Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Sale, pričaš o čipovanju koje košta po par hiljada evra,to ti je profesionalno čipovanje,gde moraš maltene pola delova na autu da promeniš,počevši od samoga menjača! Imaš čipove one gluposti što kupiš za 50 100€ što kaže moj drugar namazes ga super lepkom zalepis na motor i eto ti čip. Na golfu sam imao čip,ispod haube džekovi,ako hoćeš čip ukljucis džek,potrošnja mi odma padala kad ga uključim sa 6 l. Na 4.8 4,9 l. Motor je pod manjim opterećenjem,ima više snage,nema to veze sa menjacem. Meni ne treba čip da umesto 100 u drugoj idem 120,130. Kmh. Treba mi čip jer svaki ebeni dan moram da putujem uz brdo,čoveče ja se u trećoj, četvrtoj brzini bez ikakvih problema penjam a potrošnja mi ne prelazi 5 l


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xXx to o čemu ti pričaš je power box. Kači se na ecu i daje lažne parametre kako bi auto išao bolje. Ima ih i sa daljinskim tako da imaš 2-3 moda za vožnju. A čip je kompletna promena parametara rada (pilagođena) na vozilu i uvek je tu dok se ne vrati fabrički softver.

 

Nevezano za ovo, ja bih ipak išao na povećanje snage preko većeg turba i dodatne šeste brzine čime bi se sigurno dobila rasterećenija vožnja pri brzinama 130-160km/h gde meni itekako fali 6. brzina. 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

xxx prodaj taj auto i kupi neki sa 50ks vise ...

 

Igore, prodaj Stila i kupi stila sa 6 brzina ako toliko ne mozes bez 6-te

 

manje ce da vas boli glava 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dugo sam tražio auto kada sam kupovao,tražio sam mali auto,ali ne previše mali,4 vrata i sa malo jačim dizel motorom do 4500€ i drugar mi rekao da je alfa 147 jtd savršen izbor! Elektronika mi je samo bila problem pošto je večito bila na lošem glasu kod italijanskih auta,baš zbog toga što sam hteo da je cipujem plašio sam se da neću napraviti belaj neki. Ali obišao sam par AR servisa i raspitao se,uglavnom kažu poboljšali su elektroniku,pogotovo na novijim modelima,i ako ugrađuješ kvalitetno,neće mu škoditi ništa,tako sam se odlučio da kupim ovu alfu,meni je auto prelep,moja prva alfa inače

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjednostavnije objašnjenje menjanja prenosnih odnosa je primer bicikla sa brzinama. Menjanjem-šaltovanjem,zupčanika na srednjoj osovini (pedalama),menjaš odnos brzina(napora).To je zapravo primer za diferencijal,ugradnjom dužeg ili kraćeg,dobijaš pogon sa kratkim i oštrim ubrzanjima ili veliku max. brzinu,ali slabije ubrzanje!

Čipom ne menjaš prenosni odnos u menjaču,već postižeš da isti napor savladavaš sa manje pritisnutom pedalom gasa. Takodje postižeš veću max. brzinu,jer motor ima više snage. Konkretno moj Punto je pre remapa mogao da se vrti do 3700-3800 o/min u V brzini,što je odgovaralo brzini od oko 175km. Nakon remapa obrtomer je znao da se zavrti i do 4300o/min, i išao je preko 200km.

Sve to nema veze sa prenosnim odnosima brzina,i pre i posle je 100km/h išao sa nekih 1850 o/min.ali sa manje stisnutim gasom. U tome i jeste poenta smanjenja potrošnje,što mnogima nije jasno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam mogao naći u toj ceni! Komplikovano je to malo bilo druže,ja sam nju morao deportovati iz italije za srbiju,to me izašlo bilo i boga i oca. Al na kraju mi se uklopilo extra sa ovom što sam kupio. Nisam bio u minusu


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa sto nisi uzeo onu od 150ks i miran si 

Pa zato što tih par desetina konjića košta mnogo više od 50-200 eur., a i kad bi to kupio,opet bi ga čipovao! Ta priča nema kraja kad imaš turbinu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i mi tako mislimo! Nije mi jasno zašto su najveći pljuvači chip-tuninga vlasnici vozila bez turbine, i oni koji nikako da stisnu petlju i odluče šta hoće!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Igore, prodaj Stila i kupi stila sa 6 brzina ako toliko ne mozes bez 6-te

 

Jedino kada bih našao neki baš očuvan primerak noviji od mog onda bih to i uradio, ovako mi realno ni ta 6. nije toliko neophodna, samo bi značila ponekad na auto putu.

 

Više sam razmišljao da bih, ako bude jednog dana bilo potrebe da se zameni zamajac, dodao na sve to 200e i strpao komplet menjač od šestobrzinca. Ovako se i ne isplati  raditi sve to dok mi valja zamajac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ni meni nije jasno, vi mislite da ste ustedeli 500e jer ste kupili auto sa manje ks, pa cete te iste konji i mozda jos nekog vise da dodate uz pomoc cipa od 50+ks ... koji kosta 100-150e 

 

ja vozim auto bez turbine, zato sto je to moj prvi auto, pa pri kupovini nisam znao bas toliko o automobilima, ali sam vremenom naucio nesto sto ce mi pomoci pri izboru sledeceg automobila ... 


