km\h).

Ne bi to meni ništa bilo čudno dok nisu u firmi menjali ceo menjač na jednoj od 140 ks i stavili polovan. E sad, drugi menjač ima one kraće brzine i auto ide mnogo bolje. Mogu slobodno da kažem da ide kao i ona sa 170 ks. Znam da mi nećete verovati, ali...

Kod nas u firmi se strogo kontroliše potrošnja. Odmah se interveniše na odstupanje od 0,5 u proseku na uzorku od 15 dana. One od 170 ks troše 0,3 više od onih od 140 ks. To je neki naš prosek na nekim našim ustaljenim relacijama. Potrošnju spominjem zato što se onoj sa drugim menjačem, povećala za tih 0,3-0,4.

Ne bih da tvrdim nešto što ne mogu da proverim (za sada), ali postoje sumnje da su to motori iste snage. Zašto to spominjem? Dok sam radio za Kiu. Na njihovom sajtu, koji je rezervisan samo za servisere, po broju šasije moguće je dobiti sve podatke o tom vozilu. Sve je detaljno opisano. Da li ima prednje maglenke, koja je boja enterijera, da li ima ABS, ESP, itd.

Ali ni za jedan model nisam našao snagu motora. To sam i pitao na jednom seminaru. Odgovor je da se snaga različito deklariše za različita tržišta. Motori su, naravno potpuno isti. I benzinci i dizeli. Jedino je razlika u onome što napišu u papirima.

Da završim. Posle svih tih nekih stvari, zapitao sam se da li je moguće da nam uvaljuju potpuno isti motor, a sa razlikom u ceni? Kao ko voli jače, neka plati više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkucah lep pasus i izadjem iz tta slucajno, smorih se sada :(

Nije sigurno isto, turbina je provereno razlicita, a niko od ciptunera ne tvrdi to kao za neke motore i to je sve domumentovano hiljadam dyno merenja, duzina menjaca nema uticaj na snagu (jedino na ubrzanje).

Pritom to su male razlike u ubrzanju zbog duzine menjaca, meni je sada na fiatu 2000rpm 120kmh, a bilo je nekij 2250rpm, mozda kao da ima 3-4% snage manje po stoperici, na osecaj nema razlike.

P.s. pretpostavljam da su skode ristajl i da je 140 green verzija ako je 120-2000 i 120-2100 za 170, pre ristajla je bilo 140 i 170 oko 2200.

Pritom moj superb je vec prvi mali ristajl koji je dobio neke novije elemente u odnosu na 08.

Kod vagena cesto budu razne tehnicke izmene i poboljsanja iz godine u godinu koje se ni ne reklamiraju dok ne dodje spoljasni fejslift, a cak ni onda, jel realno koga zanima ako sada noviji model recimo radi na 50rpm nize i gruva 50 bari vise cr pritiska :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni je sada na fiatu 2000rpm 120kmh, a bilo je nekij 2250rpm, mozda kao da ima 3-4% snage manje po stoperici, na osecaj nema razlike.

Šta si radio na menjaču kada si promenio odnos?

P.s. pretpostavljam da su skode ristajl i da je 140 green verzija ako je 120-2000 i 120-2100 za 170, pre ristajla je bilo 140 i 170 oko 2200.

Sve četiri su 2010. i koliko znam to je prvi model dvojke (mislim na superb), a jedna je 2014. i to je restayl (ona sa diodama za dnevna svetla u farovima). Na svim modelima sam menjao zupčasti kaiš. Tu recimo znam da nema razlike, što me opet dovodi do toga da je to isti motor. Ok za turbinu, to nisam proveravao, pa ne smem da tvrdim. Sve sa 140 ks i 2010. i 2014. imaju prenos 2.000obr\125, a 170 ks 2.000obr\110. To je ono što znam sigurno.

P.S. do 2010. su ugrađivali 1.9 PD i uglavnom su bili sa 5 brzina, a posle su prešli na 2.0 CR

Edited by Dezurni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...