Igore to iz prve recenice neces naci sigurno ... 

 

a ovo drugo mi dodje realnije ... i isplativije

Share this post


Link to post
Share on other sites

I šta si naučio,da sledeći auto mora imati turbinu :) meni nikad nije bilo žao ulagati u auto!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazes da kada cipujes auto,smanji se odnos obrtaja i brzine. Ne, ne...

O tome ja pricam. Ja da sam hte da radim nesto oko auta,uradio bi...ali to me ne zanima. Ali me niko ne moze ubediti da cipovanjem ide istom brzinom sa manje obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze i 2 turbine, ako ce tebi da bude bolje :D 

 

ako ti nije zao trebalo je da ulozis u kupovinu onog sa 150ks ... a ne da kupis taj koji ne moze da povuce uzbrdo  :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beli znam i ja da nažalsot nema šanse da se nađe bilo šta u šta bih evenutalno uložio manje para nego u svoj auto. Šta god uzeo biće barem 500e ulaganja i opet su male šanse da bude dobar auto. Ovako zamenom zamajca bih imao još barem 150 kkm da se vozim slatko sa Stilom i još bih i dobio 6.brzinu, mada je sve ovo maštanje ako ćemo realno :)

Sa ovih 10ak hiljada godišnje i 90% otovrenog puta ima da mi potraje zamajac i auto baš dugo, a verujem da će mi za 4-5 godina biti potrebniji veći auto,a  i Stilo će tad biti baš star i neće biti ni nekog smisla ulagati u nejga

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beli_Punto
Pa zato što je velika razlika uložiti u auto 500€ nego dodati za kupovinu drugog 1500,2000€


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao sta sve necu procitati ovde :D

@xXx: da li vozis auto sa nekim adaptibilnim automatskim menjacem, koji konta da imas vise momenta na manje obrtaja pa tako prilagodjava prenosne odnose?

Inace, moje iskustvo sa chipovanjem (bravo 1.9JTD 2001g, mapa na 1.37bar):

-auto ide drasticno bolje

-potrosnja se u proseku smanjila za skoro 1 litar

-cim sam cipovao auto proklizalo mi je govno od Valeo seta kvacila. Sa Sachsom sam resio taj problem.

Nazalost nemam snimak kako mi auto ide sa fabrickom mapom. Evo snimka ubrzanja od 80 do 120 u trecoj (ne znam zasto je youtube odseko malo gornju ivicu pa se ne vidi brzinomer, kada navatam vremena ispravicu to):

youtube.com/watch?v=Vqusm21tZ0s

Evo ispravio sam snimak.

Da dodam da je moj auto do sada šatro prešao 200.000km. Sa remapom sam prešao oko 30.000km.

Evo kako ide 80-120 u trećoj i četvrtoj brzini:

Znači po satu u trećoj mu treba 5 sekundi, u četvrtoj malo više. Ajde xXx okači snimak od 80-120 pa da uporedimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam prvi put alfu,došao na forum da upoznam auto bolje,napisao da planiram chip od 50 ks da mi se smanji potrošnja goriva,da čujem od ostalih iskustva,i onda se nađu takvi kao ti da pokvare sve to! Ne kontam ti poentu,ja da sam ebeni stiv džobs ne bi dolazio ovde, nego bi kupio i odradio sam. Od svakoga naučiš po nešto. Zato iskuliraj...
 

 

Ajde xXx okači snimak od 80-120 pa da uporedimo.

 

Biće, biće :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ xXx

 

Sale hoće samo da kaže da je jako teško izvući 50 konja iz kola. Ići će ti auto bolje, ali on može bolje da ide i sa gotovo istom konjažom. Pa i kad ti sednu dve osobe u auto auto ide gore; Ide malo bolje i kada posle neke brlje sipaš kvalitetno gorivo, očistiš dizne, skineš katalizator i tako dalje, a sve to zajedno ne nosi ni 4ks sa sve skidanjem katalizatora. 

 

Zato je najbolje odvesti auto na valjke pre i posle remapa da znaš šta si dobio/izgubio i da li se cela operacija zaista isplatila. Pored ovog još kompletna dijagnostika pre i posle posla i znaš odmah na čemu si i da te neće zaboleti glava nakon 2 meseca jer ti je otišao zamajac pošto ti je sad maksimalni obrtni moment na 1300 obrtaja(lupam brojke naravno).

Sad će verovatno neko reći da ga boli uvo koliko je konja dobio i da mu auto ide bolje i to je jedino što ga zanima što je takođe ok, ali je onda neozbiljno da dođe na forum i kaže da ima 210ks jer je neki dijagram simulator to pokazao.

 

A forum je i više nego druželjubiv, samo su teme kao što su iskustva o tuningu i benzinci vs dizelaši nekako uvek pune sukobljenih mišljenja, ali ne treba to da te obeshrabri...  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...